Miten jaksaa?

Miten jaksaa?

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 16.04.2018 klo 08:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 16.04.2018 klo 08:15

Välillä elämä tuntuu kamalan raskaalta. Ongelmia on esim.
– Minun työttömyys
– Minulla masennus ja pakko-oireinen häiriö
– Mies inhoaa sitä, että en ole ollut töissä suht pitkään aikaan. Se aiheuttaa riitoja välillämme. Muutenkin tuntuu, että avioliittomme on huono. Ei ole oikein voimia erotakaan, kun on yhteinen lapsi.

Miten minä saisin elämän paremmalle tolalle? Mistä jaksamista ongelmien keskelle?

Käyttäjä valonilo kirjoittanut 16.04.2018 klo 16:46

Hei,

Kurjaa jos et saa myötätuntoa tilanteeseesi mieheltäsi, ei varmaan helpota asioita.

Jos miehesi suostuisi parisuhdeneuvontaa, voisitte käsitellä tilannettanne ja saada ehkä helpotusta. Masentuneen ei ole helppoa jaksaa, Jotain ohjelmaa päivään olisi varmaan hyvä, pästä pois kotoa ja saada uusia ajatuksia, jos sinulla ei muuten ole.

Itselläni helpottanu työllistymiskurssi vaikka useimmille se tuntuu olevan pakkopullaa. Jos se olisi tilanteeseesi sopiva. Minä sain uutta suuntaa elämääni työkokeilun kautta, vaikka siinä menikin vielä 2-vuotta ennekuin lähin opiskelemaan.

Seurakunnillakin on parisuhdeneuvontaa vaikka ei kuulusi kirkko, jos se toisi apua. Hyvä olisi saada apua myösmasennukseesi, jos et vielä saa. Terveyskeskuksissakin voi päästä juttelemaan tilanteestasi ja saada ehkä apua.

Voimia ja jaksamista tilanteeseesi 🙂🌻

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 17.04.2018 klo 09:25

Kiitos vastauksesta! Olemme joskus käyneet juttelemassa parisuhdeterapeutilla, mutta jotenkin en ollut silloin valmis jatkamaan sitä pitkään. Nyt taas mies ei halua enää mennä tuollaiseen terapiaan, enkä oikein jaksa häntä sinne suostutellakaan.

En tiedä miten meidän tulevaisuudessa käy. Meillä on lapsikin, joten en ensisijaisesti toivo eroa. Mietinkin, että miten itse voisin parantaa tätä parisuhdetta? Toki etsin töitä ja toivonkin sellaisen saavani jo tässä kuussa. Haluisin olla hyvä puoliso, mutta toivon myös että toinenkin osapuoli panostaisi tähän enemmän.