Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Heippa hei kaikille Mistä olette saaneet apua syvään masennukseen? Minulla on ollut tänään huono päivä, jotenkin on tänään kaikki ahdistanut, se on näkynyt mm kamalana puristuksena rinnassa ja unettomuutena. Kaikki kaatuu päälle, epäusko tulevaisuuteen, raha – asiat, eipä ole auringostakaan ollut apua. Mikä on teillä auttanut ahdistukseen, ja mistä olette…
Ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa tänne, aiheesta psykoterapia ja ärsyttävä terapeutti. Aloitan ensi kuussa toisen terapiavuoden Kelan tukemana, mutta en tiedä, mitä siitä tulee, kun terapeutti on alkanut ärsyttää aivan jumalattomasti ☹️ Terapian alussa tuntui vielä, että henkilökemiat kohtaavat ja tulen hänen kanssaan hyvin toimeen. Hän vaikutti ihan mukavalta ja ammattitaitoiselta…
Tämmönen kysymys joka nousee välillä mieleen. Joskus aattelen etten ees tiedä mitä on olla ”terve” ite tai miten tunnistaa semmonen henkilö jos tulee vastaan. Välillä tuntuu ettei ees oo saanu esimerkkiä kyseisestä mallista vanhemmilta tai ympäristöltä, nyt sit koettaa auttaa itteään lukemalla kaikkia artikkeleita ja neuvoja millä päästä yli vaikeesta…
Onko tosi ystävyyttä? Onko miesten ja naisten välinen ystävyys oikeastikin olemassa. Itselläni on naisystäviä ja tosi hyvä mies ystävä. Naisystävien kanssa voimme vaihtaa kuulumiset ja kertoa ilot ja surut. Miesystävän kanssa keskustelemme, vaihdamme kuulumisia, käymme syömässä, teemme pieniä matkoja ja ratkomme ongelmia. Mielestäni seksuaalinen kanssa käyminen ei kuulu ystävyyteen. Aiemmin…
Moi! Olen 25 vuotias nuori mies ja elämä on yhtä paskaa. Herään aamulla ja vituttaa kun heräsin tähän kyseiseen päivään, kaikki päivät samaa paskaa. Soittelin aikoinaan 112 ja kävin osastoreissuja läpi, joskus pidempiä ja joskus lyhyempiä. Ei mitään apua. En enää koskaan soita hätänumeroon koska ei mitään pysyvempää apua saa…
Hei! Onko täällä vanhempia? Minä en ole vanhempi, vaan lastenhoitaja. Tämän hetkisessä työpaikassani on tullut aika isoja ongelmia. Heidän seitsemänvuotias poikansa on väkivaltainen ja aggressiivinen muita lapsia kohtaan. En saa häntä puhumalla rauhoittumaan. Haluaisin tietää, onko oikein vai väärin pitää lapsesta kiinni, kunnes hän rauhoittuu? Jos en pidä, hän löytää…
Vanhassa työpaikassa ahdisti usein töihin meno. Monesti jo edellisenä iltana alkoi ahdistaa ja lomalla jo loman alussa alkoi ahdistaa lähestyvä paluu töihin. Hiljattain sain uuden vakituisen työpaikan, ja luulen että tein tosi pahan virheen kun hain tätä paikkaa. Ennen kuin minun vakinaistettiin uuteen työpaikkaan, tein vuoden verran määräaikaisia sijaisuuksia samaan…
Tervehdys kaikille, kirjoitin tänne n.kolmisen vuotta sitten, enkä edes muista mikä oli nimimerkki silloin… Olin siihen aikaan vielä osa-eläkkeellä, nyt 2v sitten tuli eläkepäätös. Olin tietysti helpottunut, tosin fyysinen vakava sairaus iski sitä ennen ja päätöksen saatuani menehtyivät ex-mieheni ja äitini parin viikon välein. poikani kodissa oli tulipalo ja joutuivat…
Joka päivä tekisi mieli vetää pillereitä niin paljon etten enää heräisi… Joka vitun sekunti tuntuu kidutukselta. Miksi Jumala ei päästä mua tästä tuskasta? Jokainen päivä tuntuu aina edellistä raskaammalta… Haluan parantua, mutta jos se ei ole mahdollista niin haluan pois täältä. Vittu kun ei jaksa enää kärsiä… Minkä takia mulle…
Olin viime pe humalassa ja sitten vedin jostain kumman syystä herneet nenään. Otin pyöräilykypäräni menin ulos ja hakkasin sillä mieheni autoa meidän yhteine autohan se on. Mut se on avopuolisoni mummin nimissä josta en tiennyt yhtään mitään.naapurit alkoi huutaa ja tenttaa että kenen auto se on ja mitä helvettii teen…