Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Ajattelin kysyä, jos täältä löytyis joku muukin kuin minä, jolla on kyseinen häiriö ja lääkitys päällä. Mulla on ollut myös keskivaikea masennus muutaman kerran, mutta tämä ahdistuneisuus on pahin oireeni. Olen syönyt nyt Sepramia 30 mg kohta kolmatta vuotta ja se kyllä pidentää pinnaa ja tasoittaa mielialanvaihteluita, mutta ahdistuneisuuteen se…
Hei, Olen tänne joskus aikaisemminkin kirjoitellut. Olo on tällä hetkellä niin rankka.En vain jaksa mitään.Elämässä pitäisi olla kaikki suurinpiirtein hyvin, vaikka on minulle rankkojakin juttuja tapahtunut,mutta tuntuu,että niistä olen kuitenkin yli päässyt.Silti olo on koko ajan ahdistunut, vetämätön, ynnä muuta.Monet oireet viittavaat kilpirauhasen vajaatoimintaan,mutta veriarvot ovat ok.joten en saa hoitoa.Tämä…
Nyt on sellainen tunne että ei paljon ketään haittaisi vaikka kuolisin pois. Vaikka jäisin auton alle tai jääkokkare tippuisi päähän. Poika on ollut tekojensa jälkeen välinpitämätön. Ei välitä enää mistään. Makaa vaan huoneessaan. Kun yritän keskustella ei mitään vastausta eikä mitään muutakaan. Hän vaikuttaa todella tunteettomalta. Tuhosi humalapäisssään kaverinsa asunnon…
Olen nyt omasta mielestäni ollut ’selviytyjä’ noin kaksi vuotta. Sairastuin vakavaan masennukseen, joka vei itsemurhan partaalle parikin kertaa. Sairaalareissut takana, nyt lääkitys kunnossa ja elämäkin ihan mallillaan. Taloudellisista syistä olen puolisoni kanssa asunut äitini luona nyt muutaman kuukauden. Tänä aikana äitini terveys on romahtanut dramaattisesti. Hän oli niskaleikkauksessa, jotta käsiä…
Olen aivan uupunut. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni todennut, että en voi tehdä mitään sille, että ihmiset juovat. En ole saanut mistään ymmärtämystä. Olen aivan valmis muuttamaan pois tästä kultturista jonnekin, jossa raitista arvostetaan. Siitä, että ihminen reagoi alkoholin käyttöön tehdään raittiin mielenterveysongelma. Tämähän on ihan nurinkurista. Onko siis alkoholin käyttöön…
Kertokaa miten olette hyötyneet vertaistuesta? On monia vaihtoehtoja miten vertaistukea voi saada.mm. sopeutumisvalmennuskurssien kautta ja esim. tukinetin kautta. Vertaistuessa voimme huojentaa sydäntämme toisille ja huomata sen miten me välitämme toisistamme! 🙂
Nyt se pahin sitten tapahtui viime yönä. Poikani sekosi täysin. Oli ollut kaverinsa luona ryyppäämässä ja päässä oli kilahtanut. Oli hajottanut ikkunan ja tavaroita. Yrittänyt lyödä kaveria pullolla päähän yms. Ambulanssi oli vienyt sairaalaan ja poliisi putkaan yöksi. Kävin katsomassa paikalla vahinkoja ja järkytys oli suuri. Tuntui että en ikinä…
Mulla tuli tämmöinen hassu asia mieleen. Nyt kun alkaa joskus kevät, ni olisi kivaa tietää minkälainen ilma missäkin on. EI tarvi kertoa kaupunkia eikä mitään. Voi vaan sanoo mitä näkee ikkunasta ulos tai millainen ilma oli kävellessä tai jotain. Ota tostakin nyt sit selvää 🙂 Täällä ainakin tänään on taas…
Maanantaina aloitan toisen jakson psykiatrisella päiväosastolla, vaikka sen viime vuotisen jakson piti olla ainutkertainen. Sain eilen puhelinsoiton entiseltä hoitajaltani ja tänään olin aloitushaastattelussa. Ei mennyt läpi vakuutteluni, että en ole läheskään varma siitä, että päiväosasto on tässä tilanteessa oikea ratkaisu. Lupasivat kuitenkin, että saan tarvitsemani lähetteen sitten jakson jälkeen. Jos…
Hei. Ajattelin aloittaa ketjun, jonka aihe on itselleni vaikea. Eli ajattelin kerätä syitä, jotka itselleni voisivat olla syitä jäädä eloon ja elää. Ei vain olla tai kaivata koko ajan kuolla. Tähän ketjuun myös muut voivat kirjata omia syitään elää. Ja myös omia kipuilemisiaan aiheen äärellä. Ensimäiseksi syyksi elää laitan sen,…