Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Onko kenelläkään kokemusta narsisteista? Minulla on ollut koko elämäni ajan ongelmia äitini kanssa, mutta vasta viime aikoina olen herännyt miettimään asioiden syy-seuraus -suhteita. Äiti on sekoittanut pakkaa koko meidän perheen kesken, ja kaiken lisäksi hän tuntuu nauttivan siitä, että muut kärsivät. En ala nyt luettelemaan kaikkia hänen tekemisiään, mutta niistä…
Hei! Olen 25- vuotias nainen ja samanlaisia ongelmia tuntuu minullakin olevan.Lääkäriäkin olen harkinnut, mutta juuri nuo masennuslääkkeet ja pelko muiden mielipiteistä pelottavat. Noin kolme kuukautta sitten olin todella itkuinen,pahantuulinen, tiuskiva ja -mikään ei ole hyvin ihminen enkä myöskään saanut kuin pakolliset asiat tehtyä. Puhuin mieheni kanssa ja kerroin että en…
ONKO KELLEKKÄÄN TUTTU TERMI ”AIKUINEN LAPSI”?ONKO KUKAAN LUKENUT KIRJOJA KUTEN IRENE KRISTERIN-TULE LÄHELLE,MENE POIS YMS? ITSE OLEN 33 V.NAINEN,JONKA ELÄMÄÄ ON VIIME VUOSINA ALKANUT VARJOSTAMAAN ALITUINEN HUOLI VÄHÄN JOKA ASIASTA.OLEN KIREÄ,TAI NO,KAUNISTELEMATTA SAAN HIRMUISIA RAIVO/ITKU KOHTAUKSIA PIENISTÄKIN SYISTÄ.MIEHELLÄNI ON SUORASTAAN TULENARKAA OLLA LÄHELLÄNI,KUN SAA VAROA SANOJAAN.OLEN SIIS VARSINAINEN UHMAIKÄINEN LAPSI!LISÄKSI…
Itse en kaipaa minkäänlaista parisuhdetta enkä edes halua lapsia. Onneksi sukulaiset eivät mussuta, että hankkisit nyt poikaystävän, tai eivät kysele koska perustan perheen. Itseäni ei moiset todellakaan kiinnosta. Haluan elää omaa elämääni rauhassa. En halua ketään rajoittamaan elämääni. Unelmavapaa-aikani/-lomani on istua sohvalla tai tuolissa hyvän kirjan ääressä tai katsella jotain…
Kirjoitin tänne helmikuussa, kun minulle selvisi että miehellä on ollut pitkä suhde. Olemme edelleen yhdessä, elämme kulississa, hän ei tee mitään avioliittomme pelastamisen eteen, riitaa tulee kun yritän puhua ja selvittää asiaa. Olenkin alkanut kyseenalaistaa: Miksi minun pitää mitään selvittää? Miksi minä mitään yritän? Enhän minä ole se pahantekijä vaan…
☹️Minulla on bipolaarihäiriö ja diagnosoimaton epävakaa persoonallisuushäiriö. Ikään kuin se ei lisi tarpeeksi, olen viimeaikoina kaiken ”hulinan” seasta löytänyt itsestäni muita ikäviä ireita, kuten tämä sairaallinen mustasukkaisuus. Olen petetty, olen pettänyt jne. Nykyinen suhteeni alkoi ”epämääräisissä” merkeissä, mutta vakiintui ja nyt meillä on jo kolmivuotias lapsi. Miehelläni on ollut jotain…
Hei
1Olen n.vuoden kärsinyt myös jonkinlaisista oireista, jotka varmasti liittyvät ”kriisiini”. Tuo pala kurkussa-tunne on hyvin tuttu, se tulee heti kun alan ajattelemaan ikäviä. Se ei tunnu lähtevän millään muulla pois kun positiivisten asioiden ajattelulla. Yksi oire liittyy hengitykseen, en pysty hengittämään niin syvään kun normaalisti, hengityksestä tulee katkonaista ja jotenkin…
Hei! Olen 18-vuotias kotona asuva tyttö. Parisen kuukautta tapahtui karmea juttu, jota en saa mielestäni pois vaikka kuinka yritän. Mä tulin kotiin kesken koulupäivän ja huomasin vieraan auton omamme vieressä. Olin menossa sisälle mutta ovi olikin lukossa ja avain poissa(jota se ei ikinä täällä maalla ole). Soitin isälleni ja kysyin…
Olisiko kenelläkään hyvää neuvoa miten päästä mustasukkaisuudesta eroon tai saada se ainakin kuriin? Erosin vuosi sitten ja nyt olen saanut rinnalleni miehen johon olen kovasti kiintynyt, jopa rakastunut. Vaivana on vaan miehen verbaalinen köyhyys…eli ei saa työstetyksi suusta ulos rakastavia sanoja. Pitää kyllä hyvänä, suukottelee ja tykkää kulkea käsi kädessä,…
Hei! Kysyisin ihan yleisesti, että onko kenelläkään muulla ns. psykosomaattisia oireita ja miten niistä pääsisi eroon? Itselläni on ollut taas varmaan 2kk putkeen palan tunnetta tai painon tunnetta rinnassa tai kurkussa, aamulla sitä ei ole, mutta päivän mittaan alan odottaa, että eikö se nyt tulekaan ja kohta se tulee. Syöminen…