Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Se kun mä lasten kanssa muutan ylihuomenna 2,5 km:n päähän. Niin mun neljäsluokkalaisen pitäisi vaihtaa koulua lähempään: lähikouluperiaate, sanoi tyttöni opettaja. Olen juuri sosiaalitoimistossa keskustellut, että tytön on parempi jatkaa samassa koulussa. No opettaja oli puhunut rehtorin kanssa ja täytyy täyttää paperi kouluhallinnolle. 2,5km ei ole kaukana. No meidän lukiolaiselle…
En tiedä muistaako kukaan minua parin kuukauden takaa. Olin tuolloin aivan toivoton erostani, joka jätti kysymyksen yhteenpaluusta auki. ”vika ei ollut suhteessa vaan meissä yksilöinä, kun me voimme yksin paremmin, miksemme voisi myös yhdessä paremmin”. jälkeenpäin mietin, että oman parantumiseni kannalta parempi olisi ollut pysyvä niitti, se olisi sattunut enemmän,…
Olen menettänyt luottamuksen ystävääni ja koen ajatukset hänestä ja hänen kanssaan olemisesta hyvin ahdistaviksi (= itkua, hysteriaa, unettomuutta). Ongelmani on tässä: Hän seurustelee poikaystäväni kaverin kanssa. Heidän mielestään olisi kivaa viettää aikaa nelistään yhdessä. Olen yrittänyt selittää poikaystävälleni, kuinka en tätä mielelläni tekisi, mutta hänen on sitä vaikea ymmärtää, miksi…
Ensimmäinen päivä, kun tuntuu oikeasti pahalle. Ehdimme olla yhdessä reilu 4 vuotta, joista kaksi avioliitossa. Olisi ehkä helpompaa, jos minulla tai miehelläni olisi ollut toinen, jokin konkreettinen syy avioerolle. Mutta ei. Itse näen syiksi taloudellisen tilanteen, yksinäisyyteni, miehen narsistiset piirteet. Silti rakastan häntä. Toivoin, että olisi löytynyt jokin muu ratkaisu…
Kuten otsikko kertookin olen tilanteessa missä pitäisi ottaa isäni kanssa puheeksi äitini käytös ja siihen liittyvät epäkohdat. Rehellisesti sanottuna epäilen erittäin vahvasti epävakaata persoonallisuushäiriötä joka muutaman sattuman kautta tuli diagnoosina eteeni. Olen muutamia kertoja aikaisemmin koettanut puuttua äidin käytökseen mm. asettamalla jonkin sortin rajoja mitä hyväksyn ja mitä en huomatakseni…
Hei kaikille! En tiedä onko tämä oikea paikka, mutta kuitenkin… Olen elämässäni sellaisessa tilanteessa, että kaipaan jonkinlaista tukea. Olen 32-vuotias naimisissa oleva nainen. Kaksi pientä lasta rikastuttaa elämääni. Avioliitto on suuressa kriisissä. Pienempi lapsista on n. 7 kuukauden ikäinen ja nukkuu yönsä huonosti. Ja se tarkoittaa sitä, että myös minä…
Noin puoli vuotta sitten olin tehnyt pidemmän aikaa pitkää työpäivää ja oli paljon taloudellisia ongelmia ihan yksityis elämässä ja yritys kuvioissakin. En todella tiedä mikä minuun meni mutta paukkasin eräänä sunnuntaina hänelle ihan yllättäen (itsenikin yllättäen!) että meidän täytyy erota. Hän halusi jatkaa yhdessä, mutta minä en antanut periksi vaan…
Ensimmäistä kertaa elämässä kirjottelen tällaselle sivustolle tai ylipäänsä millekään keskustelusivustolle. Nyt on vain sellainen olo, että haluan ulkopuolisten mielipiteitä tai oikeastaan toivon, että löytäisin täältä ihmisiä, joilla on samanlaisia kokemuksia. Ongelmana on oikeastaan minun lapsuuteni, joka vaikuttaa parisuhteeseeni ja koko elämääni. En osaa vain päästä yli kaikista niistä asioista, joita…
Kuten otsikossa kysytään, riittäkö rakkaus pitämään aikuisen lapseni elämässä kiinni? Jo omillaan asuva aikuinen lapseni (24v) on yrittänyt itsemurhaa. Asia on vielä tuore ja koen sen käsittelemisen kovin vaikeaksi. Syyllisyyden tunne ja pelko rakkaan lapsensa menettämisestä ovat kovasti etualalla. Tunnen itseni epäonnistuneeksi, olen elämän edessä toaalisesti polvillani. En todellakaan tiedä…
En saa rauhaa mielessäni viikonlopun tapahtumien takia. Vietin perjantai-iltana aikaa ystävieni kanssa alkoholia nauttien ja tavalliseen tapaan palasin kotiini tämän jälkeen. Asun soluhuoneessa ulkomaalaisen kämppikseni kanssa, joka ei vielä tuolloin ollut kotona vaan viettämässä eri paikassa iltaa samanmaalaisen kaverinsa, miespuolisen sellaisen. Lähettelimme viestejä ja sovimme pitävämme huoneessani jatkot kunhan he…