Apua! Auttakaa!

Apua! Auttakaa!

Käyttäjä Katsa aloittanut aikaan 18.09.2013 klo 16:36 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Katsa kirjoittanut 18.09.2013 klo 16:36

Minä olen 14-v tyttö, jonka lapsuuteen/ varhaisnuoruuteen mahtu paljon vastoinkäymisiä, kuten koulukiusaamista ja kutos luokalta lähtien vaikea kotitilannekin.
Kotona kuulen koko ajan vaan haukkumista ja valitusta. Itsemurha on käynyt mielessä viimeisen vuoden aikana neljä kertaa ja sitä kerran jopa kokeilin, mutta en onnistunut. Tällä hetkellä vaikean kotitilanteen ja ala-asteen kiusaamisen takia mä oon ihan hukassa. Mä en tiedä kuka mä oon, mikä on mun elämän tehtävä ja onko mun elämä ees elämisen arvoista.

Käyttäjä kirjoittanut 22.12.2014 klo 16:57

Sinun pitäisi puhua lippukunnanjohtajalle tilanteestasi. Ei harrastuksen pidä olla noin vaativaa ja haitata muuta elämää.

Minä tulen Japaniin myös, katsa.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 22.12.2014 klo 20:24

Toi kuulostaa tutulta! Viime kevään vedin tarpojaporukkaa yksin ja suunnittelin sit selviytymistarpon majakaks vaelluksen kansallispuistoon yksin ja sinne tuli mun "avuks" mun samoojavartiosta kaks tyttöö (joista toista inhosin valmiiks) no tää arvaamani "kiusaaja" valitti AIVAN KAIKESTA!! Kyytejä oli LIIKAA, ruoka oli huonoo, vettä oli liian vähän (keitettiin ruokavesi järvistä), trangioita oli liikaa teltat oli huonoja, vanhentunu kartta (jonka lpkj anto mulle) oli mun vika, jopa vikan päivän vesisade oli MUN syytä!!
Joten tiiän ton tuskan 😭

Käyttäjä villikettu kirjoittanut 22.12.2014 klo 23:37

Hei, hyvää syntymäpäivää Katsa! Ja mukavaa joulunodotusta, yhdessä todellakin selvitään! 🙂

Käyttäjä lasinenkyynel kirjoittanut 23.12.2014 klo 00:23

Joo ei todellakkaa pittäis haitata muuta elämää, mutten oikee ossaa puhua kellekkää tilanteest ja väitän ainaku kysytään et miten menee ja miten jaksan, että kaikki on hyvin... Ehkä ei pittäis..

Mulla ei oo viel käyny mittää tollasta näitte 1,5 vuode aikana, onneks meillä on niin ihania suurimmat osat tarpojista (ollaa tyttölippukunta) ja sitte tehdään jonku verra yhteistyötä meidän veljeslippununnan kanssa, jossa sit on joitai joita kyl en kestäis johtaa joka viikko xd
Mut partio on vaa stressi aiheuttaja, mutta sinne asti mennee hyvi, ku siitä tykkää, mut ite oon kyl jo kerran kaverille sanonu, kene kans johdin viime vuonna, että vihhaan tätä xd vaik se ei oo totta, mut ny oon ite ollu tosi poikki.. Onko teillä millasia vartioita?

Käyttäjä kirjoittanut 23.12.2014 klo 08:39

Minä maksan jäsenmaksun partioon mutta en enää säännöllisesti käy siellä. Käyn vaan isoilla leireillä ja osallistun lumivaelluksiin johtajana.
Mutta oikeesti lasinen.. sinä voisit puhua seurakunnassa vaikka nuorisotyöntekijälle.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 23.12.2014 klo 09:05

Mun toi tarpojaporukka on/oli ihana kaheksan kolmetoista vuotiaan tyttöporukka ja sudariporukka on neljäntoista kahdeksan vuotiaan pojan ryhmä. Vähän tää poikapoppoo on äänekkäämpi ja vauhdikkaampi kun tytöt, mut tykkään näiden johtamisesta.

Maanvaiva tuuks sä oheismatkalle?

Käyttäjä kirjoittanut 23.12.2014 klo 19:44

En mie tule oheismatkalle ja enkä muutenkaan tule sinne Suomesta vaan olen hakenut yhteen ryhmään mukaan vapaaehtoistyöhön Aasiaan ja tulen sitten siitä sinne.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 24.12.2014 klo 09:01

Aa! VÄHÄNKÖ HIENOO maanvaiva!!! 😀
Rauhallista ja rakkauden täyttämää joulua kaikille teille! <3

Käyttäjä kärkkäkärkkä kirjoittanut 25.12.2014 klo 08:23

Kun mistään en löytänyt sitä paikkaa, mistä voi aloittaa uuden keskustelus niin, kirjoitan kirjoittamiseni tähän.
Koska tämä on tukinet, jonka kerrotaan auttavan elämän kriisitilanteissa niin siksi kirjoitan tälle sivustolle.
Kas jos on niin, ettei elämää kriisiin johtanaita todisteita pyyhitä sivustoilta pois niin tässä olisi jollekkin kyllin rohkealle materiaalia vaikkapa yhden kohukirjan verran?
Ajatelkaas kun minulla on 60-vuotta sitten todettu olevan hyvin harvinainen sairaus. Ja siitä huolimatta, vaikka lääkärit tiesivät mitä tuohon sairauteen olennaisesti kuuluu. sairauteeni kun olennaisesti esim. kuuluu se, että olen Klebsiella bakteerin kantaja, niin vaikka lääkärit tietää, miten muuntautumiskykyisiä bakteerit ovat ja mitä tuollainen vakituisesti ihmisessä hyvin esillä oleva bakteeri voi saada aikaan niin, ikinä lääkärit eivät huomioineet sitä. Lääkärit eivät antaneet minkäänlaisia ohjeita miten tuon bakteerin huomioon ottaen minun tulisi menetellä, jotta voisin välttää kaikki mahdolliset sen aiheuttamat tulehdustaudit. Ja kun sitten vuosikymmenien ajan tuon bakteerin olemassaolon myötävaikutuksella sairastin ennätysmäärin erillaisia tulehdustauteja ja söin niihin ennätysmäärin antibioottisia lääkkeitä, joiden runsasta käyttöä lääkärit eivät ikinää huomioineet, ei esim. neuvoneet minua käyttämään suoliston ja mahalaukun hyvinvoinnin turvaavia maitohappobakteeria, eikä mitään muitakaan mahan ja suolistoa hoitavia lääkkeitä. Ja nyt kun kehoni on sitten saavuttanut lääkeaineiden kestokyvyn rajan, kaikki lääkärien tekemättä jättämiset ja niiden seuraamukset saan yksin minä kantaa ja kärsiä.
Lääkäreitä ei vaadita minkäänlaista vastuuta.
Sairauteeni liittyy olennaisesti myös se että minulta puuttuvat Nasopumonaaliset refleksit, noiden refleksien puuttumisen johdosta yksikään lääkäri ei ole edes yrittänyt minua koskaan hengenahdistuksessani auttaa.
Ja kun nyt olen pattitilanteessa, kun kantamani klebsiella bakteerin vuoksi minulle ei voida laittaa kipeisiin nivelrikkoisiin polviini tekoniveliä ja koska monien antibioottisten lääkkeiden syömisen johdosta kehoni lääkeaineiden sietokyky on täyttynyt ja mistään en ole saanut apua siihen, että nivelrikkokipujani olisi edes yritetty lievittää jollakin muulla tavoin kun kipulääkkeiden avulla, "joiden käyttö minula on niin rajoittunutta, ettei ole olemassa minkäänlaista mahdollisuutta saada lievitetyksi kipuja tarvittavasti" niin, nyt kun olen nivelkipujeni vuoksi valvonut 10 vuoden ajan ja sydämeni ei enää tuon enempää valvomista kestänyt vaan, nyt minulla todettiin olevan sydänvika. Ja kukas muu kun minä kannan kaikki seuraamukset. Lääkärien ei tarvitse vastata mistään vaikka, he eivät ole edes yrittäneet lievittää kipujani toisin sanoen, lääkärit eivät ole vähääkään välittäneet siitä, etten ole kipujen vuoksi pystynyt nukkumaan 10-vioteen. Olen pyytänyt apua kipujeni lievitykseen Terveydenhoidon Oikeusturvalaitokselta ja mistään en ole kipujeni lievityksen apua saanut. Ja koko tämä kertomus on totta ja todistettavissa.
Vielä kerron, kun kirjoitin tästä sairaudestani Harvinaiset-järjestön sivustolle, ihmetellen sitä, miksi tämän taudin virallisessa taudinkuvauksessa Duodecim lääkärien käikirjan sivustoilla kerrottiin, ettei tästä sairastamastani harvinaisesta sairaudesta ole sitä sairastavalle potilaalle mitään muuta haittaa, kun vain ja ainoastn kosmeettinen hajuhaitta. Ja kun kerroin, sairauteen olennaisesti kuuluvan sekä klebsiella bakteerin ainaisen olemassaolon, että nasopulmonaalisten refleksien puuttumisen ja sairaloisen kuivat helposti infektoituvat limakalvot. Kun lääkärit eivät voineet väittää kirjoittamaani vääräksi, he halusivat peittää tuon täydellisen väärän taudinkuvauksen, joka heillä tuossa käsikirjassaan oli ja poistivat sen vuoksi tämän sairauden kokonaan Duodecim lääkärien käsikirjan sivustoilta, jotta tavallinen kansalainen ei pystyisi tallaamaan heidän varpailleen. Koska onhan se tälläisessa maassa tosi nolo juttu, kun lääkärien käsikirjassa taudin kuvaus taudin haittavaikutusten osalla on täysin väärä siitä huolimatta, että ääkäreillä oli olemassa taudin haittavaikutuksista oikeaa tietoa.
Joku kun uskaltaisi ottaa a kertoa maailmalle miten, vaikeaa on Suomessa sellaisella potilaalla elämä, jolla on harvinainen sairaus ja joka ei koskaan elämässään ole saanut sairauteensa kokonaisvaltaista täsmä hoitoa ja jolla sen vuoksi elämä on täydelliseen kriisiin ajautunut, ja siitä, miksi on niin, ettei lääkärien ole Suomessa tarve kantaa vastuutaan siitä, etteivät he hoida sairaita kokonaisvaltaisen täsmähoitoperiaatteen mukaisesti. Mikä hoitotapa olisi maallemme taloudellisesti kannattavampi, kun nykyinen ja mikä olisi taloudellisesti kannattavampi myös potilaalle ja vähentäisi potilaiden kärsimyksiä, lääkärissä käyntejä ja töypoissaoloja.
Olisiko ehkä Sofia Oksasella rohkeutta kirjoittaa tälläisistä totuuksista, muilla tuskin on?

Käyttäjä kirjoittanut 25.12.2014 klo 19:41

Hei kärkkäkärkkä, en osaa kyllä muuta sanoa kuin neuvoa miten teet oman otsikon.
Olet ehkä jo aikuinen, joten mene aikuisten elämään ja "Uuden otsikon voit aloittaa ryhmän otsikkosivulta klikkaamalla "lisää otsikko" -linkkiä. Linkki on näkyvissä kun sinulla on kirjoitusoikeus ao. ryhmään. " INFO

Tuossa kyllä lukee linkki mutta se on vasemmalla yläkulmassa ja on laatikko, kun sitä painat voit tehdä itsellesi oman ketjun.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 27.12.2014 klo 21:42

Mitä sulle maanvaiva kuuluu? Entäs muut? Onko uuden vuoden lupauksia?
Ite oon tällä hetkellä muorilassa ilman perhettä turvassa ja oon pitkästä aikaa melkein onnellinen 😀 Itse lupasin vanhemmille et jos äiti on sata päivää ilman alkoholia nii mä oon sata päivää ilman karkkia. Lukuun ottamatta leirejä joille saan pienen karkkipussin 🙂 Mut se alkaa vasta loppiaisena. Kotona mulla on kaks täyttä suklaakonvehtirasiaa eli kun meen viikon päästä maanantaina kotiin nii mul on yks päivä aikaa tuhota ne 😋

Käyttäjä kirjoittanut 28.12.2014 klo 10:43

Kiitos kysymästä minulle kuuluu aika tylsää. Ulkona on koko ajan pakkasta yli 30 astetta ja ei voi oikein hiihtää mutta muuten voi kyllä ulkoilla. Mutta talvi ilman hiihtoa on tylsää.
Mie yritän laitella lisäselotuksia miksi olisin hyvä työntekijä jossain keittiöhommissa Aasiassa, kun sellaisen selotuksen vielä vaativat.
Mulla on aika vähän töitä nyt kun venäläisiä turisteja on paljon vähempi kuin ennen joten joutasin hyvin vapaaehtoistyöhön.

Mummolassa on varmaan mukava olla. Tuo sata päivää ilman viinaa on näköjään joku uusi haaste, olen siitä lukenut. Toivotaan, että äitisi onnistuu siinä. Minä en juuri koskaan syö karkkia joten en tiedä onko vaikea olla ilman sitä, on kai. Kun sairastuin diabetekseen, päätin vain lopettaa karkkien syönnin eikä siinä ollut mitään vaikeuksia.
Ja taas pitää lähteä hakemaan lisää puita uuniin.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 29.12.2014 klo 16:30

Minkä järjestön kautta oot lähössä vapaaehtoistyöhön maanvaiva?

Käyttäjä kirjoittanut 29.12.2014 klo 19:41

Ekana olen hakenut AIESEC,n kautta. Se on opiskelijajärjestö ja olisi halvin.
Toisena on Maailmanvaihto ry.

Mutta nyt voikin olla, että lähden veljen ryhmän kanssa.
Sillä veljellä on sellainen ryhmä Venäjällä ja ne lähtee aina johonkin auttamaan ihmisiä.

Käyttäjä Katsa kirjoittanut 30.12.2014 klo 09:40

Mut toihan kuulostaa loistavalta!! :mflow Kunhan muistat pitää omasta hyvinvoinnistaskin huolen ☺️❤️