Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 26.04.2011 klo 20:32

Hei!
Kiitos kysymästä kengu, tässähän tämä kuin jäitä polttelis, ei tosin aina sellaiset fiilikset....
No jaa, kunhan narraan, mikään ei tunnu enää niin kauhealta kuin liitossa oleminen, kaikki muut asiat, rankatkin ovat pientä sen rinnalla ja kun lukee teidän tarinoitanne niin silloinkin tuntuvat omat murheet pieniltä. Tosin on niitä murheita minullakin mutta ne ovat lähinnä rahaan liittyviä, maksan eksän takausvastuita vielä pari kolme vuotta ym. ym. Raha nyt ei niin hirveän tärkeä asia minulle ole, vähälläkin pärjää, kunhan syödään joka päivä ja on jotain päälle pantavaa. Tärkeintä minulle tällä hetkellä on läheisyys perheen sisällä ja läsnäolo ja tukeminen jne. jne. Myös omat sisarukset ovat tärkeitä samoin äitini. Kun kaikki voivat hyvin, voin minäkin hyvin. Ei minulla ole kiire minnekään, joskus ehdin kyllä omiakin juttuja tehdä ja on minulla nytkin jotain omaa, muutama vanha ja uusi ystävä on vielä jäljellä. Ainoa asia, mikä harmittaa todella paljon, on pätkätyö, jotka nekin tahtovat vähetä iän karttuessa. Noh, aina voi kouluttautua uuteen ammattiin, töitä odotellessakin, kursseja on joka lähtöön. Vaikka avioliittoni oli rankka, olen yrittänyt unohtaa asioita ja lakannut rypemästä ojan pohjalla ja säälimästä itseäni. Siitä kun en hyödy mitään. Lisään tähän erään laulun sanoista osan. Pidän tästä laulusta erityisesti ja minusta se sopii hyvin kevääseenkin:

"Katso kukkaa jonka terälehdet aamuun aukeaa.
Katso maata joka kimmeltävän kastepeitteen saa.
Katso puuta josta linnunlaulu helkkyvästi soi.
Katso luontoa ja huomaa, että Luojan luomaa parantaa ei voi.....

Mielestäni sanat ovat hienot, varsinkin keväällä kun luonto puhkeaa ja maisema muuttuu upean vihreäksi. Pienet asiat piristävät ja ovat ilmaisiakin kuten luonnossa liikkuminen ja siitä nauttiminen....
Meninköhän asiasta kolmanteen. Jaksamista sinulle kengu, volvomies, ja kaikille meille

☺️❤️

Käyttäjä kengu kirjoittanut 29.04.2011 klo 12:05

🙂 Ihania asioita tiedossa volvomies.
Tuo on kurjaa,kun joutunee toisen "mokia"makseleen ero-kesä-2006☹️
Niin tässä sitä itsekkin jännää,että miten nuo yhteisvelkaiset asiat saa järjestyyn.Niin on tuo toimeentulon saaminen sit vaikeeta.En tie itkiskö vai nauraisko.
Pääsiäinen meni hyvin.Sain äitini vuorokaudeksi tänne.Teki minulle ja lapsille sekä äidillenikin hyvää.
Minuakin tällä hetkellä eniten painaa mieltä on talous.Niin ja kun asioita on liikaa vielä leväällään.Asioissa joihin ei minulla ole tällä hetkellä oikeen kongreettista tekoo edistyäkseen.Toivois saavansa elää meidän omaa elämää.Töitä ei ole löytynyt ja koulutustakaan ei sopivaa ole myöskään.
Jostain syystä tunnen silti väsyneeksi itseni.En oikeen ymmärrä miksi.Toisaalta alan jo väsyyn analysointiin itsessäsni.Tässähän unohtaa elää täysin.Toisaalta enhän ole kolmeen vuoteen elänytkään omaa elämää.MItenkähän se mahtaa tapahtua?välillä on sellainen olo,että nyt elää ja taas sit tulee hetkiä joissa tunee olevansa sumussa.
Lämpöisiä päiviä kaikille🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.04.2011 klo 13:04

Heippa Ero_kevät_2006
No onneksi se 2-3. vuotta menee nopeasti vaikka eteen päin katsoessa
se tuntuu pitkältä ajalta mutta katsoppa taakse päin 3. vuotta niin miten nopeasti
on mennyt aika.
Kuin myös jos lohduttaa yhtään niin minulla meni noin 30. vuotta velkoja maksellessa
ja voin kyllä sanoa että kyllä välillä oli turhankin tiukkaa mutta sitkeydellä ja
periksiantamattomuudella vaan selvisin.
hyvä kun sinulla on paljon ystäviä tukena omat sisarukset, äitisi, ja muutama
ystävä siitä minä olen sinun puolesta onnellinen.
mikäs on sinun toive ammatti??
Minä olen toive ammatissa ( minulla on monta ammattia ) olen myös postikortti
alalla
Mut laitappas jollekin tutullesi posti kortti niin yleensä saa vasta kaikua.
Minä laittelen paljon ihmisille kortteja ja saan kanssa niin se rupeaa kauheasti
naurattamaan ja tulee onnellinen olo.
joo musiikki on todella hyvää kuunnella ja tuo laulu on kanssa kaunis ja on sanomaa
oliko tuo bepe wilperin laulu.
Minun suosikki yhtyeet on yö ja Irina ja yötä olen kuunnellut alusta lähtien eli 30 vuotta ja
Irinaa kanssa alusta lähtien eli lähes 10, vuotta ja niissä lauluissa on kanssa hurjasti
sanomaa ja kuunteleppa sinä Irinan laulu Näe minut tässä alkaa sanoilla suunnilleen
Purin itseäni kieleen kun en voinut muutakaan ajatus sopimaton piti tukahduttaa edes jotenkin
kun en voinut muutakaan jne
Monesti minä olen itsekseni pohtinut että mistä se johtuu kun esim mennään
naimisiin ja pitäisi olla onnellinen ja puolisoa rakastaa niin miksi toinen haluaa
toiselle tehdä harmia, alistaa, polkea, toinen saa kokea perheväkivaltaa jne
mut ei minun maalaisjärki oikein pysty sitä selittämään.
Mut hiljakseen etenet vaan elämässä eteenpäin ja rakennat parempaa ja onnellisempaa
huomista ja usko minua että viellä olet onnellinen.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.04.2011 klo 13:46

Heippa Kengu
Niin onhan niillä sossussa jännä laskenta kaava.
mutta mistä sinulla kiikastaa toimeentulo tuki ???
Olen aina ihmisille sanonut että jokaisella pitäisi olla tukiverkko että kukaan ei
olisi / jäisi yksin niin myös sinulle sillä jokaisella ihmisellä tulee aina
heikkoja hetkijä.
Mutta kun on joku jolle voi jutella niin se jo helpottaa elämää.
joo se kestää toisilla enempi toisella vähempi aikaa kun elämän kolhuja
ja haavoja korjataan.
Mutta usko minua viellä olet eläämääsi onnellinen ja asiat järjestyy.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 29.04.2011 klo 18:33

Hei kengu ja volvomies ym.
Volvomiehelle tiedoksi että Frediä se on, sanat ovat kauniit, Fredistä en erikoisemmin pidä. Kengulle haluan sanoa, että sinulla ei ihan oikeesti oo kiire minnekään, pitää hyväksyä vaan että on olemassa tekemättä mitään. Joka päiväkään ei tarvitse saada ihmeitä aikaiseksi, jos jaksaa niin asia erikseen, mutta jos ei jaksa, niin voi vaan olla, ihan hyvällä omalla tunnolla. Minä vieläkin vuosien päästä kun olen oikein "keskustellut" eksän kanssa esim. tyttären asioista niin takki on niin tyhjä esim. nyt pääsiäisen aikoihin, että (sain muuten oman tahtoni läpi) tuntuu että kaikkein eniten olisin halunnut lähteä jonnekin kauas ja unohtaa hetkeksi kaikki mutta se ei vaan ole mahdollista... harmi🙂
Yleensä me, ainakin uskon, ollaan hirveen tehokkaita ja meille on vaikeata olla vaan, tekemättä mitään, minä olen ottanut sen tyylin, että en ota sellaisesta huonoa omaatuntoa. 15 vuotta liitossa pelkkää orjuuttamista ja välistä vieläkin ☹️, minulla on todella ihan oikeasti oikeus laiskotella 150%:sesti jos siltä tuntuu. Ja jos asioiden edelle menee niin hukkaan menee aika, jouten olemallakin aivot tekevät hommia ja asiat saattavat ratketa kuin itsestään, aineskin minulle tulee välillä ihan hyviäkin oivalluksia vaikken tietoistesti ajattele mitään.
Sinullakin kengu on ollut niin rankkaa että huilaa, oot sen ansainnut. Tietysti asiat pitää hoitaa mutta kaikki muu aika kannattaa suunnitella ei vaan muiden auttamiseksi vaan oman itsen ja hemmottelun, vaikkapa vain pienimuotoisen fundeeraamiseen. Keväällä minulla on esim. tapana lähteä pyöräretkelle termarin kanssa varhain aamulla, sekin jo piristää ja luonnossa on ihanan vihertävää, linnut laulaa ja aamuvirkut koiranpissittäjät ovat liikkeellä. Myös uimahalli vetää puoleensa, siellä rentoutuu ja usein tapaa myös mielenkiintoisia ihmisiä, kuten tänäänkin kävi. Tapasin ulkomaalaisen perheen ja keskustelimme (bad english) Williamin ja Katen häistä...
Voimia sinulle kengu ja meille muille kans... Volvomies tykkään ainakin Irinan ja Ilkka Alangon kappaleesta uusi aika, Irinaan en ookaan tutustunut, pitääpä korjata tilanne...

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 01.05.2011 klo 07:30

Heippa Ero_kesäk_2006
Joo minä olen aina ihmisille sanonut ett hiljakseen vaan edetä elämässä
oman voinnin, jaksamisen, jne mukaan
Mutta minulla oli hyvä kun oli paljon vaikeuksia niin minulla oli niin paljon
töitä niin eipä kerennyt ongelmia miettiä.
Muista myös ulkoilla luonnossa hiljakseen se antaa voimaa.
Tunnetkos olosi turvalliseksi????
Oletkos sinä käynnyt ammattiauttajan luona ??? kun saisi pahoja kokemuksia puhua
ja purkaa niin sekin helpottas elämää.
Käy kesällä konserteissa minä käyn yön ja Irinan konserteissa ja niistä saa hurjasti
uutta inspistä ja voimaa Irina tuleekin monesti keikan jälkeen juttelemaan ja joka
vuosi otan siltä nimmari kortin / levyn kanteen nimmarin ja kiva siinä jutella.
Joo asioita kyllä kannattaa pohtia ja miettiä itsekseen niin monesti ne ratkeaa tai
tulee sellainen ahaa elämys.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 01.05.2011 klo 17:08

Mukava viikonloppu takana.Jännä miten ihmiset tulkitsee sanaa huoltaja virallisessa paperissa.Sain kauhukseni kuulla,että mun allekirjoituskohtaan olikin asiaankuulumaton vetänyt niemensä.Ei ollut onneksi mennyt läpi.Heräs vaan pelko,että onko mun huoltajuuttani käytetty aikaisemminkin väärin ☹️tämä koskee isompien asiaa.
Niin toimeentuloa en saa kuin takaisnperinällä,jos saan takautuvuasti huhtikuulle liitosta.Eli yhtä tyhjän kanssa.Maaliskuu evättiin kokonaan,kun helmikuun kotihoidontuki laskettiin maaliskuun tuloiksi.
Mä oon ton itseni hemmottelun ladannut kuntosalilla käynteihin.Tällä viikkookin kävin 4 päivänä.Ei osaa enää olla sieltä pois ja haluaa saada kroppaansa tuloksia.
Ex.ltä tullut kirje sai taas mut ajatteleen häntä ☹️ vaikka tekstin sisältö koski ihan lapsia yms.Ei mittän mulle taikka muutakaan.Välillä kun toista ajattelee on välinpitämätön olo ja sit taas nyt on sellainen haikea olotila.Onko tää normaalia?Kyllä joku eroryhmä vois olla paikallansa,mutta kun ei tällä paikkakunnalla järjestetä moista.Järki tietää mutta jossain tuolla syvällä vaan miettii.
anteeks tuli nyt vaan omaa napaa.
Jaksamisia kaikille kovasti.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 03.05.2011 klo 19:28

Hei Kengu 🙂!
Sellaista se on valitettavasti soskun kanssa, kaikki katsotaan tuloksi, lapsilisätkin, oli ikä sitten 1 tai 16 vuotta, ikäänkuin 16-vuotias ei kuluttaisi enemmän....
Ja sen lisäksi kaikki sisältyy perusosaan, lehdet, tv-luvat, matkat ja ties mitkä... vaikea on sitä käsittää,olen itsekin sen joutunut tuntemaan. Joskus kuitenkin jos tiukka paikka tulee voisit kokeilla harkinnanvaraista tukea. Hakuvaiheessa on hyvä laittaa mitä haet: toimeentulotukea x-kuukaudelta ja harkinnanvaraista tukea sekä mahdollisesti jotain muuta tukea, jos laskuja kertyy. Ei ole mahdottomuus saada, mutta anoa pitää, muuten ei saa.
Volvomiehelle tiedoksi että olen tutustunut Irinan kappaleisiin ja pidän myös niistä. Tosin aikaa ei juuri nyt ole hirveän paljon keskittyä kun on paljon muuta. Onneksi on YouTube ja sieltähän sitä voi kuunnella mitä lystää, kaiuttimet päälle ja eiku kuuntelemaan....
Tunnut selvinneen pahimman yli kengu, mitä nyt eksäsi vielä kummittelee ja häiritsee ajatusmaailmaasi. Keksi tuolloin jotain tekemistä kun ajatukset lähtevät harhailemaan eksän suuntaan, tee mitä tahansa, ala leipomaan, mene ulos kävelemään, kirjastoon tai minne tahansa, tai tapaa joku tuttava, että pääset ajatuksesta eroon. Tai soita sille tutulle diakonille jos vaan voit. Ja kirjoita tänne, niinkuin olet tehnytkin, me yritämme olla tukenasi. Tiedän kokemuksesta että vie kuukausia jopa vuosia ennenkuin ajatukset eivät lähde harhailemaan menneeseen hyvään aikaan, jostain syystä ne hyvät jutut jäävät päällimmäiseksi, vaikka elämä ollut mitä tahansa, on se muuten kumma.
Meillä viimeinen kuukausi koulua ja teinillä loppukiri, pitää minunkin tsempata ja lähteä välillä kotoa pois, että on lukurauha, en ole hössäämässä...
Jaksamista kengulle ja meille kaikille
☺️❤️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 04.05.2011 klo 10:30

heippa kengu
joo ehdottomasti käyt kuntosalilla siitä saat itsellesi voimaa ja piristää
mieltä kummasti.
Joo sekin on ihan luonnollista että tunteet heittelee välillä laidasta laitaan
on ylä kuin alamäkeä.
Mutta sen vuoksi olen sanonut aina ihmisille että jokaisella täytys olla sellainen
tukiverkko että ikinä ei jäisi ongelmien kanssa yksin.
niin kyllä varmasti sellaisista eroryhmistä on hyötyä ja kannattaa varmasti käydä
mut jos sanot suunnilleen millä paikkakunnalla asut ??? niin voin yrittää selvittää
sen sinulle tai jos olisi jollakin lähellä olevalla paikkakunnalla.
Kuinkas nyt olet jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 04.05.2011 klo 21:56

Heippa Ero_kesäk_2006
Joo you tubesta ne Irinan laulutkin löytyy ja kuuntele ne laulun sanat tarkasti
niissä on hurjasti sanomaa.
Mutta laitan sinullekkin tuon nettiosoitteen josta pystyt lukemaan toimeentulo
avustuksesta niin tutustu tuohon sivuun jos olisi apua.
On tuossa pari toimeentulo riitaa sossun kanssa mutta katsotaan taas noin viikon
sisällä asiat pitäs ratketa.
ja tuossa tuo osoite toivottavasti on apua.
http://fi.wikipedia.org/wiki/toimeentulotuki
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 05.05.2011 klo 12:33

🙂Ihanaa taas saada kannustavia kommentteja teiltä volvomies ja ero-kesä-2006!

Niin tuntuu välillä,että kuinka paljon ihmisen tarvii kestää negatiivisä asioita.Tästä kyllä on monet mua kehunut,kun jaksan porskuttaa eteeenpäin.Monet vaan tuntuu saavan sellaisen kuvan,että kun olen aikaisemminkin selvinnyt niin teen sitä aina.Kyllä sitä väsyy tässä,kun yhden saa pois tulee kymmenen tilalle tyyliin selvitettävää.
Taas tuli takapakkia noissa eron omaisuus selvittelyissä.Ex jättänyt tilinsä tyhjiks ja minähän tässä jäin sitten maksumieheks.Olen kyllä jo asioihin puuttunut ja yritän neuvotella asioista pankin yms tahojen kanssa.
Ei mua lannisteta kovin helpolla.Voimia tää kuluttaa kyllä☹️ Niin ja karu todellisuus suu toteamaan tosi asiat ja hävettää haikailuni.
Onneksi liitosta nyt tuli eka erä ja kelan asumistuki laskua odoetellessa.Perivät taatusti kolemlta kk lisää multa.Olivat arvioin tehnyt heidän maksujensa mukaan.
Auto temppuilee ja taitaa olla pahemmin menossa rikki☹️
Pommina sitten eilen alkoi 12v kirjoitteleen,että ei taida tullakkaan mulle takas😭 sen pää on valitettavasti saatu sekaisin uuden koulun peloittelulla yms.Huoli tytön oloista on suuri,mutta....
Silti kaiken tän kaaoksen keskellä mulla on kolme ihanaa lasta,jonka kanssa arkea elän.Kaiken kaikkiaan 5 ihanaa lasta ne on ilon ja rakkauden aiheet elämässä.Minä voin paremmin nyt kun oon lasten kanssa ja lapsissa alkaa huomaan myös eron entiseen.Toki nämä kolme kaipaavat isäänsä ja nyt kun eivät voi nähdä häntä vaikuttaa tilanteeseen.Siihenkin sit jossain vaiheessa muutaman vuoden päästä tulee muutos.Nyt sitten piirtelevät piirustuksia jotka lähetettään hänelle.
Puhelinta olen taas käyttänyt sekä virallisiin puheluihin sekä itseni kasassa pysymiseeni.Onneksi mulla on kaksi luottoystävää.Sekä nykyisin onneksi äitinikin osittain jo kuuluu tukijoukkoihin.Teitä unohtmati.
Jakselkaa hyvin 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 06.05.2011 klo 12:39

Heippa Kengu
Joo olen onnellinen jos minusta on ollut sinulle hyötyä ja apua.
Katso sinäkin 4.5 kirjoittamani texti jonka olen kirjoittanut ero_kesäk_2006
ja siitä katso se linkki siinä on toimeentulo lakia ja neuvoa laitoin sinullekin
saman osoitteen mutta se vissiin hävisi pittiavaruuteen.
Niin kyllähän ihminen yllättävän paljon jaksaa mutta ikinä ei pidä jäädä ongelmien
kanssa yksin vaan sillon pitää hakea apua.
Hyvä kun sinulla on ystäviä ja äitisi tukena niin se on jaksamisen kannalta tärkeätä.
Mutta ei sinun kuulu maksaa kaikkia kuluja itse esim asianajajan kulut pystyy
saamaan ilmaseksi ( riippuu tuloista ) kannattaa kaiki asiat selvittää.
Mikäs vika autossa on ???
tiedän kyllä aika paljon autoista ja osaa itse korjata.
Tosin nyky autot on suomen oloon liijan hienoja mut minun suosikki auto on 240 volvo
ja itse asiassa ajelenkin sellaisella onkin melkein 30 vuotta vanha mut ei tunnu ikä eikä
kilometrit missääm on halpa korjata ja halvat varaosat ja mulla on hyvä kun on ilmaset
varaosat kun on monta purku autoa niin saan osat yleensä niistä.
mulla on yli miljoona kilometriä ajettuja autoja ja ei niissäkään kilometrit tunnu missään
mutta pojalla ja eukolla on uudempia autoja v70 ja s80 enempi niissä on vikoja
ja olen nauranut monesti kun huoltokin niihin maksaa paljon ja itse kun teen omaan
autoon niin ei maksa mitään.
on minulla kyllä 940 ja 850 volvo toisella on nyt mittarissa 850000 km et on tietä nähnyt.
No siinä tuli vähän auto asiaa ja koneista voisin sinulle kirjoittaa vaikka kirjan.
Eilen olikin ilon ja surun päivä täytin 45. vuotta ( ei yhtään huvittas vanhentua )
ja pojalle ja sen tyttöystävälle syntyi eka vauva ja huvittaa kun just samana päivänä
syntyi kuin itsekkin.
Minä kanssa tykkään lapsista ja niin vaan on aika mennyt nopeasti et on jo aikuisia.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 06.05.2011 klo 16:28

Volvomies onnittelut syntymäpäivän johdosta sekä pappaksi tulosta🙂🌻
Niin vaihdatin tohon vanhaan autooni 3 viikko sitten öljyt ja tulpat.Nyt sitten tällä viikkoo huomasin,että valuttaa hieman öljyä.Käynnistyy välillä huonosti jne.Se on vaan sellainen tuntuma,ettei kaikki oo kunnossa.Täällä en vie tie edullista korjaajaa.Nyt riittäis sekin,että joku kattois konepellin alle ja sanois mitä kuuluis tehä.Jakohihna tarttis vaihtaa.
No mulla oli oikeusavusta tuossa viime vuoden loppu puolella,mutta se ei kyllä ajanut mun etujani laisinkaan.Kiukuttelin jos en ex kiristyksiin suostunut jne.
Tässä nyt sitten yritän pitää siittä kiinni ettei mun luottotiedot menis.Vastaisuudessa harkitsen mihin nimeni alle laitan.Yhteisvastuulliset asiat ovat nyt sitten mun kontollani.
On se mukavaa,kun on äitinsä kanssa väleissä.Nykyisin jo soitteleekin ihan omin päin 🙂
Sen verran sain selkoo toimeentulosta,että takautuvaa ei tarvi heti maksaa takais.Se sit huomioidaan jatkossa mulle tuloks.
Ihmetyttää kyllä toiminta yleisesti.Kuka sitä sit oikeesti saa,jos ei sellaiset jotka sitä tarvis🙄
Huomenna onkin kaikki lapset koolla,kun kaksi isompaa tulevat äitienpäivää viettään tänne.Tänään myös pirsti salilla treenatessa sai vakiporukassa juttuseuraa.Päivät kun muuten menee alkuksi yksin ja sit ollaan lasten kanssa keskenämme.Iso merkitys tuolla keskustelulla muiden aikuisten kanssa.
Kunhan nyt töitä taikka sitten syksystä saada koulutuspaikkaa tois sitäkin enempi elämään.
Lämpöistä onneksi luvattu viikonlopuksi 🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 06.05.2011 klo 19:03

Hei vaan kaikille, kengulle, volvomiehelle ja kaikille muillekin🙂!
Ihanaa kuulla, että sinulla kengu alkaa asiat sujua, pikkuhiljaahan ne alkaa pelittämään, kaikki vaan vie aikansa. Ja olen iloinen että sinulla on ystäviä ja myös kivasta äidistä, joka myös ymmärtää, niin käsitin.
Minulla on myös kaikki alkanut sujua,toimeentulotukea olen alkanut vähin erin saada aikoina kun ei ole työtä ja kyllä se sitten siittä..
Olen tykännyt olla ulkona ja vesijuoksemisesta tykkään ihan vimmatusti. Päivätkin ovat olleet upeita. Koulu loppuu nuorimmaiselta pian (yläaste) ja mennään lukioon syksyllä.
Muistetaanhan itseämme, me äidit, ollaan kuitenkin paljon lapsillemme antaneet, välillä itsemmekin unohtaen. Hyvää äitienpäivää kengulle ja muille äideille ja volvomies-ukille onnittelut myös ☺️❤️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.05.2011 klo 11:43

Heippa Kengu
Älä älä ees mainitse pappa sanaa sehän tarkottaa että kohta ollaan rollaattori armeejassa
en tiedä mutta nyt ihan hirvittää miten tämä ihmisen elämä menee vuodet niin kuin
vuoskymmenet.
mut olen todellakin nuoren parin puolesta todella onnellinen ja eilen äiti pääsikin lapsen kanssa kotia sairaalasta ja nuoriso kävikin näyttämässä uutta vauvaa niin eukko sanoi että
on se pikkunen ja niinhän se onkin mut siitä se kasvaa ja uusi sukupolvi syntyy.
Käy kysymässä useammasta korjaamosta mitä vikaa on ja paljonko korjaus maksaa
ei siinä nyt ihmeitä vikaa ole autossa.
Joo se kyllä kannattaa katsoa mihin paperiin nimen laittaa ja jos ei tiedä
niin kannattaa kysyä ja pari päivää miettiä.
Hyvä kun sinulla on äitisi kanssa välit parantuneet ja yrittäkää kaikista
asioista rakentavasti keskustella.
Se on kanssa hyvä kun olet jumpparyhmässä saanut tutustua muihin ihmisiin niin
se tosijaan piristää kun muiden ihmisten kanssa saa jutella.
etsi kaikenlaisia vahvuuksia itsestäsi ne koostuu tuollaisista pikku asioista.
Oletkos tutustunut siihen ohjeeseen minkä kirjoitin aijemmassa kirjoituksessa
jassa oli toimeentulo lakia ja neuvoa??
Kaunista kevättä sinulle