Aikuisen elämää

27 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4596
Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 02.03.2018 klo 22:30 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä syitä on enää uskoa tulevaisuuteen? Jos, voisitteko kertoa minullekkin. Enää en vain usko siihen. Talouden globalisaatio, työttömyys, kulutus, oikeuksien väheneminen, automatisaatio, robotit, vääränlainen talousjärjrstelmä. Miten nuo muka muuttaa? Ilman romahdusta. Eli mun kohdalla loppua. Ei löydy töitä, koulutus ei auta koska muuallakin se lisääntyy. Samaan aikaan maahan tulee lisää…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 28.11.2016 klo 14:41 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Tilanne on nyt se, että äidilläni on ehkä kasvain, taas. Sillä oli jo vuosia sitten se syöpäkasvain, mutta nyt on ehkä tullut uudelleen. Hänellä on muutoksia maksassa, ja ei tiedä onko sama kasvain uudelleen tulleena, vai levinneenä. Kuvaus on pian. Silloin selviää otetaanko koepala ja mitä tehdään. Pelottaa ja…

Käyttäjä snotcry aloittanut aikaan 17.03.2018 klo 03:25 kohteessa Aikuisen elämää

… Tai ainakin menetin syyni elää. Tammikuun alussa menetin koirani. 😭 Koirani joka oli aika kirjaimellisesti mun syy elää viimeiset 12 vuotta. Olisin varmaan siis kuollut jo 12v sitten tai jossain vaiheessa tässä välillä jos en olisi löytänyt koiraani silloin ja vielä niin mukavalta kasvattajalta joka antoi maksaa pennun erissä.…

Käyttäjä Niilo82 aloittanut aikaan 18.03.2018 klo 14:04 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Ajattelin laittaa tänne oman tarinani sairastumisesta tähän päivään, eli noin kymmenen vuoden ajalta. Toivoisin myös että muut jakaisivat tänne omia tarinoitaan. Noin kymmenen vuotta takaperin sairastuin tähän sairauteeni, jonka alun perin kerrottiin olevan tyypillinen kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta sitten myöhemmin on korvattu skitsoaffektiiviseksi häiriöksi. Diagnoosi tuntuu tosin itsestä vähän ylilyönniltä…

Käyttäjä lylle aloittanut aikaan 01.02.2018 klo 20:05 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Mietin, että minne kirjoittaa pahasta olosta, päädyin siis tänne. Olen kärsinyt jonkinasteisesta masennuksesta jo toistakymmentä vuotta, diagnoosin sain noin vuosi sitten. Masennukseni on vaikea, lisäksi minulla on paniikkihäiriö. Olen kuitenkin erittäin hyvä tsemppaamaan läheisten edessä ja kukaan ei ota tosissaan minun oloani. Osaan olla todella sitkeä ja esittää reipasta.…

Käyttäjä Niilo82 aloittanut aikaan 16.03.2018 klo 12:13 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Itsellä on asiat kohtuullisella tolalla. Töissä en vielä ole ja olen sairastanut omaa sairauttani kymmenisen vuotta. Elämän laatu on kohtalaista, mutta kaikki asiointi kodin ulkopuolella ahdistaa minua. Ahdistus onkin se asia mikä on omassa elämässä vialla. Jumitun helposti neljän seinän sisään kun en halua lähteä asioita hoitamaan. Toisaalta tämä…

Käyttäjä Tytöntyllerö aloittanut aikaan 13.03.2018 klo 15:27 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on alkanut pyörimään päässä noin 5-6v vanhat asiat #meetoo kamppanjan vuoksi. Olen alkanut miettiä onko tämä ollut seksuaalinen hyväksikäyttö vai ei. Olin 15-16v ja menin viettämään iltaa kaverini luokse joka oli poika. Emme olleet tunteneet kauan. Hän oli minua alle vuoden nuorempi. Juhlimme kaksin, joimme alkoholia. (En ollut aikaisemmin…

Käyttäjä Tuhistin88 aloittanut aikaan 08.02.2018 klo 21:19 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä rentoutuskeinoja teillä on , jos olo on surullinen tai masentunut tai ahdistaa? Itse olen pohtinut joogaa, mutta niitä tuntuu olevan niin montaa erilaista etten tiedä mikä niistä on rentouttava :/ Onneksi mulla on koira, joka saa hölmöilyllään aina hyvälle tuulelle 🙂 Onko teillä muilla lemmikkejä?

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 27.12.2017 klo 04:49 kohteessa Aikuisen elämää

Esittäisin tässä pari omaa ja vain omaa mielipidettäni osastohoidosta. Ehkä joku löytää yhtymäkohtia myös omaan elämäänsä. Olen miettinyt viimeaikoina omia itsetuhoisia ajatuksiani. Mietin voiko niistä koskaan kokonaan parantua. Joku joskus sanoi että itsemurha-ajatukset eivät koskaan mene pois kokonaan, mutta ne voivat koteloitua samoin kuin esim. peliriippuvuus tai alkoholismi. Se tarkoittaa…

Käyttäjä Emt79 aloittanut aikaan 05.01.2018 klo 12:58 kohteessa Aikuisen elämää

Joka päivä panikki ja ahdistuskohtauksia jotka tulee iltaisin, ollut jo puoli vuotta. Terv.keskuksen psykiatrisella sairaanhoitajalla käynyt harvakseltaan. Ter.keskuksen psykiatri eväsi jatkohoidon, määräsi vain opamoxia. Niillä selvitty tänne asti. Nyt käynyt muutaman kerran sairaalan akuuttiryhmän psykologilla. Sieltä määrättiin beettasalpaajia jotka toimi muutaman viikon, sitten oli pakko palata opamoxiin. Muutama kerta käynneistä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: