Aikuisen elämää

12 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 11.05.2015 klo 01:58 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Olen miettinyt viimeaikoina taiteen merkitystä mielenterveyteen ja kuntoutumiseen. Mielestäni esim. Nuorille masennuspotilaille jonkinmoinen taideterapia olisi se ensimmäinen keino pyrkiä eheyttämään nuoren itseluottamusta ja omanarvontuntoa. Liian usein aika nuoretkin ihmiset laitetaan ensimmäisenä kovalle lääkitykselle, ja ollaan lyömässä koko elämään vaikuttavaa diagnoosia otsaan. Usein masennuksen taustalla on keinottomuutta purkaa omia ahdistuksia…

Käyttäjä fromm aloittanut aikaan 10.05.2015 klo 11:55 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, mulla on nyt sellanen paha tilanne päällä että psykoanalyytikkoni jonka hoidossa olen käynyt yli 10 vuotta on jotenkin psyykkisesti sairas. Ensimmäinen sekoaminen tapahtui jo 2009, tasan viikko oman äitini kuolemani jälkeen. Psykoanalyytikkoni selitti että hän on kuolemassa, puhe sammalsi ja hän oli ihan täysin sekasin siin tilanteessa, toinen potilas…

Käyttäjä memilii aloittanut aikaan 08.05.2015 klo 10:33 kohteessa Aikuisen elämää

Kerron tässä nyt lyhyesti tarinani. On pakko kirjoittaa ”jollekin” Kävi lopulta niin, että ”se joka aina jaksaa, pystyy, tekee, menee, touhottaa”, ei enää jaksanut. Tuli loppu. Oli ihan viime hetket että sain itse itseni lääkäriin eilen. Tuli sairaslomaa alkuun 2 viikkoa. Masennuslääkkeet ja rauhottavat. Lääkkeet on ollu mulle aina iso…

Käyttäjä LadyLonely aloittanut aikaan 09.05.2015 klo 08:10 kohteessa Aikuisen elämää

50vee lähenee. No ei ihan viel mutta on se tossa nurkan takana. Niinku on takana kolme vuotta intensiivistä psykoterapiaakin. Takana on myös kolme konkurssia. Ensin meni iskän firma, sitten aviomiehen ja hupsheijaa omakin. Kahteen ekaan en pystynyt vaikuttaan millään tavalla. Kolmas oli tasan tarkkaan oma moka. Lapset sentään tein ihan…

Käyttäjä sitruunainen aloittanut aikaan 24.11.2014 klo 15:51 kohteessa Aikuisen elämää

Olen työssäkäyvä nuori nainen. Omaa perhettä ei vielä ole mutta seurustelen. Nyt kuluneen vuoden aikana on tapahtunut hirveän paljon,tulin jätetyksi ja myöhemmin sain tietää eksäni pettäneen mua alusta asti. Useamman vuoden siis. Ei pyytänyt anteeksi, hyvä kun edes myönsi asian ja ei halunnut sen enempää keskustella. Nyt noista tapahtumista on…

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 03.05.2015 klo 01:22 kohteessa Aikuisen elämää

Yritän hiukan avautua tänne, jos löytyisi jotain vertaistukea tms. Minulla on tällä hetkellä menossa raskas elämänvaihe. Kärsin usein masennuksesta ja pakko-oireisesta häiriöstä. Syön kyllä masennuslääkettä pienellä annoksella. Minulla on puoliso, lapsi ja lemmikkejä. 2-vuotiaan lapsemme käyttäytyminen on ollut viime aikoina todella kuormittavaa, tuntuu että voimat on välillä vähissä. Vaikka lapsemme…

Käyttäjä pipsa66 aloittanut aikaan 03.05.2015 klo 20:26 kohteessa Aikuisen elämää

Pakko avautua tänne… Voiko olla että elimstöni yrittää ilmoittaa että hellitä ja ota aikaa itsellesi ja lepää .. Taustaa erosin -08 narisesta miehestä …Kokosin itseni ja aloin nauttie elämästä.. Jouduin kyllä jättämään koko entisen elämäni …Lapset jäivät isällensä…Olisi pitänyt jaksaa taistella niistä …Olivat kyllä jo teini-ikäsiä… Mutta en jaksanut ……

Käyttäjä Lunanen aloittanut aikaan 21.03.2015 klo 12:36 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, kaipaisin vertaistukea yllämainittuun ongelmaani. Olen 22-vuotias tyttö. Eli viime keväänä aloin saamaan paniikkikohtauksia ja ihan missä tahansa. Ei ole väliä olenko kotona vai jossain muualla. Kesällä oli taukoa mutta syksyllä alkoi taas ja kävin sitten psykologilla juttelemassa, mikä helpotti. Aloitin kuitenkin helmikuussa SSRI-lääkkeen joka pahensi mun oloa. Yleensä minun…

Käyttäjä repukka aloittanut aikaan 05.09.2011 klo 18:42 kohteessa Aikuisen elämää

Ahdistus on taas tullut kuokkavieraaksi. Minä en sitä kutsunut. Se tuli vain. Minussa on niin paljon surua, hätää, pelkoa, tuskaa, ahdistusta, turvattomuutta. Sisäisenä kaaoksena. Hirmumyrskynä. Pelkään. Yritän tunkea kaikkea tuskaa syvemmälle, en halua päästää sitä valloilleen. Rakennan suojavalleja, minkä kerkiän, mutta se alkaa käydä raskaaksi. En meinaa enää jaksaa. Pelkään…

Käyttäjä Nuoriäityli aloittanut aikaan 29.04.2015 klo 10:23 kohteessa Aikuisen elämää

Valmistuin vuosi sitten. Sen jälkeen ei töitä ole näkynyt, vaikka ahkerasti niitä on haettu, tehty keikkaa silloin tällöin. Pikkuhiljaa elämä hiipui siihen pisteeseen, että kohokohtani päivässä on se kun saan olla yksin kolme tuntia ja juoda rauhassa aamukahvin. Minulla on perhe, oma lapseni on kuusivuotias esikoululainen. Miehelläni on kolme lasta,…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: