Siitä alkaa olla jo aikaa kuin viimeksi…

Siitä alkaa olla jo aikaa kuin viimeksi...

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 25.12.2017 klo 11:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.12.2017 klo 11:41

Kun viimeksi kirjoitin tänne oli syystalvi ja minulla alkoi mennä hyvin. En ole viitsinyt aukaista
koko sivua pitkään aikaan. Joulu tuli, ja lahjat on saatu, ostin itselleni Teneriffan matkan viikoksi. Ei tuo mitään haittaa, mutta kuin olen juuri saanut uudet verenpainelääkkeet, enkä
tiedä tehoavatko ne kunnollisesti. Arvelluttaa matkustaa muutenkin. Lähdön pitäisi olla 16.01.
klo. 10.30 eli ihan inhimilliseen aikaan, takaisin 23.01 tai 24.01 riippuen siitä onko kone myöhässä, pitäisi tulla klo. 00.00 takaisin, olen katsonut että silloin pitäisi olla vielä yleistä
liikennettä jolla pääsen kotiin lentokentältä.🙂 Nyt onkin kyse minun psyykisestä tilastani, miten kestän tressin.🙂 Olenko lähtökunnossa. 🙂 Ja miten tuo jakautunut persoonani häiritsee.🙂 🙂 Tänään pelästytin naapurini 🙂 puhumalla 🙂 hänen kanssaan… 🙂 Sellaista ei
ole pitkäänaikaan (y) tapahtunut.

Käyttäjä kirjoittanut 03.05.2018 klo 18:23

Hei.
Taitaa olla useita naapureitani pieniinpäin. 😟 Tänään tuli kummallinen olo kuin olin taas
tupakalla, kuin olisin sotkeutunut jonkun pieniinpäin olemiseen napanuoria myöten. 🙂👍
Katsoin Terveyskirjastosta Googlesta selvityksiä sanoihin: Terveys ja Sairaus! 🙂👍
Mielestäni hyvin mielenkiintoista. 😟

Käyttäjä kirjoittanut 05.05.2018 klo 11:37

Hei.
Tänään aurinko paistaa ja linnut laulaa, puut alkavat olla hiirenkorvilla pikkuhiljaa. 😟
Ulkona tapaa mielenkiintoisia ihmisiä. 😟 Tänään yksi vanhus pysähtyi juttelemaan. 😟

Käyttäjä kirjoittanut 07.05.2018 klo 08:05

Hei.
Olen ajatellut ruveta taas käymään hyväntekeväisyys aamiaisella ja ruuanhaussa. ☺️❤️
Rahat on loppu, ja ruokaa pitää saada. ☺️❤️ En olekaan käynyt siellä vähään aikaan. ☺️❤️
Ei muuta kuin hyvää päivän jatkoa.☺️❤️

Käyttäjä Joie kirjoittanut 07.05.2018 klo 09:59

Samoin sinulle kivaa päivää, ja kovin keväiseltä kyl näyttää. 🙂 Miten niitten tacojen syöminen sujui ja maistuiko? Mielenkiintoisia pohdintoja sulla, noikin terveyden ja sairauden määritelmät...siinä onki miettimisen aihetta! 🙂👍

Käyttäjä kirjoittanut 07.05.2018 klo 10:14

Hei Joie.
Tacojen syöminen oli työlästä, kuori murtui puraistessa ja sisältö ei tahtonut pysyä sisältönä.
Kiitos vain kommetistasi. Se terveyskirjasto löytyy googlesta, ja sieltä saa tietoa sairauksista
ja niiden hoidosta. 🙂👍 Katsoin uteliaisuuttani määritelmää terveydestä. 🙂👍 Ja sairaudesta.
🙂👍 Utelias kuin olen...

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 07.05.2018 klo 10:18

Joie,saanko esittää sinulle kysymyksen tässä ketjussa. Olen jotenkin käsittänyt,että olet uskossa ja tämä liittyy siihen aiheeseen vahvasti.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 07.05.2018 klo 11:04

jaanas kirjoitti 7.5.2018 10:14

Hei Joie.
Tacojen syöminen oli työlästä, kuori murtui puraistessa ja sisältö ei tahtonut pysyä sisältönä.
Kiitos vain kommetistasi. Se terveyskirjasto löytyy googlesta, ja sieltä saa tietoa sairauksista
ja niiden hoidosta. 🙂👍 Katsoin uteliaisuuttani määritelmää terveydestä. 🙂👍 Ja sairaudesta.
🙂👍 Utelias kuin olen...

Niin, en tiedä onko niihin joku taktiikka miten voisi syödä siististi. 😀 En usko, kaipa se kuuluu asiaan, että niitä syödään niinku parhaiten taitaa ja yrittää saada päälleen mahdollisimman vähän ruokaa. Mut oli varmaan hyviä kumminki? 😋 No mitä sulle selvis terveyden ja sairauden määritelmästä?

Mollyan kirjoitti 7.5.2018 10:18
Joie,saanko esittää sinulle kysymyksen tässä ketjussa. Olen jotenkin käsittänyt,että olet uskossa ja tämä liittyy siihen aiheeseen vahvasti.

Juu ilman muuta voit kysyy... kyl mä uskossa olen, kuinka epävarma, horjuvainen ja kapinoiva olenki, niin Jumalaan turvaan.

Mä itse asiassa just tulin tänne etsiäksesi ketjua, jossa kirjoitit siitä, että miks ihmiset ajattelee, että ulkonaiset asiat, kuten hyvä työ, asunto ym tuo onnen. Se mitä kirjoitit on pyöriny mielessäni siitä asti. On ollut viime päivinä ajoittain tosi epätoivoinen olo, koska olen niin yksinäinen ja läheisten ihmissuhteiden luominen tuntuu hirveän vaikealta. Kyl se parempaan päin muuttuu se asia, mutta muutos on kovin hidasta. Itsellänikin sellainen ajatus helposti tulee, että kunhan vain löytyis se puoliso tai/ja ystäviä niin kaikki olis hyvin. En enää kärsisi yksinäisyydestä. Kirjoituksesti pohjalta kuitenki jäin miettiin sitä, että tuskin se ihan niin menee. Mihin ne ongelmat katoaa sillä, että ulkonaiset olosuhteet muuttuu? Sit ne vaan tulee esiin eri lailla ja parisuhteessa siinä olis sitten vielä se toinen ihminen omine ongelmineen mukana kuvioissa ja vois olla entistä vaikeampaa.

Käyttäjä kirjoittanut 07.05.2018 klo 12:13

Hei joie.
Terveyden määritelmä on niin vaikea että WHOta on arvosteltu sen tähden ettei kukaan
kykene sellaiseen terveyteen. Ja sairauden määritelmä oli niin kamala etten mielummin
olisi ollenkaan sairas. ☺️❤️

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 07.05.2018 klo 13:15

Joie,olen kanssasi samaa mieltä,ulkoisilla jutuilla ei kovin suurta merkitystä ole,jos sisäisesti on hukassa.
Tämä kysymykseni on toinen. Olen itse uskonnoton. Vanhemmat niin päättivät aikoinaan,kun toinen kuului ev.lut.srk:n ja toinen ihan toiseen uskontokuntaan,kun ei ole suomalainenkaan.
Nyt olen keskustellut paljon ystäväni kanssa,joka on uskova,kirkon virassakin. Hänen seksuaalinen suuntautuminen on vasta nyt paljastunut minulle,kun on alkanut siitä puhumaan. Hän on tavattoman ahdistunut ja minulla
ei ole juuri keinoja häntä auttaa,koska itsellä on sellainen näkemys,ettei kai se mikään synti ole edes. En tunne kirkon oppeja enkä muita uskoviakaan. Tuntuu tosi kauhealta katsoa hänen kärsimystään,sillä hän on minulle tärkeä ja hyvä ystävä. Onko kirkko tai muut uskovat niin tuomitsevia kuin hän antaa ymmärtää vai onko se oma näkemys.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 07.05.2018 klo 18:51

Mollyan kirjoitti 7.5.2018 13:15

Nyt olen keskustellut paljon ystäväni kanssa,joka on uskova,kirkon virassakin. Hänen seksuaalinen suuntautuminen on vasta nyt paljastunut minulle,kun on alkanut siitä puhumaan. Hän on tavattoman ahdistunut ja minulla
ei ole juuri keinoja häntä auttaa,koska itsellä on sellainen näkemys,ettei kai se mikään synti ole edes. En tunne kirkon oppeja enkä muita uskoviakaan. Tuntuu tosi kauhealta katsoa hänen kärsimystään,sillä hän on minulle tärkeä ja hyvä ystävä. Onko kirkko tai muut uskovat niin tuomitsevia kuin hän antaa ymmärtää vai onko se oma näkemys.

Ystäväsi tuomionpelko on aiheellinen. Seurakunnissa on monenlaisia ihmisiä. On niitä, jotka ovat paljon nähneet ja kokeneet, nöyrtyneet ja kasvaneet viisaiksi, rakastaviksi ja myötätuntoisiksi. Sitten on niitä, jotka ovat vielä kovasydämisiä ja varmoja itsestään. Ja sitten on kaikkea siltä väliltä. Tämä täysin riippumatta siitä, mitä ajattelee homoseksuaalisuudesta.

Seksuaalisuuteen liittyvät kysymykset on kaiketi aina ollu ihmiskunnalle ongelma. Kai se johtuu siitä, että niin moni ihminen on sisimmältään vain pieniä tyttöjä ja poikia, joita seksuaalisuus ja seksi sekä kiehtoo että hämmentää. (Vai olenko minä ainoa tällainen?) Tämä homoseksuaalisuuden kysymys on sellainen, joka saa osan uskovista ihan hulluiksi. Parempaa termiä en keksi. Uskonnollinen tuomio ja viha, kun se nousee ihmisessä, on julmaa ja armotonta. Ihminen luulee voivansa tehdä mitä tahansa, kun uskoo puolustavansa Jumalan lakia. Siitä voi seurata tosi rankkaa henkistä ja hengellistä väkivaltaa.

Tällaisia ihmisiä seurakunnissa on myös. Siksi kehoittaisin koko sydämestäni ystävääsi suojelemaan itseään jos/kun asia on hänelle kipeä. On syytä miettiä hyvin tarkkaan ketkä ihmiset on niin luotettavia ja kypsiä, että heidän kanssa voi pohtia seksuaali-identiteettiin liittyviä asioita. Tällä hetkellä tilanne on valitettavasti sellainen, että monet seurakunnat eivät todellakaan tarjoa siihen turvallista paikkaa. Se on minun näkemykseni. Tämä on surullinen, suorastaan häpeällinen asia, mutta totta. Mutta onneksi, kyllä niitä yksittäisiä ihmisiä on eri seurakunnissa, jotka on eletyn elämän myötä kasvanu armollisuuteen ja rakkauteen. Toivottavasti ystäväsi löytäisi sellaisia ihmisiä, jos hänellä on tarve puhua tilanteestaan myös uskovien ihmisten kanssa. Jumala itse on myös turvallinen ja hänelle voi kaikesta puhua ilman tuomionpelkoa. 🙂

Olet hyvä ja luotettava ystävä, jos hän on uskaltanut sinulle kertoa.

Mitä siihen oppiin tulee, niin Raamatussa kerrotaan, kuinka Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, mieheksi ja naiseksi. Miehen ja naisen yhteys kuvastaa jotain hyvin syvällistä Jumalan olemuksesta ja hänen suhteestaan ihmiskuntaan. Tästä syystä miehen ja naisen yhteys ja yhdeksi tuleminen nähdään pyhänä asiana. Kahden miehen tai kahden naisen eläminen vastaavanlaisessa suhteessa on eri asia, ja osa kristityistä pitää sellaista suhdetta Jumalan tahdon ja tarkoituksen vastaisena. Lisäksi Raamatussa on kohtia, joissa miesten välinen seksi tuomitaan hyvin jyrkin sanoin.

Itse en oikein tiedä mitä ajatella. Minua pelottaa se raivo ja tuomiohenki, joka leimaa joidenkin uskovien suhtautumista homoihin. Minä en hyväksy sitä, että ihmistä kohdellaan niin, oli se minkä uskonnon tai ideologian varjolla tahansa. Toisaalta olen kyllä yhtä mieltä siitä, että miehen ja naisen välinen avioliitto ja kahden samaa sukupuolta olevan henkilön liitto ei ole sama asia eikä siihen pitäis suhtautua ikään kuin se olisi.

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 08.05.2018 klo 09:01

Kiitos Joie vastauksestasi. Se selvensi minulle paljon asioita ja palaan siihen vielä. Nyt tiedän jo tärkeimmän ja osaan paremmin asettautua ymmärtämään ystävääni,kun tiedän,että kysymys on oikeasta uhasta eikä vain omasta ajatuksesta pään sisällä.

Käyttäjä kirjoittanut 09.05.2018 klo 20:55

Hei.
Nyt olisi halpoja äkkilähtöjä ulkomaille aurinkomatkoilla, kumpa olisi rahaa, voisin hyvin
lähteä Rodokselle tai Alanyaan.
😍

Käyttäjä kirjoittanut 10.05.2018 klo 20:10

Hei.
Olen tänään rukoillut yhdessä kirkonauttavanpuhelimen kanssa. 😍
Se teki hyvää. 😍