Aikuisen elämää

30 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 05.04.2016 klo 14:33 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut 8 vuotta skitsofreniaa ja on välillä ollut ihan hyviäkin aikoja, mutta nyt pari kuukautta oon ollu henkisesti ja fyysisesti aivan loppu. Välillä tuntuu ettei sängystä pääse ylös… Onko muilla samaa sairastavilla ollut tällaisia oireita? Tuntuu että haluaisi maata koko loppu elämän, mutta sehän ei ole mahdollista… En jaksa…

Käyttäjä Tiitiäinen aloittanut aikaan 13.05.2015 klo 09:07 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kirjoitellut tänne vuosien varrella, syvän masennuksen kourissa. Olin itsetuhoinen, velkainen, itkuinen vailla toivoa mistään. Halusin vuosia vain kuolla. Tai en oikeastaan kuolla vaan vain lakata olemasta. Lopulta kaikelle löytyi syy; olin vakavasti masentunut. Syitä sille ei oikein ole osannut itsekään eritellä, elämä vei niin kovaa vauhtia että ei ollut…

Käyttäjä Dissos aloittanut aikaan 10.04.2016 klo 21:04 kohteessa Aikuisen elämää

Taas tekee mieli vaihtaa paikkakuntaa, kun olen muutaman ihmisen kanssa puhunut. Pelkään enää tutustua kenenkään millään tavalla. Just kun asiat jotenkin järjestymässä. Tekee mieli paeta. Pelkään kaikkia ihmissuhteita. On paljon helpompaa olla näkymätön ja kuulumaton. Tähän tulisi kauhu hymiö jos olisi, lamaannus.

Käyttäjä pahaihminen? aloittanut aikaan 31.03.2016 klo 05:04 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt masennuksesta lapsesta asti, mutta koska olen syntynyt 1959, en ole saanut apua masennukseen, koska sitä ei osattu hoitaa. Sen vuoksi masennus kroonistui ja sen kanssa oppi elämään. Sain kuitenkin perustettua perheen, sain 2 tervettä, elävää lasta (yhden keskemnenon ja yhden kuolleen lapsen synnytettyäni täysiaikaisena, eikä vikaa löydetty). Mies…

Käyttäjä Boodis aloittanut aikaan 03.04.2016 klo 19:05 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 18v, 165,9 cm ja painan 42,5 kg. Olen rakenteeltani hoikka ja lyhyt pituinen verrattuna muihin ikäisiini. Ja vaikka välillä söisin hampurilaisen, silti en liho niin helposti. Olen kuitenkin pisin naisista perheessä, pidempi kuin äitini ja isosiskoni. Minulle on sanottu, että tulisin painaa enemmän, mutta siihenhän tieto on jäänyt –…

Käyttäjä zips aloittanut aikaan 19.08.2015 klo 03:13 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä kirjoittaisi… Tämä yhteiskunta aiheuttaa omanarvontunnon laskua varmasti monille, jos on työttömänä, jos joutuu hakemaan tukia, jos ei ole paljon ystäviä, tai ei ollenkaan, jos muuttaa uudelle paikkakunnalle, eikä suomalaiset ota helposti uusia kavereita entisiin jo vakiintuneisiin porukoihin. Aina voi toki etsiä harrastuksia, ellei jokin oma syy estä sellaista. Vaikka…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 25.03.2016 klo 00:15 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Mietin usein yhteiskunnan holhoamista ja sitä miten siihen pitäisi suhtautua. Mitä te olette mieltä, onko parempi antaa yksilölle vapauksia yhteisen hyvän kustannuksella vai toisinpäin? Ja sulkevatko nämä edes toisiaan pois? Minun mielestäni yhteiskunta voisi olla holhoavampi. Se, että esim. kaikenlainen taide sallitaan ja ylilyönteihin jopa rohkaistaan taiteen vuoksi, on…

Käyttäjä Hukkatie aloittanut aikaan 06.04.2016 klo 20:37 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. En ole varma pitäisikö tämä kirjoitella aikuisten vai nuorten puolelle, mutta menköön nyt tänne kun ikää on jo kuitenkin 19, joten aikuisia ollaan. Pulmallinen asiani on sinänsä hyvin yksinkertainen; empatianpuute. Tämä voi kuulostaa todella typerältä (ja tuntuu typerältä kirjoittaakin), mutta onko empatia synnynnäinen ominaisuus vai teeskenteleekö kaikki vain välittävänsä…

Käyttäjä Käpälä aloittanut aikaan 13.02.2016 klo 20:37 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Kiinnostaisi kuulla jos jollakin on kokemusta ssri-lääkityksestä, seksuaalisuuden katoamisesta ja jos se on palautunut tyydyttävästi lääkityksen loputtua, ja jos niin miten nopeasti/hitaasti. Olen itse syönyt fluoksetiinia noin 16 vuotta masennuksen estolääkityksenä. Olen pärjännyt hyvin 20 mg annostuksella, mutta näiden vuosien aikana seksuaalisuus ja halut on kadonneet täysin. Orgasmiakaan en…

Käyttäjä DraamaTuuli aloittanut aikaan 03.04.2016 klo 10:14 kohteessa Aikuisen elämää

Menee hermot itseni kanssa. Viime vuonna tähän aikaan koin olevani todella onnellinen ja rauhallinen. Minua ei kauheasti vaivannut mitä muut saattaisivat ajatella, tiesin mitä halusin tehdä ja olin kaikin puolin sellainen ”rohkein mielin eteenpäin”. Ja sitten se vaan jotenkin mureni rikki. Aloin huolestua asioista yhä enemmän ja nyt se on…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: