yritin asioita hoitaa-pettymys ja masennus tuli

yritin asioita hoitaa-pettymys ja masennus tuli

Käyttäjä e-maarika aloittanut aikaan 10.01.2015 klo 10:46 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 10.01.2015 klo 10:46

Kävin psykiatrian erikoislääkärillä. Ja nyt sain palkkioksi
masennuksen ja pahan, raskaan mielen.
Varmaan hyvä ja perusteellinen lääkäri, mutta se ei tiennyt
kaikkia hoitomuotoja eikä juuri sitä mistä olen kiinnostunut
ja mikä olisi minulle hyvä.
Niin paljon kun satsasin lääkärin etsimiseen ja
odotin että saisin kertoa mitä mulle on sattunut.
Nyt olen epävarma suositteleeko lääkäri mulle tätä
terapiaa ( josta hän ei siis tiedä itse mitään!)
Olen ällikällä lyöty.
Eikö erikoislääkärin pitäisi tietää kaikki hoitomuodot?

Käyttäjä kalex kirjoittanut 10.01.2015 klo 13:15

Kyllä pitäisi ehdottomasti tietää mutta itse olen kokenut melkein saman asian kun aikoinaan kävin yksityispsykiatrilla. Ei ollut tippakaan kiinnostunut mitä sille kerroin mutta diagnoosin ja lääkkeet vakavaan masennukseen kirjoitti noin varttitunnin kestävän haastattelun jälkeen, eikä edes kontrollikäyntiä tarjonnut. Myöhemmin hakeuduin kunnalliseen hoitoon.

Mielestäni en ollut todellakaan vakavasti masentunut, kuten psykiatri väitti, vaan koin olevani ahdistunut eräästä vastoinkäymisestä mutta masennusta en myöntänyt silloin enkä nytkään. Menin psykiatrille koska en halunnut omalääkärille kertoa ongelmistani mutta ehkä olisi kannattanut mennä vain psykologille, niin olisin välttynyt vuosia kestävältä lääkitykseltä terapioineen mutta minkäs mahdoin kun herra psykiatri oli sellaiseen lähetteen kirjoittanut. Jos en olisi silloin ollut niin ahdistunut, en olisi aloittanut hoitoa ottanut vastaan mutta jotenkin luotin erikoislääkärin arvioon. Prosessin aikana sitten kyllä kieltämättä masennuin mutta työssä kävin koko ajan. Vähän ristiriitaista kun pystyin tekemään "vakavasti masentuneena" vaativaa työtä.

Melkein suosittelisin pyytämään jostain, vaikka MTT:tä uuden arvion hoidon tarpeesta.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 10.01.2015 klo 15:27

Kyllä erikoislääkärin pitäisi edes jotenkin tuntea kaikki hoitomuodot. Varmasti lääkäreilläkin on suosikkilääkkeensä ja -hoitomuotonsa, jota he mieluiten potilailleen suosittelevat. Ihan kuin sama lääke ja konsti auttaisi kaikille. Mistä hoitomuodosta erityisesti olet kiinnostunut?

Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 14.01.2015 klo 17:43

Olen kiinnostunut traumaterapiasta. Olo on hyvin epävarma
tässä tilanteessa miten nyt minun käy.
Ja kyseessä elämä ja ne rahat..
Ahdistaa.