olen henkisesti poikki enkä jaksa siivota

olen henkisesti poikki enkä jaksa siivota

Käyttäjä e-maarika aloittanut aikaan 04.06.2015 klo 11:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä e-maarika kirjoittanut 04.06.2015 klo 11:50

Tätä on jatkunut jo vaikka kuinka kauan. En jaksa siivota enkä laittaa paikkoja kuntoon. On niin huono olo. Koen että minun pitäisi saada käytyä läpi mieltä painavat asiat mutta se vaatii oikeaa hoitoa ja tukea.
Olen täysin yksin asioideni kanssa ja yksin en jaksa siivota.
Nyt on tilanne että olisi pakko…
Mitä tehdä, mistä apua?

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 05.06.2015 klo 21:48

Tilaa vaikka siivooja tai vuokraa kirjastosta sisustuslehti. Ehkä innostut siivoamaan. Itse ainakin innostun sisustusohjelmista ja lehdistä. Myös se että on valoisaa saa minut innostumaan siivoamisesta. Toki ihmiset ovat erilaisia. Olisiko joku perheenjäsen, tuttu, kaveri? Joka voisi auttaa siivoamisessa.

Käyttäjä minävaan00 kirjoittanut 06.06.2015 klo 01:22

Hei,

oletko ksysynut sosiaalitoimisto apua? Onko sulla lapsia? Jos on niin olisit varmaan oikeutettu kotiapuun.. ehkä.
Tiedän mitä on kun on voimat aivan lopussa ja ei jaksa siivota tai tehdä juuri mitään.
Onko sulla ystäviä joilta voisit pyytää apua? Onko sulla kuinka kaaottinen tilanne siivouksen kanssa? Vai normi perus siivous takkuaa?
Toivon että saisit apua asioihisi!

Käyttäjä Opaque kirjoittanut 06.06.2015 klo 08:01

Ikävä kuulla tilanteestasi! Olen ollut vastaavassa tilanteessa ja tiedän millaista on, kun ei jaksa tehdä mitään oman kotinsa eteen. Jos ei ole kova kiire, niin mitä jos olisit itsellesi armollinen ja päättäisit hoitaa vain yhden tehtävän kerrallaan? Siten koti pikku hiljaa järjestyisi ja olosikin saattaisi alkaa tämän myötä kohentua. Alkuun pääseminen on usein hankalinta, joten siinä kohtaa pitää ehkä hieman pakottaa itseään, mutta sitten kun pääsee vauhtiin niin intoa saattaa yllättäen löytyäkin. Ja tosiaan jos sinulla on joku ystävä, joka voisi auttaa, niin älä epäröi kysyä häneltä. Kannattaa varmaan sanoa, että olet ihan loppu ja toivoisit saavasi siivousapua, mutta myös piristävää seuraa. Eikä kaverin kanssa välttämättä tarvitse koko huushollia puunata, vaan voitte vaikka tiskata, imuroida ja pestä pyykit. Siitä on sitten itse helpompi jatkaa.