Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.03.2020 klo 12:52

Päivä päivältä ahdistaa enenmän koko korona. Jos huippua mahdollisesti odotellaan vasta toukokuun toisella viikolla, niin ompas tässä aikaa murehtia asiasta. Koko ajan hallituksen tiedotustilaisuuksia, mutta enpä tule hullua hurskaammaksi niistä. Päinvastoin ahdistaa enenmän. Pitäisi vaan linnottautua kotiinsa ja tilata kaupasta tai seurakunnan avustuksella ruokansa, mutta kun ei ole oireita niin en varmaan ole moiseen oikeutettu. Riittää tarvitsijoita ilman minuakin, joka kykenen käymään itse asioilla. Mutta joka käynti kuitenkin riski vaikka kuinka koittaa olla varovainen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.03.2020 klo 12:47

En tiedä pystyykö kukaan ymmärtämään, kun kerron, että jälleen kerran eilen tuli tunne, että mitäs, jos olenkin kuollut/koomassa ja vaan tuntuu, että eläisin? Mistä sen tiedän? Kuinka voi olla mahdollista, että 2000-luvulla ihmisiä kuolee näin kauheasti koronaan? Minun kooma-aikani oli kauheaa ja se niin sopisi, että kuvittelen yhä eläväni koomassani. Koska ihmiset ja paikat, tapahtumat koomassa oli niin tuttua vaikka jotenkin vääristynyttä ja pahaa. Kai tässä alkaa se vähäinenkin järki sammua?

Söin aamulla keitettyä riisiä ja kastiketta. Nyt sitten olen oksentanut riisiä. Se ei vaan sula minulla, sama makarooni. Tosi kuvottava olo. Kuitenkaan se kaikki ei vielä tullut ulos vaan pyörii vatsassa. Aivan, kuin ei olisi tarpeeksi vaikeaa tämä elämä.

Ihmettelen kovasti, ettei asuinkaupunkini ole mitenkään tiedottanut, mistä saisi apua kauppa ja apteekkireissuihin, jos iskee tauti. Minusta se olisi vähintä mitä voi tehdä.

Käyttäjä kirjoittanut 22.03.2020 klo 07:16

Ei taida kunnilla nyt olla aikaa järjestellä kauppa-asioita vaan ne pitää itse järjestää. Ja sehän on helppoa, lähes kaikilla kaupoilla on nyt tuontipalvelua. Jopa meillä. Apteekista en tiedä, koska meillä voi aina reseptilääkkeet  tilata ja noutaa kaupasta eli nyt nekin tuodaan kotiin. Niitä mulla on sallitut kolme kuukautta jo kotona. Vielä meillä on niin vähän nettitilaajia kauppaan, että tavarat saa seuraavana päivänä, Kerran viikossa mulle riittää tuonti.

Jos sitten oikeasti sairastuu, sitä pääsee kunnan kotihoidon piiriin ja sieltä saa avun.

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.03.2020 klo 13:47

Kiitos Maanvaiva. Menen huomenna kauppaan varmuudeksi tekemään sellaisen kotitoimitussopimuksen ja kun apteekki samassa aulassa kysyn sieltä kuinka toimitaan. Käyn aivan kauheilla ylikierroksilla vaikka ei mitään oireita olekkaan. Ja kun pikkukaupungissa asun niin huhut kertoo, että kaupungissa olisi yksi koronaan sairastunut. Huhut ovat huhuja aina niitä liikkeellä, ikävää minusta, etenkin jos sormella osoitetaan viatonta.

Oli tosi karua eilen se Suomen ensinmäinen koronaan menehtynyt. Samalla se, että kuinka entinen presidentin rouva sairastunut. Olikohan silloin vielä sitä kieltoa, ettei yli 10 hengen kokoontumisia..Oli miten oli, voimia toivon hänelle parantumiseen,

Aivan, kuin pihalla olisi jo toinen mustarastas...Varmaan Taunon viimevuotinen poika? Kohta se Ansakin tulee, kovasti Tauno odottelee.

Oli ylläripylläri Heavenille, kun ulkoiltiin niin Eeros prinssi ilmestyi meitä katsomaan. On se ihana ukkeli.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 23.03.2020 klo 13:05

Nyt on turvattu kauppa-asiat. Tein kotiintoimitus-sopimuksen. Niin kauan koitan tuota palvelua olla kuormittamatta, kun terveys säilyy ja uskallan liikkua ilman pelkoa, että voisin muita tartuttaa. Apteekkiin pitää vielä tällä viikolla ja kysellä, kuinka ne palvelut toimii, jos joutuu karateeniin. Jos joku hakisi niin saisiko minun Kela kortilla lääkkeeni, mutta kuinkas sitten maksupuoli. No, torstaina selviää, kun menen. Saattaapi tulla pitkä korona-kausi Suomeen.

Ihanaa, kun aurinko paistaa, vaikka hyytävä tuoli pyöräytteli kuistilla. Linnut kovasti äänessä. Ostin uuden rasvatangon tinteille ja voi, kuinka ilahtuivat. Niin siipiään värisytteli tyytyväisenä. Masterilla on alkanut huono kausi tbl otossa. Eilen puri ja tänään puri. Aina samaan kohtaan niin ei ehdi entiset kunnolla parantua.

Käyttäjä kirjoittanut 24.03.2020 klo 07:27

Hienoa, miehän sanoin, että asiat järjestyy. Tiesitkö, että verkkoapteekeista saa tilata myös reseptilääkkeet? Vaikka en miten kaukana sulla on paketin hakeminen, niin tuotakin voi katsoa sopiiko itselle.

Täällä kans karmean kylmä tuuli. Mun kissat ovat hengisesti väsyneitä minuun, ne eivät taida kestää sitä, että olen nyt paljon sisälle eikä niille jää tarpeeksi aikaa olla omassa ylväässä seurassa .

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.03.2020 klo 12:59

Ihanaa, kun poikkesit Maanvaiva. Täältä katit laittaa moiskahtavia pusuja ja vienosti tiedustelee olisiko mahdollista lomailla siellä, kun täällä mamma käy kauheilla kierroksilla ja äyhkii heille, vaikka he kuinka koittaa pyöriä jaloissa ja hakea huomiota...Hehheh.. Näillä tosiaan tapana heti reagoida mielialoihini, huolehtia. Pitäisi olla iloinen ja onnellinen, mutta aina tulee sanottua rumasti syyttä.

Heavenin sulhanen Eeros odotti meitä jo kuistilla, kun ruvettiin ulos menemään. Mukamas Heaven niskojaan nakkelee, mutta kuitenkin aina ilahtuu, kun muutakin kuin mamman naama. Ovat molemmat leikattuja katteja, että lienee tässä enenmän ystävyyttä, kuin lempeä. Mutta on niin ihanaa, että Eeros käy. Rakastan häntä kuin omaani.

Sain auton pestyä tänään tallissa. Ulkona ei vielä voi pestä, kun luiskassa lunta ja voisi sitten jäätyä. Varmaan tuli raidallinen, mutta ompahan isonmat kurat pois. Tietty noidannuoli iski toiselle puolelle. Vanha, raihnas kroppa raukka,

Aivan ihana ilma ulkona. Aurinko paistaa ja varjonkin puolella +8. Kauhasti himottaisi mennä haraamaan hiukka lumen pintaa rikki, että sulaisi nopeanmin. Tiedä vaikka menenkin vielä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.03.2020 klo 12:59

Olin eilen hiukkasen lunta haraamassa ja tänä aamuna toisen kerran. Alkaa ajoluiska vähitellen sulamaan. Kolottaa siitäkin edestä. Mutta talo varjottaa niin ei sula niin nopeaan, pitää hiukan avustaa. Ja tuleepas minulle hyötyliikuntaa.

+8 siellä paukkuu vaikka pilvessä ja kovia tuulenpuuskia. Ei Heaven halunnut takkia päälle, kun ilmankin tarkeni. Kohta, kun ajoluiska sulaa niin päästään ajotielle katselemaan ja haistelemaan. Master ei arvosta lunta ja jäätä ja haluaa vain vilkaista tilannetta sylissä.

Huomenna pitäisi apteekkiin ja kauppaan käymään. Sitten taidan aloittaa oma valintaisen karanteenin. Kuitenkin olen riskiryhmää sairauksieni takia.

Tänään uutisoitiin kolmas kuollut Suomessa. Surullista. Saas nähdä suljetaanko Uusimaa. Minusta se olisi pitänyt tehdä jo aika päivää sitten, ettei tauti pääsisi ainakaan sieltä leviämään. Kun siellä suurimmat tartuntaluvut kuitenkin.

Hirvittää Usan uutisointi, että purkavat koronakontrollit pääsisäiseksi. Onkohan sillä päämiehellä kaikki muumit laaksossa? Ja samalla ihmisellä ydinaseiden laukaisukoodit.

Tilasin Saksasta kattien muonaa. Toivottavasti tulee, ennen kuin kaikki kuljetukset pistetään poikki/jos pistetään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 26.03.2020 klo 13:50

Ei käy kateeksi hallitusta näinä päivinä. Kovien asioiden kanssa joutuvat painimaan. Toivottavasti päätös sulkea Uusimaa on oikea ja saataisiin virusta edes hiukan hallittua. Taisi taas olla yksi uusi kuollut tänään.

Olen ollut aivan kauhean tehokas. Apteekki, kauppa, posti. Ihan hävetti ostaa niin kauheasti kerralla kaupasta. Mutta ajattelin, josko ei ihan heti tarvitsisi kaupassa käydä, eikä taas kuormittaa kotiintoimituksia. Apteekissa olivat laittaneet pleksilasin asiakkaan ja apteekkihenkilön väliin. Hieno ratkaisu. Masterin lääkettä ei ole vieläkään tullut. Loppu tukusta. Ei auta kuin odotella ja kysellä perään. Masterille se sopii vallan mainiosti, ettei ole lääkettä.

Nyt on kissojen omistajille tullut iso helpotus madotusasioissa, kun ennen reseptilääke, joka hierotaan niskaan onkin tullut käsikauppaan. En olisi huomannut, mutta vinkkasivat minulle. Upeaa. Madotus oli aina kauhea taistelu, mutta lähtipäs minusta aina madot kerrasta.

Siivosin lintujen ruokintapaikkoja, joka taitaa olla loputon homma. Sitten vielä sohvasta otin selkeäpehmusteet ja tamppasin ne ulkona. Ja tyynyt. Ihan ihmetyttää mistä moinen energia minulla? Olisiko kuitenkin sen uuden diabetespistoksen antamaa energiaa? verensokerit upealla tasolla ja olen laskenut jo ohjeiden mukaisesti perusinsuliinia.

Eeros juoksujalkaa tuli Heavenin ja minun luokse. Ihana miekkonen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.03.2020 klo 13:15

Nyt meillä takapihalla vilinä alkoi. Taunon Ansa saapui eilen ja 6 varmaan viime kesäistä poikaa mukana. Tämän päättelen siitä, ettei Tauno aja niitä pois hänen reviiriltään. Tulivat varmaan äidin kanssa ja lepäävät ja tankkaavat muonaa, että jaksavat alkaa etsiä omia reviirejään. Peipponen myös ilmestynyt. Varmaan eilen oli suotuisa tuuli muuttomatkalle. Kunhan västäräkki ei vielä tulisi. Helsingin seudulla sekin jo havaittu.

Tänään ollut niin veto pois ja kolottanut eilisen puuhailun jälkeen, etten ole jaksanut mitään.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.03.2020 klo 12:50

Aivan järkyttävä, hyytävä tuuli ulkona. Juuri ja juuri plussan puolella. Ei viihtynyt Heaven edes takki päällä, kun tuuli puhalsi ja pyöräytteli juuri siihen missä istuttiin. Näinköhän kevään saapuminen ottaa takapakkia? Käsittääkseni ensi viikolla tulisi räntää ja ensi yö olisi jo reilusti miinuksella.

Niin ne sulki Uudenmaan. Toivottavasti on toimiva keino. Minua pelottaa korona aina vaan enempi. Se on tuo jatkuva uutisointi siitä kuinka kauheasti kuolleita maailmalla ja sairastuneita. Kyllä se tulee tänne Suomeenkin, eihän sille mitään mahdeta. Mutta en haluaisi kuolla. Koitan tehdä kaiken oikein, mutta jos mokaankin jossakin huomaamattani.

Oli todella suuri yllätys saada textari poliisilta uudenmaan sulkemisesta? Asun todella kaukana siitä ja ihmettelen laitetaanko sellainen kaikille ihmisille? Aivan asiallinen textari oli, mutta silti ihmettelin, miksi se minulle tuli? Tuliko kenellekkään muulle moista? Tuntuu tosi oudolta ja aloin jo järkeäni epäillä, jälleen kerran?!

Käyttäjä kirjoittanut 28.03.2020 klo 16:33

Hei taas, tuli mullekin poliisin tekstari. Ensin aattelin, että nyt ne ilmoittaa jonkun suru-uutisen. Ei kai sitä tekstarilla ilmoita. Minusta kummallista, että Lappiin ilmoitettiin Uudenmaan sulkeminen muttei sitä, että rajat on kiinni vaikka Ruotsi ja Norja on täällä lähempänä kuin Uusimaa.

Täälläkin hirvittävä tuuli. Olen alkanut lukemaan kissoille ääneen. Aloitin Peppi Pitkätossusta. Kaikkea sitä pitää keksiä kun ei ihmisiä näe lainkaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.03.2020 klo 13:26

Illalla uutisoivat, että se textari piti lähteä kaikille suomalaisille. Olisi ollut kiva, jos ennen lähetystä olisi uutisoitu. No, asiaahan siinä oli vaikka ei se tosiaan tunnu siltä, kun asuu niin kaukana.

Eilen oli aivan järkyttävä tuuli. Repi minun isoja tuija havuja niin, että pitänee niitä sitoa kasaan. Tuntuu, että joka ainoa päivä tuulee.

Ei meidän kylällä huomioitu Earth Houria. Olisin suonut tapahtuvan. Eipä ole muinakaan vuosina. Takapajula.

Päivä päivältä nousee se kuolemanpelko omalla kohdallani. Nyt en mene enää kauppaan vaan eilen laitoin kauppalistan kaupalle ja huomenna lienee saapuu. Apteekki on se asia, jota pitää selvitellä. Oiskohan Kaupungintalon keskus oikea paikka kysellä asiasta? Tai seurakunta, jonne pitäisi soitella omaisen haudan kesäkukkatilaus. Saisivat paikallislehdessä julkaista oikein listan mistä saa mitäkin, ettei tarvitsisi arpoa minne soittelee, etenkin kun en varmaan ole ainoa soittelija.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.03.2020 klo 12:47

Taitaapi olla ruuhkaa ruokapussikotiin jakelussa, kun ei vielä ole saapunut. Ei mitään hätää, olen jo syönyt ja juonut kahvitkin. Ja jääkaappi ei ole tyhjä, että hätä olisi.

Kyllä tuntui kylmältä aamulla, kun vein linnuille ruokia. Ja kun Heavenin kanssa ulkoiltiin niin hampaat melkein kalisi vaikka 0:lassa. Sitä niin tottui suht lämpimiin päiviin.

Saa varoa Taunoja, kun menee ulos. En tiedä kuinka kauheasti heitä meillä on. Ihan villissä lehahtelevat ja maassa kuin maantiekiitäjät painattavat. Ei he mitään pahaa tee ja varmaan minuun tottuvat kalustoon kuuluvaksi. Ihanaa sitten, kun alkavat laulaa toukokuulla, jos ei aivan kauheaa takatalvea iske.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 31.03.2020 klo 12:42

Aivan, kuin paskakoronassa ei olisi tarpeeksi ahdistusta ja masentavaa niin eikös tusikuta taivaan täydeltä lunta. On sen verran kylmää, että jääneen maahan. Ei millään jaksaisi tätä. Kauppakassi toimitettiin ilta seitsemältä. Kaikki tilaamaani. Nyt odottelen kahta postin lähetystä. Kattien muonapakettia ja mammalle mattoja.