Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kun toinen ei puhua pukahda suuttumisensa jälkeen ja kun kyseessä oli pieni väärin käsitys jota pyysin anteeksi. Silti tuntuu aivan kamalalta kun en saa mitään vastauksia häneltä. Olen yrittänyt selvittää asiaa ja pyytänyt anteeksi. Onko kohtuullista suuttumisen jälkeen olla puhumatta monta päivää? En tiedä mitä tehdä kun olen nyt sanonut…
On niin raastavan paha olla kun ei ole enää ystäviä, joihin tukeutua. En tutustu enää keneenkään kuten ennen, enkä jaksa sitä ”tutustumisrumbaa”, sillä kaikki piirteet ja asiat mitä minussa on, vihastuttavat minua. Elämäni on aikuistumisen myötä alkanut mennä alamäkeä, parisuhteeni tuntuu olen kariutumassa kaikkien ongelmien ja raha-huolien tähden, enkä tiedä…
Jossain ketjussa kerroinkin, miten psykiatri keväällä totesi, että en voi olla masentunut. Vaikka siis kyllä tunnistan entuudestaan tämän olotilani ja ahdistuksen. Apua vailla olisin, mutta mistä sitä saisin. Olipa ällistykseni suuri, kun hiljattain ns. fyysistä sairautta tutkittaessa erikoislääkärillä käynnin jälkeen löysin niistä hänen kirjoittamista potilaspapereistani diagnoosikseni toistuvan keskivaikean masennuksen ja…
Hei! Sairastan vakavaa masennusta, johon liittyy vaikea unettomuus. Olisiko teillä selviytymiskertomuksia jaettavana ja voiko tästä toipua? Lisäksi kiinnostaisi onko kenelläkään kokemusta Doxal nimisestä masennuslääkkeestä? Kaikki kokemukset olisivat tervetulleita.
Miksi elää kaikki on turhaa tyhjää ei ole ketään ei nyky ajassa kukaan välitä enään toisesta
Hei teille! Onko ideaa siitä, voiko oikeastaan koko elämän ajan sisälle kertynyttä vihaa enää saada pois minusta? Ikää on 27 vuotta. Olen nykyään niin täynnä vuosikausia jatkuneita pettymyksiä, etten kestä enää vihaani mitenkään. Tekisi mieli räjähtää ja osoittaa kaikille sukulaisilleni, kuinka vihaan heitä. Sen jälkeen voisin viimein päättää elämäni. Olen…
Hei! Taisi joskus jossain komediasarjassa mies todeta, ettei aikuisiällä tahdo saada enää helposti uusia ystäviä. Lapsena sitä alettiin vain leikkimään ”naapurin Kallen tai Lissun kanssa”, sen kummemmin asiaa ajattelematta. Aikuisiällä sitä taitaa muuttua ronkelimmaksi. Lisäksi työ, perhe ym. velvollisuudet vie helposti suurimman ojan ajasta. Ylimääräistä hengailuaikaa ei välttämättä juuri ole.…
Olen uusi täällä. Ahdistus ja yksinäisyys on niin kovaa, että en tiedä enää mitä tehdä… Olen pilannut elämäni aivan täysin ja en tiedä miten selviän. Olen tehnyt paniikissa koko ajan ratkaisuja, jotka ovat vieneet minut vain huonompaan suuntaan. Turha tässä koko elämääni kirjoittaa, mutta yritän vähän valaista tilannetta : Minulla…
… vaan kuinkas sitten kävikään ?? Muistan, miten aina ajattelin, että minun lapsistani ei tule koskaan avioerolapsia. Ja että rakkaus on voima, joka voittaa kaiken. Vaan kuinkas sitten kävikään? Ensimmäisen avioliiton ja pienten lasten kodin tuhosi rakkaus, nimittäin se miehen uusi.. joka sanoi kysyessäni MIKSI, että rakkaudelle ei mitään voi…
Uutena käyttäjänä en oikein vielä hallitse keskustelujen etsimistä & muuta sellaista. Haluaisin keskustella raiskaamisesta – tarkemmin sanottuna sen uhreista. Itse olen raiskauksen uhri enkä tiedä kuinka oikein voin selvitä siitä? Siitä on jo vuosia aikaa mutta silti tunnen itseni likaiseksi ja arvottomaksi. En tunne olevani täysi nainen enään. Seksiä kykenen…