Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen 8vuotta elänyt parisuhteessa joka on ollut yhtä alamäkeä välillä myös sitä ylämäkeä. Ajatus jolla suhdetta on jaksanut on ollut että kyllä kaikki vielä paremmaksi muuttuu, noh nyt on tilanne se että olen kohta 30v ja haluan perheen mutta ajatus perheen perustamisesta nykyisen miehen kanssa tuntuu täysin mahdottomalta. Minua pelottaa…
Olen 31 vuotias mies Pohjois-Suomesta. Vaimoni minua 4 vuotta nuorempi. Vuonna 2007 menimme naimisiin ja siitä vuoden kuluttua saimme ensimäisen lapsemme. ”olimme” onnellinen perhe. Vuonna 2010 saimme toisen lapsemme. Vaimoni oli jo kauan haaveillut lapsista. Minä odotin, että aika siihen on kypsä. Elimme haaveita todeksi pikkuhiljaa. Vuonna 2007 ostimme omakotitalon…
Sitä luulee kaiken olevan hyvin ja sitten iskeekin pommi niskaan. Pommi jota ei olisi ikinä tarvinnut!!! Kauhee syyllisyys ja avuttomuuden tunne. Miten auttaa kumpaakin lastaan?Murheeni kuullostaa tältä….. Isoveli oli työntänyt sormensa pikkusiskonsa alapäähän. Ikäeroa heillä on 6v. Repinyt housut jalasta ja työtänyt sormen sinne. Tyttöni sekä poikani ovat molemmat avun…
Mulla on aivan uskomattoman paha olo. Ennen olin vaan surullinen ja ahdistunut mutta nyt vuosien varrella se on muuttunut vihaan ja katkeruuteen. Enkä osaa puhua näistä ikävistä asioista ja tuntemuksista kenellekään. Ei tämä kirjoittaminenkaan tunnu yhtään helpommalta. No, kuitenkin. Mulle on lapsena ja nuorena sattunut kaikennäköistä. Äiti ja isäpuoli olivat…
Olen aiemmin kirjoittanutkin tänne ongelmallisesta ”parisuhteestani”, jossa mies ei halua seurustella, mutta kuitenkin tahtoo jatkaa kanssani, mutten vain osaa irtautua suhteesta mitenkään, vaikka monesti olenkin yrittänyt. ☹️ Heitetään siis nyt lisää vettä myllyyn, kolme viikkoa sitten kummastelin viivästyneitä kuukautisiani ja päätin tehdä raskaustestin ja kaksi viivaahan sieltä tuli, pillerit oli…
Eli kyseessä on siis nimenomaan sensomotorinen kuntoutus, ei sensorisen integraation terapia 🙂 Vaikka viesti on pitkä, niin suosittelisin silti jokaista ADHD tai ADD lapsen vanhempaa lukemaan, koska omasta kokemuksesta voin sanoa, että tämän ”keksinnön” löytäminen muutti meidän perheen elämän 🙂👍 Kirjoitan tässä ensin hoitolasta saamastani vihkosesta vähän juttua niille, ketkä…
herään aikaisin virkeä energinen Ajan selässä joka kiitää mieli liitää menisin niin moneen suuntaan impulssiblue impulssired impulssisateenkaarenkaikkiraidat mieli kiitää suuntaan sinne suuntaan tänne suuntaan minne ajatus minut vie hetken valssia hetken taigaa mieli vie ja minnesotaan kaipaan. . . .
Eli tilanne on tämä. Meillä on pitkä ja onnellinen parisuhde takana, avioliitto. Olemme yli kolmekymppisiä ja pitään toivottu ja yritetty lapsi vihdoin tulossa. Olen viimeisillään raskaana ja mies ilmoitti täysin puun takaa rakastuneensa toiseen ja haluaa avioeron – ei halua edes yrittää (kertoo jo yrittäneensä yksin..) tai antaa minulle mahdollisuutta.…
En tiedä mistä aloittaisin. Pelkkä kirjoittaminen on vaikeaa ja mieleni on sekava. Olen ollut naimisissa 12 vuotta mieheni kanssa. Sairastuin itse vakavaan masennukseen kymmenisen vuotta sitten ja taustalla oli työpaineet päällimmäisenä. Olen jo vuosia kitunut tässä liitossa ilman minkäänlaista fyysistä kosketusta (edes olalle taputtamista! ). Mieheni raataa työssä ja se…
perhe-elämämme on kärkistynyt siihen pisteeseen että mun on tosi paha olla,ahdistaa ihan olla kotona jos mies on läsnä☹️ Lapsetkin oireilevat,vanhin (10v) on käynyt Perheneuvolassa sekä koulukuraattorilla pelkojen,univaikeuksien yms. vuoksi, tokaluokkalaisella on koulussa ongelmia (huono keskittymiskyky,oppimisvaikeuksia,opettajat puhuvat kun on niin sulkeutunut ja allapäin). Kuopus taas (4v) on todella paljon kiinni minussa,…