Pelkään miestäni

Pelkään miestäni

Käyttäjä epähenkilö aloittanut aikaan 14.07.2011 klo 21:41 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä epähenkilö kirjoittanut 14.07.2011 klo 21:41

Hei!

Mieheni harrastaa henkistä väkivaltaa, aiemmin harrasti fyysistäkin. Aikoinaan uhkaili minua kiväärin ja haulikon kanssa, Kerran uhkasi tappaa minut kirveellä.
Pelkään nyt vielä enemmän. Jäin psyykkisitä syistä sairauslomalle pariksi päiväksi. Mies alkoi riehua sen takia humalassa, paiskoi ovia.
Puhui, minkälaiseen huoraan tulikin sotkeuduttua, mutta myöhemmin kiisti sanansa. Yö menikin valvoessa.
Hän on pitkän linjan alkoholisti, ollut sairaalahoidossa useita kertoja haimatulehduksen takia. Potee rasvamaksaa ja sairastettua infarktia. Mutta juo edelleen.
Nyt illalla alkoi taas jankuttaa samoista asioista.
Minua pelottaa ja tuntuu siltä, että hyppään ikkunasta tai juoksen järven ainoastaan sen takia, että en kestä kuulla hänen huutoaan.

Hän itse on kuitenkin sitä mieltä, että hän on maailman parhain aviomies.
En todellakaantiedä enää mitä teen. Haluan pois, mutta minulla ei ole voimia lähteä. Mitä teen?😯🗯️

Käyttäjä helemi kirjoittanut 15.07.2011 klo 10:52

..siis ei vieläkään nämä ole sukupuuttoon kuolleet!!!!
Kaikkein helpoimmin teet, kun kävelet kylmän viileästi pois, sittenhän se miehelläkin helpottaa, pääsee purkautumaan niistä sotkeutumisistaan irti!
Katsos, tuo puhe on juuri sitä ihteesä, haukutaan toista kaikin tavoin, miten osataan...miksikö??? Siksi että se varmasti uskoisi, että on huono, mitätön ja olematon!! Sinä alat jo olla sillä rajoilla, alkaa olla sinun päivän sanasi, sanon rajoilla, sillä kirjoiti tänne, joten valoa on tunnelin päässä, sinä haluat muutoksen, joten tee se!!

Kuuntelin itse noita puheita ja kärsin nahoissani väkivaltaa, mutta kun sitä tarpeeksi kauan sietää, niin alkaakin ajatella hiukan itseäänkin, siinä on joko/tai tilanne, joko jatkat samaa elämää tai luot itsellesi kokonaan uuden. Pohjalta ei pääse kuin ylöspäin. Jatkamalla tuota, olet kohta ihmisraunio, sitä kait mieskin pirullisuudessaan toivoo, saa kohdella vielä huonommin, kun sinusta ei tosiaankaan ole enää mihinkään.
Älä sano, ettet uskalla/voi/pääse/et jaksa...sinä jaksat ja uskallat, mene alkuun vaikka turvakotiin tai sosiaalitoimisto järjestää sinulle asunnon.
Toivon, että sinulla on edes yksi ystävä, jolle voit kertoa asiat niinkuin ne on, kaunistelamatta.
Ei tuo mies kuullosta yhtään miltään taivaan lahjalta, maailman naisille.
Toivon, että lähdet, tuo on enää hengissäpysymis taistelua.

Käyttäjä Julianet kirjoittanut 16.07.2011 klo 01:27

Hei!
Tuollainen pelko ei ole tosiaan hyväksi kenellekkään.. jos haluat pois suhteesta niin miksi et hakeutuisi turvakotiin ?!?
Minulta on on samaa asiaa kysytty jo monneen otteeseen miksi en mene sinne.. minulla on kyll hiukan eri tilanne kuin sinulla. Hain miehestäni Juhannuksena avioeroa, koska hän on narsisti ja käyttää henkistä ja fyysistä väkivaltaa.. 2 otteeseen on minua kurkustakin kiinni käynyt.
Tiedän että nämä tilanteet eivät ole sallittuja mutta eivätkä myöskään niin yksi oikoisia kuin moni antaa kuvan.. niistä ei ole helpolähteä.. koska joka tapauksessa siittä ihmisestä välittää jollain tasolla ja varsinkin jos liitto on ollut jo pidempi... miun liittoni kesti 7v.. kunnes nyt sain asiasta tarpeeksini ja sain ystävät tuekseni.. olen saanu miehen sanottua asunnosta irti ja jollei hän sopimuksensa loppuun mennessä poistu asunnosta voin pyytää poliiseilta apua siihen koska myöskään, itse en asialle uskalla tehdä mitään..
Ex mieheni kans kuvittelee että mmitään väärää hän ei ole tehnyt ja että kaikki syyt aroon löytyy minusta.. ja nyttenkin lähes joka päivä luettelee ketkä ei tule luonani enään hänen lähdön jälkeen käymään katsoon lapsia.. tää ero vaihe on melkein se rankoin aika.. mitä voi olla.. ja silti jaksan uskoa että tää kaikki helpottaa kuhan saan hänet pois samasta asunnosta. 🙂

kaikki on sinusta itsestäsi kiinni mitä haluat tulevaisuudelta.. haluatko jaksaa tuota kaikkea mitä kerroit vai haluako jo luovuttaa ja hakea jotain paljon parempaa tulevaisuudelta.. sitä päätöstä meistä kukaan ei voi puolestasi tehdä..

mutta suosittelen ottaan yhteyttä sinun tapauksessasi sinne turvakotiin yhteyttä ja kysä heiltä neuvoa, kun pelkään miestäsi noin paljon.. mie olen itse siittä niin tyhmä että kaiken jälkeen en edelleenkään pelkää sitä, vaikka pitäsi.. no tietyllä tavalla pelkään mutta en sillä tavalla että enkö jaksaisi odoittaa tässä helvetissä viellä elokuun alkuun jolloin voin hyvin mielin hakea apua virkavallata jos muu ei auta.

toivottavasti löydät keinon kuinka sinun ei enään tarvisi pelätä..

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 16.07.2011 klo 10:12

Heippa
Niin Helmin kirjoitus on hurjan hyvä näin se menee.
Aina jos on niin henkistä tai vyysistä alistamista väkivaltaa jne niin sellaisesta
suhteesta kannattaa lähteä pois heti.
Sillä ajan oloon ne vaan pahenee ja raaistuu.
Kunta tai kaupunki on velvollinen järjestämään asunnon ja suomessa
on perusturva niin ei kenenkään armolla tarvitse elää.
Oletko työssä, työtön ???
Onko sinulla ketään ystävää / kaveria jolle voisit kertoa iloja ja suruja ???
Se helpottas elämää ja nyt et saisi jäädä yksin ongelmien kanssa.
Mutta kyllä elämä järjestyy mutta nyt sinun pitää itse olla vähän aktiivinen.
Kaunista kesää sinulle