Miksi ei saa lähteä pois?

Miksi ei saa lähteä pois?

Käyttäjä memmu83 aloittanut aikaan 31.03.2013 klo 23:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä memmu83 kirjoittanut 31.03.2013 klo 23:14

Miksi ei voi ihminen lopettaa elämäänsä? On se hemmetti kun ei tää yhteiskunta auta ja kun yrittää edes yhden ”ongelman” yhteiskunnan harteilta piistaa niin siitä joutuu lukkojentaa ja sanotaan että ei ittee saa tappaa!!!!!!! En pysty ymmärtään MITÄ IHMISEN PITÄÄS SIT TEHÄ???????!!!!!!!!! 😭

Käyttäjä Susi jo syntyessään kirjoittanut 01.04.2013 klo 16:28

Olen kans miettinyt eutanaasia asiaa, Suomessahan sitä ei tunnusteta. Joten olen päätellyt, että kun joku kertoo haluavansa kuolla se tulkitaan hätähuudoksi jolloin "koneisto" tulee apuun ja tarvittaessa laitetaan vaikka suljetulle. Ottamatta nyt kantaa siihen onko oikeus kuolla vai ei, jos ei ole mahdollisuutta ihmisarvoiseen elämään.

Käyttäjä memmu83 kirjoittanut 01.04.2013 klo 23:29

Ei tässä oo mitään järkeä. Kokoajan kytätään, mut silti ei saa apua. Miten hemmetis tää päättäjäkansa luulee että ihninen maksaa velat, uudet laskut ja koittaa elättää viel ittensä., muullakin kuin makaroonilla ja pukeutumalla mainoslehtiin., jos vuokran maksettua kaikkeen edellämainittuun jää 300€!!!!!!!! 😑❓ Sossu ei auta koska saan määräaikaista eläkettä! Sanotaan, että ei rahantakia kannata itteensä tappaa., mutta kun on kaikkimuu vielä sen lisäksi... En viittis sentään mettään maakuoppaan muuttaa ja jos ei omista nettiä eikä puhelinta niin nykypäivän asioita vaan on aika pirunvaikee hoidella. Jos joku kertoo yhdenkin syyn miks., niin jaksaisin ehkä jatkaa elämää. 😭 !!!

Käyttäjä Susi jo syntyessään kirjoittanut 02.04.2013 klo 14:41

Olisko rakkaus riittävä syy?

Käyttäjä kirjoittanut 02.04.2013 klo 14:50

memmu83 kirjoitti 1.4.2013 23:29

En viittis sentään mettään maakuoppaan muuttaa ja jos ei omista nettiä eikä puhelinta niin nykypäivän asioita vaan on aika pirunvaikee hoidella. Jos joku kertoo yhdenkin syyn miks., niin jaksaisin ehkä jatkaa elämää. 😭 !!!

Olisiko hän jonka netistä kirjoittelet kello 23.29 kyllin hyvä syy jatkaa elämääsi?

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 02.04.2013 klo 15:39

Pois pitäisi kyllä päästä, kun on sitä pitkään ja perusteellisesti pohtinut ja siihen tulokseen tullut. Turha tulla sanomaan, että "tulevaisuudesta ei koskaan tiedä". No, ei tiedä, ei. Siksikö pitäisi kärsiä? Kun on tarpeeksi monta yksinäistä kärsimysvuotta takana, vaikka saisi "apua", niin huokaus sentään, kun sitä on väsynyt ja haluaa vain pois.

Käyttäjä memmu83 kirjoittanut 13.04.2013 klo 22:22

"maanvaiva" Tää on mun oma kone ja oma netti. ja puhelinkin mulla on. mut jos ei olisi, niin ei oikein vois mitää pakollisia asioita hoidella.
Niin rakkaus... Onhan elämässä rakkautta ja paljon ihmisiä joita rakastan, mut ei se rakkaus riitä, kun kaikki kaatuu. 😭

Käyttäjä Desper kirjoittanut 20.04.2013 klo 18:37

Mietin samaa. Tai no, saahan sitä lähteä, jos haluaa eikä kerro kenellekään. Nostaisiko kytkintä? Tuntuu niin toivottomalta.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 21.04.2013 klo 23:12

Toisaalta olisi epäjohdonmukaista tappaa itsensä, kun itse ei ole syyllinen kärsimyksiinsä. Syytön siinä saisi kuolemantuomion. Itseänsä pitäisi päinvastoin oikein kunnolla hemmotella korvaukseksi kaikista kärsimyksistä.

Käyttäjä banaanivane kirjoittanut 03.05.2013 klo 11:56

Susi jo syntyessään kirjoitti 2.4.2013 14:41

Olisko rakkaus riittävä syy?

Mitä jos kukaan ei rakasta? Ei kaikilla ole sellasta rakkautta.

Käyttäjä Jaksaako? kirjoittanut 04.05.2013 klo 10:49

Rakkaus ja ystävyys ovat vaikeita juttuja. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan tai olemaan ystävä. Tai jos voi, niin se on vaan huijausta.

Kukaan ei ole koskaan rakastanut mua (edes vanhemmat) eikä oikeita ystäviäkään ole ollut (sellaisia vaan, jotka käyttää hyödyksi). Itse rakastan kaikkia eläimiä ja luontoa, ja se tuntuu hyvältä. Mutta se ei riitä. Pitäisikö?

Oletanko liikaa? Miten oppii tyytymään siihen, että ei saa ystäviä?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 04.05.2013 klo 12:57

Ystävyyssuhteiden puuttuminen on tosi kurja juttu. Totta ketään ei voi
pakottaa olemaan ystävä. Itsellä ollut ns hyväksikäyttäjiä. Niin ainaklin
itse sen koen. Ollaan kavereita niin kauan kun itsellä alkaa mennä paremmin.
Siihen se sitten loppuukin.
En enää tiedä keneen voi luottaa? Voiko luottaa kuin itseensä. Tuntuu että
sekin vaikeaa välillä. Minä myös rakastan luontoa ja eläimiä. Siksi kait
tämä kevät toisaalta ihan mukavaaa aikaa. Toisaalta masentaa.
Välillä ajattelen miksi olla edes olemassa.
Mutta onneksi tiedän etten ole ainut yksinäinen.

Paljon voimia kaikille yksinäisille ja hyvää kevättä🙂👍