Tietääkö kukaan millaista on Peijaksen psykiatrisella osastolla?

Tietääkö kukaan millaista on Peijaksen psykiatrisella osastolla?

Käyttäjä sartsakk aloittanut aikaan 21.05.2017 klo 17:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sartsakk kirjoittanut 21.05.2017 klo 17:31

Eli onko kukaan ollut. Olen todella masentunut ja lääkäri ehdoti jo viime tapaamisella että menisin sinne. Mutta en uskalla koska en tiedä millaista siellä on. Pakotetaanko siellä syömään lääkkeitä vaikkei tahdo ja millaisia muut potilaat siellä mahtavat olla.. Olen tällä hetkellä todella masentunut. Elän kokoajan pelkässä ahdistuneisuudessa ja alakuloisessa mielentilassa. Mikään ei saa enää nostamaan mieltäni, ei perhe eikä lemmikitkään. En kertonut lääkärille että tahdon tappaa itseni, sillä hän olisi lähettänyt minut sinne osastolle. En luota ammattiauttajiinkaan, uskon että heitä ei edes kiinnosta vointini, tekevät ainoastaan työtään.

Käyttäjä arka kirjoittanut 27.05.2017 klo 22:08

Hei
Minä olen ollut mielialahätriöosastolla kolme kertaa. Itse en ole hyötynyt siitä mitään, mielestäni se on pelkkää oleilua ilman sisältöä, potilaat kyllä asiallisia tavallisia ihmisiä. En saanut öisin nukuttua ja polttelin salaa tupakkaa suihkuhuoneessa kun hoitajat aika usein menivät yöksi nukkumaan. Minulla myös tunne että ns. ammattiapu ei auta, välinpitämätöntä on ja tosiaan tunne että rahan takia tehdään. Aika paljon tullut myös mielestäni typeriä neuvoja esim. jos ahdistaa niin pyyhi vaikka pölyjä, Minä olen hakeutunut pois näistä psykiatrian kuvioista terveyskeskukseen ja etsiytynyt vapaaehtoistoiminnan ja seurakunnan pariin. Olen siis edelleen kyllä masentunut mutta vähän parempi on näin. Jokainenhan meistä on omanlaisensa enkä halua sanoa niinkään ettetkö sinä voisi sairaalasta tai muusta hyötyä mutta oma kokemukseni on siis negatiivinen, hyödytöntä tai jopa haitallista hoito on ollut. Tai tasapuolisuuden nimissä sanon että kyllä ensimmäinen hoito sairaalassa oli kiva kun tilanteeni oli se etten oikeastaan sairas ollutkaan vaan hetkellisessä vaikeassa tilanteessa otin liikaa unilääkkeitä ja olin sitten osastolla mutta silloin sainkin ystävällistä kohtelua kun olin terve ja pirteä. Sairaanpana ollessani kohtelu on ollut tylyhköä ja ylimielistä vaikka siis asiallinen ja rauhallinenhan minä aina olen ollut. On hyvä puhua näistä asioista asiallisesti.