Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hyvät kanssaeläjät Kirjoitan tähän nyt ensimmäistä kertaa, joten toivoisin teiltäkin apua ja tukea kokemuksistanne ja avun saannistanne.Minulla on ihana tukihenkilö Tukinetissä ja hän yrittää kovin pitää minua pinnalla. Olemme eläkkeellä oleva pariskunta ja kaiken pitäisi päällisin puolin olla mitä parhaiten. Saimme ensimmäisen lapsenlapsemmekin hetki sitten, joten auvoista pitäisi olla, mutta…
Hei, elelen yksinhuoltaja arkea etäsuhteessa. Voimani ovat alkaneet hiipua,tunnen olevani arjessani kovin yksinäinen. Minulla on hyvä miesystävä mutta emme asu yhdessä eikä mahdollisuutta yhteiselämään ole. Hän on kovin kiireinen ja näemme tosi harvoin.Yhteistä lomaa ei ole koko kesänä tiedossa. Minä olen nyt todella masentunut tilanteesta,haaveilen kumppanista jonka kanssa jakaa normaalia…
Olen jonkin aikaa lukenut täältä teidän kertomuksianne elämästänne ja olen saanut niistä paljon apua jaksamiseen. Nyt ajattelin kertoa omasta elämästäni ja siinä vallitsevista ongelmista. Pahoittelut pitkästä tekstistä, toivottavasti jaksatte lukea. Eli olen 29-vuotias mies ja elänyt nyt parisuhteessa 5,5 vuotta. Suhteemme aloitus ei ollut mitenkään ihanteellinen. Puolisollani oli vielä entinen…
epäilyjä
1Hei! Olen tässä hiljattain alkanut nähdä jollakin tavalla hyväksikäyttöön liittyviä unia, miksihän näin? Unissa on esiintyneet isäni ja isäni isä. Muistan unet aika hyvin ja suuresti minua ihmetyttää miksi tällaisia näen… Alkaa jo melkein pelottaa. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia? 😐
Moi! Olen reilu kolmekymppinen neljän lapsen äiti, naimisissa olen ollut 14 vuotta. Lapset ovat pieniä, vanhin menee tokalle, nuorin 7 kk. Mieheni sairastui pahaan masennukseen tuossa n puoli vuotta sitten. Tai onhan se alkanut pikku hiljaa jo viimeisten kolmen vuoden aikana, en ole sitä vaan tunnistanut. Luulin, että hän on…
Petetty…
11Heippa! Ajattelin että täältä varmaan saisin hyviä neuvoja tilanteeseeni… Kaikki alkoi siitä kun mieheni alkoi olemaan ihan omituinen…kysyin håäneltä pitkään että mikä vaivaa…hän sanoi olevansa kyllästynyt mustasukkaisuuteeni, jota oli myös itsekkin..Olin toki mustasukkainen koska vaisto sanoi koko ajan jotain, mutta koitin silti parhaani etten koko ajan syyllistäisi turhasta..Ehdotelin parisuhdeterapiaa yms..mutta…
Hei! Sain muutama päivä sitten tietää, että miehelläni on ollut puolisen vuotta toinen suhde. Myönsi painostuksen jälkeen. Tätä ennen hän oli kolme viikkoa sitten ilmoittanut, että ei ole enää tunteistaan varma, hänestä tuntuu ettei rakasta minua. Hän halusi muuttaa vähäksi aikaa pois miettimään ja ottamaan etäisyyttä asioihin. Olemme kolmekymppisiä, naimisissa…
Olemme olleet avomieheni kanssa yhdessä kohta 6 vuotta. Olen kolmekymppinen ja minulla on ollut tämän suhteen aikana vakava uupuminen ja masennus josta olen pikkuhiljaa pääsemässä yli vaikkakin edelleen olen aika masentunut ja hauskoja hetkiä on harvassa. Suhteessamme isoimmat riidat on ehkä tulleet siitä, kun minä joskus haluan mennä kavereiden kanssa…
Hei!! Minulla on aviokriisi meneillään kotona.Vajaa pari viikkoa sitten sain kuulla.että miehelläni on suhde työkaveriinsa.Mieheni vain kertoi,että ei itsekään tajua mika napsahti päässä.Olemme olleet 12 vuotta yhdessä ja 8 vuotta naimisissa.Minun elämältä putosi pohja pois ja kuulemma mies ei ymmärrä miksi näin kävi ja ihastui toiseen.Meillä on kaksi tyttöä 10kk…
Olen jo yli 50 v nainen, takana 26 v avioliitto, 2 aikuista lasta. Miehelläni on ollut syksystä lähtien suhde työtoveriinsa. Asia selvisi muutama viikko sitten. Lopulta sain vastuksen, monta kertaa puhe oli vain työtoveruudesta, tämä nainen vakuutteli, kuinka hän on sellainen nainen, joka ei tee ystävissään eroa sillä, onko mies…