Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Oryx aloittanut aikaan 26.06.2012 klo 14:24 kohteessa Aikuisen elämää

Miten selvitä hirveääkin hirveämmistä pakkoajatuksista? En pysty kertomaan mitä kaikkea ne koskevat, koska silloin menisin psykoosiin. Sanottakoon vain, että pääni ei ole koskaan hiljaa, ja kaiken keskiössä ovat syyllisyys, häpeä ja itseinho. Pakkoajatukset ovat niin pahoja että ne saavat minut kirjaimellisesti oksentamaan, ne aiheuttavat myös vaikeita Touretten syndrooma -tyyppisiä TIC-oireita,…

Käyttäjä Lunasy aloittanut aikaan 01.08.2014 klo 18:31 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. En ole taitava kertomaan joten pahoittelen siitä, käsittelen myäs fyysisiä sairauksiakin, sillä ne ovat yhtälailla minussa psyykkisten lisäksi. Olen siis 22 vuotias nainen. Minulla on todettu kohta 3 vuotta sitten munuaiskivet, joita on leikattu jo kolmesti, olen myäs diabeetikko, vaikkakin diabetestäni ei ole pystytty määrittelemään se on siis määrittelemätön,…

Käyttäjä sandon2 aloittanut aikaan 06.12.2014 klo 14:55 kohteessa Aikuisen elämää

Näen harhoja ihan koko ajan. Kuolleita ihmisiä, valtavia määriä savuja. Koen itseni syylliseksi näihin. Kuinka tällaista elämää pitäisi elää? En voi tehdä itsemurhaakaan perheen ja miehen takia. Mulle on annettu neuvo että älä vain jää tarkistamaan niitä harhoja vaan jatka eteenpäin. Mutta en voi. Harhat ovat niin todentuntuisia etten tiedä…

Käyttäjä arotar aloittanut aikaan 07.12.2014 klo 19:06 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Äitini on 83v leski, asuu yksin. Pari kuukautta sitten hän sai diagnoosin: gynekologinen syöpä, etäpesäkkeitä keuhkoissa, ei voi antaa sytostaatteja tai leikata, koska yleiskunto on heikko. Äiti on laihtunut alipainoiseksi, ruokahalua ei ole, lääkkeet väsyttävät. Toistaiseksi hän on asunut kotona. Olen ainoa lapsi, asun perheeni kanssa noin sadan kilometrin…

Käyttäjä cherry2 aloittanut aikaan 07.12.2014 klo 15:49 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen hiljattain eronnut pitkäaikaisesta poikaystävästä ja viikonloppuna lähdin kännissä ja arviointikyvyn pettämisen seurauksena tuntemattoman miehen matkaan. Harrastimme lyhyesti seksiä kortsun kanssa. Meillä oli hieman suojaamatonta kontaktia ennen kortsun päällelaittoa ja nyt pelkään kuollakseni, että tämä lyhyt kontakti on tartuttanut minulle jonkun sukupuolitaudin. Eniten minua harmittaa se, että olisimme hyvin…

Käyttäjä sandon2 aloittanut aikaan 08.12.2014 klo 14:09 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä ketään muuta joka näkee harhoja? Niin paljon että haittaa elämää. Haluaisin jutella tällaisten ihmisten kanssa.

Käyttäjä Haperoneito aloittanut aikaan 26.11.2014 klo 01:18 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä saako täältä tälläisistä jutella, mutta kokeilen. Onko ihmisillä kokeiltu mirtatsapiinia untatukevana lääkkeenä? Entä Risperdal?

Käyttäjä Rikkosiipi aloittanut aikaan 07.12.2014 klo 19:31 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Haluaisin kysyä kokemuksia nopeasyklisestä II-tyypin kaksisuuntaisesta. Minulla ei ole diagnosoitu sairautta, mutta kysyisin teiltä, voisiko sellaista olla tässä sairaudessa, että masennuskausia on usein ja hyvin syviäkin, mutta sitten voi olla masennuksen kanssa sellaisia päiviä, jolloin olo on myös kiihtynyt, ”virkeä”, vähän sekava ajoittain, itsetunto parempi muttei taivaissa, puhetta tulee…

Käyttäjä Vanhuksen mieli aloittanut aikaan 28.11.2014 klo 14:41 kohteessa Aikuisen elämää

Äitini on yli 80-v yksinasuva, jonka muisti toimii, mutta päivittäiset toimet kotona eivät enää suju kuten ennen. Hän on jättänyt ruuanlaiton ja välillä peseytyminenkin näyttää aamuisin unohtuneen syystä tai toisesta nyt jo puolen vuoden verran. Kaupasta ei muka tarvitse tuoda mitään, hän käy kaupassa ja tuo yhden maidon ja leipää,…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 05.12.2014 klo 17:39 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt voin kirjoittaa että elämä hymyilee minulle. Olen käynyt aika syvällä masennuksen syövereissä. Syksyllä olin työttömän parikin kuukautta ja tein vain lyhyitä sijaisuuksia. Nyt tärppäsi ja sain äitiysloman sijaisuuden joka jatkuu syksyyn 2015 saakka. Mutta mieheltäni loppuu työt. Minusta jotenkin tuntuu että elämäni menee niin että aina kun tapahtuu jotain…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: