Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 05.03.2020 klo 12:56

Muonat pitäisi olla matkalla minulle postista. Odottavan aika on pitkä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 06.03.2020 klo 13:29

Tulihan ne muonat eilen, kun malttoi mielensä. Minua kummastuttaa minulle itselle itsestäänselvä asia.. Toivotan aina jokaiselle paketin tuojalle, että ajele varovaisesti. Joka kerta häkeltyvät, nähdäkseni iloisesti kuitenkin. Minun kotona on aina muistettu sanoa rattiin menevälle, että ajele varovaisesti..niinpä se tulee minulta automaattisesti. Apteekissa toivotan aina hyvää loppupäivää, tulevaa viikonloppua tms. En minä siinä näe mitään erikoista, hyvää tarkoitan ja on ihan oikeasti upeaa nähdä, kuinka kauniin hymyn saa palkaksi. Ihan ilmaiseksi tässä kovassa maailmassa.

Tänään aivan ventovieraan miehen kanssa kävin mielenkiintoisen keskustelun invaparkiluvasta. Jutteli olleensa 45v avioliitossa ja asuneensa kylässäni aienmin… Tuollaiset ventovieraan kanssa kohtaamiset tuntuu mukavalta. Ettei aina vaan ole kaikki oman navan ympärillä asiat.

Olen vaihdellut multia viherkasveihin ja henki pihisee. Osa pitää jättää huomiselle.

Masteri onnistui oikein kunnolla jurauttamaan hampaat kiinni vasenman käden peukkuun, meni hiukan kynnen alle sivusta. Tulipas urakalla verta. Ei poika pahaa tarkoita, ei vaan tykkää ottaa lääkkeitä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.03.2020 klo 13:24

Taas taisteltiin Masterin kanssa tbl otosta. Ja kauhea kramppi iski kesken kaiken. Sattui niin, että huusin ääneen. Alkaa kroppa vanhenemaan mieltä nopeammin. Mieli ikuisesti teinin tasolla. Heh.

Ihana ilma ulkona. Aurinko paistaa ja linnut laulaa. Eeroskin poikkesi. Olin ostanut aivan häntä varten Sheban mousseuutuus pakkauksen. Kyllä maistui. Oikein poika hotki. Ihanaa aina, kun käy meitä katsomassa.

Kuulin eilen, että Heavenin mammakatti ja toinen saman perheen katti olivat ottaneet yhteen niin, että isännän piti mennä väliin. 10 päivän antibioottikuuri tuli. Sitä itsekullakin järki sammuu siinä tilanteessa, ettei tajua, ettei paljain käsin mennä tappelevien kattien väliin. Onneksi Heaven ja Masteri ei tappele. Välillä sellaista riidanhaastamista ilmassa, mutta päättyy siihen, kun Heaven sähisee ja nostaa tassua ilman kynsiä. Koputetaan puuta, ettei tule tappeluita. En millään uskoisi Heavenin mammasta tappeluun..on niin rauhallinen ja kiltti. No, itsekullakin on se kynnys, josta ei yli mennä ilman tappelua.

Tauno alkaa tottua, että tukkalintuparvi lehahtaa hänen muonapaikalleen. Siivosin aamulla pois vanhoja muonia minkä irtosi ja laitoin uutta tilalle.

Ei se eilinen tappeluvamma peukalo ole niin paha kuin eilen pelkäsin. Ei ole edes kynsi mustunut. Pikkuisen aristaa. Yhä olen jatkanut multahommia, loppuu vaan kesken kun on muutama tosi iso purkki, joka pitää vaihtaa uuteen multaan.

Joka päivä uutisoidaan Suomessa uusia Koronatartuntoja. Italiasta tuotuja. Kyllä se väkistenkin kammottaa, jos se iskee kohdalle, kun on tämä astma.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.03.2020 klo 13:02

Taas 4 uutta tartuntaa. En ymmärrä sitä päätöstä, ettei parantuneista kerrota? Kuolleet kyllä uutisoidaan, mutta onko täällä Suomessa kukaan diagnisoitu parantunut? Muuta kuin se ihan eka tapaus siellä Lapissa. Olisi varmaan jotenkin helpottavaa, että kuulisi, että siitä voi parantuakin?! Eikä varmaan olisi kauheaa hysteriaa asian tienoilta. Kuin Korona olisi yhtä kuin kuolema?! Minulla aika musta huumori, mutta silmiini osunut t-paita Corona World tour meni hiukkasen ylitse minunkin huumorista. Mikäs se nuorilla ja perusterveillä, ei heidän tarvitse pelätä kuten me joilla kasa perussairauksia ja huono kunto muutenkin. En haluaisi sairastua ja kuolla, kun olen näin pitkälle kooman jälkeen selvinnyt. Silloin oli se kuolema kyllä tosi lähellä.

Hyvää naistenpäivää kaikille lukijoille ja kanssakokijoille, unohtamatta ylläpitoa. Harmaa päivä, ei aurinkoa ja hyytävä tuuli, mutta näillä mennään.

Ei ollut minun mieleen Euroviisuvalinta. Ja ihmettelen suuresti, ettei valintaa tehnyt Suomen kansa ainoastaan vaan laskettiin niiden kansainvälisten raatienkin pisteet. No, Suomi zerp points, pudotaan jo ekasta karsinnasta, mutta toki toivotan lykkyä matkaan valitulle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.03.2020 klo 12:59

Harmaa ja kostea päivä.Pitänee pahentaa selkäsärkyä ja hiukkasen nakella lumia ojaan, jos katit haluaisi nurmikolla tepastella. +5 mittarissa.

Taas kauhea kasa uusia tartuntoja Corona rintamalla. Huolestuttavaa.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.03.2020 klo 13:55

Nakkelin lumia eilen aikalailla ja ähkin selkäkivusta loppuillan. Ei meinannut mikään särkylääke auttaa. Mutta teimpähän jotakin ja sain hyötyulkoiltua. Loppulumi jäätyi ja ei varmaan ihan heti sula, jos ei vettä sada. +5 mittarissa, mutta aivan pilvessä.

Siivoilin lintujen ruokintapaikkaa, jotka oli paljastuneet sulaneen lumen alta, kun roskapäivä. Pöntössä hyvin tilaa, kun pyrin kierrättämään mahdollisinman pajon. Ja lakasin hiekoitussoraa pois, ettei kenkien mukana suotta sisälle kantaudu. Sen voi käyttää taas seuraavilla liukkailla...

Onkohan minuun ihan oikeasti kevät sekoittanut pääni? Näin se aina alkaa minulla. Pahenee päivä päivältä. Hain kesäverhotkin lopulta kaupasta.

Huomenna pitäisi lisää soraa lakaista ja lumet lakaista pois takakuistin laudotukselta. Jos nostaisi pöydän ja tuolin sinne, niin voisi päiväkahvitella. Hahaa..varmaan kohta sataa räntää, rakeita ja akkoja äkeet selässä. Ei se kevät näin aikaisin tule. Ehdin vielä kuolemaan Corona virukseen. Joka päivä vaan lisää uhreja.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.03.2020 klo 13:23

Alkaa kunto jo kummasti yskähdellä. Särkee vimmatusti joka ainoaa paikkaa. Mutta tervettä kipua, jonka saanut ihan hommaamalla. Lumet pois kuistilta ja taas sangollinen hiekoitusepeliä pois. Kuinkahan hemmetisti sitä on tullut leviteltyä, kun ei näy loppua sille hommalle. Tai voi olla, että johtuu puolikumarasta asennosta, jossa sitä lakaisen, ettei meinaa jaksaa. Pitäisi nyt saada se pois, kun vielä kosteaa. Kuivana pölisee ja menee henkeen.

On syntymäpäiväkin tänään. Ostin pienen kakun, että saan päiväkahvin kanssa herkutella. On vanha olo. Pitäisi kampaajalle, mutta epäilyttää tämän koronan vuoksi mennä?! Joka päivä uusia sairastumisia. Ja minusta henkkoht tuntuu, että kansalaisia pidetään aikalailla pelossa ja pimennossa. Tänään taas viiden jälkeen ohjelma koronasta. Minusta kansalla olisi oikeus tietää kuinka vakavia sairastumisia täällä on ja onko parantumisia. Ei minusta loukkaa kenenkään oikeuksia, jos ei mainita asuinpaikkaa eikä nimeä. Voisi vaikka sanoa sen ja sen ikäinen ihminen parantui. Tai Suomessa tehohoidossa coronan takianiin ja näin monta. Ei paljoa naurata nämä otsikot, että riittääkö hoitajia.. Ja italiassa mietitään ketä kannattaa hoitaa???? Uskomatonta, eikö jokaisella ole oikeus hoitoon.

Heaven otti ekat askeleet laatoituksella tänä talvena. Laatoitus jo lumi ja jäävapaa. Pitää varata ulkokengät jalkaan seuraavalla ulkoilulla. Ei aivan crockseilla arvaa lähteä.

Minua kummastuttaa, kun pitkään aikaan ei ole tapahtunut mitään outouksia. Näkyjä, tuoksuja.. Aamulla tosin oli aika merkillinen uni. Muistan selkeästi sen. Vahvoja tunteita ja henkilöitä.

Käyttäjä kirjoittanut 12.03.2020 klo 08:49

Hyvää eilistä syntymäpäivää.

Minusta Suomen hallitus ei osaa hoitaa koronaa. Laittaa kyllä vierailukiellot eduskuntataloon ja kansanedustajat jäävät kotiin. Mutta esim. Italiasta tulee koko ajan matkustajia Suomeen.Olen itseni laittanut karanteeniin, koska kuulun riskiryhmään. Olisi pitänyt lähteä Norjaan yhdelle luennolle mutta peruutin sen. Mutta ei ihan tavallinen työläinen voi noin vaan jäädä kotiin vaikka kuinka pääministeri kehoittaa. Kiinaa arvosteltiin sen kovista karanteeneista mutta niin se vaan on jo kohta kokonaan toipunut koronasta. No katotaan miten tässä käy. En mie mitenkään kyllä pelkää.

 

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.03.2020 klo 13:23

Mukavaa, kun poikkesit Maanvaiva. Olenkin sinua monesti ajatellut.

Nyt on sitten olikohan se sydänkirurgi? Suomessa sairastunut. Hoitohenkilökuntaa, joilla pitäisi olla varusteet ym suojautua. Minusta eilen jossakin sivulauseessa mainittiin, ettei Suomessa ole tarpeeksi Tehohoitopaikkoja ja riittääkö henkilökuntaa hoitamaan? Juuri tuollainen aiheuttaa ihmisissä sellaista pakokauhua. Ainakin minussa.

Alkaako meillä kohta hamstraaminen, kun uutisoidaan, että on pandemia ja pahin on Suomessa vasta edessä? Ruotsissa eilen ensinmäinen kuollut. Missä enää on turvassa, kun tuntuu, ettei se käsidesikään pelasta. Minusta kaikki lennot olisi heti pitänyt laittaa karanteeniin, kun ensinmäinen tautitapaus ko maassa tuli julki. Trumph taisi sulkea Usan turvatoimena, mutta onko se jo liian myöhäistä.

Entäs se asia, että moni sairastaa Coronan tietämättään..moniko siinä sitten saa tartunnan..

Synkkä päivä ja vähän kylmempi. Satoi räntää pari kourallista. Ei jäänyt maahan. Sain osan jäästä pois edustalta, joka sulaa huonosti, kun talo varjottaa,

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.03.2020 klo 13:04

Hyi..taas maa valkoinen. Ja ihan hiukkasen pakkasen puolella. Hyytävä tuuli.

Mitä enenmän seuraan Corona uutisointia, sitä vihaisempi olen, että sydänkirurgi, joka palaa lomalta paikasta, jossa jo epidemiaa, menee töihin ja tartuttaa kauhean määrän virkatovereita, hoitajia, potilaita ja heidän omaisiaan. Tuo on niin iso asia, että on kumma, ettei asiasta puhuta enenmän? Terveydenhuollossa varmasti enenpi tietoa, kun meillä kansalaisilla. Meitä ohjeistetaan käyttämään käsidesiä, olemaan matkustamatta ymym mutta samaan aikaan ylemmäntason ihmiset saa mokailla miten vaan. Kaipaisin tasa-arvoa tässäkin asiassa. Kyllähän ihmiset käyttäisi käsidesiä, jos ei joka paikassa olisi tyhjiä hyllyjä ilman tietoa, koska olisi saatavilla.

Onneksi itsellä on monta pulloa.

Huomasin kaupassa jo ihmisillä hamstraamista. Nestesaippuat oli vähissä, Wc-paperit ja serlat vähissä. Ihmisillä oli kukkurakärryllisiä ostoksia. Pikkuisen minäkin hamstrasin. Muutaman hernekeiton, juustoa, kahvia, cream crackereita. Ei mitään ylenmääräistä. Pääministerihän eilen rauhoitteli, ettei tarvitse hamstrata. Uskon häneen.

Sellainen asia on mietityttänyt, että jos joutuu karanteeniin ja pitäisi apteekkiin ja ei ole ketään, joka hakisi lääkkeet. Kuinkas toimia? Kun apteekki laskee joka perhanan pillerin, kun kuulemma Kela niin vaatii..ettei niitäkään saa aikaisemmin ulos sieltä. Ollaanko sitä sitten ilman lääkkeitä, jos karanteeni pukkaa päälle? Meinaako ne, että kuolee kuitenkin ei se lääkkeitä tarvitse?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.03.2020 klo 13:16

Nyt on sitten minunkin aluella todettu coronaa. Olihan se vaan ajan kysymys, mutta silti sitä elätti toivoa. Kunhan tässä oma terveys säilyisi ja rakkaitten.

Oli yllätys, ettei kummassakaan ketjussa, joista tilaan kattien muonia ollut kumpiakaan muonia, jota syövät. Apuah! Etenkin Heaven on niin ronkeli sapuskan kanssa. Master syö mitä vaan, jos on soosia. Eikai porukka ole hamstrannut kattien muoniakin? Ajatellen minunlaillani, että jos kaikki kuljetus pysähtyy..

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.03.2020 klo 13:11

Eilen oli tullut toista muonaa varastoon. Luki varastosta heti. Niinpä 3 laatikkoa tilasin. Eiköhän näillä muonilla selvitä kattein kanssa. Yksi stressi vähemmän.

Kauhean hyytävä tuuli ulkona vaikka +1. Ja niin synkkää. Voisi hyvin alkaa nakella räntää hetkenä minä hyvänsä.

Masteri halusi ulkona käymään eka kertaa nyt talvella. Otin viltin sisälle ja käytiin kuistilla toteamassa, kuinka kuvottavan valkoista ja kylmää. Varmaan haaveili menevänsä ruohoja napsimaan, mutta ei ole korsia näköpiirissä. Huomisessa lähetyksessä tulee jotain kissanruohoa. Laitan heti kasvamaan. Yleensä se johtaa vaan nyppimiseen, mutta ompahan tarjolla.

Kauheasti ahdistaa ja pelottaakin tuo kauhea korona uutisointi ja millaisella vauhdilla alkoi Suomessakin kasvaa. Mutta sille en varmaan mahda mitään muuta kuin huolehtia, etten yski muita päin tai muut minua päin ja kuurata käsiä 20 sekunttiako se olikaan se suositus.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.03.2020 klo 20:42

Vaikka me elämme todella ison pelon kanssa ja se saa karkaamaan sammakoita suusta stressin hetkellä olen sitä mieltä, että asiakaspalvelussa pitäisi kohdella ihmistä hyvin eikä nakella syyllistystä niskoilleni koronasta. Olin puhelimessa jonottanut 3,5 tuntia erään pankin sijoituspuolelle. Koen, että ei ollut kohtuutonta, että soitin asiakaspalveluun ja kyseenalaistin tuon jonottamisen.. Minulle tiuskaistiin, kuinka pankin virkailijat paahtaa minun koronani takia selkänahat punaisina. Siis, minun koronan? Minulla ei ole minkäänlaisia oireita eikä ole todettu koronaa..kuinka se sitten on minun koronani syytä, että on jonot puhelimessa... Piti purra hammasta, etten karjunut takaisin vielä pahempia sammakoita, kuin hän teki. Uskomatonta. Jos ei pysty asialliseen palveluun, niin pitäisikö lähteä kotiin eikä purkaa täysin syyttömään omaa pahaa päiväänsä?

Entäs paikkakuntani apteekki.. ei ole käsidesiä, ei hengityssuojaimia myynnissä.. Kun tyhmänä kysyin, että jos minä sairastun tai minut asetetaan karanteeniin, niin kuinka oikein saan lääkkeeni, kun ei ole hakijaa niille.. Siihen farmaseutti toteaa, että tulet vaan hakemaan lääkkeesi, ei se korona mikään maailmanloppu ole. Onhan kausiflunssaa ja siitä selvitään. Menin kyllä kerrasta sanattomaksi. Miksi sitten koko karanteenia, jos apteekki ohjeistaa tulemaan?

Ja kun kuunteli tänään ministereiden tiedotteen kuinka tilannetta hoidellaan..niin ei paljoa naurata. Vaan ihan oikea pakokauhu alkaa nousta pintaan. Minä olin niin lähellä kuolemaa kooma-ajalla, että uskallan sanoa nähneeni toiselle puolelle. Jos minut siitä säästettiin, niin kuolenko nyt sitten koronaan? Kuinka voi suojautua, jos apteekki ei huolehdi, että sieltä saisi ostaa suojaa?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.03.2020 klo 12:52

Ahdistaa, että päässä paukkuu. Ja kaiken lisäksi tuiskuttaa lunta jäätikön päälle. Kuolenko minä tähän koronaan vaikka koitan tehdä kaikki oikein? Ei paljon lohduta se, että Marin sanoo me selviämme kyllä tästä. Juu, nuoret ja terveet selviää, mutta entäs me jotka olemme riskiryhmissä ja pakko käydä kaupassa ja apteekissa, kun ei ole ketään joka kävisi. Ja täälläpäin ei kaupoilla ole kotiinkuljetusta. Se on vitsi varmaan, että sosiaalipuoli kaupungissa hoitaisi ne...tämä iso kylä ja paljon vanhenpaa ihmistä. Ei se apu riittäisi jokaiselle millään. Turhia tuollaista edes puhua.

Kattien muonat ja hiekka tulivat. Se puoli turvattu.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.03.2020 klo 13:31

Kaupassa kävin ja koitin todella hyvin kädet pestä saippualla ja vielä päälle käsidesillä. Toivotaan, ettei tullut tartuntaa. Ei kyllä kukaan ollut lähellä, eikä pärsikinyt.

Aamulla tietokone jumitti. Sain toimimaan. Kun tulin kaupasta telkkari oli musta, ei signaalia. Jätin päälle ja ajattelin palaa aikanaan. Kuten palasikin, mutta nyt oli tietokoneen näyttö musta. Ei auttanut mikään uudelleenkäynnistys. Piti soittaa tukipalveluun. Jonotin aika kauan ja sinä aikana sain tekstin että seuraavalla kujalla sama ongelma. Voi elämä. No, tämä tukipalvelu oli yksi vitsi. Ei osannut mitään muuta sanoa, kuin että mene ja osta uusi tietokone. Koitti harkitusti pitkittää puhelua, koska on suht hinnakasta soittaa sinne. Sain lopetettu puhelun ja menin huutamaan tyynyyn rumia sanoja, tuntui, etten jaksa yhtään enää mitään paskaa. Ja kuinka ollakkaan yht äkkiä tietokone toimi, kuin ei mitään olisi ollutkaan. Sama seuraavalla kujalla. Pistää miettimään, ettei vika minussa ollut vaan operaattorissa. Tukipalvelu minulle nakkoi, että voinhan laskut maksaa kännyllä.. sanoin ettei ole älykännyä...alkoi sitten selittämään, että uutta tietokonetta ei kannata ostaa mitä myyjä suosittelee vaan omaan tietoon ja taitoon sopivaa.. Kas näin Dahliakukka, muista nyt kuinka tyhmä olet, kun sitä kaikkialla alleviivataan.

Pakko kai uskoa. Mutta hei, silti, MINULLA ON MAAILMAN KAUNEINMAT JA VIISAINMAT KATIT vaikka ei muuta tyhmällä olisikaan.

Eilen tuli yksi vaatekatalogi, josta tilaan paljon vaatteita. Heti kannessa oli BANG aivan mahtava mekko, jonka haluaisin ostaa...Mutta kuten aina minulle käy..minun kokoni oli loppuunmyyty... Saamari, että ottaa päähän. Mitähän seuraavaksi..