Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.10.2020 klo 13:05

Harmaa, tuulinen päivä. Plussan puolella kirkkaasti. Tämä synkkyys meinaa mielen vetää matalaksi. Kun lukeekin, pitää valot laittaa päälle.

Olen saanut pitäisi tehdä listalta muutaman homman tehtyä, mutta loputon lista se on ja kun ei oikein jaksa innostua mistään. Pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja tehdä, kun kuitenkin sitten jälikäteen hyvä mieli tehdystä hommasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.10.2020 klo 13:40

Tehtiin tunnin ulkoilu Heavenin kanssa. OLi niin hiljaista. Tuuli suhisi ja talitintit tirskui. Ja koukkasivat kiusallaan Heavenin edestä. Piti olla varuillaan, että milloin tintti poikittain suussa.

Kauheaa tämä maailmanmeno. Taas veitsi-isku Nizzassa. Taisi olla 3 kuollutta ja moniko haavottui. Terrorismina tutkitaan asiaa. Minä en voi olla ihmettelemättä miksi se lehti sai taas julkaista sen loukkaavan pilakuvan?! Oliko se todella tarpeellista? En toki tiedä johtuiko tuo tapahtunut siitä, mutta varmasti kiristi taas ilmapiiriä. Eikö koronassa ole tarpeeksi? Pitääkö vielä lietsoa  pahaa? Varmaan me kaikki muistamme kuinka saman lehden edellinen pilakuva päättyi? Eikö uskonto olisi asia, jota meidän pitäisi kunnioittaa? Jokaisella oikeus omaan Jumalaansa. Näin haluan uskoa ja elää omaa elämääni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.10.2020 klo 13:33

Kävin jo tänään haudoilla jättämässä muistokynttilät. Ovat nykyään niin pitkäpaloisia. Ja eipä saanut happamia katseita, kun ajoi autolla lähenmäksi hautaa, joka luvallista invapysäköintiluvalla, mutta silti aina saa happamia katseita. Huomenna enenmän ihmisiä liikkeellä ja saattaa jäätävän yön jälkeen olla paikoin liukasta.

Sytytän kotona huomenna kynttilöitä muistoille.

Kylläpä Masteri haukkasi kunnolla peukalosta lääkettä antaessa. Tuli verta kauheasti, en meinannut saada laasteria irti niistä papereista kun sotkin vereen. Ei ukko pahaa tarkoittanut se oli vain vaisto. En ollut vihainen. Heaven halusi napustaa ruohoja ulkona ja haistella terveiset. Eipä ollut uusia juoruja. Neule oli päällä, kun oli hiukan viileämpää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.10.2020 klo 13:47

Hyvää Pyhäinpäivää kaikille. Meille siitä tuli erikoisen hyvä, kun Eeros palasi luoksemme.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.11.2020 klo 13:29

Illalla tuli suru-uutinen. Heavenin tätikissa, joka juuri täytti 20v oli jouduttu nukuttamaan ikiuneen lukuisten sairausten uuvuttamana. Kyllä itkin melkein koko illan.

Tuntui pahalta iloita Eeroksen paluusta luoksemme, kun samaan aikaan toisen matka oli päättynyt. Sellaista elämä on, tiedän kyllä. Mutta minkäs teen kun olen näin herkkä.

Aamulla Eeros tuli jo aamupalalle. Tulee varmaan taas normaalisti nyt. Martsuli on myös palannut pihapiiriin, joka lopetti käynnit yhtä aikaa Eeroksen kanssa.

On kauhean surullinen ja melankolinen olo. Ja varmaan tuo harmaa sää vielä lisää masennusta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.11.2020 klo 12:39

Jopas taas ilmojen valtias myrskyllä nakkasi. Lähtipäs kerrasta olemattomat hilseet hiuksista ja turkista. Kovia tuulenpuuskia ja välillä sataa aivan kaatamalla. Nurmikko taas, kuin ei olisi haravoitukkaan ties kuinka monta kertaa. Juhannusruusu niin piikikäs, ettei edes paksujen hanskojen kanssa voinut lehtiä riipiä, auts.

Minä en ymmärrä, kuinka jenkkipelle voisi itsensä julistaa voittajaksi ennenkuin äänet laskettu? Tai, no häneltä ei minkään pitäisi yllättää. Aikamoinen sota siitä tulee voitti sitten kumpi tahansa vaalit.

Luin tuossa arveluita, että korona saataisiin kukistettua juhannukseen mennessä? Tarkoittanee, että olisi kaikille annettu toimiva korona rokote, johon en itse jaksa millään uskoa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.11.2020 klo 13:13

Tulikin pidempi kaupparreissu, kun auto ilmoitti, että meni valo. Koukkasin autokorjaamolle ja heti rupesivat vaihtamaan. On niin upeaa palvelua ja eivät ainakaan naamaa päin naura tyhmälle eukolle ja tuskin pahalla tapaa selänkään takaa. Ja saa nauraa, olen ihan oikeasti ihan hukassa, kun joku varoitusvalo välähtää kojetaulussa. Nyt on taas kirkkaat valot, ei tule turhia sakkoja. Kaupassa olikin paljon väkeä ja olin hiukka myöhässä aikataulustani. Katit heti huomioi. Silti menin vielä isonmat lehdet haravoimaan talon päädystä, ettei tuuli nakkele ympäriinsä niitä.

Synkeä päivä maustettuna kovilla tuulenpuuskilla. Tuntuu, että jokapäiväisiä nuo kovat tuulet. Lumesta ei tietoakaan. Se sopii meille. Yes!

Ei vielä osunut varmaa tietoa jenkkipellen uudelleen valinnasta. Se, että uhoaa menevänsä korkeinpaan oikeuteen näkyi vain..Voi Usa raukka minkä taas saatte taakaksi.

Oli kauhea se Wienin terrorismi-isku. Pysäyttää aina kerrasta.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.11.2020 klo 13:15

Piti mennä vähän haravoimaan, mutta alkoi satamaan. Niin sokerista olen, etten mene.

Aamulla apteekissa eivät koneensa toimineet ja meni tosi kauan. Mikäs minulla istuessa ja onneksi ei ollut ruuhkaakaan. Kirjastossa kävin pitkästä aikaa.

Ja kun tulin kotiin Master sai kohtauksen pitkästä aikaa. Viime kohtauksesta yli 6 viikkoa. Se lääkkeen anto on aina arpapeliä, että paljonko suuhun todellisuudessa menee. Onneksi olin kotona, kun kohtaus tuli. Nyt on jo normaali

Tilasin hiukkasen tyyriinpää hiekkaa, jos ei pölisisi niin kauheasti, kuin käyttämämme. Ainakin vaikuttaa parenmalta ja tuoksuu hyvältä. Ei vauvapuuteria enää.

On se ihme touhua tuo presidenttipeli jenkeissä. Toinen valittaa joka äänestyksestä oikeuteen mukamas vaalivilpistä. Ja julistautuu voittajaksi. Kyllähän se pelle vielä voittaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.11.2020 klo 13:40

Hyvää Isänpäivää kaikille isukoille. Me Heavenin kanssa yhteislaulettiin Masterille hyvää isukkapäivää. Muistettiin onnitella myös kasvatti-isää. Ja kattivaarille sytytettiin kynttilä palamaan.

Joko nyt uskaltaa huokaista, että Usa sai toivoakseni paremman presidentin ja tuntuu varapressakin olevan vahva persoona. Pelle ei ole minun silmiin ainakaan kommentoinut häviötään mitenkään, millaisetkohan mellakat tiedossa, kunhan ei kävisi kuten Kennedylle aikanaan. Olen minä kanssa epäluuloinen.

Eilen sain alettua jo keväästä saakka miettimäni vaatekaapin  suursiivouksen. Melkein itketti, kun koko olohuone oli kasoja täynnä, jotka pitäisi saada sisälle takaisin. 7 tiukkaan pakattua muovipussia lähtee kierrätykseen. Ehjää ja puhdasta vaatetta, jos nyt mahtuu kierrätysaparaattiin. Kovin huonosti niitä tyhjentelevät. Puolet vaatekaapista vielä odottaa seuraavaa inspiraatiota.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.11.2020 klo 12:57

En muista päivää ilman kauheita tuulenpuuskia. Aamulla maa oli kuurassa, nyt +5, mutta tuuli kylmentää. Onko tämä nyt sitä ilmastonmuutosta?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.11.2020 klo 13:00

Hallan puolella päivälläkin. Mutta käsittääkseni lämpenee loppuviikoksi. Ei muuten tuule yhtään.

Tänään olisi influenssarokotus ja pitäisi viedä kierrätyspömpeliin vaatepusseja. Toivotaan, että mahtuu. HIukka huonosti tyhjentävät niitä.

Ei me tarjettu Heavenin kanssa ulkoilla vaikka neule oli päällä. Vähän happea kuitenkin haukattiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.11.2020 klo 13:10

Nyt on rokotettu. On aina niin ystävällistä palvelua.

Tänään taas muuttui ilma sateentuhruksi. No, tarjettiin ulkoilla ilman neuletta. Masterkin kävi sylissäni toteamassa, että ei ole ulkoiluilma alkuunkaan.

Sain kaikki vaatepussit pömpeliin. Oli varmaan juuri tyhjennetty, kun meni niin helposti. Ehjiä, hyviä vaatteita. Osassa vielä hintalaput tallellaan. Olen käynyt niin monta kokovaihetta läpi, että ei vaatteet pysy mukana. Tämä näyttää olevan se uusi, pysyvä minä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.11.2020 klo 13:54

Heh, tosiaan 50 shades of grey valloittanut Suomen ilmaston. Perusankeaa. Tihuuttaa ohutta vettä. No, parempi vesi, kuin lumi.

Sain eilen yhdeltä puutarhalta tilaamani amarylliksen sipulit ja mukana oli ohjekirjanen oikeaan hoitoon. Mutta pakko sanoa, etten ymmärtänyt lukemaani. Asia oli varmaan rautalangasta väännetty tumpeloille, mutta tämä tumpelo ei tajunnut. Olen monessa asiassa huomannut, etten aina ymmärrä lukemaani. Olen niitä juuria liottanut sen mainitun ajan ja ideana olisi ne lasimaljassa kasvattaa ilman multaa. Saas nähdä kuinka kuolevat ennen Joulua. Onneksi kaupat lähempänä pullollaan kukkia, jos aivan metsään menee.

Mieli on jotenkin alakuloinen, en mahda mitään. Vaikeaa innostua mistään ja kammottaa vaan kuinka Joulu lähestyy vaikka kuinka koitan asiaa mitätöidä päässäni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.11.2020 klo 13:16

Mieli taas sotii kaikkea korona politiikkaa vastaan. YHtenä päivänä uutisoitiin, kuinka rokote saadaan heti alkuvuodesta. Joo, seuraavana päivänä puhuttiin, että 10% tulee ja se menee terveydenhoidon henkilöille, jos edes riittää heillekään. Sitten, jos ja kun saadaan lisää niin rokotetaan riskiryhmät ja vanhukset. Mutta siinäkin arvotaan, ketä kannattaa rokottaa? Onko se taas niin, että heikonmat kuolkoot rauhassa, säästetään rokotukset eniten äänessä oleville ja silmäätekeville. Eihän sitä ole ääneen sanottu, mutta varmasti koko meidän eduskunta kuuluu ensiksi rokotettavien piiriin. Ja varmaan ne, joilla on rahaa yksityispuolelta hankkia rokote. Kun minusta meidän ihmisten pitäisi olla tasa-arvoisia. Mutta eihän se näin mene.

Harmaa päivä jälleen. Aurinko kurkisti ehkä vajaa 5min pilvien raosta. Näkyi pyyhkimättömät pölyt. Ei uskoisi Joulun olevan noinkin lähellä, kuin on.

Piti antaa Heavenille parafiiniöljyä hiukan, kun vatsa ei toiminut. Niin vaan osasi isänsä tyyliin toisesta suupielestä liruttaa sen rintakarvoille. Siinäpä taas uarakka saada se petyä pois. Vatsa onneksi toimi, eikä mennyt ihan kuralle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.11.2020 klo 12:52

Hyiiiii..loppuviikosta luvattu räntää. Ei kyllä inspiroi yhtään. Vaikka on kauhean synkkää, niin oltaisiin hyvin ilman kuvottavaa lunta hyvin pärjätty.

Oravakaksoset olivat odottamassa jo aamuruokaa, kun menin. Tai ei ne kaksosia ole, varmaan sisäruksia, mutta meillä paha tapa aina antaa nimiä kaikille. Ihan harmaita jo ovat. Ja on hauskaa leikkiä yhdessä puunrunkoa ylös ja alas. Ikkunasta aina katselen heidän leikkiään.

Minun ystäväkatti kävi puhuttelemassa. Asuu varmaan jossakin lähistöllä, liikkuu vapaana. Hyvin hoidetun ja rakastetun näköinen. Heti kaatuu selälleen, kun näkee minut. Sitten putsataan roskat pois turkista ja kysellään kuulumiset. Sitten hän lähtee kotiaan kohti. Mukava vieras. Eeros on lopettanut meillä käymisen. Kova on ikävä.