Tiedätkö, mulle usein sanotaan, että osaan vastata mihin vaan. Osaan kertoa pitkät pätkät siitä, miltä tuntuu kun joku jättää ja mitä silloin yleensä tekee ja kaikkea. Osaan lohduttaa, auttaa ja kertoa, miltä voi tuntua, kertoa mitä pitäis tehdä ja kaikkea. Mutta tiedätkö, mä en ole ikinä seurustellut kenenkään kanssa. En ole ikinä päästänyt liian lähelle. Jostain syystä minä vain ymmärrän toisia usein paremmin kuin muut. Ja mulla on loputon tarve auttaa, en sano koskaan ei ja mulla on aina aikaa. Ja se on totta. Ei musta tunnu rasittavalta, jos mun oma vapaapäivä menee hukkaan siksi, että mun tarvii auttaa jotakuta.
Se voi joskus olla huono asia. Musta on usein tuntunut, että olen enkeli. En elä omaa elämää, vaan olen täällä hetken auttamassa muita ja sitten joku päivä, kun olen saanut autettua ihmisiä, lähden pois. Mun ei tarvii rakentaa elämää tänne, mun kuuluu auttaa niitä, joiden on tarkotettu elämään loppuun asti. Ja mä en tosiaan tiedä miksi noin ajattelen, miksi musta tuntuuu, että olen enkeli. En minä tiedä...
Mä pelkään aina kauheasti loukkaavani ihmisiä. En ikinä pystyisi sanomaa ei, tai etten jaksa. Ja se johtuu siitä, että meidän perheessä on turha tulla kotiin, jos itkee tai on väsynyt. Vanhemmille on maine tärkein, kaiken täytyy olla täydellistä. Kaikki täytyy jaksaa yksin. Ja olen joku päivä miettinyt, että mun oma äiti ei ikinä, kertaakaan ole mua lohduttanut. Ajattele, monella ihmisellä on muistoja, kun äiti otti syliin, ja kun pienenä loukkasi itsensä, äiti aina lohdutti. Mutta kun mulla ei ole. Siksi opettajat on mulle niin älyttömän tärkeitä, varsinkin naisopettajat. Jotenkin vain luulen, että jonain päivänä mä vielä löydän äidin itselleni.
Olen huomannut, että elämä koostuu niistä palasista, jotka kaikkien pitäis kokea. Ja olen huomannut myös, että elämä on tosi hankalaa, kun joku niistä palasista puuttuu. Mä en tiedä, miten oikein pääsisin eteenpäin, sillä aina etsin äitiä, vaikka mä tiedän, ettei kukaan voi noin vaanmulle äidiksi ruveta. Kai mä vaan tarvitsisin jotain, mikä sais mut tuntemaan oloni turvalliseksi.
En tiedä mitä sä ajattelet, enkä tiedä kaikkea sun tilanteesta, mutta koitan aina vastata, koska musta ainakin tuntuu pahalta, jos mulla on hirveä olo, ja kukaan ei huomaa tai välitä. Parempi vastata edesjotain, niin kuin säkin sanoit.
Halaus!