Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
☹️Minulla on bipolaarihäiriö ja diagnosoimaton epävakaa persoonallisuushäiriö. Ikään kuin se ei lisi tarpeeksi, olen viimeaikoina kaiken ”hulinan” seasta löytänyt itsestäni muita ikäviä ireita, kuten tämä sairaallinen mustasukkaisuus. Olen petetty, olen pettänyt jne. Nykyinen suhteeni alkoi ”epämääräisissä” merkeissä, mutta vakiintui ja nyt meillä on jo kolmivuotias lapsi. Miehelläni on ollut jotain…
Hei
1Olen n.vuoden kärsinyt myös jonkinlaisista oireista, jotka varmasti liittyvät ”kriisiini”. Tuo pala kurkussa-tunne on hyvin tuttu, se tulee heti kun alan ajattelemaan ikäviä. Se ei tunnu lähtevän millään muulla pois kun positiivisten asioiden ajattelulla. Yksi oire liittyy hengitykseen, en pysty hengittämään niin syvään kun normaalisti, hengityksestä tulee katkonaista ja jotenkin…
Hei! Olen 18-vuotias kotona asuva tyttö. Parisen kuukautta tapahtui karmea juttu, jota en saa mielestäni pois vaikka kuinka yritän. Mä tulin kotiin kesken koulupäivän ja huomasin vieraan auton omamme vieressä. Olin menossa sisälle mutta ovi olikin lukossa ja avain poissa(jota se ei ikinä täällä maalla ole). Soitin isälleni ja kysyin…
Olisiko kenelläkään hyvää neuvoa miten päästä mustasukkaisuudesta eroon tai saada se ainakin kuriin? Erosin vuosi sitten ja nyt olen saanut rinnalleni miehen johon olen kovasti kiintynyt, jopa rakastunut. Vaivana on vaan miehen verbaalinen köyhyys…eli ei saa työstetyksi suusta ulos rakastavia sanoja. Pitää kyllä hyvänä, suukottelee ja tykkää kulkea käsi kädessä,…
Hei! Kysyisin ihan yleisesti, että onko kenelläkään muulla ns. psykosomaattisia oireita ja miten niistä pääsisi eroon? Itselläni on ollut taas varmaan 2kk putkeen palan tunnetta tai painon tunnetta rinnassa tai kurkussa, aamulla sitä ei ole, mutta päivän mittaan alan odottaa, että eikö se nyt tulekaan ja kohta se tulee. Syöminen…
Olen vaikeassa tilanteessa. Suhteemme on kestänyt 7 vuotta, ei lapsia ja viimeisen vuoden avo on asunut omassa vuokrakämpässään muualla. Tapaamme viikonloppuisin, jolloin vietämme aikaa yhdessä harrastustemme kanssa tai sitten vaan olemme. Viikkoisin mailaamme. Meillä ei ole ollut seksiä kahteen vuoteen. Tämä ei mua oikeastaan haittaa. En kaipaa sitä. Lisäksi mulla…
11-v tyttöäni on kiusattu kolmannelta luokalta saakka henkisesti ja fyysisesti, koulussa ja vapaa-ajalla. Opettajalle kerrottu, ensin suullisesti, nyt melkein vuoden verran kaikki kiusaamistapaukset ilmoitettu kirjallisesti sähköpostilla opettajalle, kuraattorille sekä rehtorille. Tyttäreni on ollut juttelemassa kuraattorilla, kiusaaja ollut kuraattorilla, ovat olleet yhdessä ja erikseen. Kiusaajan vanhemmille ilmoitettu, vanhempi ensi myöntänyt kiusaamisen,…
Olen kolmekymppinen mies jolla tuli ero avopuolisin kanssa tuossa toukokuun puolivälissä. Ja nyt olen aivan hajalla. Tiedän että se ihminen jonka kanssa olin 6,5vuotta oli minulle juuri se oikea. En vaan osannut pitää parisuhdetta yllä ja sen takia sitten koitti tämä karmaiseva hetki kun puoliso sanoi ettei hänestä tunnu enää…
Hei ! Olen yh-äiti ja minulla on kolmen kuukauden ikäinen vauva. Onkohan minussa jotain vikaa, kun vauvani ei vieläkään hymyile minulle, vaan katsoo minua totisena tai sitten suu menee alaspäin ja rupeaa itkemään. Puhutaan niin paljon vauvan ja äidin vuorovaikutuksesta, eikö meillä ole sitä ? Itse olen aina ollut sellainen…
Kaikki sai alkunsa -95 keväällä, mulla oli mennyt poikki aiempi suhde ja aloimme tapailla nykyisen vaimoni kanssa pitkälti seksin merkeissä. Siitä seurauksena syntyi poika -96,ei kuitenkaan varsinaisesti vahingosta vaan molemmat tiesimme mitä teimme ja tietyllä tavalla se oli harkittua. Itse kuitenkaan en jäänyt vielä silloin tulevan vaimoni luokse vaan aloin…