Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.04.2020 klo 13:30

Kyllä niin tyhmän päätöksen tekivät, kun jo tänään aukaisevat uudenmaan rajat. Joo, tiedän kyllä lakikohdat, jankkasivat niitä tiedotustilaisuudessa, mutta minne hemmettiin unohtui puhtaan järjen käyttö??? Kun on nähty paikat joissa on suurimmat tartuntaketjut ollut. Nyt päästetään, kuin lehmät kevätlaitumelle ja joka ikinen lähtee ihan vaan kokeillakseen millaista on päästä vapaasti ajamaan. Mennään mökeille ja kavereilla, sukulaisille ja kohta tartunnat nousee, että humina käy. Sitähän voi olla tartunnan kantaja vaikka ei ole oireita. Mennään kaupalle mökkipaikkakunnalla ja tavataan tuttuja naamoja jnejne. Varmaan siellä jo ihmiset jonottaa rajan avaamista. Käsitin, että klo 13 avattaisi.

Kaupunkikin heräsi soittelemaan avuntarpeesta. He kysyi minulta kuinka apteekki ym asiat sujuu? Eikös heillä se tieto pitäisi olla? Teki mieli sanoa jo tosi rumasti, mutta tuskin se soittelijan syytä mitä käsketään kartoittaa.

Ja koitin tilata kattien hiekkaa. Joko ei ollut varastossa tai sitten ei päässyt verkkopankkiin maksamaan. Oli pakko hyväksyä se luotto vaihtoehto, että sai tilauksen läpimenemään. Onko se perhana liikaa  vaadittu, että edes verkkopankkimaksu toimisi..pyöritti vaan ympyrää..yritin monta kertaa. Kai on taas niin paljon ihmisiä linjoilla, ettei mikään toimi. Sulkisivat samalla koko maan. Opetan katit tekemään lumeen tarpeensa. Yksi perhanan virus ja mikään ei toimi, kukaan ei tiedä mitään ja tehdään vaan idioottikauppoja suojamaskeista. Kuinka elämä muissa maissa voi sujua, kun Suomi nyt jo yskähtelee.. Ei tässä jaksa positiivisella mielellä olla, kun ei edes kissanhiekkatilaus meinaa onnistua.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.04.2020 klo 13:36

Kuten ilmasta huomaa tein ensimmäiset kesäkukkaostot. No, ihan vaan orvokkeja. On sellainen lajike, joka kestää hallaa. Ostin muutaman mikäs se nimi nyt on? kuppo/amppeli ilman henkseleitä? Anyway,, haudalle, jos veisi sellaiset tässä joku päivä. Yhden amppelin oven pieleen roikkumaan..tosin otin sisälle, kun rupesi räntää satamaan..Ja kuistin kukkalaatikkoa varten orvokkeja, pitää seurata ilmoja hiukka. Puutarhuri sanoi, että jos orvokki hyvin kasteltu se kestäisi kuolematta hallaa. Ja sisälle ilahduttamaan muutaman nk. vanhanajan pelargonin, jos ja kun saan pysymään elossa kesään saakka, niin voin nostaa sitten ulos.

Kyselin, kuinkas kesäkukat voi hankkia, kun riskiryhmäläisenä ei saisi tulla sinne ryysikseen. Soitto vain ja toimittavat kotiin ja heillä on sellainen kannettava maksupääte.

Hiukan aikaista minun huolehtia moisista, mutta kävin siellä nyt, kun tiesin, ettei ole muita. Hain siemenverkko/kukkaverkkoni samalla ärrältä. Hiukka hirvitti, kun edelläni vanhus pelasi kaikenmaailman pelejä kenosta, lomatonniin jne ja osti arpoja. Summa oli huima 320e. Täytyy olla hirveän suuri eläke, että moisen satsauksen tekee. Mahtaako omaiset tietää ja pitäisikö huolestua? Hänen poikansa sinne hänet toi.. Asia ei mitenkään minulle kuulu. Seisoin turvavälin päässä, mutta pakostikin näin ja kuulin.

Jäätävä tuuli ulkona. Ei Heavenkaan viihtynyt kuin hetken.

Ah, olen jo vuosia valittanut, että sellaiset nk huonojen käsivoimien omaaville tarkoitetut kynsisakset on vaarallisia. Ne leikkaa ennen kuin kunnolla painaakaan, sanoo hän joka leikkasi ison vuotavan vekin sormeensa, kun puolitti niillä pilleriä.

Minun mustarastaat kärvistelee kylmässä. Ei kuulu laulua tänään. Kaksi joutsenta näin aamulla. Huikkasivat moin.

Osa kattien hiekoista tuli ja muonat. 2 säkkiä puuttuu. Jospa odotan maanantaihin ennen kuin kyselen perään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.04.2020 klo 13:44

Äsytääkkö ketään muuta nämä tsemppausjutut tyyliin, kyllä me tästä selvitään.. Näen jo punaista, kun kuulen hallituksen jauhavan samaa paskaa ja jopa pressa vakuutti, kuinka pirulaisen voitamme..kun totuus on, ettei me kaikki siitä selvitä. Järkyttävää miten vanhusten kuolemia koronaan hoitokodeissa unohdetaan ilmoittaa julkiseen tietoon ja kuinka heidän hoitajiltaan puuttuu suojavälineet ja nyt sitten syytellään, etteikö jotakin kangaspalasta älynnyt edes käyttää...En tiedä mikä on lopullinen syy tapahtuneeseen ja kuka on se, jonka pitäisi vastuu loppupeleissä kantaa. Muistan niin kirkkaasti, kun ministeri vakuutti kriisin alkaessa kuinka meidän suojavälinen varmuusvarasto riittää ja kuinka Suomi on varautunut paremmin kuin muut..Kuinkas olikaan totuus? Sitten tehdään näitä huijaus maskikauppoja..Ja näitä mukamas parempia, joista hoitajat saivat allergisia oireita..Kyllä Suomi on asian hoidon mokannut todella pahasti ja taudin huippu ei ole vielä lähelläkään. Tuskin pääsiäisenä testatut on vielä tartuntamäärissä ja nyt kun uudenmaan rajat aukesi, kuinka virus pian leviää holtittomasti...

Ja tässä pitäisi uskoa, että selvitään? Vanhukset ja riskiryhmäläiset. Me, joista kukaan ei välitä pätkääkään. Me, joilla ei ole sukua tai ystäviä, jotka kyselisi pärjäämmekö? Joiden naapurit vaan nauttisi, jos tauti iskisi meihin. Nämä on totuuden sanoja. Me kaikki emme ole niitä, jotka selviäisimme tsemppaamalla. Meidät on suljettu elämän ulkopuolelle, kun emme saa liikkua normaalisti. Viedään se viimeinenkin henkireikä elämään. Miksi näistä asioista ei puhuta oikeina? Onhan ne terveet ministerit ja hallitus varmasti niin hyvin suojassa, ettei riskiryhmien arki kosketa milläänlailla. Vaihtaisivat paikkaa. Ottaisivat kaikki sairaudet ja eristyksen. Kokeilisivat miltä se ihan oikeasti tuntuu. Alkaisi tyhjät sanat varista.

Ihan hirveän hyytävä tuuli taas ulkona. Lintuparat säälittää vaikka ruokaa tarjoan heille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.04.2020 klo 13:16

Sunnuntai, taas. En ole saanut mitään aikaan. Nukuin sohvalla aamupäivän ja näin painajaista hukkuneesta puhelinnumerosta. Pitääkin tarkastaa onko se vielä tallella?

Harmaa päivä, tuuli on hiukan rauhoittunut eilisestä. Huomenna pitäisi jopa olla mukavan lämpöistä. Pitää aloitella pihahommia, kun vaan saisi aikaan.

Jouduin Masterille antamaan tilkkasen parafiiniöljyä vatsan toimintaan. Nyt kauhulla odotan annoinko kuitenkin liikaa? Omasta mielestä en, mutta sittenpä näen. Eläinlääkäritkin aina määräävät kissoille parafiiniöljyä, jos vatsa kovalla.

Eilen katselin vanhaa Ace Ventura, lemmikkikyttä leffaa ja teki hyvää nauraa vaikka olikin niin typerää. Olen nähnyt koko sarjan leffat ennenkin, mutta siitä jo kauan. Harmitonta huvia. Hetkeen en ajatellut koronaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.04.2020 klo 13:31

Maanantai taas.. Tell me why i dont like Mondays!?

Joku/suuri epäilys Martza kattia kohtaan oli tappanut talitintin ja jäljellä vain iso kasa höyheniä. Aina tulee niin surullinen olo vaikka tietää, että kissoilla kissan vaisto ja heikoin aina häviää. Silti piti kyyneliä vuodattaa, kun siivosin höyheniä pois. Yhtään pikkulintua ei ole näkynyt tänään ruokapaikoilla ja eivät ole juurikaan äänessä. Surevatko lajitoveriaan?

Eeros se ei ole. On lakannut edes katselemassa ruokintapaikoilla. Voi johtua kipeästä jalastaankin, ettei enää metsästä.

Aloitin pikkuisen pihahommia. Yhden köynöksen vedin maan tasalle, kun kuitenkin maasta tekee hyvät alut. Jää aina kuiva oksisto talveksi ja kyllähän niistäkin alkuja tulee, mutta ruma katsella kuivaa oksistoakaan ritilässä. Ikkunalaatikot tyhjensin myös. En vielä orvokkeja istuttanut. Odottavat seuraavaa tarmon purkaustani. Niin on märkää, ettei voi vielä haravoida. Nyt pitäisi tulla ainakin pari hyvää päivää puuhastella.

En antanut liikaa parafiiniöljyä, piti antaa hiukan lisää. Olen varmaan liiankin varovainen. Pitää pestä Masterin rintakarvat, kun suupielestä valutti niihin öljyn.

Heaven viihtyi kuistiulkoilullaan. Kaipasi haukkukaveria, mutta ei osunut aikataulut yksiin.

Koskahan se koronahuippu osuu Suomeen? Jostakin luin, että muutamassa viikossa olisi Uudellamaalla. Koko asia ahdistaa niin kauheasti, ettei mitään rajaa.

Kadoksissa olleet kissanhiekat saapuivat tänään. Kaikki hyvin sillä rintamalla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.04.2020 klo 14:58

Nyt kehtaa jo nauraa isolle kömmille mikä meinasi tapahtua.. Ei käynyt edes pienessä mielessä.. Siis talvirenkaiden vaihdattaminen kesärenkaisiin. Eilen sukulainen sanoi sivulauseessa, että sisko menee tänään renkaat vaihdattamaan. Jestas, aivan kuin olisi halolla lyöty päähän. Ei tosiaan ollut käynyt edes mielessä. Sama, kuin talvikenkien vaihtaminen lenkkareihin.. Sain tutusta autokorjaamosta ajan heti tälle päivälle ja nyt on kesäkiekot alla ja talvikiekot jäi hotelliin. Huhhuh minun kanssani..olen niin koronakoronakorona ajattelussa, ettei muuta ole päähän mahtunut. Onneksi kuuntelin mitä puheli.

Ei ollut marketissa ekokermaa, vaikka sitä menin Masterille ostamaan. Huomenna tulisi. Pitänee käydä ostamassa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.04.2020 klo 13:39

Ihana ilma. Ei lähtenyt Heaven kävelylle vaikka houkuttelin. Tuumaa, ettei maa ole vielä tarpeeksi lämmin. No, loppuviikostahan taas kylmenee reilusti.

Ikävää huomata, että paikkakunnan iso marketti syytää rahaa isoon remonttiin, joka sekoitti ennen niin loogisen järjestyksen huonoksi..ja kun vielä asiakaspalvelukin muuttuu tylyksi. Turhaan kävin ekokermaa kaipailemassa. Tulee sitten joskus.. Se on Arlan tuote ja ei tiedä koska kuorma tulee. En kyllä lähde enää uudelleen. Olo on kuin maratonin juosseella. Kaupassa, turha reissu, haravointia, auton pesua ja puolen tunnin tblotto mittely Masterin kanssa kädet verta vuotaen. Aamulla sängystä noussessa huimasikin, pitänee taas alkaa verenpainelääkkeet.

Kyllä en tiedä kuinka saisin tbl Masterille. Jos murustan ja veteen laitan niin en sa lääkemurut menee pohjalle ja en saa niitä ruiskuun. Pitänee huomenna pistää sormeen vaikka Nutriplussaa ja pyöräyttää tbl muruissa ja posken sisäpuolelle pyyhkäistä. tuskin saa niitä pois syljettyä..luulisin..tosin en ihmettelisi Masterin tuntien.

Jotenkin väsyttää henkisestikin kovasti.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.04.2020 klo 13:14

Lopultakin sain ekokermaa. Ostin kaikki 5 purkkia. Laitoin osan pakastimeen. Näillä päästään pitkälle. Kävin samalla omaisen haudalla ottamassa kuivuneet callunat pois ja sytytin kynttilän. Minulla on orvokkikulho valmiina, mutta pitää seurata kuinka ilmat tässä kylmenee.

Tänään käytin tbl antamiseen uutta lähestymistapaa. Muruset pyöritin sormeen, jossa oli Nutriplussaa ja sisäposkeen vetäisin. Kyllä ainakin muutama muru meni perille. Kuolasi jonkin verran ja on vettä juonut kiitettävästi. Jos nyt olisi muutama tälläinen helpompi tbl anto, niin jos sitten pystyisi taas palaamaan normaaliin.

Vein viimeisen rasvapötkön linnuille. Enenpää ei irtoa. Eipä lintuja näy syömässäkään. Tikka käy vielä rasvaa hakkaamassa. Linnut lennähtelee peräjälkeen ja tekee piruetteja. Taitaa olla pesäasiat jo mielessä.

Eilen oli taas kymppiuutisten kevennyksessä ne ihanat kurjet, jotka ennenkin olleet. Kumpa meilläkin olisi. Mahtuisi tuohon pihalle asustamaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.04.2020 klo 12:56

Taas tuli harmia oikein kunnolla. Tuli ajanvarauksia ihan ykköskirjeellä/onkohan aikoja vapautunut, kun toiset jonottajat kuolleet koronaan? Tiistaina olisi isolla kylällä keskussairaalassa labrat ja spirometria ja siitä viikon päästä keuhkolääkäri. Pelottaa aivan kauheasti mennä sairaalaan, jossa varmasti isompi riski saada korona kuin kotikylältä. Mutta jos peruutan, laittavat minut odottamaan toisen reilun vuoden aikaani. Uskallanko minä mennä? Tietty pesen käsiä ja pidän turvaväliä, käsidesi on laukussa.. Silti pelottaa..

Ajattelin, etten mene hammaslääkärillekkään saman pelon takia, kun paikka murtui ja olen sitä lykännyt pelossa. Mutta tilasin sitten ajan, kun isompi riski nuo labrat ja puhallustestit ja keuhkolääkärin vastaanotto taitaisi olla.

Ja nyt pitäisi toteuttaa itse hiusten värjäys, koska kampaamoni on suljettu korona-ajan vuoksi. Kun saisi aikaan. Olen niin vetämätön. Vatsaan koskee heti tuo stressi tulevista.

Kylmempi ilma ulkona taas ja hyytävä tuuli. Ei ole västäräkit vielä saapuneet. Saa nähdä tuleeko käki äitienpäiväksi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.04.2020 klo 13:17

Hiukset onnistuivat mukavasti. Varmaan väritkin kehittyneet siitä kerrasta, kun viimeksi itse värjäsin hiuksia. Vuosia sitten. Ei valunut eikä sotannut ihoakaan.

Järkyttävä tuuli taas ulkona. Tuntuu enenpi ihmeeltä, jos ei tuulisi niin joka päiväistä se on.

Me otimme Heavenin kanssa ekat askeleet kevääseen. Hänen tahdostaan. Kerättiin osa terveisistä havuista ja patsasteltiin pihakivellä. Tästä se alkaa. Saas nähdä koska lähdemme pihalta kadulle kävelemään. Master ei vielä halua ulos, mutta kohta alkaa varmaan ekat korret nousta vakio rouskutus paikassa. Aamulla aikaisin Heaven pullautti karvapötkön, tietty uudelle matolle. Oli niin kuivaa ja tiukkaa, että sai vaan nostettua pois.

Meillä on kaksi mustarastas naarasta pihalla. Taunon puoliso Ansa ja toinen. Varmaan kaksi mustarastasta kilpailee huomiosta häneen. Aika nuori orava käy pähkinöitä mussuttamassa. Ihan harmaa vielä.

Juuri luin jonkin otsikon, että korona huippu tulisi vasta syksyllä, koska sitä on niin hidastetuttu. Eli piina jatkuu koko kesän.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.04.2020 klo 13:15

Hyytävä tuuli taas. Aurinko pilkahti hetken paksun pilvimassan välistä. Nyt näyttää siltä, että kohta tulee räntää vaakatasossa.

Linnut silti jaksaa kevättä lauleskella. Ja kun Heavenin kanssa ulkoiltiin, yksi talitintti niin koputteli linnunpönttöä. Saisivat pian valita omansa, kun kirjosieppo tulee niin se saattaa häätää toiset pois, jos pönttö häntä miellyttää. Västäräkki ei ole vielä tullut.

Mustarastaat on varmaan jo pesää rakentelemassa, kun käyvät vain pikapikaa syömässä.

Huomenna olisi hammaslääkäri ja tuhat ja yksi pikku hommaa. Tiistaina sitten isolle kylälle. Edelleen hirvittää mennä sinne. Pelottaa se korona kuitenkin. Mutta, jos se on päätetty, että saan koronan niin sehän tulee vaikka mistä. Minua vaan pelottaa se kuolema, kun koomareissuni oli väläys niin kauheaan ja kieroutuneeseen maailmaan. Jos kuolema on sellaista en halua kuolla.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.04.2020 klo 13:56

Huhhuh, olenpa juossut asioilla ja hoidellut pikkujuttuja. Onneksi tuli se hammaslääkäri tilattua, koska ovat koko toukokuun kiinni, tuli aikamoisena yllätyksenä. Uuden luurin hankin ja huomasin osan puhelinluettelostani kadonneen, en ollut tallentanut numeroita. Onneksi ne joihin useinmin soittelen olivat tallella. Muutama pitää selvittää.

Huomenna sitten labraan ja hengityshoitajalle. Kammottaa. Koitan olla varovainen ja käyttää käsidesiä, olla yskimättä toisten suuntaan ja pidän etäisyyttä. Ei kai sitä muuta mahda tehdä.

Vien samalla kattisuvun haudalle orvokit ja kynttilät ja kassillisen kuivamuonia kasvattajalle, josko kattisuvulle kelpaisi. Eivät ole yhtä ronkkuja kuin omani. Sanoi mielellään ottavansa. Minä aina ostan tarjolle uutuudet ja aina petyn kun eivät syö.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.04.2020 klo 13:38

Nyt on lepo. Ottipas voimille reissu. Ja oli jännä huomata jo aamulla, kuinka n 5km päässä kotoa oli tienpenkat lumiset, mitä ei kotona ollut. Isossa kylässä alkoi räntää nakella ja muutin hiukan järjestystä. Tankkasinkin. Pikkuisen meinasin eksyä sairaalalla, kun olin eri kerroksessa kuin piti. Menin sisälle eri sisäänkäynnistä kuin normaalisti. Oli lyhyempi kävelymatka. Kaikkeni tein, ettei korona iskisi. Laitan kaikki vaatteet pesukoneeseen varmuudeksi. Kotona nakkeli pieniä rakeita, kun tulin. Piti autoa pestä, kun kura roiskui teillä.

Katit on vihaisia. Olen ilmaa. Kehtasin olla pois. Ja ensi viikolla seuraavan kerran, jos en sairastu ennen sitä, koputtakaa puuta. KNOKKNOK.

Kaikki mehut kyllä imaisi reissu. Ennen seitsemää heräsin. Koitin laskea, etten joutuisi työhönmenoliikenteen jalkoihin ja hyvin osui.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.04.2020 klo 13:14

Olipas eilen illalla oikein kevätsäiden helmi. Nukkumaan mennessä kaikki oli valkoista. Tuli räntää urakalla. Isoja leijakoita. Mustarastaat oli aivan kauhuissaan ja kyyhöttivät syreenin oksilla. Minulla on kyllä kaksi pariskuntaa. Tauno ja Ansa ja toinen pari. Ja sitten on hyvin sapuskoinut pullea olkoon nyt vaikka mammanpoika, joka ei halua aloittaa omaa elämäänsä. Toivottavasti ei ole joutunut kiusaamisen kohteeksi? En tiedä onko eläinten maailmassa sellaista? Toivottavasti ei huokaa entinen koulukiusattu minussa.

Onneksi tänään lumet ovat sulaneet, mutta taivas sen näköinen, että voi tulla uusintaa. HYi.

On ihan veto pois eilisestä ja otin parin tunnin päiväunet, jotka oli päiväpainajaiset. Varastin mukamas naapurista vaaleansinisen kuplan/vanhaa mallia omalle pihalleni. En tajua kuinka mukamas sain sen hypähtämään tänne ylemmäksi tontilleni. Ja kun painajaisessa suunnittelin palautusta kuplalle, se olikin kadonnut. Naapurilla ei ole sellaista autoa, että mistä lienee niin todenoloinen painajainen.

Pikkuisen taitaa se vahvempi uusi piikki nostaa verenpainetta. Painkoin laskenut muutaman kilon, joka vallan hyvä.

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.04.2020 klo 13:34

Hyvää erilaista vappua kaikille. Varmaan jää mieleen ikuisiksi ajoiksi. Eipä minun vapun viettooni mitenkään muuta. En harrasta remuamista, enkä joukkopiknikkejä ja jää poliittiset kulkueetkin aina välistä. Meillä on hyvä kattien kanssa juuri näin.

Vappumunkkeja ostin valmiina ja simaa myös. Ekokermaa kateille. Serpentiinejä hiukan ripustettiin. Ei riitä keuhkot palloja puhaltamaan. Vappuhuiskat olisin kateille ostanut/revittäviksi vapun jälkeen..mutta ei näkynyt marketissa. En tiedä suositaanko niitä enää edes.

Raahasin puutarhatuolit takakuistille ja multapussit lähenmäksi kohdettaan. Olen ikkunasta seurannut, kun Tauno käy rasvamakkaraa näykkimässä puussa. Nyt olin parin askeleen päässä, kun herra hypähteli ja noukki palasia. Olen jo niin tuttu hahmo, ettei pelkää. En ole ennen nähnyt mustarastaan tekevän moista.

Ilmat on ikävät. Lunta tulee isoina leijakoina vähän väliä ja maa hetken valkoinen, mutta sulaa onneksi pois.

Ajattelin huomenna vappukahvit kuistilla nautiskella. Laitan vaan enenpi päälle.