Olenko ainoa jota tämä kesä ahdistaa? Miten tästä oikein selvitään? Ja mitä sen jälkeenkään on?

Olenko ainoa jota tämä kesä ahdistaa? Miten tästä oikein selvitään? Ja mitä sen jälkeenkään on?

Käyttäjä Monange aloittanut aikaan 04.06.2013 klo 19:09 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Monange kirjoittanut 04.06.2013 klo 19:09

Tiedän siis, ettei itseni kohdalla ole kyse vain kesästä, vaan paljon laajemmasta, oikeastaan koko tuleva elämä ahdistaa. Menen jotenkin tosi raskaantuntuisesti päivä kerrallaan eteenpäin, sinnittelen, enkä edes tiedä enää mitä kohti! Toivoin kovasti, että tämä lähtisi helpottamaan vielä, ”kesää kohti” jne… Jokainen päivä valuu hiljalleen eteenpäin ja kokoajan tuntuu ennemmin raskaammalta kuin että olisin menossa parempaan päin.

Muut iloitsevat kesästä ja nauttivat ulkona, minä hoidan vain pakolliset työt, ja olen mieluummin sisällä sitten itsekseni ja menen mahdollisimman aikaisin nukkumaan (melatoniinin voimin) päästäkseni pakoon kaikkea. Aamulla taas herään ja mietin, mitä järkeä tässä missään on. Surettaa aivan tosi kovasti kun vielä olen ennen ollut oikea kesän lapsi ja nauttinut vuodenajoista eniten juuri kesästä. Nyt tuntuu, että kaikki kesässä muistuttaa vain minua viime kesästä, kun vielä jaoin elämäni ihmisen kanssa jota rakastin. En tunnu pääsevän tästä yli vaikka haluaisin. Ikävöin ja itken. En pysty ajattelemaan, että enää voisin kertaakaan elämässäni oikeasti edes uskaltaa kehenkään rakastua. Jo useampi suhde on päättynyt elämässäni niin, että minusta tuntuu, että kun toinen oikeasti oppii minua tuntemaan oikeasti ja näytän kuka tosissani olen, niin toinen ei haluakaan kanssani enää olla. vaikka en ole edes syvimpiä ongelmiani kenenkään niskaan kaatanut.. Tuntuu, että olen niin kurja ja kamala ihminen, ettei kukaan halua edes kanssani olla. Enkä kestä näitä eroamisia kun olen niin rikki, varmaan edelleen myös edellisistä eroistani, en nähtävästi osaa käsitellä mitään asioita elämässäni. Toivoton olotila.

Lisäksi olen alkanut ahdistumaan kokoajan enemmän myös siitä, että menetän viimeisetkin ystäväni tällä, että olen niin huonoa seuraa ja masentunut. En jaksa pitää yhteyttä ja en jaksa kauaa esittää heillekään mitään. En kykene pitämään hauskaa. Mutten koe haluavani myöskään kenellekään itkeä.. Olen kotona kissani kanssa. Koko ulkomaailma ahdistaa.

Työni olen aina hoitanut hyvin, ja siksi onkin ollut kova isku, kun tänä keväänä olen murtunut töissäkin useamman kerran. Vaikka olen yrittänyt olla tuomatta tunteita työpaikalle🤔 En ole pystynyt pitämään itseäni koossa. Nyt yritän taas, enkä edes voi jäädä saikulle, mutta pelottaa joka päivä milloin romahdan. 😭 jos työni menetän, niin sitten minulla ei ole enää mitään. Ahdistaa. Asuntolaina täytyy kuitenkin maksaa yms.

Toisaalta kun tuntuu niin vahvasti, ettei missään ole mitään järkeä, niin en tiedä onko sitten töissäkään. Eipä ne minua yhtään nyt motivoi ainakaan. En edes keksi mitään mitä haluaisin tehdä, en edes pieniä asioita. Mistä tulisi parempi olla. Tiedän että olen pahasti masentunut. Olen torstaina vihdoin pääsemässä juttelemaan psyk.terveydenhoitajalle. Olen odottanut sitä kuin kuuta nousevaa, vaikka tiedän, ettei sekään välttämättä johda mihinkään. Lähete palautui monen viikon pyörittelyn jälkeen takaisin. En ole heistä ”tarpeeksi sairas” ilmeisesti kuitenkaan. Pitäisi uhata tappaa joku tai itsensä.

Tuntuu, että raahaan mukanani kokoajan vain lisää painolastia aina lapsuudestani saakka, enkä osaa laskea sitä mihinkään. Tappaisin kyllä itseni jos uskaltaisin. Mutta minulla raskaat perhetapahtumat takana mitkä estävät. Se ei siis ole vaihtoehto.

Kysynkin siis nyt teiltä, jos joku osaisi samaistua; Mistä jotain iloa taas elämään? Miten olette jaksaneet vain sinnitellä eteenpäin, minkä voimin? En haluaisi taas alkaa mielialalääkitykselle, jo 2 kertaa sen olen kokenut, enkä kummallakaan kerralla ollut sitten yhtään oma itseni ja se oli aika kamalaa.. ☹️ Haluisin lopettaa asioiden lakaisemisen maton alle. Tiedän että minulla on paljon asioita käsiteltävänä. Mutta tuntuu, että muserrun ennenkun saan niitä selvitettyä. Enkä edes tiedä pääsenkö mihinkään tätä asiaa purkamaan ja jos niin käy, niin alkaa olla keinot loppu yksin..

Miten jaksatte taistella? Onko tunnelin päässä vielä valoa? Voinko vielä nauttia elämästä? Miten täältä pohjalta oikeen pääsee ylös enää?

surettaa kun ahdistaa tuo kesäkin, ja toisaalta surettaa ihan hirveästi sekin, että se menee nyt aika varmasti ohi ilman että osaan siitä nauttia 😭 Se ahdistaa niin voimakkaasti nyt.

Kaikki itkettää ja tuntuu tosi raskaalta elää🙄😑❓😑❓😭😭

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 25.07.2013 klo 11:55

Moi M,

Ajattelin moikata, kun en eilen illalla enää jaksanut. Mun ketjusta voit lukea syyn.. Toivottavasti sulla on mökillä kohtuullisen mukavaa. Meinaatkohan käydä katsomassa vielä sitä autiopaikkaa? En nyt pitempään tähän turise. Täytyy mennä väsäämään jotain välipalaa.. Palaillaan!

Käyttäjä Monange kirjoittanut 25.07.2013 klo 13:40

Matkalla mökille eilen kuuntelin täysillä Amy Winehousea ja oli ihan itsariolot, mietin, että hänkin kuoli 27-vuotiaana muistaakseni, ehkä pitäisi vaan liittyä joukkoon.. No, sitten aloin miettimään, että ainakin Amy oli lahjakas ja NERO omalla alallaan, hänet muistetaan jostain, ja itse olisin vaan PELKURI jos menisin nyt lähtemään.... eikä hän kuollut tahallaan. pumppu petti. mutta hankala elämä. Mietin myös, että osaan hyvin kuvitella, että voisin alkaa kauheaksi juopoksi. En haluaisi sitä, mutta aina sillon on sen aikaa helpompi olla kun ryypätään. hah... kauhealtahan se kuulostaa. ja pitää olla valmis kestämään syvemmälle kuiluun vajoamista ja mustaa olotilaa ehkä seuraavat 2 päivää... Tulin nyt pakoon sitä touhua tänne mökille. On kuin onkin helpompi olla. Tänään on ihan hyvä päivä. Oikeastaan oli jo eilenkin kun tänne tulin. Voi kun voisin vaan olla täällä. Etäällä siitä elämästä mikä on sekaisin ja kaupungissa. Siellä kaikki menee isompaan solmuun ja ahdistus on ihan järkyttävä. No, en mieti nyt sitä. Olen ja keskityn tähän olemiseen. yritän kerätä jotain positiivisuutta siitä, että on edes hetkittäin täällä ok olla! I can do this🙂👍

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 30.07.2013 klo 13:15

Hei M,

Nostelen tätä sunkin jutskaa jos vaikka satut välillä täällä pyörähtämään. En suostu unohtamaan sinua🙂

Käyttäjä Monange kirjoittanut 30.07.2013 klo 13:27

En TIETENKÄÄN ole sinua rakas AK unohtanut, minulla on tämä sivu kokoajan auki ja aina välillä kurkkaan olisitko kirjoittanut! En ole siis häipynyt. Koen vaan just nyt, että yritän vähän rajoittaa näissä mun tuskissani kieriskelyä ja keskittyä vaikka väkisin muuhun. Siksi en horise täällä itse nyt. Luen kyllä. 🙂 Harmi jos sinulla on ollut kurjia päiviä!! Tuo on kyllä ihan varmasti pitkä prosessi ja tie on kivinen. Pikkuhiljaa se sieltä etenee.. Muistelepa sitä aikaa kun tänne aloit kirjoittamaan, kyllähän siitä ollaan jo tultu eteenpäin!

Minulla on täällä ollut muutama iso ompeluprojekti, saanut niihin ajatuksia keskitettyä. Tosin huomasin, että ahdistaa julmetusti se kaupunkiin ja töihin paluu kun siskoni soitti ja kyseli aikataulustani, aloin sitten hänelle tiuskimaan, vaikkei ollut mitenkään hänen syy. ei jotenkin nappaa ollenkaan se arkeen palaaminen. Pelkään kokoajan miten tulen töissä pärjäämään. Nyt tosin olen alkanut miettimään, etten usko itse, että minulla olisi se kaksisuuntainen. Siksi tuntuu kurjalta, jos lääkäri sitten onkin sitä mieltä kun sinne menen. vähän ehkä pelottaa sekin... oivoi. Juuri tämän takia yritän olla niin paljon kun kykenen ajattelematta omaa elämääni. Sotkuahan se on. Palataan taas😯🗯️