:S

:S

Käyttäjä kriis2 aloittanut aikaan 05.01.2014 klo 20:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kriis2 kirjoittanut 05.01.2014 klo 20:11

Mitä teha jos tänään, huomenna, ylihuomenna, ja koko ensi viikolla ei ole penniäkään rahaa?😴😭

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 06.01.2014 klo 09:17

Ensimmäisenä tulee mieleen ruoka. Onko ruokaa jäljellä? Onko pakastimessa mitään? Jos ei yhtään ruokaa niin sitten nopein apu on londata joltain rahaa tai ottaa pikavippi jos onnistuu. Lainaaminen ja pikavippi tietty siitä huonoja, että kertyy velkaa. Mutta pakkohan se syödäkin on. Tai sitten jonnekin leipäjonoon vaan. Tai sossusta, seurakunnasta apua.

Muu tekeminen ilman rahaa. Kaikki mikä on ilmaista (yllättäin). Televioson katselu, radion kuunteleminen, ulkona käveleminen, kirjastolla käyminen. Puhelinkeskustelut läheisten kanssa jos mahdollista soitella. Tekstiviestien lähettely. Kylään meneminen jonnekin missä saat syötävää ja seuraa.

Äkkisteltään ei tule muuta mieleen🙂

Käyttäjä repukka kirjoittanut 06.01.2014 klo 09:24

Mä en suosittele pikavippien ottamista. Siitä joutuu äkkiä velkakierteeseen. Sen sijaan esim. vanhemmilta voi pyytää rahaa. Tai muilta sukulaisilta tai ystäviltä. Muuten nuo edelliset oli hyviä neuvoja.

Käyttäjä "Ihminen" kirjoittanut 06.01.2014 klo 17:25

Jos rahat loppuisivat, niin kait se ruoka ja vuokran maksu olis ne tärkeimmät. Jos sossu on jo käytetty mahdollisuus, niin sitten kirkon diakoniatyö. Yhtälailla sinne täytyy selvittää rahatilanne kuin sossuun. Ota selvää ruoka-apupaikoista tai avustusjärjestöstä, jossa voisi syödä halvalla. Leivo sämpylöitä ja tee iso kattila halpaa kaalikeittoa. Palaa perusasioihin elämässä eli älä käytä rahaa turhuuksiin (alkoholi, tupakka, kahvilat). Tietty helppo on täältä tulla neuvoa, kun tiedä suntilannetta. Jaksuja! Kerro, miten sulla menee!

Käyttäjä kirjoittanut 06.01.2014 klo 18:46

Pelastusarmeijan sivuilla sanotaan

"Jaamme myös ruoka-apua taloudelliseen ahdinkoon joutuneille. Ruoka-avustus on tarkoitettu tilapäiseksi avuksi kaikkein vaikeimmassa tilanteessa oleville henkilöille. "

Käyttäjä kriis2 kirjoittanut 06.01.2014 klo 18:50

Olen virolainen ja Suomessa yksin😴
Olen työskennellyt täällä 4 vuota ja joulukuun lopussa oli loppunut työn
ja aloitetaan uudelleen kuukauden lopussa
ja laskut ei anna enää elää😭😞
Olen tässä tilanteessa ensimmäistä kertaa
ja leipajonos olin perjantai
olen niiiiiii masentunu et ei jaksa enää😭
ja tää on hauska huomenna päätty internet😠
olisi hienoa jos pääsen viro
mutta oikeastaan ei tea haluan vai eii koska siellä edessä myös lasku
ei ole nukkunut 4 yölla😀 eii tunti
Miten jaksaa elää kun ei enää jaksa elää?😭😭😭

Käyttäjä kirjoittanut 06.01.2014 klo 20:07

Jos sinulla jatkuu kohta työt, voit aina neuvotella maksuille lisäaikaa.
Ehkä se pikavippi ei nyt olisi niin kauhea jos sen maksaisit heti palkasta pois. Ottaisit just sen summan mitä tarvitset, etkä yhtään enempi.

Tsemppiä paljon.

Käyttäjä kriis2 kirjoittanut 06.01.2014 klo 20:58

vuokraa ei voi odottaa😀
viimne viiko tuli huono viesti
ja sitten soitin omistajale ja see sano,et jos keskiviiko ei ole raha siten pihale
jaa Älä ajattele et tulin tänne kerjäämään rahaa😭 EEEIIIII ole niin🙄
halusin vain haasta