Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.11.2020 klo 13:06

Että osaakin olla taas vaikeita unensaanti ongelmia. Tai nukahdan kyllä, mutta aamuviiden aikaan herään ja ei meinaa uni tulla millään. Sitten koko aamupäivä menee sohvalla torkkuessa. Kaiken maailman asiat alkaa pyöriä mielessä. Ilmanvaihdon tohinakin ärsyttää.

Eilen tuli upea documentti Satulinnasta. Siis Saksan Neuswansteinin linnasta. En osaa sitä oikein kirjoittaa, mutta varmaan jota kiinnostaa löytyy googlaamalla. Olen vieraillut linnassa ja ne mitä näytettiin herätti muistikuvat niin kirkkaina mieleen. Haikeanakin. Se oli uskomaton kokemus. Tuskin koskaan enää saan siellä käytyä. Oma terveyskin asettaa rajat. Koronasta puhumattakaan.

Kauhean synkkä päivä. Kovia tuulenpuuskia. Ei kuitenkaan sada, vaikka minusta ne ennustivat kovaa sadetta tälle päivälle. Ja loppuviikosta tulee lunta ja räntää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.11.2020 klo 13:40

Varmaan jotakin tein oikein, koska amarylliksissä näkyy hiukan vihreää. Eivät siis vielä heittäneet henkeänsä. Vielä kerkeävät ennen joulua?! Joulunvihaaja osti tänään marketista ensinmäiset hyasintit. Niitä minä rakastan ja ihme kyllä astma ei kauheasti häiriinny tuoksustaan. Ostin haudalle sellaiset ledkynttilät. Piti kysyä neuvoa, kun ei järkiparka tiennyt kummoiset patterit niihin. On niin tuulisia päiviä, ettei tavalliset liekkikynttilät millään pala, kun hauta niin aukealla paikalla. Pitää testata kotona sitä ajastinta. Pitäisi syttyä ja sammua valoisuuden mukaan.

Oli sitten kynsienleikkauspäivä kateilla. Tai aivan vaan terävinmät kärjet leikkaan. Master hoitaa hyvin jalkojaan seisomalla ekokerma kulhossa. Hmmm.. Master antoi kiltisti leikata, mutta Heaven on kehittänyt draaman. Murisee, ärisee ja koittaa purra..

Oltiin Heavenin kanssa kävelyretkellä. Taisi mammalle olla liikaa, kun piti puuskuttaa moneen kertaan. Ja ihmisille ikkunoissaan, jotka asiaa ihmettelivät. Eikös se mene, että jokainen taaplaa tyylillään? Suotakoot tämä minulle ja Heavenille. Ihan pikkuisen oli liukasta varjopaikoissa, että hyvä, etten lenkkareilla lähtenyt. Vaikka varmaan plussanpuolella ollaan. Lumikaaos varmaan odottelee jo aika lähellä?! En tiedä pysyykö se maassa vai lämpeneekö keli uudelleen?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.11.2020 klo 13:29

Kaikki kuvottavan valkoista. Vihaan lunta, talvea ja joulua. Eikä mielialaa ollenkaan parantanut se Uudenmaan koronatilanteen tiedotustilaisuus. Kaukana ollaan Uudestamaasta, mutta vain ajankysymys, koska korona löytää tännekin. Hirveästi uusia tartuntoja ja jälleen uusi kuolema. Minä en usko rokotteen tulevan saatikka auttavan.

Ja en ymmärrä satoja Suomalaisia, jotka lensivät tänään Kanarialle. Pitääkö sitä tautia sieltä hakea lisää? Minusta jokainen saisi kustantaa karanteeninsa itse. Saatikka, että pitää roikkua ravintoloissa. Olla massatapahtumissa, kuntosaleilla, harrastaa.. Eikö ihmiset ihan oikeasti välitä? Tai tajua, että tämä tauti saattaa viedä hengen? Oireettomana tartunnansaaneena ehtii tartuttaa todella monta, jolla se voikin olla kohtalokasta. Herätkää ihmiset!!!!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.11.2020 klo 12:55

Plussanpuolella ollaan, mutta ei tarpeeksi, että lumi sulaisi pois. Kunhan ei yöllä pakastaisi ja tulisi jäätiköt. Se minulle ikuinen kauhun paikka.

Kerätään kattien kanssa herkkulaatikkoa jouluksi meidän alueen eläinsuojelupaikalle lähetettäväksi. Kun meillä itsellä on niin paljon ja samaan aikaan on katteja ilman kotia. Ottaisin lisää katteja, mutta nämä kaksi on sellainen kaksikko, ettei väliin mahdu ketään. Siispä teen edes jotakin hyvää, joka mahdollista. Ihmisille on joulupatoja ja vaikka mitä keräyksiä, mutta entäpäs karvaiset kamut..

Huomenna yksi meno, joka tympäisee kunnolla, mutta pakko suorittaa terveyden takia. Hirvittää vaan kuinka odotustila järjestetty turvalliseksi vaikka maskeja käytettäisiin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.11.2020 klo 13:04

Hyvin se meni. Pääsin ennen aikaani. Minulla on huono tapa olla aina aivan liian aikaisessa joka paikassa. Aina joutuu jotenkin selittelemään, kun itseä nolottaa asia. Kuin koittaisin hoputtaa häntä jolle olen milloinkin menossa. Mutta on se toisaalta hyvä näinpäin, etten aina ole myöhässä. Kultainen keskitie ei vaan löydy.

Ikävä, harmaa ilma, nakkelee vesiräntää. Taas on menossa huonosti nukutut yöt. Uni vaan katkeaa ja ei tule takaisin vaikka kuinka houkuttelisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.11.2020 klo 13:07

Ahdistaa tämä koronakaaos. En ole tämän päivän lukuja vielä nähnyt, mutta se eilisen 9 uutta kuolemaa pysäytti kerrasta. Ja kuinka paljon tartuntoja ikäihmisten asuntoloissa. Juuri heissä, jotka ne joita pitäisi suojella. No, tietämättä taustoita en tiedä onko oma käytös vaikuttanut asiaan. Mutta joka päivä puhutaan koronasta, jokaisen pitäisi jo tietää kuinka suojautua ja suojata muita. Käsittääkseni Helsingin seudulle tullut tänään järeitä rajoituksia?

On onni asua pois ruuhkista. Jossa on tilaa väistää toista ihmistä. Ehkä pysyä suojassa koronalta. Kun nyt saisimme pian toimivan rokotteen, ennenkuin leviää niin, ettei mahda mitään.

Minua ahdistaa korona, kaiken muun lisäksi. Siiinäpä taakkaa kantaa. Ei ihme, että uni karkailee. Ja nähnyt unet on sitten outoja. Pesin muka katteja tuossa meidän viherkeskuksen tiloissa ja kauha putosi kuraojaan ja sitä sieltä koukin..ihme unia.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.11.2020 klo 14:22

On varmaan ilma sakeana kirosanoja..meikis viritellyt jouluvaloja vaikka en niistä tykkää. Tuntui vaan huonolta olla ainoa pimeä talo tällä kadulla. On vaan haastavat pistorasiat joihin ei mikään istu. Sitten iski huimaus ja hengenahdistus. Hermostuin niin siitä heti seurasi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.11.2020 klo 13:39

Tulipas rampattua asioilla niin, että talvikengät hankasi rakot jalkoihin ja nyt ei kärsi kuin crockseilla hipsutella sisällä. Ehkä hiukan liikaa ahnehdin yhdelle aamulle tehtävää, mutta ei haluta huomenna keskustaan, kun on joulunavaus ja muutenkin perjantaisin aina enempi ihmisiä liikkeellä. Kauhea punakynä poliisi kyttää miten kirjoitan sanoja minunlaillani ja ei sovi hänelle.

Kattien, lähennä Masterin muonapaketti tuli. Kohta varmaan postipoika ihmettelee montakos lemmikkiä meillä onkaan. Ja kallis hammasborstanikin tuli. Oppisi tässä käyttämään sähköistä. En omasta mielestä saa puhdasta vaikka kuinka hankaan ja astmalääkkeetkin otan puhallusputken/tilanjatkeen kautta ja heti purskuttelen suun. Pienen ihmisen suuria ongelmia.

On muuten yllättävän paljon palveluita, joissa eivät käytä maskia?!

Hävetti aamulla mennä kirjastoon ja sanoa, että kuulun riskiryhmään, saanko tulla heille erikseen varattuna aikana? Tottakai sain, mutta jotenkin itselle tuli sellainen ahaa-oivallus jälleen kerran, että juu, riskiryhmässä sitä ollaan vaikka ei päälle näy.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.11.2020 klo 12:59

Saatiin iso säkillinen hyvää mieltä ja rakkautta. Oikea Lauantai ylläripylläri Heavenin kanssa, kun Eeros kulta odotti meitä kuistilla. Aivan ihanaa. Poika ei kuulemma juurikaan liiku enää talvella ulkona, kun alkaa ikääkin tulla. Vaan muistipa meidät. Master ei halunnut tulla katsomaan, kun ulkona pientä pakkasta ja luntakin..antaa eukkojen vouhottaa "plinssistä". Kyllä Heaven katseli tarkkaan. Ja pissi sisällä heti selkeän sydämen toilettiinsa.

Tälläinen muistuttaa miksi tässä jaksaa elää elämäänsä. Orava kävi aamupalalla ja Tauno päivätankkauksella. Ei ollut pullaa Taunolle. Tauno tykkää pullasta. Tauno, mustarastas.

On hupaisaa seurata jouluvalorallia. Joillakin tarve pistää aina parenmaksi kuin muilla ja siinä sitten unohtuu jo hyvä makukin. Meillä hyvin niukasti, kun en ole jouluihminen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.11.2020 klo 13:09

Jotenkin kolea ja harmaa päivä. Ja huomenna alkaa Joulukuu?! Ei inspiroi, mutta sittenpä sekin vuodeksi ohitse.

Olin valmistautunut soittelemaan eläinlääkärille aikaa, kun Heavenin vatsa liian kauan kovalla. Annoin monena päivänä parafiiniöljyä pikkuisen. Pelotti, että menee ihan ruikulle. Olin varannut ajanvarausnumeronkin valmiiksi, että aamulla soitan. Ei tarvinnut. Neiti tuli aamuseiskalta onnellisena kehräämään vatsani päälle. Nyt se tuli. Nyt se tuli! Kyllä stressasinkin kauheasti asiasta. En tiedä onko namujen syönti kovettanut masua vai mikä?! Ikä tietty tuo omat haasteensa niinkuin ihmisillekin.

Posti yllätti ja toimitti huomiseksi luvatun Masterin soppapaketin jo tänään. Kiva näinpäin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.12.2020 klo 13:10

Kyllä nolotti marketissa, kun alkoi yskittää kauheasti kassajonossa. Minulla on maski ja ei ole koronaa vaan tämä kirottu astma. Ulkona suht kosteaa räntää nakkeli, kauppa täynnä tuoksuja ja maski ainakin minulla vaikeuttaa hengittämistä. Alkoi siis yskittää. Yskin kyynärtaipeeseeni, maski päällä. Koitin astmapiippua ottaa jonottaessani, mutta yskitti lisää. Kun ei aina kehtaa selittää suureen ääneen, ettei ole koronaa vaan on ihan oikeasti astma. Kaikki katosivat perästäni jonosta. Nolotti aivan kauheasti, mutta samalla kiukutti. Minkä ihmeessä mahdan astmalleni? Tuo kauhea käsidesin tuoksu menee jo henkeen suunnattomasti. Jos minulla korona olisi en kyllä liikkuisi kaupoilla! Mutta, kun kylällä liikkuu sitkeä juoru, että meidänkin kylällä olisi jo korona. Minulla se ei ole. Pitäisiköhän kiinnittää iso lappu selkäänsä, jossa lukisi astma ei korona? On kai minullakin oikeus elää ja hengittää?!

Oravan kanssa juteltiin pitkät tovit, kun vein pähkinöitä hänelle. Päästi aivan viereen ennenkuin säkättäen kiipesi ylemmäksi. Koitetaan ystävystyä.

Tänä vuonna laitamme kattieni kanssa kaksi isoa pakettia tämän seudun eläinsuojeluun tuomaan kodittomille kateille hyvää joulua. En minä muille lahjoja laita, mutta tuo tuntui niin vahvana tänä vuonna.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.12.2020 klo 13:02

Tuli aivan kauhean syyllinen olo, kun kyselin montako koditonta kisua eläinsuojassa on..!2 aikuista ja 11 pentua...ja samaan aikaan omilla kateillani jopa sellainen turhuus, kuin kissojen joulukalenterit. Ehkä tämä asia nyt juuri tuli minulle niin tärkeäksi, kun kuitenkin minut pelasti koomasta vailla toivoa katit. Omat tosin, mutta kuitenkin. Ja se rakkaus, jota ympäristön katit minulle antavat..on minun aika tehdä jotakin takaisinpäin. Ehkä tämä on nyt se tapa minulle toimia. En tiedä voiko kukaan tajuta, tämä kuitenkin niin monimutkainen asia ollut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.12.2020 klo 13:12

Koronarokote-asia alkaa taas ärsyttää. Ensin uutisoitiin, kuinka joulukuun alussa saadaan rokote..sitten  se siirtyi joululle ja ihmeteltiin kuka rupeaa jouluna rokottamaan. Nyt sitten puhutaankin Tammikuun lopusta?! Ja samaan aikaan Britit alkaa jo rokottamaan. Hm..taas alkaa vahvasti näyttämään siltä, että vaikka kuinka ollaan Eu;n jäseniä niin jalkoihin tullaan jäämään, kun isot maat rohmivat rokotteet. Kuinka kauheasti meiltä kuolee ihmisiä vielä?

Oli aikamoista se uutisointi Ruotsista, kuinka vanhukset oli laitettu saattohoitoon vaikka heidät olisi voitu mahdollisesti pelastaa hoidolla. Käsitin, etteivät tavanneet edes lääkäriä vaan suoraan saattohoitoon. Missä ihmisarvo? Missä kaikkien oikeus terveydenhoitoon? Tuleeko meille käymään samalla tavoin, kun sairaalat täyttyy ja tehohoitoon ei mahdu. Samaan aikaan piittaamattomat järjestää suuria juhlia ja laskettelupaikoilla bailataan. Yksityiset pitävät paikkojaan auki. Toki ymmärrän rahan merkityksen, mutta eikö loppupeleissä kuitenkin elämä ja terveys ole tärkeämpää. Ja kun joulu lähestyy lähdetään maalle etelä-Suomesta ja tuodaan tartunnat mahdollisesti sinne, missä säästytty. En tajua eikö ihmiset välitä? Uutiskuvaakin, kun näytetään Helsingistä niin siellä kulkee paljon ilman maskeja?????

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.12.2020 klo 12:47

Harmaata ulkona ja harmaata sielussa. Tiet jäätiköillä. Äsken kävi onneksi kaupungin hiekoitusauto ajoteille hiekkaa ajamassa. Toivottavasti kukaan ei ole kaatunut jo.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.12.2020 klo 13:47

Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille. Täällä harmaa päivä ja yöllinen sade ja lämpöasteet ovat sulattaneet lumet pois. Kunhan ei yöllä pakastaisi, sitten olisi tosi vaarallinen keli.

Mikään ei ole niin fiksu kuin minä, kun unettomia öitä viettänyt murehtien kuinka saan hyväntekeväisyyspaketeistaisonman autosta ärrälle. Ajattelin lykätä maata myöten, mutta nyt on sula maa. Sitten muistin joskus ostaneeni tarjouksessa wcpaperia ja serlaa ja ne oli sellaisessa tooooosi jättikassissa. Sinnehän se paketti sujahti ja sen saa raahattua helpommin.

Aijai meille oli Heavenin kanssa plinssi ylläripylläri. Plinssi tuli juoksujalkaa tietä myöten, kun juuri oltiin menossa ulos. Hyvin plinssi tietää meidän aikataulut. Ihana Eeros! Kyllä oltiin jo kaivattu suurella sydämellä.