Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 01.05.2020 klo 14:04

Niin se vappu meni ilman suurempaa draamaa. Hiljaista täällä maalla.

Kauhea vouhotus vaan, ettei Mantaa päässyt lakittamaan. Piti sekin tehdä virtuaalisesti. Naurettavaa touhua. Oma mielipiteeni asiasta.

Harmaa päivä, mutta ei ole onneksi lunta tullut. Pitäisi vähitellen alkaa kaivella kukkapenkkejä ja laittaa uusia multia niihin. Kun saisi aikaan. On taas päivä, jolloin olen torkkunut sohvalla. Heaven viihtyi ulkona. Master ei halua. Leikkasin kynnet molemmilta. Pitäisi madottaa. Otanko vapaa-ehtoisesti, koska minun suuhun se taas päätyy..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.05.2020 klo 13:21

Hei, kuka osaa neuvoa..osui silmään toisen nikkin kirjoitus, että olisi jäsen moniäänisten liitossa tms ja saa lehden 4x vuodessa? Minäkin haluaisin liittyä, mistä löytyy tietoa kuinka toimia?

Ei uskoisi, että minua yököttää hillomunkit?! Yleensä kaikki makea maistuu. En niitä olen kuin yhden päiväkahvin kanssa nauttinut, mutta onneksi vappu on vuodeksi ohitse ja siinä samalla hillomunkit kohdaltani.

Harmaa päivä, +9. Linnut aivan kauheasti äänessä.. Jos ensi viikolla tosiaan lämpenee alkaa varmasti pesintä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.05.2020 klo 13:25

Löytyikin jo kaipailemani tiedot, kun vaan älysin selailla sivuja. Kiitos.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 04.05.2020 klo 13:03

Tykkään seurailla luontoa ja etenkin lintuja. Tänään saapui kirjosieppo uros. Hyvä, kun tuli ajoissa, lintumökit ovat vielä vapaana valita. Ja kuvittelen, paino sanalla kuvittelen, että käki olisi jossakin kaukana kukahtanut pari kertaa. Saattoi olla ihan pään sisäisiä ääniäkin.. Parissa päivässä tullee tänne meidän nurkille, jos oli käki. Sitten se 24/7 kukkuu ihmiset hulluksi.

Heaven meni jo nurmikolle hetkeksi makaamaan. Koitti ruohonkorsia napostella, mutta kovin ovat vielä ruskeita.

On taas meneillään huonosti nukutut yöt, huoh.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.05.2020 klo 14:34

Oli hyvä ilma aloitella kukkapenkkien multausta, kompostin tyhjennystä ja uuden kukkaverkkoni istuttamista. Saa nähdä itääkö yksikään kukka. En jaksa enää kastelemaan ruveta enenpää. Pitää huomenna oikein kunnolla kastella. Tuntuu kyllä kropassa pihahommat. Mutta jos nukuttaisi edes hiukan paremmin?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.05.2020 klo 13:39

Järkyttävä ishias oli illalla ja koko yön. Ei auttanut mikään särkylääke. Heräsin joka kerran, kun vaihdoin asentoa. Aamulla oli vain jäykkä olo ja sain jatkettua hommia ulkona. Ei arvannut ihan tappiin itseään vetää, kun huomenna pitää sinne keuhkolääkärille ja pitää autossa istua ja ajaa.

Yksi vapaana kulkeva kisu, en tiedä minkä niminen ja on vain ajatus siitä, missä saattaa asua..puhutteli minua taas. Ollaan jo monen vuoden tutut. Pisti selälleen muraan ja nätti turkki tuli ihan roskaiseksi. Putsasin hiukka ja puhuttelin. Pikkuisen kyseli, että mahtaisiko Masteri tulla picnikille hänen kanssaan...On tyttökissa. Lupasin kysyä Masterilta, heh.. Heaven vaan uhkasi heti mammalleen soittaa ja kannella, että muut naiset isukkia katselee sillä silmällä. Huumoria vaan..

Alkoi juuri satamaan vettä. Hyvä tuuri oli Heavenin kanssa, kun ulkoiltiin. Ei kastuttu.

Pikkuisen huominen stressaa. En haluaisi käydä isossa sairaalassa, jossa pkl on, ihan koronan takia. Vaikka itse teen kaiken mitä pitääkin.

Hirveitä skenaarioita eilen koronasta telkkarissa, taisi olla kymppi uutiset. Ja jotenkin tuli mieleen, että meinattiinko taas, että tulee kalliiksi pelastaa vanhusten henkeä? Ja riskiryhmien..Oli oma päätelmäni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.05.2020 klo 14:49

Kyllä sitä vähän tietää, kun sanoo, nyt olen kyllä kokenut kaiken.. En edes tiedä kuinka kuvailla asiallisesti keuhkolääkärillä käyntiäni? Itse en saanut asiallista kohtelua ollenkaan mielestäni. Lääkäri vaan kivenkovaan väitti minulle, etten ole käyttänyt vuoteen keuhkolääkettäni, mutta nyt juuri ennen lääkärin aikaa olin hakenut apteekista sitä?! En meinannut uskoa, että tosissaan väittää moista. Olen ottanut lääkettä kaksi kertaa päivässä siitä päivästä, kun se on minulle vuosia sitten määrätty. Kai minä nyt tajuan, että en voi noin vaan lopettaa. Ja miksi edes haluaisin, koska siitä apua. Juu niin vaan väitti, etten ole vuoteen apteekista hakenut lääkettä. Ei edes vilkaissut kotipuhallustaulukkoani, maininnut labrakokeitani. Vuoden päästä uudelleen. Soita, jos tulee jotakin...Voi elämä. Mistä ne löytää keskussairaalaan noita ei suomalaisjuurisia lääkäreitä? On heissäkin mahtavia lääkäreitä, en minä sitä..nyt vaan osui kohdalle aikamoinen.

Kotimatkalla henki aivan salpautui, kun tien vierellä olevalla pellolla lepäili ainakin 10 joutsenta ja 4 kurkea. Aivan kaikessa rauhassa. Minä rakastan kurkia, en tiedä kauniinpaa. Pitkiä jalkojaan nosteli repaleinen sulkatakki päällään. Noiden hetkien vuoksi minä jaksan tätä elämää.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.05.2020 klo 13:31

Kävin marketissa ja vein kierrätysroskia. Aikalailla oli porukkaa kaupassa. Ei ihmiset piittaa turvaväleistä, vaikka itse koittaa pitää niitä. Ja totta,  osa syy kassoissa, jotka laittaa seuraavan tavaroita tulemaan, vaikka ei ole hiki hatussa kerinnyt pakata hihnalta omiaan. Ostan kuitenkin enenmän kerralla, kun harvemmin siellä käyn. Ostin itselleni äitienpäiväruusun kattieni puolesta, äiti minä heille olen. Ja pohjattoman lapsenmielinen. Mutta rakastan kukkia ja on ihanaa katsella niitä. Ulos en ole vielä orvokkejakaan istuttanut, kun ensi yönä pitäisi olla kunnolla miinusta. Näiden pitäisi olla hallaa kestävää lajiketta, mutta olen aina lykännyt istuttamista,

Ostin uusia perunoita, tosin ruotsalaisia ja oli hintavia, mutta teki mieli. Harvoin tekee mitään mieli. Koitan silloin kuunnella itseäni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.05.2020 klo 13:29

Hrr..ompas koleaa. Hädintuskin plussalla mennään. Välillä sataa ja väliin sakeasti räntää.

Kävin kuitenkin orvokkiastian viemässä omaisen ja isovanhempieni haudalle, kun huomenna on taatusti kovasti ihmisiä liikkeellä ja en pysty autolla ajamaan lähenmäksi hautaa. Vaikka minulla invalupa todella näkyvässä paikassa tuulilasissa tulee aina myrkyllisiä katseita. Hautausmaan hoitaja on vahvistanut, että saan ajaa lähenmäksi hautaa. Ja ajaahan taksitkin, kun vievät vanhempaa väkeä haudoilla käymään.

Joku "Taunoista" laulaa sydäntäsärkevän kauniisti. Rastaathan laulelevat sateella usein.

Heaven viihtyi ulkona vaikka en laittanut takkiakaan. Master joskus haluaa viltin sisällä sylissä kurkata ulos. Ei vielä kasva vihreää ruohoa vakipaikassa.

Huomenna sytytetään kynttilä Masterin äidille eli Heavenin mummille. Ja muistetaan onnitella Heavenin mammaa ja molempien kasvattiäippää/kasvattajaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.05.2020 klo 13:37

Hyvää äitienpäivää kaikille, myös meille karvaisten lasten mammoille. Kovin on synkkä ja koleahko päivä. Eikä tullut käki. Melkein joka äitienpäivä on kukahdellut. Nyt ei kuulu, vaikka Heavenin kanssa kuinka korvia höristettiin.

Heaven toivotti aamuneljältä hyvää äitienpäivää leipomalla rintani päällä ja kehräämällä kuin höytyjuna. Masteri sitten seitsemältä viritti laulua. Ja oli muuten joku pissinyt toilettiin ja syönyt lautasen tyhjäksi..Johan sitä hermostuu.

Eilen tuli ihana ylläri. Ihan sattumalta katsoin vieläkö lintuja syömässä kun huomasin pienen piikkipallon mutustamassa lintujen pudottamia pähkinöitä. Pieni siili.

Vauhdilla muonaa kertakäyttövadille ja tarjolle. Ei oikein minua kauheasti pelännyt ja kaksi whiskas annospussia meni nälkäiseen vatsaan. Ihana. Pitää illalla hiukan katsella ilmestyykö katsomaan olisiko lisää muonaa ja tuleeko perhe mukana. Olenkin jo surrut, kun ei ole näkynyt tänä keväänä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.05.2020 klo 13:15

Voihan piip..ja valkoinen toukokuu. Eilen illalla alkoi tuiskuttamaan räntää urakalla. Ja yhä suht valkoista joka paikassa. Toukokuun puoliväli melkein ja meillä takatalvi. Aivan, kuin korona kirous ei masentaisi tarpeeksi, piti sitten lunta tulla.

Kaupungilta soitti taas eri henkilö riskiryhmien tarpeiden nimissä. Minusta tuntuu, että tiedän enenmän kuin hän. Eikös se pitäisi olla toistepäin?

Kyselin sitä, kuinka apteekista saan lääkkeet? Tuumasi, että kotisairaanhoito ne toimittaisi, mutta on maksullinen palvelu. Eli kalliiden lääkkeiden lisäksi pitäisi maksaa siitä, että joku monta kertaa kuussa käy ne hakemassa. Kun ei kaikkia lääkkeitä saa samana päivänä ulos. No, soitti sitten uudelleen, kun oli esimieheltään asiaa kysynyt ja sanoi, että apteekki toimittaisi kotiin? Katsoin meidän apteekin sivuja ja ei siellä mainittu mitään. Pitää käydä hakemassa lääkkeitä tällä viikolla itse, niin kyselen itse.

Tämä kaikki syö kauheasti voimia korona ahdistuksen keralla.

Eilen illalla seurasin pitkään, kun pikkutikka koitti änkeä itseään linnunpönttöön. Pelkäsin, että jos saa päänsä suuaukosta ja jää kiinni. Voisi siinä onnistua. Mutta mistäs apua? Soitanko palokunnalle, että olisi tikka pulassa..onneksi lopetti hommansa, kun toinen tikka tuli, joka rupesi samaan yritykseen, onnistumatta. Hyvä niin. Oltaisiin päästy kymppiuutisten kevennykseen, kun Mika Tommola olisi tullut haastattelemaan, heheheh..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.05.2020 klo 13:27

Jotenkin niin koleaa ja pilvistä, ettei tunnu keväältä. Alku kesäkuustakin veikkaillaan koleaa. Ja niin kuin sitä sielu tarvitsisi kunnon hellettä ja aurinkoa tämän koronan keskellä.

Heaven jaksoi nurmikolla torkkua, kun aurinko välillä pilkahti. Pesin Masterin peppua ja nyt osoittaa mieltään mokomalle mammalle, joka kehtasi kastella peppusen.

Eilen illalla siili tuli jo klo 18. Pitänee kurkistella aina välillä ikkunasta, kun ei tiedä aikatauluaan. Ei hän minua kauheasti pelkää. Oltaisiinko tuttuja viime kesältä?

Meillä käy kaksi oravaa joka päivä. Pieni on ihan ruskea ja kuvittelee varmaan olevansa superhessu, kun katsoo millaisia lentoloikkia ottaa syreenistä mäntyyn. Toinen varmaan vanhempi orava tulee sitten myöhemmin ja on vielä suhteellisen harmaa. Ihanaa seurata heitä.

Siilin ruokinta on hiukka haasteellista, kun aina jää lautaselle ruokaa ja ei tiedä tuleeko uudelleen niin joku kulmakunnan kateista sitten herkuttelee lautasella. Ja aamulla viimeistään harakat. Pitää varmaan mökki laittaa pystyyn. Minulla onkin jo jyrsijän ruohoa sinne pehmikkeeksi. Saisi katon nostamalla lautasen sinne ja katit ei mahdu oviaukosta. Mutta osaisiko siili mennä sinne? Ikävää, kun ihmiset, jotka kyttää tekemisiäni luulee minun katteja houkuttelevan syömään. Ei käy mielessäkään, että syötän viatonta siiliä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.05.2020 klo 13:30

Eilen illalla kaksi pientä siiliä ja olisiko kolmaskin siinä taustalla? Pikkuisen havu siinä edessä ja kun aurinko juuri silloin paistaa siihen, niin ei meinaa saada selvää. Kyllä nahistelivat. Ja kun toinen alkoi syödä toinen alkoi kiertää ympyrää syöjän takaa ja sitten lautasen yli taas sama ympyrä. On ne hupaisia. Ostin uusia kertakäyttölautasia ja kissan purkkimuonaa, jos he ei niin kauheasti tykkää kattieni Almoista.

Laitoin viimeisen rasvamakkaran vielä puuhun, kun minun hupsu mustarastas hyppii ja räpyttelee aina nokatakseen palan rasvaa. Kunhan vaan ei niskat katkeisi. Ja ilmanhan pitäisi taas kylmetä ja lauantaina tulla mahdollisesti räntää, niin linnut on aivan hädissään.

Tilasin kampaajankin loppukuuhun. En kestä tätä harakanpesää enää katsella. Pakkohan se joskus on käydä. Soviteltiin aika, jolloin olemme kampaajan kanssa kahden, niin ei riski niin kamalan iso.

Kyllä on hyytävä tuuli taas ulkona, vaikka aurinko hiukan paistaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.05.2020 klo 13:19

kaikki on paksusti valkeana ja tulee räntää taivaantäydeltä. Kuinka voikin painaa mielen alas? Ja toinen on nk ystävä/sukulainen, joka heittelee aika rankasti minulle ja minun pitäisi ymmärtää, kun hänen elämä niin vaikeaa ja mistään ei saa apua. Kun koitan antaa jotakin neuvoja, itse varmasti sellaisen helvetin ryömineenä niin ei edes huomioi mitä sanon.

Lemmikkien omistajana annan hyvää tarkoittavia vinkkejä niin sieltä tulee, että kyllä he huolehtii ja kun kasvattaja asuu naapurissa...Joopa, miksi kasvattaja ei sitten anna niitä minusta aika alkeellisen tason vinkkejä? Ja pennun hinnassa oli aikalailla hinta hilattu ylöspäin..On heillä rahaa, en minä sitä, mutta en pidä ihmisten rahastamisesta,

Minä olen se vaikea ihminen taas, jonka kanssa ei osaa olla ja jolle ei saa edes valittaa?! Mitähän muuta minä olen joka päivä tehnyt, kuin koittanut olla olkapää...Mutta ei näytä piisaavan. Ja neuvoinpa mitä tahansa elämää helpottavia asioita, jotka olen itse kokenut läpi niin ei olla kuulevinaankaan. Miksi ihmeessä minä edes yritän, kun saan itselleni aina vaan pahan mielen ja se huolien ja mielialan kuuntelu toimii vaan niin, että minä kuuntelen ja jaan? En minä koe olevani parempi ihminen missään tasolla, mutta en minä sano toiselle, että hän olisi tyhmä. Mutta hyvä ihminen sentään, kuinka voi aikuiset ihmiset olla idiootteja kaikessa. Jos itse tekisin samoja mokia, toivoisin heti jonkun minua neuvovan. Ilahtuisin siitä, että joka haluaisi neuvoa tapaa helpompaan arkeen.

Mutta, kun vastassa on tuollainen ihminen, kuin nyt on, niin uskallan sanoa, että varmaan moni muukin väsyisi. Hänellä on kontakti mtt, mutta kun haluaisi sieltä vastauksen samantien ja kun ei edes halua tajuta, ettei se onnistu..niin mikä hemmetti minä olen häntä kannattelemaan? Minä olen saanut taistella yksin kaikesta ja on vaan pakko olla vahva. Minä en voi ottaa diabamia heti, kun pikkuisen ahdistaa. Entäs se itsesääli, kun ei ole kyytiä apteekkiin jne. Kuinkahan monta kertaa olen tarjonnut, että vien kyllä.. Ei, sitten jälkeenpäin valitetaan, kuinka kauhea kävely oli jne. En minä jaksa tyrkyttää apua, kun sitä ei haluta, mutta aika turhaa itsesäälissä vellominen jälkeenpäin ja pitäisi ymmärtää sitä. Minunkin voimat loppuu. En ole teräksestä. Mutta en minä pysty kenellekkään valittamaan asiasta. Pitää vaan purra hammasta. Kun tietää yrittäneensä kaikkensa jo vuosia ja saa kuulla vain, että pidän toista tyhmänä niin on se aikamoinen isku minun kasvoilleni.

En ole parempi ihminen kuin muut, kaukana siitä. En edes yritä. Neuvoni tulevat sydämestä, mutta kun aina huomaa, ettei se merkitse mitään niin on minullakin oikeus väsyä.

Heavenia tympäisi, kun kaikki oli valkoista. Eilen vielä makoili nurmikolla. Nyt mamma tunki palttoon päälle. Mahtaakohan kevät koskaan tulla? No, on se joka vuosi tullut, sitä on vaan niin kärsimätön. Haluaisi jo kukkia ulos ja istuskella ulkona.

Eilen tuli iso kuori postia Moniäänisiltä. En ole vielä lueskellut. Siinä puhutaan sisäisitä äänistä, mutta minulla ne on näkyjä, tuoksuja. Asioita, jotka ilmestyy päähän. Kukaan ei puhu päässäni.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.05.2020 klo 13:07

Taas synkkä ja kolea päivä. Alkaa vaikuttaa mielialaan jo kummasti. Korona ja tämä kylmä kevät. En tiedä oliko se nyt aivan vakavaa, kun jossakin luki, että korona olisi saatu nollattua muutamassa viikossa? Mutta tietty se seuraava aalto olisi tulossa syksynmällä. En oikein lukenut sitä juttua, kun en halua antaa itselleni toivoa paremmasta, jos ei sitten niin käykään.

Varovaisella linjalla jatkan eteenpäin. Kädet kuivuu ihan koppanoiksi käsidesistä ja en saa millään kosteutta takaisin. Myös käsidesin haju saa minut yskimään kovasti ja sitten taas ihmiset karttaa kauas, vaikka koitan huudahtaa astma vain. Varmaan siitepölyallergikoilla sama ongelma ihmisten kanssa.