Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Tajusin
4Eli tajusin sen ettei kukaan tässä maailmassa tunne sääliä toista kohtaan ja pahinta on itsesääli. Pitää yrittää vaan pysyä hengissä ja pitää pää pystyssä. Aiemmin luulin että kaikki säälisi mua kun oon pohjalla, mutta tajusin ettei kukaan mua sieltä nosta. Ite mun on sieltä kiivettävä päivän valoon. Muistakaa: KUKAAN TÄSSÄ…
Olen 22v ja ammattiautoilija ja raskaan liikenteen autokorjaaja. Olin töissä pienessä firmassa jossa korjasin autoja ja ajoin rekkaa. Yhtenä yönä väsyyneenä sain jonkunlaisen kohtauksen ja heräsin sairaalassa. Jossa olin viikon ja kerrottiin et sairastan epilepsiaa. Olen nyt ollut kolme kuukautta sairaslomalla mutta en voi enää palata vanhaan työhöni ikinä. Vielä…
Olen todella yksin ja stressaannun varsinkin uusien ihmisten näkemisestä. Miten voisin kokea oloni mukavammaksi elämäni parissa? 😭
Mua on enemmän tai vähemmän ahdistanut reilu 10 vuotta. Aina oon pistänyt kilpirauhasen vajaatoiminnan piikkiin kaiken.. Vasta nyt kun oon ollu alkoholista erossa ja pääkin selkiytynyt niin olen alkanu ymmärtämään ongelmien yhteyttä synkkään lapsuuteeni.. Vanhemmat ei koskaan kehuneet, kannustaneet tai pitänyt yhtään minään.. Aina vain sai ivaa ja väheksymistä kokea.…
Hei! Olen nainen, jolla on ADD. Olen sosiaalinen ja ympärilläni on paljon ihmisiä, mutta usein tuntuu, ettei mua ymmärretä. Haluaisin tietää, onko muilla ADHD/ADD-aikuisilla vastaavia kokemuksia? Olen itsenäinen ja pärjäävä, ollut kauan työelämässä (15v. samassa työssä) ja nyt, kun on tullut vaikeita tilanteita/haasteita ja liiallista stressiä, koen etten saa apua…
Onko toivoa paremmasta oikeasti? Olen kohta 28 ja ei mitään ole tullut saavutettua elämässä. Alkoholilla saanut huolet aina hetkeksi pois ja nyt kun siitä erossa ollut niin tuntuu etten enää tiedä kuka mä olen ja et pitäisi oppia uusiksi elämään.. tuntuu vaikealta jo pelkkä ulos lähteminen. Aina olen ollu ihmisiä…
En tiedä mitä tekisin. Parisuhde alkanut tuntua pahalle. Muutamat vuodet jo oltu yhdessä, hyvin tiiviisti. Ensimmäinen vakava parisuhde, yhdessä asuen. Aiemmin meni paremmin. Nyt välittäminen puuttuu ja ei oikein puhuta. Monet sanoneet että ansaitsisin parempaa. Tuntuu että toivoa paremmasta ei enää ole, kauan jo odottanut ja toivonut sitä että kohta…
Kiltin ihmisen ongelma, aina auttanut ja tukenut muita. Nyt tuntuu ettei enää jaksa vaan keskityttävä omaan terveyteen. Tyhjästä kaivosta on vaikea enää ammentaa. Historiasta hieman: pelkäsimme narsisti-isää lapsena ja vahva läheisriippuvuus äitiin. 15 vuotta sitten ensimmäinen mies sairastui alkoholismiin ja jäin 8 viikkoisen lapsen yksinhuoltajaksi.. Löysin uuden suhteen ja kaikki…
Hei ja tiedoksi kaikille, TATU ry järjestää Tukinetissä ryhmächattejä narkolepsiaan sairastuneille nuorille ja nuorille aikuisille. 🙂👍 Seuraava chat on Tukinetissä jo sunnuntaina 7.5. klo 14-16! Silloin chatissä keskustellaan narkolepsiasta ja muistakin arjen aiheista. Tule mukaan! 🙂🌻