Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Mietin kauan aikaa mille osastolle juttuni edes kuuluu. Se kun tuntuu olevan niin monien asioiden summa vaikka iältäni olenkin ”vasta” 22. Nykyään päivät vain kuluvat ohi. En jaksa tehdä enää mitään. Sängystä ylösnouseminen tuntuu vaivalloiselta. Tänäänkin heräsin jo yhdeksältä, mutta yli kahteentoista vain makasin ja nukahtelin sängyllä. Lopulta oli pakko…
Mulla oli ihan sama juttu joka alko siitä kun tuli tosi mullistava elämänmuutos. Oksensin kun jännitti ja ahisti ja ruokahalu meni totaalisesti. Eikä se ollu mitään bulimiaa, tuli vaan fyysisesti paha olo enkä voinu sille mitään. Tiiän miten kauheeta se voi olla. Onko sulla mitään muuta ollu/on sun elämässä mikä…
Itselläni on ollut vaikeita oireita aina tuntemattomien ihmisten kanssa ollessani. Kädet rupeavat tärisemään niin että en saa kirjoitettua kunnolla ja ajatus pätkii kun olen suoraansanottuna pakokauhun vallassa. Tämä siis aina kun toimin tuntemattoman ihmisen kanssa, auktoriteettihahmot ovat pahimpia. Nyt olenkin ajautunut tilanteeseen, jossa koulu on jäänyt kesken, opintotuet peruttiin siksi…
Yksin vaikkei olekaan, tahtoo sanoa. Ystäviä löytyy, ja perhettä ympäriltä. Mutta juuri äskenkin totesin – ja siksi tässäkin kirjoittelen – että vaikka kuinka moneen kertaan selaisin kännykkäni numeromuistin läpi, ei siellä ole ketään jolle voisi soittaa tilanteessa, kuten nyt. Olen kärsinyt masennuksesta ja ahdistushäiriöistä jo viisi vuotta. Alkuun vanhemmat oli…
”On mulla asiat joskus osuneet kohdalleen.Se saattoi vahinko olla, eikä tapahdu uudelleen.” PMMP-Tässä elämä on Siltä todellakin tuntuu, ettei se tapahdu uudelleen, tuntuu, ettei mikään ole enää koskaan hyvin. Tässä minun tarinani. Olin yläasteella koulukiusattu, masennuin ja kävin säännöllisesti terapiassa. Koulunkäynti tuntui ylivoimaiselta ja aamuisin en usein edes yrittänyt nousta…
Oon miettinyt, että miten te jotka käytte psykiatrilla (tai psykologilla) säännöllisesti niin pystytte puhumaan ja kertomaan kaikesta ventovieraalle ihmisille? auttaako se teitä? mä oon miettinyt menemistä psykiatrille, mutta en tiedä vielä. Kävin pari vuotta sitten ja se meni vähän huonosti, koska valehtelin sille aina. en oikeen osannut puhua totta, eikä…
Kuinka paljon ihmiset vaikuttavat teihin? Esimerkiksi jos poika- tai tyttöystävä halaa. Joku haukkuu sinua taikka joku on suuttunut tai surullinen sinulle. Näyttelettekö ikinä läheisille ihmisille tunteita?
Hei. Ajattelin vinkkaista tuosta EMDR-terapiasta, itselläni erittäin hyvät kokemukset. Omalla kohdallani sitä käytettiin osana raiskauksesta toipumisessani. Ja siitä oli erittäin suuri hyöty!! Suosittelen lämpimästi kokeilemaan mikäli mahdollista! Tuolta seuraavalta sivulta löytyy tietoja ja siellä on näköjään terapeutti lista, että miltä paikkakunnalta löytyy kyseisiä terapeutteja ja niiden nimet: http://www.emdr.fi/ Traumaterapiakeskuksen artikkeli…
Heij ! Minun paras kaverini oli rakastunut minun exääni. En voinut millään hyväksyä sitä sen jälkeen mitä minun exäni oli minulle tehnyt. ☹️ Minun Kaverini ei tiedä että olimme joskus yhessä, enkä aijo kertoakkaan. Hän lupasi minulle ettei alkaisi exäni kanssa ikinä. Mutta nyt he ovat yhdessä, kaverini ei edes…
En ole puhunut ongelmistani paitsi kun parin ystävän kanssa ja ensi viikolla menen vihdoin käymään lääkärillä. Enpä tiiä mitä tänne laittaisi, muutakun että tunnen oloni vakavan masentuneeksi, ahdistuneeksi ja väsyneeksi. Jos lähetään listaamaan millon tämä alkoi niin sanoisinko että noin puolitoista vuotta sitten, kun erosin tyttöystävästäni, olimme olleet 3 vuotta…