Apua! Auttakaa!

Apua! Auttakaa!

Käyttäjä Katsa aloittanut aikaan 18.09.2013 klo 16:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.09.2013 klo 16:36

Minä olen 14-v tyttö, jonka lapsuuteen/ varhaisnuoruuteen mahtu paljon vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja kutos luokalta lähtien vaikea kotitilannekin.
Kotona kuulen koko ajan vaan haukkumista ja valitusta. Itsemurha on käynyt mielessä viimeisen vuoden aikana neljä kertaa ja sitä kerran jopa kokeilin, mutta en onnistunut. Tällä hetkellä vaikean kotitilanteen ja ala-asteen kiusaamisen takia mä oon ihan hukassa. Mä en tiedä kuka mä oon, mikä on mun elämän tehtävä ja onko mun elämä ees elämisen arvoista.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 04.01.2015 klo 16:52

Miks mun ihanat lomat menee aina mönkään???! Tää loma muorilassa oli ihan mahtava, kunnes perjantaina vaarin sisko kuoli 😭 ja sen takia isä tulee tänne tänään :'( Miksei lomat voi ikinä mennä suunnitelmien mukaan? No onneks vaarin sisko on nyt paremmassa paikassa ja erossa kivuista. Koko päivän mua on taas ahdistanu ja masennus yrittää puskee pintaa. Just kun musta alko tuntuun et mä voisin kokea ees pari päivää ilman pahaa oloa, mutta ei. Miks isän pitää aina tulla pilaan kaikki? Mä en haluu sitä tänne enkä haluu kotiin! Mä haluun jäädä yksin tänne! Täällä mulla oli kerrankin ees päivän ajan torstaina olo et mä oon joku ja mulla on joku merkitys. Nyt se kaikki on muisto vaan 😭

Käyttäjä kirjoittanut 04.01.2015 klo 19:02

Nyt sinä taidat olla hieman itsekäs, anteeksi vaan.
Jos vaarisi sisko, on isäsi puolelta, on hän silloin läheinen ihminen isällesi ja on hienoa, että hän osallistuu näin suruun.

Otan osaa suruusi.

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 04.01.2015 klo 19:42

Katsa,

Otan osaa ja oon pahoillani, että se vaikutti sunkin lomaasi tuolla tavalla. Muista, että sä todellakin oot joku ja sulla on valtaisa merkitys! Oot upea ihminen jonka elämällä on varmasti vielä paljon annettavaa, sanoi muut mitä sanoi. Vaikka se iloinen kokemus olisikin vain muisto, niin se voi hyvin tulla vielä uudestaankin. Se on tärkeä kokemus ja ikään kuin palanen siitä onnesta, mikä on vielä ihan mahdollista saavuttaa. Toivottavasti lomasi ei ihan pilalle mene kuitenkaan. Oot oikeasti tärkeä!

Tsemppiä ja halauksia ☺️❤️

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 04.01.2015 klo 19:55

Katsa, en oikeen osaa sanoa muuta kuin, otan osaa suruusi ja yritä pärjätä! Kyllä kaikki vielä järjestyy, ehkä isäsi tulee auttamaan Vaariasi surutyössä ja sehän on ihan ymmärrettävää! Yritä jaksaa, kaikki kyllä järjestyy!! <3 Yritä vaan löytää sitä iloa vaikka isäsi onkin siellä! Halaan sua ajatuksissani!

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 04.01.2015 klo 20:46

On loistavaa että isä tulee vaarin tueksi ja kuskiks vaarille kun hän lähtee katsomaan siskoonsa ja järjestelemään hautajaisin jne ja vaarin tueks!! Oon siitä ilonen ettei vaari lähe sinne yksin, mutta harmittaa vaan kun tän piti tapahtua nyt ☹️ En todellakaan päästäis vaaria ilman isän (tai jonkun muun) kyytiä sinne ja isä ny on kuskina mitä paras, mutta meidän surusta (se kuvittelee etten mä ees sure koko juttua) huolimatta se haukkuu ja äksyilee mulle ja se surettaa ja suututtaa mua, mut kun en voi itkee enkä huutaa ettei isä suutu enempää 😞 Mutta onneks se on melkein koko huomisen poissa ja saan olla muorin kanssa kaksin 😀 joten eiköhän tästä viä jotain tuu 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 04.01.2015 klo 20:58

Tietenkin se harmittaa, se on ihan selvä mutta ehkä harmitus on myös surua.
Minä muistan vieläkin, kun äidin kuolema tultiiin ilmoittamaan ja olin ongella veneessä ja tuli paljon kalaa. Sitten veli huutaa, että lopeta onkiminen ja tule tänne. Minua otti silloin niin päähän, että pitikö just nyt kuolla.

Koeta jaksaa.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 29.01.2015 klo 21:59

Moi! Miten teillä menee??

Itellä on ollu vaihtelevaa vuoristorataa. Oon ollu ihan pohjalla, mietin elämää ja kuolemaa, taistelin elämästä kuolemaa vastaan. Ja toisaalta on ollu hyviäkin hetkiä, kuten Japani simulaattori ja se et sain KELAlta myöntävän psykoterapia päätöksen ja sain sovittua vakioajat psykoterapiaan jotka tyydyttää myös VANHEMPIA!! Siitä mä olin ikionnellinen ja hetken päästä olin taas sitä mieltä ettei mistään tuu mitään enkä mä osaa mitään. Mitä tää on?? En jaksais tätä oloo enkä näitä uniongelmia, haluun olla se iloinen ja hyvin nukkunu tyttö joka olin ennen!! Haluun eroon tästä masennuksesta! No oon onneks ny taas askeleen lähempänä terveyttä kun oon saanu ton psykoterapia-asian kuntoon.☺️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 31.01.2015 klo 21:57

http://www.adressit.com/huoli_2015

HUOLI 2015 on kampanja jolla yritetään katkaista päättäjien säästöt psykiatrisissahoidoissa. Jokainen ansaitsee apua heti eikä itsemurhayrityksen jälkeen!!

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 01.02.2015 klo 14:42

Moi Katsa,

Huippua että pääset psykoterapiaan ja tuo Japanin-matka kuulostaa kyllä aika mahtavalta. Sä voit ihan hyvin vielä olla iloinen ja nukkua yösi hyvin, ainakin tuo psykoterapia voi vähitellen auttaa siihenkin. On kyllä hienoa että pääset sinne. Ansaitset sen kaiken!

Halauksia ☺️❤️

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 02.02.2015 klo 10:05

Kiitos Villikettu!! Kyllähän se on ihan loistavaa et pääsin psykoterapiaan, mutta aina ei vaan tunnu siltä ett mä ansaitsisin sen. Tuntuu et mä vaan varastan perheeltä rahaa kun eihän mua kotona ees uskota et mul on oikeesti paha olo, mut nyt mä oon avunpiirissä ja matkalla parempaa huomista 🙂 Ja suuri kiitos kuuluu kaikille teille ihanille täällä <3

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 02.02.2015 klo 13:24

Katsa, ainakin me täällä uskotaan suhun ja muista, että sulla on ihan samanlainenn oikeus psykoterapiaan kuin muillakin ja sehän on mahtavaa, että saat apua. Ehkä jonain päivänä itse kukin oppii tajuamaan että jokaisella on oikeus apuun, jod sitä tarvitsee, myös vanhempasi toivottavasti oppii ymmärtämään sinua ja vointiasi!
Voimia ja halauksia! <3

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 02.02.2015 klo 21:20

<3 ☺️❤️ ☺️❤️ ☺️❤️ <3

Käyttäjä Salaatti kirjoittanut 06.02.2015 klo 18:20

Hei todellakin ansaitset psykoterapian Katsa!!<3 Miten sulla on menny se? Oot ihan ihana ihminen ja on tärkeetä että saat elää onnellista ja omannäköistä elämää!

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 08.02.2015 klo 13:22

Psykoterapia on menny hyvin, mutta tiistain käynti pelottaa, kun mun vanhemmat tulee mukaan ja mun pitäs pystyä puhuun niille, mutta kun en vaan kykene 😭 😭
No onneks eilinen oli kiva päivä kun oli partion piirinmestaruuskisat ja me tultiin toisiks! 🌻🙂🌻

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 08.02.2015 klo 19:04

Voimia ja rohkeutta sulle, Katsa! Sun mielenterveys on ensisijainen ja tärkein asia tässä, oli sun vanhemmat mitä mieltä tahansa. Voit sanoa sen verran, mitä pystyt ja jaksat. Sä ansaitset todellakin kaiken avun mitä olemassa on ja voit ihan hyvillä mielin jatkaa terapiaa. 🙂

Huippua että pärjäsitte kisoissa! Jaksamista ensi viikkoon ☺️❤️