raha ?

raha ?

Käyttäjä särö2 aloittanut aikaan 28.02.2013 klo 20:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä särö2 kirjoittanut 28.02.2013 klo 20:41

En tiedä miten kirjottaisin, en osaa kirjottaa järkevästi. Mutta yritetään.
Olen siis 23vuotias nuori nainen, en kyllä koe itseäni aikuiseksi, mut kai mut sellaiseksi luokitellaan.

Yksi monista ongemista on raha. Ja tiedän, että olen itse aiheuttanut tilanteeni, mutta haluan silti avautua tästä, se painaa mieltä joka päivä.

Velkaa siis löytyy, opintolaina n. 2000e, mutta se ei niin paljon häiritse koska se menee suoraan tililtä ja hyvällä mallilla sinänsä. Mutta sitten on nämä vaatekauppojen osamaksu systeemit. Osamaksuilla on n. 600e.

Ja mun tietysti piti olla niin TYHMÄ, että hain luottokorttia. Parin yrityksen jälkeen sain sen, ja siinä on n. 500e velkaa. Jos joku tahtoo tähän kommentoida, niin voi jättää kaikki ”oma vika” kommentit pois, tiedän sen itsekkin. Perhe on sanonut samaa, joten olen kuullut sitä niin paljon.. Mut mä en voi itselleni mitään, ainakun oon saanu melkein maksettua niin sitten taas tilaillaan ja itku kurkussa maksellaan laskuja.

Onneksi minulla on mahtava perhe joka auttaa jos tarvitsen rahaa, mutta ei sekään ole kiva lainata/pyytää rahaa. Asun omillani ja käyn töissä ja se on noloa pyytää rahaa.

Sekin on jännä, mulla on tasan yks ystävä kenen kanssa käyn viihteellä n. pari kertaa kuussa, ja silti ostan vaatteita ym turhaa. Enhän mä edes käy missään muualla, et miks pitää tilata ja ostaa kaikkee. Kuinka tyhmä ihminen voi olla? :< Onko kellään muulla samanlaista tilannetta?