Hehheh, juupa juu, tulee mieleen tuosta keskustelukumppaniasiasta eksäni joka puoli vuotta sen jälkeen, kun oli hypännyt toisen miehen mukaan, halusi yhtäkkiä kovasti tulla puhumaan minun kanssani ihan muuten vaan. Olin aivan äimistynyt ja paketissa ja sisäisesti menin ihan sekaisin, mutta otin haasteen vastaan ja ajattelin ,että ei se tapa, katotaan mikä siellä kiikastaa.
Siis tulee sitten kuitenkin halu puhua entisen kumppanin kanssa, niinkuin täällä areenoilla monelle on käynyt. Kun Berenkö sen sanoit niin osiuvasti, että keskustelusuhteessa menettää sen ystäväkeskustelijan, kun menee intiimiksi ja saa tilalle parisuhdekriisin.... hehheh. Ja kriisejähän sitä ihminen hakemalla joskus hakee, kun ei muuten tunnup ääsevän asioissa etteenpäin 😀 😀 😀
Käveltiin sen eksäni kanssa sitten yöllä puolitoista tuntia ja puhuttiin. Minä lähinnä kuuntelin. Jälkeenpäin oli aika tyhjä olo ja ihmettelin että miksi hän halusi minua nähdä. Vielä sanoi lähtiessään, että ei hän sen takia halunnut nähdä, että hänellä menisi nykyisen kanssa huonosti, etten tekisi vääriä johtopäätöksiä.
Lähinnä tuli jälkikäteen mieleen, että halusi vain tyynnyttää huonoa omaatuntoaan ja tsekata että mulla menee jotenkin, ettei tartte syyllisyyttä kantaa tekemisistään. JA tuli sellainen olo, että äkkiä toiseen suuntaan, siis minulle. Tuntui ihan vieraalta se ihminen, kertoili niitä näitä lastensa elämästä ja omista päähänpistoksistaan ja kaikesta, eikä ollut kovin kiinnostunut siitä, mitä minulle oikeasti kuuluu.
Mietin näin jälkikäteen, että miksi olin sellaisen ihmisen kanssa suhteessa. Mihin tarvitsin häntä? Omien unelmieni joulukuuseksi, siis omien toiveideni ripustuspuuksi. On tässä itsellisyyteen opettelemisessa vielä matkaa, mutta aion oppia.
Oppivaista mieltä toivotan teillekin 😀 🙂👍