Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.05.2011 klo 13:15

Heippa ero_kesäk_2006
Arvaa hirvittääkö tuo ukki sana sehän tosijaan tarkoittaa että ollaan kohta
rollaattori armeejassa.
Mut suunnilleen 10.vuoden päästä eläkepapereita kirjoitellaan että niin se vaan
elämä viheltää silmien edestä ja kyllähän sen huomaa itsekkin kun viikonloppuna
tekee rästi ja kevät työt niin maanantai aamuna herää töihin niin on kuin halolla
päähän lyöty mut sellaista se elämä on.
hyvä kun sinullakin on alkanut asiat paremmin sujumaan ja yritä kaikista
pikkuasioista ja teoista nauttia kuin myös katso tulevaisuutta valoisasti
etene hiljakseen elämässäsi.
Näinhän se on että monet äidit on uhrannut elämän mut tietyllä lailla on
palkka jäänyt yhteiskunnalta saamatta ( esim eläke etu ).
Mut pidä sinäkin huolta omasta jaksamisesta ja hyvinvoinnista.
itse ainakin eukon kanssa suunnitellaan eläkepäivän asioita jo nyt niin ei tule
sitten asiat puuntakaa yllätyksenä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 11.05.2011 klo 16:37

On tää elämä sitten hehkeetä.
ero-kesä-2006 kiitos samoin sinulle näin jälkikäteen.Kiva kuulla,että toimeentulotukee olet alkanut saamaan.Niin ja olet löytänyt milenkiintoista puuhastelua.
Volvomies eiköhän se ole aika muuttaa käsitystä sanasta pappa,vaari jne.😉Lapsenlapsetkin varmasti tykkäävät nuoresta ja jaksavasta isovanhemmasta.
Jotain hyvää,huonoo ja vielä huonompaa taas vaihteeks tää elo.Auton saan aika edullisesti ens viikolla korjattua.Se on sitä hyvää.Tytön 12v asiat sit taas ei olekkaan hyvällä tolalla.Mua ei kuulla laisinkaan ja viranomainen sekä tytön isä vääristelevät sanoja millä ei ole todellisuus perää.
Nyt tarvittais lakituntemusta ja toivottavasti saan perjantaina käytännön tietoo miten selviäisin puhtain paperein.Mä en halua ex2 takia menettää luottotietoja sekä saada kokolainaa maksettavaksi.Talonmyyntikin nyt sitten jo vaarassa.Kuinka paljon ihmisen on kestettävä.Mää halaun seesteisen elämänvaiheen.Ilman ex1 tai ex2 aiheuttamia hankaluuksia.Mää teen sit ihan omat töppäilyni,jos niinkseen on tarkoitettu.Keskittyen lasten kasvatukseen ja arjenpyöritykseen.Omasta ajasta en sit viitti havitellakkaan.Vielä sitä on kun oon työttömänä.Nauttia tarvii tästäkin yrittää mahdollisimman paljon.
jaksamisia kaikille!

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 11.05.2011 klo 21:52

Hei taas volvomies!
Olen ollut hetken poissa kuvioista kun flunssa iski ja kaatoi punkkaan ja sen jälkeen
kaatoi teininkin, on siis ollut yhtä lepoa ja passaamista muutaman päivän ajan
elämäni.
Eihän tässä auta valittaminen eikä se oikeastaan ole mun luonteelleni ominaistakaan,
meidän ydinperhe (äiti ja isä) eivät ole myöskään ole herkästi vaivojaan valitelleet, tosin isä meni jo 53-vuotiaana, eli kauan sitten pois, ikävä on vieläkin, olin isän tyttö.
Toisin olisin elämän toivonut minua kohdelleen, olisin halunnut kivan miehen, kauniit häät ja hyvän uran. Mitään niistä en saanut, mutta ei auta katkeroitua. Tosin olihan minulla ura, mutta miehen perässä jätin sen pk-seudulle jo ensimmäisen laman alussa ja sitä
rataa pätkää vaan olen tehnyt. Työssä kuitenkin liki 25 v olen ollut tai yli, vielä olisi siis
vuosia tehtävä että eläkettä tulisi tarpeeksi, eläkepäivistäkin ois kiva nauttia. Tosin ennen sitä toivon löytävän vielä kiikkustuoliin kaverin ja matkustella haluaisin. Heh, nyt taisi mopo karata käsistä, en ole vielä eläkeiässä, mutta jotenkin nuo jutustelusi saavat ajattelemaan näitäkin asioita 🙂 ja onhan niitä hyvä miettiäkin, totta puhut.
Päivästä toiseen elämä sujuu, kesä on hienoa aikaa ja tekemistä riittää kun aurinko porottelee ja silmut aukeaa. Tosin odotan leikkausta vielä pari kuukautta ja sitten
joudun petipotilaaksi vähäksi aikaa, selkä teki tenän alkuvuodesta. Asia on kuitenkin otettava niinkuin se on ja pianhan se on ohi, aika rientää liiankin kovaa. Vuoden lopulla olen taas iskukunnossa töitä ajatellen, nyt tilanne on vaikeampi. Koska nykyinen ammattini (kaupallinen koulutus) vetää huonosti, olen ajatellut vielä kouluttautua toiseen josko sitten töitä enemmän löytyis. Elämähän on jatkuvaa kouluttautumista ja mielelläni istun koulun penkillä eipähän pääse sammaloitumaan.
Kaikkea hyvää kevääseesi, kuullaan taas 🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 11.05.2011 klo 22:00

Hei kengu ja voimia jaksaa vastoinkäymisiä
🙂!
Harmi sun autosi ja harmi tuo tyttären juttu, ihan itku tuli silmään. Olen ollut kipeä ja poissa täältä hetken aikaa mutta luen kyllä näitä, vastata vaan en aina jaksa.
Muistathan sanoa tyttärellesi ja myös muille lapsille, että vaikka isä on poissa niin hän ajattelee heitä ja rakastaa paljon jne jne. Tiedän, että tuo tuntuu pahalta, mutta tällaista olen itse käyttänyt että olen saanut ikävän karkotettua. Rauhallinen keskustelu ja pään silittäminen nukkumaan mennessä takaa hyvän unen.
On sulla ihan porukka, minulla vain yksi tytär joka koki eron ehkä vielä rankempana, kun ei ollut muita sisaruksia. Lapsesihan tukevat toinen toisiaan ja antavat seuraa toisilleen eikä isä ehkä tule silloin niin herkästi mieleen vai miten?
Olet superäiti oikein kun ohjastat isoa perhettä, tiedän, että ei oo helppoo ja oman itsen ajattelu jää hamaan tulevaan, meilläkin, teini tahtoo kuluttaa paljon eikä itsen hemmotteluun jää rahaa vaikka aikaakin ois. En tosin hirveästi välitäkään, minnekä menisin, ravintolaihmisiäkään en ole.
Kaikkea hyvää sinulle, jos asuisit lähempänä (en tiedä missä, itse asun savossa) niin katsoisin joskus ihania lapsiasi että saisit levättyä, voimia ja ihanaa kevättä 🙂

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 12.05.2011 klo 13:59

Heippa Kengu
Tuo sinun kirjoitus.
volvomies eiköhän se ole aika muuttaa käsitystä sanasta pappa, vaari jne
Rupesi niin kauheesti naurattamaan et pienet on ilot mulla mutta kyllä minä
kumpaakin sanaa inhoon en voi mitään.
Mistäs asioista viranomaiset ei sinun kantaasi kuule???
kannattaa soittaa kunnan tai kaupungin oikeusaputoimistoon niin sieltä
saa lakitietoa.
Mut vaikka olet nyt työttömänä niin nauti siitä ja siinä sivussa kehitä itseäsi
ja pidä vireystasoa yllä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 12.05.2011 klo 14:35

Heippa Ero_kesäk_2006
joo onneksi flunssa on parantunut siinä menee aina joku päivä kun paranee
onneksi itsellänikään ei ole oikeastaan koko elämän aikana ollut flunssaa isompaa
Terveys on arvokas asia ja sitä kannattaa hoitaa ja terveyttä ei arvosta ennen kuin
vähän kolahtaa.
ollaan jokaisesta päivästä onnellisia vaikka elämä välillä murjoo.
Ehdottomasti käy itsekkin viihteellä en minäkään ravintoloissa ole ikinä ollut enkä ole
mutta käyn esim Yön ja Irinan konsertissa ja Irina onkin kuopiossa heinäkuussa
Keikan jälkeen se yleensä tuleekin juttelemaan ja otan taas siltä nimmarin levynkanteen
niin jää hyvä muisto.
Elämässä pitää myös olla sirkus huvia se kummasti piristää.
Minä itse asun kanssa savossa ja olen ikäni asunutkin.
Joo elämään ei katkeroiduta vaan kuljetaan pääp ystyssä vaikka elämä välillä
murjookin.
viellä kerkiät elämääsi rakentamaan ja aina pitää olla unelmia ja haaveita vaikka ne
ei aina toteudukkaan niin sekin piristää elämää.
kuin myös viellä löydät itsellesi sopivan puolison mutta jos on väkivaltainen, narsisti,
määräilevä, juoppo jne niin sitten kierrä kaukaa.
ehdottomasti kannattaa kouluja ja kursseja käydä niin siinä pitää itseään
vireänä ja aina oppii uutta asijaa.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 12.05.2011 klo 17:19

Voi kiitos ero-kesä-2006 🙂 Ihanista sanoistasi.Valitettavasti asun länsi suomessa,joten ei ihan naapurustossa olla.Kiva,että sait flunssan taltutettua.Voihan sitä viihteellä käydä ilman alkoholiakin.Niin ja lavatanssi paikat ainakin on mukavampia kuin ravintolat.Jos vaan tanssimisesta tykkää.
Noh kolmen kanssa tää arki nyt sit jatkossa menee ja katotaan miten sit noita kahta teiniä jatkossa näen.Tätä asiaa tarkoitian,ettei mua kuultu -09 vaadittiin vaan lähihuoltajan muutos ex1:lle ja nyt sitten tytön halutessa takas muita on kuultu muttei minua.Pelkkä ex1 soitto lastenvalvojalle aiheutti sen ettei tyttö tuu takas.
No se instanti ei auta mua (oikeusaputoimisto)Hain eroon liittyvässä asiassa neuvoa ja ainoo kommentti oli älä kiukuttele tee niin kuin ex2 sanoo ja vaatii.
Päiväkotipaikka onneksi elokuusta muuttuu tohon ihan lähelle,että kävellenkin selviää.Polkupyörään ajattelin kyllä seuraavaksi satsata itselleni.Mukavampi näin kesällä pyörällä kulke kuin autolla.
Ero-kesä-2006 sulla on ihan kiva ja hieno asenne töiden ja koulutuksen suhteen.Niin ja toivotaan,että sinullekkin se loppuelmän kumppani ilmaantuu elämääsi.
iso kiitos teille molemmille ihanista kannsutavista viesteistä 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 13.05.2011 klo 11:25

Heippa Kengu
No sitten on yksityisellä puolella asianajajia jotka hoitaa asioita mut maksaa enempi
mutta niistäkin pystyy saamaan ilmaista oikeusapua ( Riippuu tuloista )
Joo ja sinullekkin käy kursseja / kouluja niin siinä pysyy virkeänä ja päivittää
itseään.
kyllä se kummppani sinullekkin löytyy annat aikaa itsellesi ja katselet parempaa
tulevaisuutta niin kaikki järjestyy.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 21.05.2011 klo 08:27

Kuulumisia jos välillä kirjoittais 🙂
Juu oot kyllä oikeessa,että saahan niitä yksityiseltäkin puolelta.Todennäköisesti ei olisi ollut maksettavaakaan mun tuloillani.Se että ei nopealla ajalla vaan saa.Tilanne on edennyt onneksi nopeesti ja maanantaina olis allekirjoituksia.Tähän sitä olis tarvinnut neuvonantajaa.Olen kyllä eri tahoille soitellut ja yrittänyt selvittää asioita.Valtakirja onneksi on jo ex:ltä että saan hoitaa kaupat.Inhottaa,kun toinen on jättänyt kaikki tekemäti mitä on luvannut.Makselin taas lainatkin☹️
Onneksi talolainasta pääsen maanantaina.Muut yhteisvastuulliset on sit vielä arvoitus.

Muuten menee lasten kanssa hyvin ja nautin elämästämme.Toki sitä hieman kaipais omaa aikaakin.Onhan mulla arkisin se 5h päivällä.Parempi kuin ei yhtään.Kiva huomata itsestään,että on lapsilleen läsnä.Olenhan toki koko ajan huolehtinut heistä ja katsonut heillä olevan asiat hyvin.Se että onko siinä ollut kokonaan läsnä on ollut eri.Sitä kun vaikeempana aikoina teki mekaanisesti vai miten sitä kuvais.Hoiti pakolliset asiat,mutta sisältä oli aivan rikki.Toki se on varmasti vaikuttanut lapsiinkin ☹️
Onneksi elämä on nyt parantunut meille kaikille.Lasten kanssa saatu harmonia elämäämme.Näkyy myös meitin väleissäkin positiivisesti.
Mitens sinä ero-kesä-2006 olet jaksellut?
entäs volvomies?

Kesää odotellessa🙂

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 23.05.2011 klo 12:54

Heippa Kengu
Joo hyvä kun on elämäsi ruvennut hymyilemään.
Niin se hiljakseen asiat rupeaa selvenemään ja järjestyy työskentele vaan
määrä tietoisesti elämässä eteenpäin jaksa katsoa elämää pidemmälle ajalle
niin kyllä elämä voittaa.
Mutta muistutan nyt taas sinulle että rakenna itsellesi sellainen tukiverkko
kun niitä heikkoja hetkijä elämässä tulee niin jollekkin voi iloja ja suruja kertoa
niin jaksaa mennä elämässä eteen päin.
Eli ikinä et jää ongelmien kanssa yksin.
Lapset kyllä vaistoavat / tajuavat ja kyllä voi kertoa niin kuin asiat on ja kun
juttelee niin siitä ne asiat selvijävät.
Kun kysyit miten minulla menee ( ei ole sitten tarkoitus kehua tai pahoittaa kenenkään
mieltä ) mutta minun elämä ja perheen elämä menee liijjankin hyvin joka elämän
osa alueillaja olen eläämääni niin tyytyväinen ja onnellinen et en voi onnellisempi olla.
Mutta tiedän kyllä mitä on kun menee huonosti ja on ongelmia mutta olen elämässäni
nauttinut jokaisesta päivästä ja katsonut ainä elämää määrä tietoisesti eteen päin
kymmeniä vuosia ( oli 30 vaikea vuotta ) mutta nyt saan siitä palkan ja olen niin
tyytyväinen mitä olen saanut aikaseksi ja voittanut vaikeudet.
Mutta olen monesti sanonut että minun vahvuus on kun minulla on niin upea eukko
ja perhe että yksin minä en olisi mitään.
Niin sinäkin saat elämäsi kuntoon ja sitä haluan sinullekin että olet eläämääsi tyytyväinen
ja onnellinen.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 24.05.2011 klo 07:49

Niin sitä kuvitteli,että jaksais.Tää epäoikeudenmukaisuus on niin raakaa ja kohtuutonta.Kaupanteko oli itselle koettelemus,kun en kaikesta tiennyt ja enhän minä ex:n teoista tai tekemättömyyksistä ole vastuussa.Hän siis ei ollut paikalla.Mulla edes ole valtuuksia muuhun kuin kaupantekoon.Nyt oon sit ihan pihalla,ku lumiukko.
Onneks huomenna pääse pitkästä aikaa diakonin kanssa jutteleen jos sieltä sais apuja ja neuvoja.
Lasten kanssa menee hyvin.Niin ja toivoa onnellisesta tulevaisuudesta saattaa olla.Jos ei nyt ajatella taloudellista puolta vaan ihmissuhteita 🙂
Silti olen menettänyt taas yöuneni ja on univaikeuksia ☹️Kyllä tää on niin murskaavaa henkisesti.Epätietoisuus ja epävarmuus.Mulle on kuitenkin häpeä,jos ex:n takia menee luottotiedot.Saatika miksi ex lopussa muuttui ja missä nykyisin on.Tästä kannan lasten vuoksi häpeää.
Nyt ei lohduta,että tämä jossain vaiheessa on karvas muisto vain.
Volvomies nauti kaikesta onnesta ja hyvyydestä mitä sinulla nyt on täysillä.Olet sen ansainnut.Eikä onneaan ja iloaan saa peitellä tai häpeillä.Minusta on ainakin kiva kuulla,jos jollain menee hyvin.
Jospa sitä sais salille päästyä päätään tyhjäks repimällä rautaa .

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 24.05.2011 klo 08:50

Hei rakkaat ihmiset, kengu, volvomies ja muut 🙂!
Minä painiskelen yhä flunssani kanssa, tuli pari jälkitautia mutta nyt paremmalla puolella. Rankkaahan tämä on siinä mielessä että ei voi tehdä kuin odotella loppukesästä tulevaa leikkausta, en ole tottunut tällaiseen joutilaaseen olotilaan. Yritän silti keksiä kaikenlaista,
liikkeellä pitää ainakinvähän olla että pysyy jotensakin kunnossa ja järissään. Nyt on uinnit olleet kiellettyjen listalla jonkin aikaa ja se stressaa. Mitä eksään tulee niin aina
kun tapaan hänet tyttären asioiden merkeissä niin alkaa hiki tulla pintaan ja joskus pieni paniikkikin, mutta ehkä se siitä helpottuu ajan mittaan kun tapaamiset vähenee tyttären kasvaessa. Joka tapauksessa on upeeta että aurinko paistaa, tauti paranee ja pääsen veteen ja jumppaamaan että jaksan siten paremmin, kun koskee koko ajan jonnekin, se on rankkaa ja tekee kiukkuiseksi. Paras kaikessa on kuitenkin aika, sen olen huomannut, ja sen kengu sinäkin tulet huomaamaan. Asioiden kanssa ei voi hoppuilla, tekee sen, minkä ehtii ja loput huomenna tai ensi viikolla tai ensi kuussa tai ensi vuonna tai sit ne hoituu hoitamattakin....
Olen iloinen volvomies harmonisesta elämästäsi, toivon mukaan elämä tuo meillekin, kengulle, minulle ja muille mukanaan ihania ihmisiä ja kivaa sisältöä elämään. Jaksellaan ☺️❤️🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 25.05.2011 klo 09:24

... jatkan vielä:
Muistathan kengu että eksäsi kantaa häpeänsä itse. Älä siis ota murhetta hänestä, olkoon missä ojan pohjalla tahansa. Minullakin on ollut häpeätuntemuksia kun isä ei pidä yhteyttä lapsiinsa ja siitä sitten olen kuullut heiltä mutta olen sanonut (lohduttanut) että isällä on ollut kiireitä ja hän rakastaa heitä joka tapauksessa vaikkei pidä yhteyttä. Näin olen saanut lapset rauhallisiksi. Kyllähän monet isät varmaan pitävätkin lapsia tärkeimpänä asiana maailmassa, mutta sen erittäin huonosti tuovat julki.... Pääasia mielestäni on että lapset tuntevat että isä on jossain lähellä ja ajattelee koko ajan, näin lapsen perspektiivista asiaa ajattelen... 🙂!!! En tiedä menettelenkö oikein?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 26.05.2011 klo 10:21

Heippa Kengu
Joo mut ikinä ei saa jäädä asioita yksin miettimään sillä se todellakin rupeaa
ihmistä ahdistamaan ja äkkiä kärpäsestä tulee härkänen.
Hyvä kun sinulla on diakonilla juttelu niin sekin jo auttaa kun saa asioita
jutella ja taas pääsee elämässä eteenpäin.
Kyllä elämä lähtee siitä menemään vaikka välillä on vaikeata nyt vaan yritä
katsoa asioita pidemmälle ajalle ja määrä tietoisesti rakennat parempaa tulevaisuutta.
Se olisi tärkeätä että saisit nukuttua ja lepoa mutta uskon että kun käyt esim
diakonian juttusilla niin helpottaa unenkin puolesta mutta jos on uni ongelmia ja
ei parane niin kannattaa käydä vaikka lääkärissä sillä lepo on ihmisen
jaksamisen kannalta tärkeätä.
Kuin myös jumppa on varmasti hyvä harrastus.
Etsi heikkona hetkenä taas kaikki vahvuustekijät niin siitäkin saat voimaa.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 26.05.2011 klo 10:46

Heippa Ero_kesäk_2006
joo nyt flunnsa kun helpottaa niin hiljakseen vaan harrastuksien pariin
niin se piristää kummasti.
Sitten kun saat sen selkä leikkauksen kuntoon niin taas ison askeleen olet
mennyt elämässä eten päin.
se on hassua kun terveyttään ei arvosta ennen kun se muistuttaa.
Se on totta että aika korjaa monet haavat ja asiat ja niin asiat selkiytyy.
Älä suotta huolestu kyllä sinäkin viellä olet onnellinen eläämääsi
ja ole nytkin onnellinen kun olet monesta vaikeudesta päässyt pois.
Kaunista kevättä sinulle