Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Kaipaisin kovasti kommenttejanne ja kannanottojanne miedän parisuhdekriisiin… Tuntuu että en yksin jaksa kantaa taakkaa enää eteenpäin. Tämä kriisi on saanut alkunsa jo noin 23 vuotta sitten kun tavattiin nykyisen vaimoni kanssa. Samaan aikaan kuvioissa pyöri toinenkin mies vaimoni ympärillä. Tilanne johti meidän kohdallamme seurusteluun, kihlautumiseen neljä vuotta tapaamisemme jälkeen, yhteenmuuttoon…
Kun olen lueskellut näitä keskusteluja, niin ajattelin löytyisikö täältä jotain apua eteen tulleisiin parisuhteessa esiintyviin ongelmiin, vai mistä apua kannattaisi hakea? Olemme olleet naimisissa yli kolmekymmentä vuotta ilman sen suurempia kriisejä, mutta nyt on alkanut kerääntymään mustia pilviä yhteiselämän taivaalle. Johtuvatko ne jostain ikääntymisen mukanaan tuomista muutoksista vai mistä, sitä…
Nyt on aika kirjoittaa. En ehkä muuten selviä tästä myllerryksestä … Mieheni ja minä olemme viimeiset viisi vuotta menneet kriisistä kriisiin: kun toisen sairaus/läheisen kuolema/työttömyys/… hellittää, tulee uusi tilalle. Tällä hetkellä olemme molemmat sairaslomalla: minä oman sairauteni kanssa hoitojen loppusuoralla, mies odottaa leikkauseen pääsyä. Kevättalvi oli minulle rankkaa. Olen ollut…
Olen 60 vuotias, 15 vuotta sitten eronnut nainen. Ex-mieheni oli huikentelevainen, epäluotettava ja vastuutaan pakoileva. Hän petti ja sain pari sukupuolitautiakin häneltä. Elämä oli pelkoa ja välillä tuskaa. Saimme kuitenkin yhden lapsen, tytön. Minulla on ollut eron jälkeen 1-4 vuoden suhteita, ei koskaan yhden yön juttuja. Vuoden 2006 kesällä tapasin…
Itken aina kun tilaisuus tuo siihen hetken, silloinkin kun se ei olisi sopivaa ja tuntuu, kuin kaikki olisi ohi… Vaimoni ei sanomansa mukaan, enää rakasta minua niin paljon kuin haluaisi ?? ja tuntuu äärettömän etäiseltä.. Muutos entiseen, jossa halailimme ja olimme lähekkäin hyvinkin usein, on kuin sitä ei olisi koskaan…
Hei! Sain kokea mieheni väkivaltaisen puolen viime viikolla ensimmäistä kertaa 12v yhdessä-olon jälkeen. Mieheni on kuin unelma kun on selvinpäin, loistava isä meidän pienille ja todella huomioon ottava, mutta! Hän otti pääsiäisen aikaan liikaa alkoholia, minä olin nukkumassa kun hän tuli makuuhuoneeseemme ja löi minua kasvoille raivolla, en ole koskaan…
Olen kirjoittanut aiheesta jollakin keskustelupalstalla ja saanut vain tyrmääviä ja rumia vastauksia. Eli jos olet sitä mieltä, ei tarvitse enää vastata, tiedän jo ne mielipiteet. Mutta eikö ole ketään, joka ymmärtäisi minua? Tai jolla olisi samoja kokemuksia? Jos kuulut tähän ryhmään, kuulisin mielelläni ajatuksesi. Siis: Olin lyhyen hetken nuoruudessani yhdessä…
poikani sairastui koulupelkoo.ja siitä alkoi selvitä äidin sairaus lopullisesti .sairautta ei uskota millään taholla tässä kaupun.lapseni oli sykiatrian osastolla kaksiviikkoa.kun äitin ja lapsen välillä välit olivat täysin tulehtuneet pitkään.äiti hakkasi lasta ja uhkaili tappavansa.ja että lapsi olisi kuollut ja on pirun pentu ja tämä kaikki siksi kun poikani kertoi nähneensä…
Mitenköhän pitkältä aloittaisin… Olen nelissäkymmenissä oleva nainen ja elämäni kriisissä. Mieheni kanssa olemme olleet kaksikymmentä vuotta naimisissa. Vuodet ovat olleet tavallaan onnellisia, olemme olleet läheisiä ja puhuneet kohtuullisen avoimesti asioista. Kolme upeaa poikaa on aikuistumassa. Mieheni on ollut kaikkina näinä vuosina taipuvainen masennukseen ja alakuloon. Se on näkynyt kotona pessimistisyytenä,…
Olen miettinyt onko uudella miesystävälläni oikeus tietää menneisyydestäni vai onko parempi molemmille ettei hän tiedä… Olemme tuore pari ja yhdessäolo on vielä tutustumista. Hän on hyvästä perheestä ja saanut elämässään aikaan paljon. Omat taustani ovat alkoholistiperheessä jossa on ollut väkivaltaa, olen koulukiusattu entinen huumeiden käyttäjä.Tosin ilman niitä ollut jo kohta…