Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Oon siis 32v mieshenkilö. Mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut minkäännäköisiä sosiaalisia kontakteja. Koulussa/lukiossa en tosin yksin jäänyt, mutta niitä vapaa-ajan kavereita ei koskaan ole ollut. Työelämässä mä oon ollu jotakuinkin 5 vuotta. Tää viiden vuoden työkokemus opetti mulle sen että se työntekeminen ei integroi sosiaaliseen yhteiskuntaan. Ei työnteolla saa…
Valehtelen aika paljon isoista ja pienistä asioista. Olen tehnyt niin yli puolet elämästäni ja olen nyt päälle parikymppinen. Asenteeni valehteluani kohtaan on löyhä, enkä edes ole kiinnostunut lopettamaan – ehkä se johtuu moraalistani. Haluan tällä viestillä ja mielipiteiden kysymisellä tarvittaessa herätellä itseäni näkemään itseni todellisessa valossa. Tämän viestin sisältö: 1.…
En pääse millään yli ex-kumppanistani. Tämä on asia joka päivittäin minua hajottaa. Olimme aluksi entiseni kanssa ystäviä. En muista, miten ystävyytemme kehkeytyi mutta siinä välillä oli koko ajan silloin tietynlainen kipinä. Hän oli heti alkuun minuun ihastunut ja kovin periksiantamaton luonne. Jossain kohtaa hän kuitenkin luovutti suhteeni, itse kun halusin…
Kun elämäni suurin rakkaus sanoi ”en halua lapsia nyt” mureni koko maailmani. Olen nuori ja minulla on yksi lapsi, mutta suru siitä, että tarvitsen lapsettomuushoitoja ja siitä, että pimeä varjo joka uhkaa viedä kohtuni seuraa minua pävästä toiseen. Jätin mieheni, halusin takaisin, halusin lapsen ja halusin mieheni 2 musertavaa kuukautta…
Sain lähetteen suljetulle. Nyt en osaa olla mitenkään päin ku mietin mikä mua oottaa.. kyseessä on ns tehostettu alku paranemisen alulle. En käytä nyt lääkettä. En koe olevan siitä mitään hyötyä. Ne vaan väsyttää kun on ennestäänkin toisen sairauden (aivovamma) takia jo tarpeeksi väsymistä. Romahdin viikko sitten ja yritin ottaa…
Mistä alkaisin…Noh, vaikkapa siitä, että aviomieheni petti minua pari kuukautta sitten. Meillä on pieni lapsi ja sitten tällainen pommi tiputettiin syliin. Olen muutenkin ollut hänen tukenaan enemmän kuin hän minun, tarjonnut olkapäätä, lohdutusta ja keskustelua sen sijaan että käskisin häntä ottamaan itseään niskasta kiinni (kuten hän tekee minulle). Tuntuu, että…
Hei! Perustan ryhmän/topiikin jossa on tarkoituksena keskustella ihan arkisista elämän asioista. Esim. mitä olet tehnyt tänään, miten olet voinut, mikä saa sinut jaksamaan, miksi juuri nyt et jaksa. Aiheet ovat vapaat. Toivon myös saisi hieman postiivisuutta myös ketjuun, vaikka tuntuukin että elämä ei ole oikeudenmukaista juuri sillä hetkellä. Itselläni on…
Pelottaa töihin meneminen aamulla. Pitäisi olla jo nukkumassa, mutta tässä minä vaan koneella kirjoittelen. En ole enää nuori mutta en koskaan löytänyt unelma-ammattia, jos lienen sitä niin kovasti etsinytkään. Nuorena oli kiire pois kotoa, ahdistavasta ilmapiiristä kouluihin ja työelämään, jossa otettiin luulot pois vaikka ei niitä paljon koskaan ollutkaan. Olen…
Mietin tässä, että olenkohan koko maailmassa ongelmani kanssa yksin? Jonkin syömishäiriösivuston kautta päädyin tänne ja ajattelin kirjoittaa… En tiedä tarkalleen milloin tämä alkoi, erosin 4 vuotta sitten poikaystävästä ja elämä alkoi alusta uudessa kaupungissa, kävin paljon ulkona ja ajattelin että pian kohtaan sen oikean ja menen naimisiin ja olen onnellinen.…
Olen nuoren tytön äiti jolla ei ole paljon ystäviä. Mukava olisi saada kahvi seuraa ja lenkki seuraksi joku kun yksinään tulee tytön kanssa päiivät oltua. Voiko täältä kautta saada uusia tuttavuuksia 🙂