Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Vanhassa työpaikassa ahdisti usein töihin meno. Monesti jo edellisenä iltana alkoi ahdistaa ja lomalla jo loman alussa alkoi ahdistaa lähestyvä paluu töihin. Hiljattain sain uuden vakituisen työpaikan, ja luulen että tein tosi pahan virheen kun hain tätä paikkaa. Ennen kuin minun vakinaistettiin uuteen työpaikkaan, tein vuoden verran määräaikaisia sijaisuuksia samaan…
Tervehdys kaikille, kirjoitin tänne n.kolmisen vuotta sitten, enkä edes muista mikä oli nimimerkki silloin… Olin siihen aikaan vielä osa-eläkkeellä, nyt 2v sitten tuli eläkepäätös. Olin tietysti helpottunut, tosin fyysinen vakava sairaus iski sitä ennen ja päätöksen saatuani menehtyivät ex-mieheni ja äitini parin viikon välein. poikani kodissa oli tulipalo ja joutuivat…
Joka päivä tekisi mieli vetää pillereitä niin paljon etten enää heräisi… Joka vitun sekunti tuntuu kidutukselta. Miksi Jumala ei päästä mua tästä tuskasta? Jokainen päivä tuntuu aina edellistä raskaammalta… Haluan parantua, mutta jos se ei ole mahdollista niin haluan pois täältä. Vittu kun ei jaksa enää kärsiä… Minkä takia mulle…
Olin viime pe humalassa ja sitten vedin jostain kumman syystä herneet nenään. Otin pyöräilykypäräni menin ulos ja hakkasin sillä mieheni autoa meidän yhteine autohan se on. Mut se on avopuolisoni mummin nimissä josta en tiennyt yhtään mitään.naapurit alkoi huutaa ja tenttaa että kenen auto se on ja mitä helvettii teen…
En jaksa tätä enää, haluaisin vain kuolla. Miksei ihmisiä auteta kuolemaan, jos ei eläminen kertakaikkiaan onnistu. 😐 -Minä en ainakaan osaa elää, en ole ikinä osannut. En ole milloinkaan ollut mitenkään innoissani siitä tosiasiasta, että minä elän & olen jne. Mielummin en olisi! En saa millään kiinni tästä elämästä. Kaikki…
Tarvitsen kipeästi apua tilanteeseeni, tuntuu että olen aivan solmussa itseni ja omien tunteideni kanssa. Taustaksi kerrottakoon, että olen kolmekymppinen nainen ja kärsinyt aikaisemmin voimakkaista masennus-ja ahdistusoireista. Tätä nykyä vointini on hyvä, olen tasapainoisempi kuin vuosiin ja käynyt läpi pitkän psykoterapian. Olen valmistunut ja oman alani töissä, täysin toimintakykyisen kaikessa suhteessa…
Olen alkoholisti. Kesäkuun alusta olen ollut juomatta aina viikko takaperin saakka. Ei tehnyt ollenkasn mieli juoda, mieliala nousi sellaiseksi, että tuntui jopa hyvältä herätä, kävin lyhyen kuntoutusjakson, pitkästä aikaa asiat alkoivat kiinnostamaan ja tulevaisuuttakin tuntui olevan. Kunnes repsahdin kolmeksi päiväksi. Krapulan takia sain varoituksen työstäkin, mutta olennaisinta oli, että yhtäkkiä…
Tuntuu että tää kipu ei koskaan hellitä. Joka päivä on tuskaa. Tekis mieli tehdä itselle pahaa. Olis kaikki niin kuin vuosi sitten niin olisin onnellinen… Kun mikään ei tunnu poistavan tätä kipua… Ei mikään lääke… Eikä fyssarin ohjeet… Haluaisin elää hyvää elämää, mutta tää kipua syö niin paljon etten pysty.…
Hei! Olen reilu parikymppinen nainen. Masennukseni alkoi noin 11 vuotiaana ja sitä jatkui kahdenkympin tienoille. Tällä välillä oli kolme osastojaksoa, kokeiltiin useita lääkityksiä ja terapiaa monessa muodossa. Paljoa en muista noista ajoista, vain häivähdyksiä sieltä täältä. Uskon, että syvä masennus ja ahdistus johtui lapsuuden kodistani. Nykyisin tänä päivänä, opiskelen korkeakoulussa…
Hei, Ajattelin tässä kirjoitella otsikon asiasta, ja haluaisin kirjotella siitä tähän ( satunnaisesti), koska asia huolettaa minua. Erityisesti sen vaikutukset Suomessa. Tekstini saattavat välillä olla pitkiä, joten kiitos jos etukäteen, jos ehdit lukea, ja jakaa omiakin ajatuksiasi 🙂 Niin kuin moni varmaan tietää, ilmastonmuutos ja sen saapuminen, ovat oikea ongelma,…