Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei! Olen pian talonrakentajaksi valmistuva nuorimies ja ongelmani on ollut syksystä asti varjostanut masennus. Kaikki sai alkunsa jatkuvasta turhautumisesta siihen, kun tunsin, että omassa elämässäni ei ollut mitään sisältöä: ei paljoa kavereita, ei tyttöystävää, jatkuvasti olin vapaa-ajan kotona ja viimeisenä kaikkien uusien asioiden kokeilemisen pelko. Toisin sanoen sama kaava toistui…
Mietin vaan sitä kun pyörin itsesäälissä jatkuvasti… Eihän se ole kenellekkään kivaa… Mieluiten olisin positiivinen, mutta minkäs teet… Aina nää mun kirjotukset tänne on niin itsesäälissä rypemistä tai valittamista… Auttaako se jatkuva valittaminen oikeasti? Kun tuntuu että olen viimeiset puoli vuotta vaan valittanut… Jos muilla on ollut vastaavaa niin miten…
Mistähän sitä aloittaisi. Ehkä sitten siitä, että kirjoitan tänne koska tarvitsen jotain apua tilanteeseeni. Tulee ainakin kirjoitettua joitain asioita sanoiksi, mikä ehkä vähän helpottaa. Olen viisilapsisen perheen isä. Lapset ovat alle kymmenenvuotiaita kaikki. Itse olen täysin sosiaalisesti eristäytynyt ja tällä hetkellä pyrin opiskelemaan – nyt siis työtön. Vaimoni on hyvin…
Psykoosi
24Onko monilla täällä ollut? Itse taistelen välillä sitä vastaan. Se on pelottavaa. Aivan kuin aivoissa olisi sellainen kytkin, että kun se napsahtaa päälle niin ne harhat alkavat… Mulla on lääkitys, mutta lääkäri jostain syystä päätti vähentää sitä. Mulla on taas sellainen jakso, että alkaa harha näkyjä välillä tuleen seinille. Samaan…
Elämässäni tapahtuu jatkuvasti kamalia asioita. Ja pakostakin miettii miksi mulle koko ajan. Tällä viikolla sain kuulla että ex mieheni ja pienen poikani isä on tehnyt itsemurhan ihan järkyttävällä tavalla. Viime vuonna kuoli äiti yllättäen joka oli minun tukipilarini ja 2013 kuoli veli yllättäen. Ja nyt sitten tämä. Tuntuu et pää…
Mulla diagnosoitiin keskivaikea masennus kuukausi sitten. Sen jälkeen oon käyny lääkärillä ja psykologilla ja kohta psykiatrilla. Musta kuitenkin tuntuu, ettei mulla edes mitään oikeesti oo, että kuitenkin vaan kuvittelen kaiken ja selitän jotain puppua kaikille, paljastun jossain kohtaa ja oon typerä ja nolo. Ja että oon huomionhakuisuuttani tai lapsellisuuttani sössinyt…
Olen uusi tulokas näillä sivuilla, enkä tiedä miten homma täällä toimii. Tänään tuli kuitenkin tuhannennen kerran olo, että ei kertakaikkiaan enää jaksa ja oli pakko etsiä joku purkautumiskeino, joku apu. Mulla koko elämä on ollut yhtä taistelua, lapsesta asti. Elämä on sisältänyt heitteillejättöä, pahoinpitelyjä, alistamista, hyväksikäyttöä…vähän joka lähtöön noita elämän…
Mitä teen? Hylkäänkö siskoni, jonka tukena olen ollut noin 30 vuotta? Hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö, epävakaa persoonallisuus. Aikaisemmin myös alkoholin käyttöä. Riehumista, tappelua, viimeisempänä häätö omistusasunnosta. Kolmen vuoden riitely ja lähestymiskielto naapuriin. Naapuri oli sanonut siskon koirasta pahasti ja eihän niin saa sanoa, koska siskoni osaa asiat. Jos loukkaat häntä…
Jos olet elänyt lapsuutesi psyykkisesti sairastuneen vanhemman kanssa, sinua saattaisi kiinnostaa ja hyödyttää seuraava ryhmä: Tukinetissä järjestetään 19.10.7.12.2016 suljettu teemaryhmä Aikuiset lapsiomaiset. Teemaryhmä on tarkoitettu aikuisille, jotka ovat eläneet lapsuutensa psyykkisesti sairastuneen vanhemman kanssa. Ryhmä toteutetaan Tukinetin ja FinFami Uusimaa ry:n yhteistyönä. Teemaryhmän ohjaajina toimivat FinFami Uusimaan työntekijät ja vapaaehtoiset.…
Hei kaikille ja tiedoksi: Tukinetissä on käynnissä suljettu Vertaistukea hiv-positiivisille -ryhmä. Ryhmä on Hiv-tukikeskuksen ylläpitämä ja sen tavoitteena on tarjota vertaistukea hiv-positiivisille henkilöille ympäri Suomen. Ryhmä on jatkuvasti täydentyvä eli siihen otetaan uusia jäseniä sitä mukaa, kun hakemuksia saapuu. Ryhmässä voi keskustella sekä suomeksi että englanniksi. Lisätietoja ja linkki hakulomakkeeseen:…