NYT PELOTTAA ( USA VAALIt ja Suomen tulevaisuus)

NYT PELOTTAA ( USA VAALIt ja Suomen tulevaisuus)

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 09.11.2016 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä aavameri kirjoittanut 09.11.2016 klo 17:19

Kuten olette varmaan lukeneet, mitä USA:SSA päätettiin, mua on alkanut tosi paljon ahdistamaan ja pelottamaan Suomen kohtalo. Hyökkääkö venäjä tänne? Tuleeko uusi etupiiri?

Nyt meni yöunet ja alkoi pelottamaan valtavasti 😭

Mitä ajattelette?😭 joudutaanko kohta osa venäjää ☹️ ☹️

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 09.11.2016 klo 20:18

Voi pieni aavameri... Älä pelkää ☹️ En mä usko että venäjä hyökkäisisi Suomeen. Tuskin...
Sun ajatukset ne vaa tekee tästä pelottavan, oletko kokeillut mindfullnessia, jos se auttaisi?
Siun pitäisi rauhoittua kulta pieni <3☺️❤️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.11.2016 klo 20:57

Pakko myöntää, että kyselin onko kaupungissamme väestösuojaa, jos uusi sota alkaa. En jaksa uskoa uuden presidentin pystyvän yhdistämään kahtia jakautuneen kansan. Mutta, muuttaako se asioita, kuinka minä pelkään..on vaan mentävä päivä kerrallaan ja katsottava. Olen ennenkin kaivannut meidän presidentiltämme rauhoittelua kansalaisillemme. Avoimuutta asioihin, ettei hallitus tee asioita, joista me tavikset ei päästä päättämään. Se minua heti otti silmään lehdissä oli presidentin heti peliin vetämä natokortti. Olen itse natovastainen. Mutta olen huomannut, kuinka meitä väkisin vieritetään sinne. Se, jos mikä saattaapi naapurimaassa syyhyttää ydinohjussorminappulaa. Nämähän tosiasioita, joista kukaan hallituksessa ei puhu ääneen. Mutta eiköhän Usa itse aja itsensä allikkoon, ennenkuin tuho tänne yltää.

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 10.11.2016 klo 00:03

Kiitos tsempistä EV !<3

En ole kokeillut tuota minfulldessia, täytyy testata🙂

Toivotaan että niin ei käy, kaikki lehdet ja netti vaan puhuu siitä että kohta venäjän armoilla ja etupiiriä☹️

Että pitikin tämä stressi vielä kaiken päälle - vähemmästäkin mennyt yöunet ☹️

Kiitos kun lohdutat - olet ihana <3

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 10.11.2016 klo 13:19

Mä en tiedä yhtään miksi mua pelottaa tämä asia - tai pelko ehkä väärä sana vaan koko keho reagoi siihen. Sydän tykyttää kun ajattelee tulevaisuutta, en ole nukkunut kunnolla, ahdistaa koko ajan. Ja tieto siitä, että se skenaario ei ole ollenkaan mahdottomuus ei helpota yhtään ☹️ . Onhan niin käynyt ennenkin, ja kun katsoo nykytilannetta tuossa naapurissa.... ojoi mikä Siperia odottaakaan .... 😭 ainakin mun unissa ja peloissa siis... ei hyvältä näytä Suomen tulevaisuus mun ajatuksissa.

Vai minkälaisena näette sen?
Mikä helpottaisi pelkoa aiheesta?😭

Miksi mä surenkaan näitä asioita, ei pitäisi mut ei voi mitään....tällainen minä vaan olen, ahdistun kaikesta.😞

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 10.11.2016 klo 16:27

Tämä asia vaikuttaa mun elämään jo enemmän kun mikään muu ( pelko että niin käy mistä kirjoitin ), että ei mistään tule mitään.

Ruoka ei maistu, oksettaa ja huimaa koko ajan. Sydän hakkaa ja ahdistus kasvaa.

Käyttäjä kirjoittanut 10.11.2016 klo 17:54

Sillä kuka on USA;n presidentti ei ole mitään tekemistä Venäjän ja Suomen sodan kanssa.
Lehdistö on väen väkisin tehnyt Trumpista ja Putinista hyviä ystäviä vaikka Putin aluksi sanoi, että Trump on värikäs persoona. Se käännettiin Trumpille väärin ja Trump luuli Putinin kehuneen häntä ja alkoi myös kehumaan Putinia. Muuta heidän välillään ei ole.
Putin onnitteli Trumpia, samoin Sauli Niinistö.

Voisi esim. Syyrian sodan kannalta olla hyvä, jos USA;n ja Venäjän suhteet menisivät paremmiksi.
Jos maiden suhteet paranevat, ei se kyllä tarkoita, että Trump siitä lahjaksi antaa Venäjälle luvan hyökätä Suomeen. Toisaalta ei Venäjä ennenkään ole tarvinut USA;n lupaa, joten Suomen tilanne on ihan sama kuin ennen Trumpia.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 10.11.2016 klo 18:02

Toivotaan ettei mitään satu, että kaikki menee hyvin, eikä kukaan tee mitään meille.
Ei ainakaan USAn presidentin tähden.😐

Käyttäjä aavameri kirjoittanut 11.11.2016 klo 16:27

Uskotaan että kaikki järjestyy ja mitään vaarallista ei tapahdu🙂

Pelottaa vain...

Käyttäjä EksynytVarpunen kirjoittanut 11.11.2016 klo 20:53

Olen maanvaivan kanssa samaa mieltä. Media se kaiken pahan alku ja juuri.

Aavameri, sinulla ei ole mitään hätää! ☺️❤️ Huolehdi itsestäsi <3 Tee jotain mistä nautit <3 Tai aloita jokin uusi juttu kenties se avartaa uuseille tuuleille.. 🙂 voimahaleja siulle täältä netin puolelta.. en muuta voi antaa 😭

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 12.11.2016 klo 11:30

Ei kai ollut paras vaihtoehto,että Trump voitti,mutta sille ei voi mitään. Yksityisen ihmisen ei kannata miettiä ja vastuuta tästä kantaa,kun asialle ei voi mitään tehdä eikä vaikuttaa. Varsinkaan yöunia ja mielenrauhaa ei kannata menettää. Asiat menevät miten menevät ja meidän päättäjät niistä vastaavat,ei yksityiset ihmiset joilla ei ole mitään sananvaltaa tällaisissa asioissa. Toivoa sopii,että tämä oli suuren luokan vaalinäytelmä vain ja elämä jatkuu entiseen tapaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 12.11.2016 klo 12:44

Mä oon vältellyt uutisia nyt pari päivää kun tiedän, että ahdistun herkästi niitä lukiessani. Vaalitulokseen liittyen mua huolettaa enemmän se, vetäytyykö USA Pariisin ilmastosopimuksesta, ja mitä siitä seuraa ilmastonmuutoksen kannalta, kuin sodanuhka, mut en tiedä onko sillä hirveesti merkitystä sen pelko-reaktion kannalta.

Ajattelen (omalla kohdallani), et huoli ja pelko on semmoisia tunteita että ne helposti "läikkyy yli" myös sellaisiin aiheisiin, joista niitä ei olis tarpeen tuntea. Nyt kun tietoa saa kaikesta niin nopeasti, kroppa tekee sen 'pakene tai taistele'-reaktion myös semmoisissa tilanteissa, joissa siitä ei oo apua. Mulla on tapana järkeistää asioita tällä tavalla - kai se on mun tapa käsitellä pelkojani. Mulle on jollakin tavalla lohdullinen se ajatus, että mun kropan ja mielen reaktio (ahdistus, jännitys, pelko) on ihan luonnollinen, mutta ehkä tarpeeton - se herkkyys ei tarkoita et olisin yhtään huonompi tai arvottomampi ihminen.

Äh, mikäköhän mun pointti oli tässä. En ole vielä saanut aamupuuroa aikaiseksi, niin alkaa ajatus katkeilla kun verensokerit laskee. Kai mä vaan taas yritän helpottaa sun oloa jollain tavalla. 🙂 Mä en pidä kovin todennäköisenä, että Venäjä miehittäis Suomen.

Pidä ittestäs huolta! Oot tärkeä ja arvokas!

Pystyisitkö vaikka tekemään jotain mukavaa tänään?

Käyttäjä Joie kirjoittanut 13.11.2016 klo 14:33

Voimia ja rauhaa sulle aavameri. 😍 Eletään me täällä vaan kaikessa rauhassa eikä murehdita tulevia. Sit jos jotain tapahtuu niin reagoidaan sen mukaan. Nyt ei mitään välitöntä hätää kuitenkaan ole ja minä tai sinä ei voida maailmanrauhan eteen tehdä muuta ku kohdella hyvin toisia ja itseämmekin. 🙂 Voi ihan rauhoittua.

Oon lukenu pikku kirjasesta aina raamatunkohdan jokaiselle päivälle. Sinä aamuna, kun tieto Trumpin voitosta tuli, päivän raamatunkohta oli:
"Maa järkkyy, sen kansat järkkyvät, mutta minun pylvääni pitävät maan paikoillaan." (Ps.75:3)

Se tuntui lohdulliselta. 🙂👍

Käyttäjä satoshi kirjoittanut 19.11.2016 klo 00:41

Liityin Trumpin menestyksen kunniaksi Rauhanaseman pelastajiin sekä kahden rauhanjärjestön jäseneksi. En tiedä onko niillä mitään merkitystä, mutta jos on vaikutusta, vaikka pientäkin, niin se on aina parempaan suuntaan kuin median pelkokampanjointiin mukaan lähteminen.