Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen jo eläkkeellä. Toivon kovasti, ettei tarviisi läkäriä koskaan, pakko joskus mutta kun käyn olen aivan tuohtunut ja masentunut. Minulla on sellainen toisten mielestä aivan ihastuttava sisko. Aikoinaan hän kohteli minua ja kohtelis vieläkin jos voisi en päästä lähelleni. Hän on täydellinen narsisti. Hän sai minut alistetuksi itsetuntoni oN ihan…
Haluan vain aluksi kokeille tuleeko tämä teksti näkyviin…ongelmia on paljonkin ahdistus, masennus, pää menee sekaisin yms.
Hei! Kirjoitin joulukuussa tänne jonkin verran. Olin eronnut ja elämänkokemuket (traumaattiset) saivat eron lisäksi munut aivan pohjalle. Nyt minulla on uusi asunto ja elämä uuudella alulla. Paitsi että kunto meni niin huonoksi että olen jo kahdeksatta kertaa sairaalassa😟 Nyt olen ollut täällä yli kolme kuukautta ja loppua ei näy. sähköhoito…
Kaikilla meillä on oma maailmankuvamme. Oma mielenterveyteni on järkkynyt asiasta ,joka ei ole varmaan kovinkaan tyypillinen. Olen menettänyt uskoni mm. lääkäreiden omaan mielenterveyteen. mm. siihen, että tekevätkö he varmasti oikeita johtopäätöksiä asiakkaistaan? Tarkoitukseni ei ole loukata tätä ammattikuntaa, mutta katson oikeudekseni kuitenkin selvitäkseni jossain vaiheessa kirjoittaa asiasta tänne. Maailmankuvani on…
Eli sain vihdoin ja viimein haettua apua masennukseen ja lääkäri määräsi minulle seronilia joten siksipä kysynkin että onko kokemuksia seronilistä? 🙂
Työ
21Miten jaksatte käydä töissä kun teillä on ahdistusta/masennusta tms? Onko jotain mikä helpottaa? Miten jaksatte skarpata vai jaksatteko? Itse kaipaisin kipeästi vinkkejä tähän asiaan miten selvitä työstä tässä olotilassa mikä minulla on (ahdistunut, pelokas, jännittynyt masentunut).
miten pääsen pois? 3 lasta synnytin ja kasvatin aikuisiksi. En jaksa enää.
ei puheaikaa, pankkikortti ja henkkarit varastettiin koska olen asunnoton ja olen joutunut olemaan yötä mitä ihmeellisimmissä paikoissa. nyt ei ole paikkaa minne mennä ja olen niin sekaisin tästä etten osaa kirjoittaa edes mitään.en ole nähnyt lapsiani nyt pariin viikkoon eron takia, lasten isä on vaihtanut puhelinnumeronkin ja asuvat kaukana joten…
Kaikki ihmiset ovat ryhmässä erilaisia kuin yksilöinä. Vahva ryhmä on mielestäni ryhmä, jossa kunkin ryhmän jäsenen omia vahvuuksia kunnioitetaan, eikä ketään suljeta ryhmän ulkopuolelle. Ryhmässä voi myös aistia luottamuksen. Usein kuitenkin käytännössä ryhmän ulkopuolelle suljetaan joku. Omasta mielestäni tällaisessa tapauksessa ryhmä on heikko. En tarkoita kuitenkaan, että ryhmän jäsenet olisivat…
Olen 21 -vuotias nuori nainen. Ongelmani on se, että mietin jatkuvasti, olenko aikuinen tai voiko ikäistäni ihmistä sanoa aikuiseksi. Pelkään, että vanhempani kyseenalaistavat aikuisuuteni ja pitävät mua vielä lapsena, vaikka väittävätkin muuta. Ahdistus on suuri, jos joku erehtyy sanomaan ikäistäni ihmistä nuoreksi tai tytöksi. Ajattelen, että en voi tehdä mitään…