Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei kaikille! En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta kuitenkin… Olen elämässäni sellaisessa tilanteessa, että kaipaan jonkinlaista tukea. Olen 32-vuotias naimisissa oleva nainen. Kaksi pientä lasta rikastuttaa elämääni. Avioliitto on suuressa kriisissä. Pienempi lapsista on n. 7 kuukauden ikäinen ja nukkuu yönsä huonosti. Ja se tarkoittaa sitä, että myös minä…
Noin puoli vuotta sitten olin tehnyt pidemmän aikaa pitkää työpäivää ja oli paljon taloudellisia ongelmia ihan yksityis elämässä ja yritys kuvioissakin. En todella tiedä mikä minuun meni mutta paukkasin eräänä sunnuntaina hänelle ihan yllättäen (itsenikin yllättäen!) että meidän täytyy erota. Hän halusi jatkaa yhdessä, mutta minä en antanut periksi vaan…
Ensimmäistä kertaa elämässä kirjottelen tällaselle sivustolle tai ylipäänsä millekään keskustelusivustolle. Nyt on vain sellainen olo, että haluan ulkopuolisten mielipiteitä tai oikeastaan toivon, että löytäisin täältä ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. Ongelmana on oikeastaan minun lapsuuteni, joka vaikuttaa parisuhteeseeni ja koko elämääni. En osaa vain päästä yli kaikista niistä asioista, joita…
Kuten otsikossa kysytään, riittäkö rakkaus pitämään aikuisen lapseni elämässä kiinni? Jo omillaan asuva aikuinen lapseni (24v) on yrittänyt itsemurhaa. Asia on vielä tuore ja koen sen käsittelemisen kovin vaikeaksi. Syyllisyyden tunne ja pelko rakkaan lapsensa menettämisestä ovat kovasti etualalla. Tunnen itseni epäonnistuneeksi, olen elämän edessä toaalisesti polvillani. En todellakaan tiedä…
En saa rauhaa mielessäni viikonlopun tapahtumien takia. Vietin perjantai-iltana aikaa ystävieni kanssa alkoholia nauttien ja tavalliseen tapaan palasin kotiini tämän jälkeen. Asun soluhuoneessa ulkomaalaisen kämppikseni kanssa, joka ei vielä tuolloin ollut kotona vaan viettämässä eri paikassa iltaa samanmaalaisen kaverinsa, miespuolisen sellaisen. Lähettelimme viestejä ja sovimme pitävämme huoneessani jatkot kunhan he…
Kaipaisin kovasti kommenttejanne ja kannanottojanne miedän parisuhdekriisiin… Tuntuu että en yksin jaksa kantaa taakkaa enää eteenpäin. Tämä kriisi on saanut alkunsa jo noin 23 vuotta sitten kun tavattiin nykyisen vaimoni kanssa. Samaan aikaan kuvioissa pyöri toinenkin mies vaimoni ympärillä. Tilanne johti meidän kohdallamme seurusteluun, kihlautumiseen neljä vuotta tapaamisemme jälkeen, yhteenmuuttoon…
Kun olen lueskellut näitä keskusteluja, niin ajattelin löytyisikö täältä jotain apua eteen tulleisiin parisuhteessa esiintyviin ongelmiin, vai mistä apua kannattaisi hakea? Olemme olleet naimisissa yli kolmekymmentä vuotta ilman sen suurempia kriisejä, mutta nyt on alkanut kerääntymään mustia pilviä yhteiselämän taivaalle. Johtuvatko ne jostain ikääntymisen mukanaan tuomista muutoksista vai mistä, sitä…
Nyt on aika kirjoittaa. En ehkä muuten selviä tästä myllerryksestä … Mieheni ja minä olemme viimeiset viisi vuotta menneet kriisistä kriisiin: kun toisen sairaus/läheisen kuolema/työttömyys/… hellittää, tulee uusi tilalle. Tällä hetkellä olemme molemmat sairaslomalla: minä oman sairauteni kanssa hoitojen loppusuoralla, mies odottaa leikkauseen pääsyä. Kevättalvi oli minulle rankkaa. Olen ollut…
Olen 60 vuotias, 15 vuotta sitten eronnut nainen. Ex-mieheni oli huikentelevainen, epäluotettava ja vastuutaan pakoileva. Hän petti ja sain pari sukupuolitautiakin häneltä. Elämä oli pelkoa ja välillä tuskaa. Saimme kuitenkin yhden lapsen, tytön. Minulla on ollut eron jälkeen 1-4 vuoden suhteita, ei koskaan yhden yön juttuja. Vuoden 2006 kesällä tapasin…
Itken aina kun tilaisuus tuo siihen hetken, silloinkin kun se ei olisi sopivaa ja tuntuu, kuin kaikki olisi ohi… Vaimoni ei sanomansa mukaan, enää rakasta minua niin paljon kuin haluaisi ?? ja tuntuu äärettömän etäiseltä.. Muutos entiseen, jossa halailimme ja olimme lähekkäin hyvinkin usein, on kuin sitä ei olisi koskaan…