Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
No tuossahan se ongelma tulikin. Olen ollut miesystäväni kanssa yhdessä yli puoli vuotta ja haluaisimme tutustuttaa minut hänen lapsilleen. Lapset ovat alle kymmenen vuotiaita ja vanhempien erosta on kohta 2 vuotta. Lapset tietävät minusta ja ovat minut kerran nähneetkin ja hauskaa tuolloin oli kaikilla. Nyt on ongelmaksi muodostunut se, että…
Kesä meni sekavissa merkeissä, mieheni ilmoitti ikäkriisistään ja kuinka oli kulkenut ”takki auki” löytäen itselleen uuden naisen. Hän jätti minut ja lapset, hänellä on uusi elämä..hänen ei tarvitse ottaa vastaan negatiivisia tunteita lapsilta tai minulta, sillä hänellä on uusi elämä. Luulin jo, että olisin jo edes hitusen paremmalla puolella, mutta…
Haluaisin nyt tukea ja neuvoja selviytymiseen, koska tuntuu että koko elämä on hajotettu. Luulin että meillä oli hyvä avioliitto. Kolme ihanaa lasta, asunto, tosin velkainen, molemmilla hyvät työpaikat. Yhteistä aikaa tosin ei arjen keskella ehditty kovin paljon viettämään, mutta kuitenkin puhuttiin ja naurettiin yhdessä. Jaettiin ilot ja surut ja arjen…
pelko
1minulla on kauhea pelko siitä kun kihlattuni otti lauantaina liikaa lääkkeitä ja oli aivan sekaisin … Nyt koko ajan pelko siitä jos ottaa uudestaan , emme asu yhdessä . Soitin hänelle lauantaina niin puhui sekavasti kuin olisi humalassa , lähdin välittömästi hänen luokseen ja siel hän makas sängyssä ihan sekaisin.…
Jouduin vuosi sitten exäni pahoinpitelemäksi. Suhde loppui siihen ja en kokenut silloin tarvitsevani apua siitä aiheutuneen trauman hoitamiseksi. Tavallaan kovetin itseni enkä esimerkiksi enää itkenyt yksin enkä muiden nähden. Tapahtuneesta pystyin puhumaan avoimesta ilman mitään tunteenpurkauksia. Läheiseni ja itsekkin kuvittelin, että olen päässyt siitä tapahtuneesta yli. Olen viimeisen vuoden pitänyt…
En edes tiedä mistä aloittaa… 😑❓ Ärsyttää, kun en voi tämän ex-miehen (joka on siis mustasukkainen, humalassa agressiivinen, joskus jopa pahoinpidellyt…) kanssa puhua edes puhelimessa silloin kun on humalassa. Saan kuulla taas sitä samaa siitä että miksi olen soittanut poliisit paikalle kun hän riehuu kotona ja nyt hän saa syytteen…
Olen kolmen lapsen päällisin puolin onnellisessa aviossa oleva äiti. Isommat lapset ovat 8- ja 7-vuotiaita ja kolmas on juuri puolivuotias. Kolmannen lapsen kanssa olen ensimmäistä kertaa nauttinut kotona olemisesta ja nauttinut lapsesta ja vauva-ajasta. Sain tarpeekseni työelämän tahdista ja ainaisesta kiireestä niin lasten harrastusten kuin omankin elämän kanssa. Ensi kesänä…
help mi
1Hei,tuntuu tosi omituiselta esinäkään kirjoittaa tänne mitään.. mutta mutta omituisemmalta ongelmani kuullostaa varmastikkin. Eli siis minulla ollut monen monta vuotta hyvin sekava elämä,ja tilanteet nyt ensimmäistä kertaa olen todellakin onnellinen,vaikka menneisyyden muistot jokseenkin kalvavat päätäni,ei se tunnu läheskään niin pahalta kun ei tarvitse olla yksin.Olen siis rakastunut ja pahasti,tällä hetkellä…
Joopa joo nyt kun aloin kirjottaa en edes tiedä mistä alottaa ja ruikutanko vaan turhaan. Muutama vuosi sitten koin henkistä ja fyysistä väkivaltaa mieheni suunnalta. Onneksi kuningasalkoholi on poistunut meidän avoliiton keskeltä. Mutta nyt onkin uudenlaiset murheet.(tai sitten vaan teen kärpäsestä härkäsen) Nimittäin pääsiäisenä olimme mieheni vanhempin luona käymmäsä ja…
Hei! Ei uni tahdo tulla silmään, kun mietin äsken käytyä puhelinkeskustelua. Tilanteeni on siis mahdollisimman lyhyesti kerrottuna tämä: 3 vuotta yhdessä miehen kanssa joka kännipäissään on mustasukkainen, joskus väkivaltainen ja täysin hallitsematon. Tilanteita ei ole aina, mutta esim. viikko sitten tapahtui niin että mies päissään ja mustasukkaisuuden vallassa tuli yöllä…