Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Moi! Onko muissa perheissä sellaista ongelmaa, että isä ja äiti ovat eri mieltä lähes kaikessa kasvatukseen liittyvässä?? Olen tulla hulluksi, koska kärsin kotona monista kasvatukseen liittyvistä erimielisyyksistä. Keskimmäistä lasta ei saisi rajoittaa juuri mistään ja kaikki päättömyydet mitä hän tekee esim kännissä on ihan normaalia. Minulle haistatellaan ja haukutaan, mutta…
Minulla on 6v ja 9v lapset, joita rakastan ihan älyttömästi. Erosin lasteni isästä noin 2v sitten. Nyt minulla on avopuoliso ja hänellä on 2v ja 5v lapset jotka käyvät tapaamassa isäänsä joka toinen viikonloppu. Ja mulla kasa ongelmia.. Ero onnistui mielestäni hyvin sopuisasti, niin hyvin kuin erot voi mennä. Emme…
Kirjoittelen siis perheen nuorena aikuisena. Aina opiskelukapungistani palatessani tänne muun perheen (=äiti, isä ja nuorempi sisko) luokse, tunnelma muuttuu ihan täysin. Asun opiskelukaupungissani opiskelijaystäväni kanssa ja meillä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Kotityöt hoituu kaikessa sovussa ja siisteydessä. Tässä sain pari päivää sitten kuulla jos jonkinlaisia syytöksi palatessani tänne. Olen…
Toivon teille kaikille joulurauhaa. Kuunnelkaa esim. Katri-Helenan esittämä ”joulumaa” ja muitakin leppoisan kiirettömiä joululauluja. Joulurauha ei ole siivoituissa kaapeissa, komeassa kuusessa, kalliissa lahjoissa ja notkuvassa ruokapöydässä, se on jokaisen ihmisen sielun rauhassa, kiireettömyydessä, tähtitaivaassa, lumihiutaleiden tanssissa, pakkasessa ja hiljaisuudessa.
Olen taas kerran avioeron partaalla (?). Miten selvitä asuntovelasta ja talon myynnistä (remontti todella pahsti kesken, sitä ”tehty” jo 1½ vuotta parissa huoneessa), kun vastassa vastahankainen mies, joka todennäköisesti jättää minut yksin asian kanssa? Lapset 5- ja 7-v. On kyllä paljon mielessä, en jaksa nyt enää tähän aikaan tilittää, ehkä…
Kerronpa tässä oman tarinan,saa kommentoida tai olla kommentoimatta. Eli oltiin ex vaimon kanssa 10v yhdessä joista 7v aviossa,6v tyttökin on tuohon meille siunaantunut. Hän on elämäni tämän hetkinen valo,muu on hyvin pimeää. Sain selville erästä keskustelupalstaa lukiessani että vaimoni on löytänyt ”jotain parempaa”. Palstalla oli niin tarkkaan kerrottu meidän tarina…
Hei onko ketään kenellä on synnytyksen jälkeinen masennus/uupumus? Mulla on ja mulla alko ekaski ahistus,sitten fyysinen todella kova uupumus mikä on vieläkin ja kovana,sitten on tämä henkinen masennus pahentunut pikku hiljalleen tässä tämän uupumuksen vuoksi,on toivottomuuden tunteita,olemas olo on rankkaa,jokainen käden nosto jalan nostaminen on rankkaa.☹️ Kysymys kuuluu onko kettään…
Heips. Aloitin seurustelemaan nykyisen poikaystäväni kanssa vuosi sitten. Hänellä on 3-vuotias tytär joka on saanut alkunsa yhden illan jutusta. Lapsi on isällään pari kertaa viikossa, hän hakee lapsen hoidosta ja vie illalla äidilleen. Joskus harvoin lapsi on yötä… Alussa meillä ei ollut mitään ongelmia. Lapsikin sanoi pitävänsä minusta. Itse rakastan…
Hei En tiedä miten aloittaisin. En ole ennen nettitukea/ tukinettiä käyttänyt. Nyt tuntuu ettei muuta mahdollisuutta ole, että saisin juttukumppania. Mieheni sairastaa pakko-oireinen häiriö nimistä psykiatrista sairautta, tunnetaa myös nimeltä pakkoneuroosi. Olemme olleet 10 vuotta yhdessä ja olen alusta asti tiennyt että hänellä mielenterveysongelmia. Itsekin sairastin vakavan masennuksen 90 luvun…
miks mun isän piti aloittaa juominen? sit alkoi hakkaaminen ja pahoin pitely. mä kärsin koko lapsuuteni.😭 nyt se kostauntuu minulle. oon niin paha olla. joudun käytää lääkeitä ja käydä juttelemassa. mitä pahaa mä oon tehnyt? olin pieni ja viaton tyttö. ☹️ en koskaan tehny pahaa kenellekään. sit mua kiusattiin koulussa…