Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 09.04.2011 klo 16:43

Hei kengu!
Narsistien ryhmiin voi mennä kuka vaan ja niitä on joka kaupungissa melkein ainakin. Googleta narsistien uhrien tuki niin sieltä voit etsiä lähimmän kaupungin kohdalta ajat ja paikat. Kesäksi ryhmät yleensä lakkaavat olemasta ja syksyllä taas jatkavat.
Oletkos jutellut diakonin kanssa että voitko soittaa jos ahdistaa oikein kovasti tai jättää soittopyynnön siis muunakin aikana ihan milloin vain. Minulla oli sellainen onni matkassa ja käytin sitä todentotta hyväkseni. Ilman häntä en olisi tässä, olisin liitossa edelleen ja kärsisin ja hajoaisin lopulta kokonaan. Voimia jatkossa! Olet edistynyt jo tosi hienosti ja kuulostat että tiedät mitä haluat, hyvä Sinä🙂!

Käyttäjä tähtisolu kirjoittanut 10.04.2011 klo 16:00

Huuda metsään,kiroile yksin saunassa,räyhää WC:n pönttöön, piekse tyynyjä,hakkaa nyrkkeilysäkkiä, kirjoita (älä anna) kiukkukirjeitä ..... jne. tee mikä sinulla luonnistuu.
Hakkaan itse mökillä halkoja ja kirjoitan myrkkypilvivihkooni.

Itse miestin,että mitä tuo vihani on ja mistä se nyt tulee(ukko aiheuttaa puhumattomuudellaan, ollut jo 5 v. hiljaa)?
Vaikeinta on hyväksyä, kun toista ei voi mitenkään muuttaa. Itseä voi muuttaa. Sekin on niin VAIKEAA!
Ulos tuo viha olisi saatava. Muuten sairastuu.... ja sammuu elämä.

Valitsin odottamisen ja ratkaisukeskeisyyden. Toisin sanoin olen ja muunnan homman aina joksikin "positiiviseksi".
Esim. toisen kohtaamattomuus/välinpitämättömyys onkin koitunut minulle vapautena ja rauhana.
Ei tämä herkkua ole mutta tämä mahdollistaa oman(tosin hitaan) kasvun ja se ei voi olla kuin hyväksi!
Kohta kukkii!!
Luoto luo uutta. Yritän minäkin!

Käyttäjä kengu kirjoittanut 11.04.2011 klo 15:42

Ihanaa saada teiltä rohkaisevia kommentteja sekä vinkkejä.
Siis jollekkin tää voi olla hölmöö,mutta ...
Mua pistää suututtaan nyt se,että annoin miehen käyttää mua hyväksi ja lume lupauksillaan "tuhottua" unelmaani ja minua.Olin viikonloppuna,kun oli vuorokausi ilman lapsia omaa aikaa.Kävin kahvilla vastakkaisen sukupuolen kanssa.Oli kivaa jutella,mutta tässä tulee elämän raadollisuus vastaan.Ei kukaan kiinnostu minusta oikeesti,kun minulla on paljon lapsia.Tunnen olevani suonsilmäkkeessä,juoksuhiekassa toinen jalka uppoutumassa.Miten tässä näin kävi.
Se satuttaa,kun toinen elelee sinkkuna vähät välittää lapsistaan.Vastuun kantaminen minulla täysin.
silti he ovat elämäni rikkaus ja rakkaus.En heitä kadu ja heidän vuokseen menen vaikka läpi harmaan kiven.Se että osaan olla yksin on paljon.Nautin siittä kyllä,mutta...Haluan tuntea hyviä asioita,rakkautta,hellyyttä,intohimoa....
Minä olen tällä hetkellä liian ankara itselleni sekä liian vaativaa.Malttamattomuus vaivaa ja eihän päivässä taloo rakenneta.
Siittä olen ylpeä,ettei toisen pakollinen näkeminen vienti ja haku tilanteissa tunnu enää missään.Sanaakaan ei vahdettu.Näin se ei vaan oikeen toimi,jos lasten asioista ei pysty keskusteleen...Silti huojentaa itseäni,että toisen läsnöolo on yhdentekevää.Minä olen päässyt irti 🙂 Nyt sen voi jo kirjoitaa niin,että tarkoittaakin sitä.
Tarviikin gooklettaa lähintä vertaisryhmää,jos siittä saisi vahvuutta.
Niin ja kyllä mulla on diakoni jolle voi soittaa jos siltä tuntuu.
Kiitos teille

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 12.04.2011 klo 11:53

Heippa kengu
Älä mieti miten tässä näin kävi elämä nyt välillä heittelee suuntaan ja toiseen
ja elämässä sattuu kaikenlaista mitä ei ole suunnitellut.
Mutta vaikka elämä välillä potkii päähän niin elämässä vaan mennään eteenpäin ja
kyllä elämässä ratkaisut ongelmiin löytyy.
Kyllä sinä löydät viellä rinnallesi puolison sillä meille on jokaiselle satoja niin
miehiä kuin naisia itsekkin olen ollut yksinhuoltaja.
Kulje silmät auki ja laita vaikka ilmoitus nettiin.
Mutta anna itsellesi aikaa ja elämän tasaantua niin asiat saat kuntoon.
Oletkos jo kysynyt niitä vertais ryhmiä???
Ne tosiaan auttaa elämässä eteenpäin.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 12.04.2011 klo 19:44

lainaus omasta tekstistäni 9.4.2011
Miten unohdat eksäsi (volvomies haloo) kun lastesi tapaamisten yhteydessä on pakko tavata. Vaikka minäkin haluisin sen tehdä, ei se onnistu.........
- - - - - - - - -
Ihan ensimmäiseksi haluaisin sanoa sinulle volvomies, että kommentillani en halua missään tapauksessa loukata sinua. Mietin oletkos tavannut koskaan narsistia, monesti he pitävät huolen siitä, että toinen puolisko ei heitä unohda. Sitä itsestä muistuttamista saattaa jatkua kymmenenkin vuoden ajan, jos huonosti käy, näin olen kuullut.

Olet upea tukija, volvomies. Hienoa, että jaksat. Minäkin yritän tahollani ja toivon ihan jokaiselle jaksamista. Päivä kerrallaan. Jos tänään ahdistaa ja tuntuu pahalta, niin huomenna tilanne voi taas olla toinen. Ahdistus ja suru saattaa kestää aikansa, vuosiakin, mutta hoidettavia asioita ovat eli paikalleen jääminen on se huonoin vaihtoehto, kuten volvomies-ystävämmekin sanoi jossain. Onneksi on kesä tulossa ja päivät pidenneet ja auringollakin on hyvää tekevä vaikutus lämpimine säteineen. Lenkki ulkona tekee myös hyvää, yksin tai ystävän tai tutun kanssa.

Jaksetaan taas 😳!

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 13.04.2011 klo 16:42

Heippa Ero_kesäk_2006
Et todellakaan ole minua loukannut.
Ja kyllä ihmisen pitää kestää sanomista, eri näkökantoja, mielipiteitä jne
ei kukaan voi olla aina oikeassa ja toiselle käy toinen vaihto ehto ja toiselle toinen jne
Mut minä olen niin vahva ihminen että ei kukaan ole pystynyt minua sanoilla loukkaamaan eikä pystykkään mut minun vahvuus perustuu siihen että minulla on todella upea vaimo ja perhe me pidetään aina yhtä ja se on niin hurja voima vara että ei uskois jos minä olisain
yksin niin en olisi mitään mut kun on perheen tuki niin jaksan vaikka mitä ( ei ole tarkoitus kehua tai loukata ketään )
Ikävä kyllä minä olen tavannut niin monesti narsistin ( tai uhrin ) ja tiedän kyllä millainen
peto se ihmis ryhmä on eikä minulla heru sellaiselle ihmiselle tippaakaan sympatijaa.
Olen nähnyt perheessäni lapsesta lähtien kurjuutta Äiti oli niin alistettu ja maahan poljettu
et monesti olen miettinyt että miten se on jaksanut mut kun olen kysynyt aina niin sanoi
että kesti niin olisi lapsilla paremmat lähtö kohdat elämään.
Nyt olen äidille sanonut että yritäs nauttia loppuelämästä kun viettää parasta elämää.
Mutta ikinä ei palaa ennalleen en edes viitsi pahemmin kertoa äidin elämää tulisi monelle
paha mieli mut räikeimpiä juttuja itse olen alkoholisti perheestä ja meillä asui jatkuvasti
juoppoja niin yksi yritti äidin tappaa puukolla ja siitä sai loppu iän vammat mut selvisi elossa
tekijä oli muutaman kuukauden tiilenpäitä lusimassa ja kun oli rangaistuksen kärsinyt niin sai tekiä tulla ryyppäämään kotia jne ( minun on hyvin vaikea pitää suomea oikeusvaltiona täällä on monesti rikollisella parempi oikeusturva kuin uhrilla )
Kuin myös olen pitänyt kauppaa noin 20 vuotta ja minulle ihmiset tulee kertomaan iloja ja
suruja niin siinäkin olen saanut tietää millainen narsisti on.
.
Mutta itse asiassa olen auttanut ihmisiä jo 80 luvulta lähtien kuin myös minua on autettu ja
minulla on ollut niin mahtavia ystäviä, kaveria että en todellakaan olisi yksin pärjännyt.
Olen myös kirjoitellut meidän päättäjille tästäkin aiheesta eli jos joku haluaa erota narsistisesta puolisosta niin sillon tekijä esim olisi viranomaisten puhuttelussa että ikinä ei saa ottaa yhteyttä tai häiritä uhrin elämää tai häkki heilahtaa eka kerran vaikka 5.vuotta ja sen jälkeen 10.vuotta ja aina tuplataan niin varmasti loppus ja jos ei ole paikkoja suomessa
niin vuokrattas naapurimaasta vähän sellipaikkoja ( siperijasta ) niin loppus uhrin kiusaaminen varmasti.
suomi on maailman parhaita maita mutta tästä asiasta minä olen tälle yhteiskunnalle
kiukkunen et ei näin yksinkertaista asiaa saada kuntoon.
Itse kun erosin 93 meillä paloi navetta 92 ja sitten lomittaja tuli avuksi niin ex- rakaistui
lomittajaan ja se oli siinä sitten niin vein ex.ssän vaan lapsuuden kotia niin sen jälkeen nähty
3 kertaa ja lapsista toinen jäi toiselle itse yritin saada kummankin itselleni mutta
sossun akat oli minua vastaan ja kerroin asiat miten sitten käy kun lapsilta viedään turvallinen koti mut mikään ei käynyt.
Muutama vuosi sitten sossun akat yritti ottaa yhteyttä kun erossa mennyt tyttö otettiin pakko huostaan ( liikkui huume, rikollis jne piireissä ) laitoin tekstarin ja kirjeen kyseisestä asiasta
ja muistutin mitä sanoin noin 15 vuotta sitten miten käy mut ei uskottu ja kerroin että kyseisten ihmisten kanssa en halua olla enää missään tekemisessä ( kiitin viellä sossun akkoja
kun olette tuhonnut yhden lapsen elämän )
Itse minä olen noussut niin vaikeista elämän tilanteista että monesti olen miettinyt että miten olen selvinnyt mut niin vaan olen selvinnyt ja kun minä olen selvinnyt niin sinäkin selviät.
Mut se on tärkein että ikinä ei ihminen jää ongelmien kanssa yksin vaan etsii ystäviä, kavereita, tukihenkilöitö jne niin pärjää elämässä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 14.04.2011 klo 11:18

Sanattomaks tässä meni,kun luki volvomiehen tarinan.
Niin noh mulla on netissä ilmoiutus,mutta kun alan luetteleen lapsilukua ja niiden ikää kaikkoaa pois.Kyllähän sieltä sitä sais,mutta kun en nyt ole sitä hakemassa.Olsi sitä toivonut viistastuvansa hieman aikaisemmin kuin vasta nyt lähempänä 40v.No kai se silti sanonta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Juu kävin googlettaan ja ja mulla on lasten kanssa alkamassa ens kuussa sellainen ryhmä.Ajattelin ensin tämän selvittää.Eilen kun juttelin diakonin ja toisen tukihenkilön kanssa sain taas uutta potkua.Tieto siittä,että minusta välitetään ja ollaan mun puolella on hieno asia.Sossun kanssa kun asiat eivät suju ja olen silmätikkuna.Syyttömästi ja se tuntuu pahalta,kun kuitenkin täysin avoimesti kerron asioiden laidan.Multa on monia asioita pimitetty ja ite tarvis olla lakinainen jne.
Hieno ja uskomaton tunne,että olen päässyt hieman läheisriippuvuudestani irti.Osaan olla ja nauttia yksin lasten kanssa olosta.Kuntosalilla käynneistä on tullut henkireikä.Vielä kun työpaikka löytyis.Aikuis seuraa sitä kaipaa vastapainoksi.
Toisaalta tiedän,että minä sekä teini tyttäreni murtuu,jos hän ei pääse takaisin luokseni.Muutti vajaa 2v sitten ex1 tykö.Esikoinen joka pääsee ripille haluaa jäädä sinne.
tämä asia on ollut mulle kova paikka,kun muuttivat isälleen.Ymmärrän heitä,koska tilanne oli kaaottinen ex2 kanssa.Itse olin aivan loppu ja tämä heijastui äitinä olooni.Olen saanut paikattua välimme kuntoon ja kun ovat sen verran isoja on voitu keskustella syistä ja seurauksista.Puhevälejä ei ole ex1 mitenkään koko 11v aikana ollut mitä siittä erosta on kulunut.Nyt olisin toivonut kolmen pienen lapsen vuoksi,että ex2 olis puhevälit pysynyt.Toisaalta kun kuitenkin puhutaan osittain narsistisesta ihmisestä niin varmaan kaukaa haettu asia toteutuakseen.
Mennään nyt sivuun aiheesta,mutta haitanneeko tuo.
Kiitos kun saan täällä kommentteja sekä neuvoja teiltä🌻🙂🌻

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 15.04.2011 klo 22:13

Volvomiehen kommentista: täytyy sanoa, että OLET TODELLA SELVIYTYJÄ ja on uskomatonta, että katsot tulevaa valoisasti ja optimistisesti. Osaat todellakin nauttia pienistäkin asioista nyt kun elämäsi on järjestynyt ja olet löytänyt kivan puolison, olen todella iloinen puolestasi🙂 ja on tosi hienoa, että jaksat tukea ja lohduttaa meitä täällä, kiitos siitä🙂.
Kengulle toivon jaksamista yhä edelleenkin, aika auttaa kummasti unohtaa menneet ja toisaalta jos haluamme unohtaa niin sekin auttaa kuten volvomies joskus mainitsi.
Itsellä elämä vielä hunningolla siltä osin että eksä häiritsee aina kun muistaa että saisi yhteyden jollain tapaa lapsiaan kun ei muuten tee asian eteen mitään. Ei haluaisi panostaa sentin senttiä heidän asioihinsa ja elatusmaksuakin maksaa mitä on pakko. Pysyy pitkään poissa ja sitten yhtäkkiä ilmestyy kuin tyhjästä näyttäytymään ja ja jos soitan että voisi osallistua siihen ja siihen niin on vaatimassa että minun on hoidettava niitä ja näitä ylimääräisiä kuluja, kyllä minulla pitää olla rahaa.... Välillä tulee mieleen, mitä pahaa minä olen tehnyt, että minua näin rangaistaan, välillä taas unohdan asian ja yritän nauttia arjesta. Ihanaa kun on kevät ja kesä tulossa. Ikävää vaan kun yleensä teen töitä kesät enkä pääse minnekään, vaikka olisi varaa, talvella ei taas ole kiva matkustella eikä lasten koulunkäynti salli sellaista.
Kiitos vielä tekille tuestanne volvomies ja kengu ja kaikille muille. Jaksetaan ja ollaan enkeleitä toisillemme!!☺️❤️☺️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 16.04.2011 klo 10:29

Heippa Kengu
Joo mut minä olen hyvä elävä esimerkki miten olen sitkeydellä ja periksiantamattomuudella
noussut vaikeista elämän tilanteista ja saanut elämän kuntoon.
Mut ei tuossa ole kuin murto osa elämän vaikeuksista mitä oli lapsuudesta lähtien.
Ja kun minä olen saanut asiat kuntoon niin sinäkin saat ja kirjoitellaan vaan niin kauan
kuin sinäkin saat asiasi kuntoon niin kauan kun olet eläämääsi onnellinen ja nautit jokaisesta
päivästä.
Mutta muista että yksin et saa jäädä ja aina tiedät että minä ajattelen sinua ja toivon
aina sinulle kaikkea hyvää ja menestystä elämässä.
Kuin myös vastaan sinulle aina mut joskus minulla on niin paljon töitä että kaikki
asiat on ruuhkassa ja rästissä.
Hienoa kun on tuo diakoni ja tukihenkilö niin niistä saat varmasti paljon virtaa ja tukea
niin sekin helpottaa elämää.
Mut mietippä kaikenlaista seuratoimintaa esim 4h, seurakunnat, martat, kansalaisopistot jne
niissä varmasti näkisit ikäisijäs ja varmasti löytäsit uusia ystäviä.
Mulla onkanssa pääsijäisen jälkeen koulutus päivä niin nähdään taas tutut ihmiset siellä
keskustellaan kaikenlaisista asioista niin saa uusia idiksia ja vaikka mitä.
Joo ei haittaa kun menee nämä kirjoitukset ohi aiheesta niinhän ne menee minullakin ja aina
näistä saa uusia näkökantoja.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 18.04.2011 klo 11:35

Heippa Ero_kesä_2006
Et ole tehnyt mitään pahaa mutta se toinen osapuoli on tehnyt pahaa.
Muista että kukaan ei voi / saa tehdä sinulle mitään harmia / pahaa vaikeuttaa sinun eläämääsi jne
siihen pitää heti puuttua ja panna stoppi.
mutta se on hassua kun kauan ihmistä poljetaan ja alistetaan viedään ihmisarvo niin uhri
monesti syyllistää itse itseään ja monesti ajattelee että vika onkin minussa.
Vaikka välillä sinusta tuntuu että elämä on hunningolla niin hiljakseen elämässä
etenet askel kerrallaan parempaan ja onnelliseen huomiseen.
aikaa menee toisilla enenpi toisilla vähempi mut olen sinun tukenasi niin kauan
kun apua tarvitset ja vastaan sinulle niin kauan kun kirjoitat tänne ja kirjoitellaan
niin kauan kun sinä saat elämäsi kuntoon ja olet onnellinen eläämääsi.
Muista myös että ikinä et ole etkä jää yksin!!!
Mutta työkin on hyvä lääke ja pysyy virkeänä kuin myös on muuta ajateltavaa.
kuinkas sinä nyt olet jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 19.04.2011 klo 18:48

kiitos teille ja voimia jokaiselle paljon.Aurinkon paistetta elämäänne roppakaupalla.
Mulla alkaa taas asiat kasaantuun liikaa.Asioissa josta ei ole selvyyttä.Nyt olen kelan ja liiton pelinappula ja tuloksena rahattomuus edelleen.Sitten 12v asiaa pallotellaan ja pitkitetään.Mua ei kuulla tms.argh.
Nyt sitten edessä lasten kanssa oloa niin etteivät näe isäänsä.Tässä on hyvät ja huonot puolet.Ex jätti vaan mulle talon siivoukset ja tyhjennykset.Talo sentään on jo myynnissä.Tarvinnee pääsiäisen aikana saada se siistiks.
Mut on huolittu kuntosalin vakiporukkaan.😀 Vaikka ikäero on huomattava niin se on pirstystä arjessa.
On niin paljon asioita joissa tarvis ammattilaista ja oikeeta tietoo.Toivois ,että asiat sais jo vihdoinkin päätöksiä.
Silti kaikesta huolimati tuntuu elämä elämisen arvoiselta.Lapset muistuttavat siittä ihanalla olemassa olollaan.Noh tietysti ke kiukuttelevat yms ja toisen aikuisen kaipuu välillä iskee.Kokonaisuutena kuitenkin on kohtuu hyvä olla.

Auronkoita kevättä kaikille ja jaksellaan hyvin 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 21.04.2011 klo 11:23

Heippa Kengu
Pyri hoitamaan asia kerrallaan pois päiväjärjestyksestä niin sitten se ei mielessä
kummittele.
Toimeentulo tukea kannattaa hakea kun kelalla ja liitossa asioiden käsittely
kestää.
Kelalla välillä asioiden käsittely kestää mutta kannattaa sanoa että laittaa
merkinnän että kiireellinen niin hoitaisivat nopeammin.
Mitkä asiat painaa mieltä???
Mistä tarviit neuvoa???
Kysy vaan niin yritetään sinua neuvoa.
Hyvä kun olet jumppa ryhmässä ja sieltä saat uutta iloa ja idistä elämään.
Ei ikä ero ole mikään rasite jumppa ryhmässä vaan voimavara kun näkee eri ikä ryhmien
ihmisiä niin kaikilta oppii jotain eri näkö kantoja jne.
Muista että aina elämä on elämosin arvoista ja upeaa mutta ihmisen elämässä
tulee aina heikkoja hetkijä mut yksin murheiden kanssa ei saa jäädä niin sitä jaksaa
paremmin.
Kuinkas sinä olet nyt jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 24.04.2011 klo 18:42

Hei ja voimia sinulle Kengu🙂!
Toivottavasti olet saanut pääsiäisenä siivottua ja myös levättyä.
Tällaiset tilanteet ovat valitettavasti sellaisia, että mikään ei tunnu tapahtuvan hetkessä eikä niin tapahdukaan vaan kaikki kestää. Jotenkin sellaisenkin yli on vaan päästävä. Toimeentulotuki tulee kyllä vastaan, haet sitä rohkeasti. Saat varmaan pikaisen ajan kun selität tilanteesi varsinkin kun sinulla on lapsia. Tai suorastaan sinuna vaatisin pikaisesti ajan ja siten saat asioita ainakin joiltakin osin kuntoon.
Kaikki muu tuleekin sitten perässä, usko pois, jonkin ajan kuluttua, kun saat etäisyyttä asioihin, saat aikaa myös itselle ja hyvässä alussahan oot jo 🙂! Voimia sinulla ja meille kaikille 🙂!

Käyttäjä kengu kirjoittanut 25.04.2011 klo 08:44

Ihanaa saada teiltä palautetta 🙂
Juu ei ole kynnystä hakea toimeentulotukea,jos sitä sais☹️ Kyllä ihmetyttää toiminta.
Niin lista on loputon mihin tarvisin neuvoja.Monista asioista en edes tiedä mitä kuuluis etuisuuksia jne.Taloudellinen huoli ja se,että ex:n vuoksi on luottotiedotkin menossa ☹️Lukuisia puheiluita joutunee tekemään jaja.
Sain onnekis äitini vuorokaudeksi ja pystyin siivoomaan siellä.Paljon sielläkin vielä on tehtävää.Haluaisin kyllä keskittyä minun ja lasten kodin puuhiin.
Muutoin onkin asiat itsellä kohtuu hyvin.Lainasin kirjastosta eroa koskevan kirjan.Oli hyvää luettavaa.Muutoinkin olen saanut itseäni juuri kirjallisuutta lukemalla "kuntoon".Monet asiat tullut järkeistettyä ja itsensä tutkistelua harrastettua.
Haurastahan tämä on.Nyt on onneksi moniin ihmisiin välit uudelleen lämpenemässä,kun avioliiton aikana ne sulkeutui.Ihmisiä joista on vain haittaa en pidä lähelläni.
Ero-kesäkuu 2006 miten sinä olet jaksellut?
volvomies toivottavasti on ollut miellyttävä pääsiäinen.
Kaikille lämmintä kevättä🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 25.04.2011 klo 19:50

Heippa kengu
Joo ehdottomasti kannattaa hakea toimeentulotukea jos tarvii ei sitä pidä hävetä
sossussa on kyllä hassu laskenta kaava.
Kelalta kannattaa ottaa sellainen vihkonen siellä on mitä kaikkea tukea pystyy saamaan
ja kannattaa kyllä kysyäkin mutta kelallakin on jännä että ei sieltä tarjota eikä
neuvota jos ei osaa kysyä.
Hyvä kun sinulla on lämmennyt suhteet entisiin ystäviin / kavereihin niistä saat
varmasti voimaa ja tukea.
Eilen tulikin taas todettua miten tärkeitä on ystävät kun olen koko pääsiäis pyhät ollut
töissä metsässä niin sitten ajelin puita traktorilla ja olihan se vähän märkä paikka mut
ajattelin että viellä yhden kuorman kestää mut ei kestänyt ja siihen jäi traktori kiinni
niin soitin parhaalle naapurille että tule vähän auttamaan niin se on mahtava tunne kun saa
apua ja kun oli traktori saatu pois niin pitkään juteltiin vaikka mitä.
Meillä on jännä kun ystävyys on kestänyt kymmeniä vuosia ja aina autetaan toisiamme kumpi tarvii apua eikä ikinä katota kelloa oli sitten yö tai päivä.
Ja se ystävyys kestää hautaan asti.
Mutta se on täällä maalla kurjaa kun täällä ei ole kohta enää ystäviä hirvittää tämä
kehitys eletään 5-10. vuotta niin moni on lähtenyt pois moni on lopettanut ja kylät
autioituu
Pääsiäinen on mulla mennyt todella mahtavasti tosin töissä metsässä metsä ja luonto on minun toinen koti sieltä saan hurjasti voimaa ja kunto nousee.
Liikuppa sinäkin luonnossa???
Tänään käytiin nuoren parin kanssa raksissa iltapäivällä oli ihan kiva syödä vaikka
ei mikään kotiruokaa voita.
Käytiin samalla katsomassa pojan entistä autoa kun se oli romuna volvo liikkeen pihassa
maaliskuussa oli viennyt tyttöystävän kouluun ja tuli kotia niin toinen autoilia tuli kolmion
takaa eteen mut onneksi ei kellekään ihmiselle sattunut mitään ja onneksi ei tyttökaveri
ollut enää mukana kun on raskaana.
Nyt onkin ensiviikolla laskettu aika niin se on nuoren parin eka vauva.
Ajoin itse myös kolarin vuonna 92 kun naapuri tuli eteen mut onneksi oli volvo menihän se
kasaan mut henki säilyi mut kullä pelti kivasti vääntyy mut ohjaamo säilyi hyvänä.
kuin myös hirvikolarin olen kokenut niin ei ollut sekään kivaa.
Kun on kevät ja kesä niin minä saan hurjasti voimaa ja on kaikkea kiva tehdä
toivoisin että saisit murtoosan minun enerkiasta itsellesi.
Kuinkas sinulla on pääsiäinen mennyt???
Kuinkas olet nyt jaksanut???
Kaunista kevättä sinulle