Aikuisen elämää

27 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4596
Käyttäjä BillyBob1 aloittanut aikaan 04.08.2017 klo 18:09 kohteessa Aikuisen elämää

31 vuotta on tullut maailmaa nähtyä, enimmäkseen surullisin näkökulmin. Takana kotona narsistin alistamista, koulukiusaamista ja somaattista sairastelu kierrettä. Viimeiset viikot ovat menneet etten enää ole saanut nukuttua. Herään öisin ahdistukseen ja minun on pakko nousta sängystä pois ja kävellä ympyrää. Päivät yritän selvitä väsymyksestä päiväunilla mutta viimeiset päivät en ole…

Käyttäjä CatLady aloittanut aikaan 18.03.2008 klo 20:50 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Olemme kirjaimellisesti kusessa. Laitamme nyt omakotitalon myyntiin, jotta voimme lyhentää olemassa olevia pikkuvelkoja. Asuntolainat on pari kuukautta myöhässä. Suurinpiirtein kaikki oljenkorret on käytetty, yhdestä odotellaan vielä päätöstä joka yhdistäisi nämä pikkulainat.. siitä vois vielä olla apua tilanteeseen. Odottaminen vaan on niin tuskallista. Tämä tilanne vie yksinkertaisesti terveyden. Yöunet on…

Käyttäjä memmu83 aloittanut aikaan 27.06.2012 klo 22:58 kohteessa Aikuisen elämää

Taktoisin tietää onko muita jotka joutuvat seuraamaan omaisen katoamista otsalohkorappeuman vuoksi. Oma isäni on sairastunut frontaali dementiaan ja sairaus on vienyt minulta isän. Onhan isä fyysisesti olemassa, mutta ihmisenä olen hänestä joutunut lopullisesti luopunaan jo reilu kaksivuottasitten. 😭

Käyttäjä Amassados aloittanut aikaan 30.03.2018 klo 17:19 kohteessa Aikuisen elämää

Neljä vuotta sitten elämäni kammottavimmassa kriisien syöksykierteessä löysin tänne. Sattumien summalla. Alunperin etsin terapeuttia, joka olisi voinut pelastaa mädän parisuhteen sekä loppuunpalaneen ja kynnysmattona pidetyn kirjoittajan. Sellaista terapeuttia ei tullut vastaan. Hyvä niin, sillä mikään ei olisi taivaspaikkaa silloiselle maanpäälliselle helvetille tarjonnutkaan. Siitä kiirastulesta piti selvitä itse. Tie eheytymiseen on…

Käyttäjä Warum aloittanut aikaan 15.12.2016 klo 23:04 kohteessa Aikuisen elämää

Lapsuuden pelkotiloihin kehitin nuorudessani hoitokeinoksi aggressiivisuuden. Eihän se mitään hoitoa ollut, sitä ei vaan sietänyt minkäänlaista pelkoa, arkuutta, mitään mitä silloin piti heikkoutena. Silti pelko oli koko ajan taustalla ja kasvoi kasvamistaan. Nyt kun olen jo yli 30-vuotias, olen varsinaisesti asian äärellä, toki pakon edestä, alkoi tunnehelvetti kaatumaan päälle, tai…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 21.03.2018 klo 19:31 kohteessa Aikuisen elämää

Tää työttömyys on ihan hirveää. Joudun uravalmennnukseen, ehkä se helpottaa oloa…. Mutta. Ahdistun hirveästi sitä että kaikki puolueet haluaa avata Suomen työmarkkinat koko maailmalle, ja poistaa tarveharkinnan. Miten minä sitten työllistyn kun kaikki työt menee sille ketä tekee halvimmalle EU:N ulkopuolelta tuleville. Näin pelkään. Kun katsoo vaikka ruotsia ,missä se…

Käyttäjä toto3 aloittanut aikaan 21.03.2018 klo 19:34 kohteessa Aikuisen elämää

Koen olevani masentunut, enkä enää tiedä kuinka pääsen tästä tilanteesta eteenpäin. Myös kunnallisella todettu masennus (keskivaikea) mutta lähetteet tulleet bumerangina takaisin, eli hoitoa ei ole luvassa sitä kautta. Mitä kannattaisi tehdä? Mistä voisin löytää tehokkaasti, nopeasti ja edullisesti apua tilanteeseen? Tarkoituksena on aloittaa työt kuun vaihteessa (palata työhön kuukauden lomalta),…

Käyttäjä satu4 aloittanut aikaan 25.02.2018 klo 17:46 kohteessa Aikuisen elämää

mieheni kuoli äkkikuoleman syliini kotiin ennen joulua, olen siitä saakka soitellut ystävilleni, joita on monta, lähes päivittäin ja saanut heiltä tukea suruun, siis en soita jokaiselle läheskään joka päivä, nyt on käynyt niin, etteivät ystävät enää jaksa kuunnella ja lopettavat puhelut lyhyeen jonkin tekosyyn varjolla, olen myös soitellut kriisipuhelimiin paljon,…

Käyttäjä lylle aloittanut aikaan 16.03.2018 klo 16:32 kohteessa Aikuisen elämää

Tarvisin nyt apua. Oon jotenkin ihan hukassa oman juttuni kanssa. Oon käyny about vuoden aikana n. 20 kertaa depressiohoitajalla, ja nämä käynnit loppui koska hän tekee vain lyhytterapiaa ja molemmat koettiin, että se on antanut kaiken mitä mahdollista. Olen käynyt kaksi kertaa psykiatrilla, joka otti minut nyt psykiatrian poliklinikan asiakkaaksi.…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 10.02.2018 klo 15:45 kohteessa Aikuisen elämää

Vielä kerran haluan nauttia sen kielletyn hedelmän elämänpuusta. Kohdusta taistelin tähän todellisuuteen joka on kuin sammuva liekki. Kaiken koetun kannan sisälläni elämäni loppuun asti. Aivan kaiken. Näen edessäni vain tyhjänä ammottavan haudan. Jonne haaveet hukkuvat kuin karhu suolla. Elämä on hidasta vajoamista. Sen olen tajunnut. Tajuan elämän ja kun on…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: