Pyytäisin vain vähän ymmärrystä ja hyväksyntää..?

Pyytäisin vain vähän ymmärrystä ja hyväksyntää..?

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 17.04.2018 klo 17:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 17.04.2018 klo 17:03

Olen ollut koko ikäni liian kiltti. En halua kenenkään kanssa väitellä tai riidellä. Tämä on tuottanut minulle paljon mielipahaa. Tuntuu että maailma on niin läpeensä paha että tekisi mieli poistua täältä. ☹️

En ymmärrä miksi ihmiset ovat niin pahoja? Eikö pitäisi iloita elämästä ja olla positiivinen ja kannustava. Silti kaikki polkee täällä toisiaan jalkoihinsa ja haukkuu ja syrjii. En ihmettele yhtään minkä takia itsemurha prosentit ovat niin suuria. Miksei voitaisi ymmärtää toinen toistamme ja olla tukena? Kun tämä on kuitenkin se ainut maailma minkä tiedämme olevan totta. Emme tiedä oliko ennen syntymää mitään tai onko kuoleman jälkeen mitään, mutta ainakin voimme todeta että tämä maapallo on olemassa.

Minkä takia tuhoamme maapallon ja toisemme? Onko ihminen todellakin niin tyhmä eläin? Mietin sitäkin että täällä niin monet ovat masentuneita ja mistä se yleensä johtuu? No. Huonosta kohtelusta. Siis että kaikki nämä masennukset ja mielensairaudet voitaisiin välttää kun kohdellaan toisiamme hyväksyvästi. Mikä meitä vaivaa oikeen? Ei muuta…

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 18.04.2018 klo 11:57

Hei.
Olen aivan samaa mieltä asiasta. Miksi ihmiset ovat ilkeitä toisilleen? Onko heillä itsellään niin huono olo että he haluavat saada itselleen paremman olon olemalla ilkeitä. Ja monesti kiusaus kohdistuu tosi kiltteihin ihmisiin, henkilöihin jotka eivät osaa puolustaa itseään. Monesti kiusaaminen tulee yllättäen ja silloin häkeltyy eikä osaa sanoa mitään.
Meidän tytär on kiusauksen kohde, kadulla nuoriso nauraa ja pilkkaa häntä ja sitten hänellä on pitkään paha olo ja yöunet menee. Hän on tosi kiltti tyttö. Hän soittaa minulle aina tällaisten tapausten jälkeen ja koitan parhaani auttaa häntä. Minulle tulee myös valtavan paha mieli. Mutta lopuksi hän sanoo minulle « äiti, en halua näille kiusaajille mitään pahaa, toivon että he saavat hyvän ja onnellisen elämä». Silloin tulee tippa silmään.
Hyvä «minäitse89». On raskasta olla liian kiltti ja yliherkkä ihmine. Mutta on aina parempi olla sellainen kuin paha.
Voimia sinulle.
😍

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 18.04.2018 klo 17:36

Leijona55 kirjoitti 18.4.2018 11:57

Hei.
Olen aivan samaa mieltä asiasta. Miksi ihmiset ovat ilkeitä toisilleen? Onko heillä itsellään niin huono olo että he haluavat saada itselleen paremman olon olemalla ilkeitä. Ja monesti kiusaus kohdistuu tosi kiltteihin ihmisiin, henkilöihin jotka eivät osaa puolustaa itseään. Monesti kiusaaminen tulee yllättäen ja silloin häkeltyy eikä osaa sanoa mitään.
Meidän tytär on kiusauksen kohde, kadulla nuoriso nauraa ja pilkkaa häntä ja sitten hänellä on pitkään paha olo ja yöunet menee. Hän on tosi kiltti tyttö. Hän soittaa minulle aina tällaisten tapausten jälkeen ja koitan parhaani auttaa häntä. Minulle tulee myös valtavan paha mieli. Mutta lopuksi hän sanoo minulle « äiti, en halua näille kiusaajille mitään pahaa, toivon että he saavat hyvän ja onnellisen elämä». Silloin tulee tippa silmään.
Hyvä «minäitse89». On raskasta olla liian kiltti ja yliherkkä ihmine. Mutta on aina parempi olla sellainen kuin paha.
Voimia sinulle.
😍

Kiitos! Voin kyllä sen myöntää etten itsekään ole mikään täydellinen ihminen, mutta kuitenkin tulee pahamieli kun katsoo tätä maailman menoa. Minkä takia kaikki ovat niin vihaisia? Sitä en ymmärrä. Maailmassa toki on hyviä ihmisiäkin en sitä väitä, mutta tuntuu siltä että enemmistö on jonkin näköstä pohja sakkaa jotka yrittävät saada toisiakin sinne pohjalle.

Ymmärrän hyvin Leijona55 tytärtäsi ja sinua, on äärettömän kova taakka olla kiltti ja herkkä, se on ehkä yksi kovimmista taakoista elämässä, mutta jos sen pystyy kantamaan hyvin niin se voi tuottaa hyvää satoa.

En tiedä miten suhtaudut kristinuskoon, mutta henkilökohtaisesti toivon että olisi taivas ja helvetti. Että jonkin näköinen oikeus koittaisi sitten kun täältä lähdetään. Että kaikki hyvät teot eivät olisi turhia...

Käyttäjä mihin pyrit? kirjoittanut 18.04.2018 klo 21:23

Hei.
Herkkyys on arvokas lahja, mutta monille se on kiusallista, ja aina löytyy toisia jotka eivät
ymmärrä. 😟

Käyttäjä kirjoittanut 19.04.2018 klo 12:38

Minusta ihminen on vahva ihminen, jos pystyy sanomaan itsestänsä, että olen kiltti ihminen ja joku toinen sitten on ilkeä ja paha ihminen.