Täälläkö taas..

Täälläkö taas..

Käyttäjä dahliakukka aloittanut aikaan 02.04.2019 klo 13:00 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 02.04.2019 klo 13:00

Yhä olen aikalailla hukassa tämän sivuston kanssa ja en löydä ihmisiä, joiden kirjoituksia luin. Kaunis ilma ulkona, tuulee kuitenkin. Kukkiin vaihdoin vähän multia ja sain kateille tilattua eläinlääkärin. En sitä, jonka lomalta paluuta odottelin kk kaupalla. Maanantaina soitin, niin vastaajassa oli viesti, että sairaslomalla, toistaiseksi..Otti pannuun kunnolla, koska olisin voinut viedä katit jo aikoja sitten toiselle eläinlääkärille. No, Torstaina mennään rokotuksille ja Masterin peukkukyntä tarkistamaan, joka kasvanut ihon alle ja en uskalla epävarmoilla kourillani leikata, kun ukko kiskoo käpälää pois..Äänestämässäkin pitäisi käydä, ennakkona. Ei ole epäilyä puolueesta.

Laittaako kukaan rairuohoja pääsiäseksi? Antakaa hyviä vinkkejä kuinka saisin nousemaan paria kortta enenmän?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.10.2019 klo 13:03

Taas Maanantai..koko perhanan viikko edessä. Pitäisi jaksaa, olla tehokas. Hoitaa asioita. Ja kun vaan löytyisi energiaa. En saa mitään aikaan taas. Huomenna pitäisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 08.10.2019 klo 13:22

Veipäs suhteettomasti energiaa tämän päivän haasteet. Mutta kunnialla tein kaikki. Hyvä minä. Viime yönä ei paljoa nukuttukkaan kattien kanssa. Masterikin esitteli kollilaulutaitojaan siinä 02,00 tienoilla. Yöllä mukavasti kaikuu. En tiedä mikä sen laukaisee? Kuuleeko ikkunan takaa daamien kutsuja ja vastailee ukkokulta sitten. Suotakoon se hänelle.

Sain ystävältä surullisia uutisia.. Eläinlääkäri käy illalla nukuttamassa haukun kotona viimeiseen uneen. Koskettavaa, että eläinlääkäri suostuu tuollaiseen. Mutta tämä onkin kullasta tehty ihminen. Lähetettiin kattien kanssa ruusuja huomiseksi. Tänään surussa tarpeeksi haastetta. Master tuntee haukun, on pienenä poikana kasvanut ja leikkinyt tämän haukun kanssa. Siksi varmaan Master niin haukuista kiinnostuukin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.10.2019 klo 13:07

Alkaa kammottamaan aina vaan lisää. Eilen illalla vähän vaille 9 joku koitti ovenkahvaa kovalla kädellä. Ihmettelen uskallusta, koska koko talo oli valaistu sisältä ja takula näkyi uloskinpäin. Äänestä ei voinut erehtyä. Luonnollisesti ovi oli lukossa, kuten on yötäpäivää nykyään. Ei minusta ollut kurkistamaan ovea aukaisemalla, että kuka hemmetti? Pelotti aivan liikaa. Ja jos jollakulla olisi asiaa ollut, ovessa on kolkutin. Pakko se on hankkia hälytysjärjestelmä, tästä vaan yöt pimenee.

Tänään satoi rukkasen kokoista räntää n 5min. Onneksi suli maakosketuksesta. Käytiin Heavenin kanssa kärvistelemässä inhosta kuistilla. Masensi kunnolla nähdä räntää..lunta yms. Yksi punarinta vielä on pihapiirissä. Saisi ressu pikaiseen lähteä muuttomatkalle.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 11.10.2019 klo 13:53

Yksi huoli pois, uudet palohälyttimet paikoillaan. Se on iso ongelma, kun ei uskalla yhtään kiipeillä itse. Katoaa välittömästi kontrolli, kun ei mikään jäsen ole maassa.

Yhdelle Masterin ihailijatyttöselle tarjosin Diggestiveä. Maistui. Hyvin hoidetun näköinen katti. Kaunis. Asuu varmaan jossakin lähellä, kun usein kohtaamme.

Ostin uutta Shebaa Masterille kokeeksi. Kyllä ainakin vähäsen maisteli. Ja uusia kuivamuonia, joissa oli rahat takaisin lupaus. Minun katit kamalan ronkeleita sapuskansa suhteen. Ostaisin vaikka kanarialinnun kieliä, jos söisisvät/VITSI!  Kaikki uutuus on yleensä kauhean isoissa pakkauksissa ja jos ei kelpaa niin roskiin pitää laittaa, kun ei ole siilejäkään näkynyt.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.10.2019 klo 13:34

Syksy vaan tuntuu syvenevän ja synkkenevän. No, kuulunee asiaan tässä vaiheessa vuotta. Koen sellaista väsymistä, johon ei tunnu mikään auttavan. Syön vitamiineja joka päivä lääkärin määräyksesta, hb on hyvä, en tiedä mikä selittäisi asian.

Osaltaan se johtuu tietynlaisita kyttääjistä, joita kiinnostaa laskea montako kauppakassia tuon ja montako kertaa käyn kaupassa. Päät yhdessä sipistään. Ei jää epäselväksi kenestä puhutaan. En minä tiedä olenko jotenkin tyhmä, kun ei minua moinen kiinnosta ihmisissä. Jokainen elää tavallaan. Tälläistä varmaan aina ollut maailmassa ja tulee aina olemaankin. Minkäs teet?

Pitäisi alkaa ne ikkunat pesemään, mutta energia hukassa. Tekee vaan mieli torkkua sohvalla. Olisiko minulla syksymasennus?

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 13.10.2019 klo 13:03

Kyllä aamusella kirosin pitkään ja hartaasti, kun aukaisin kartiinit. Tuli taivaan täydeltä vesiräntää ja kaikki oli aivan valkkoista. Kuvottavaa. Inhoaakohan kukaan muu lunta ja talvea niin paljon kuin minä? Entäs lähestyvä joulu? Kaupoissa on jo joulukortit myynnissä. Aivan kauheaa, joulun pakkosyöttö alkaa vuosi vuodelta aienmin vaan. Kohta varmaan joulukoristeet myynnissä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.10.2019 klo 14:07

Taas tapahtui aivan käsittämätöntä. Korostan, etten ole hullu, en pillereissä enkä juo edes olutta. Olin autotallin varastossa kaivelemassa talvimattoja esille. Haluamani oli hankalassa paikassa alinmaisena ja ajattelin en sitä millään jaksa ottaa esille sieltä omin voimin. Pitäisi purkaa koko hylly ensin. Rupesi ottamaan hengestä, puuskutin ja piti ottaa astmapiippua. Kun pahin meni ohitse se matto oli nätisti siinä autotallin puolella. Korostan, etten sitä kyllä itse siihen laittanut. Se oli jälleen se suojelusenkelini, joka minusta huolehtii. Asia pelottaa, koska en pysty sitä järkeilemään. Ja kun meissä suomalaisissa on se vakaa usko, ettei ole mitään kuoleman jälkeen tai toispuolista elämää. Kyllä on. Minun on vaan pakko uskoa siihen. Niin monta kertaa olen kokenut asian. Jos siitä koittaa puhua psykkille, niin ne rupeaa tenttaamaan pystynkö lukemaan vastaantulijan ajatukset, kuulenko ääniä ym psykoosiin viittaavaa. En koe tuollaista. Koen vain hyvää voimaa, suojelua. Se on muuttanut minua ihmisenä kauhean paljon. Se myös aiheuttaa tietyissä ihmisissä entistä pohjattomampaa kateutta ja katkeruutta. He eivät tajua, että saadakseen hyvää on itse ensin sitä annettava universiumille. Näin se vaan menee.

En tee isoja asioita, vain kuuntelen sydäntä ja toimin sen mukaan. Se kantaa kun meinaan pudota. Eihän minun pitäisi edes olla elossa..mutta tässä ollaan, koska Masterpiece ja Heavenley hakivat minut kotiin.

Tänään laitettiin Heavenille nuttu päälle, kun ulkoiltiin. Niin nätti vaaleanpunainen. Oli hallan puolella ja neiti aivasteli aamulla.

Nyt on meillä ihanat elefanttiverhot ikkunassa. Jospa toisivat onnea tupaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.10.2019 klo 13:21

Kyllä katit osoitti mieltä, kun ei yhdessä huoneessa ollut mattoa. Tarkoitus oli pestä lattia ja ikkuna. Vaihtaa verhot. No nyt on tehty ja kyllä huomaa, että on touhannut. Hirveää pölyä vaikka imuroin monta kertaa viikossa. Ihanan puhtaalta tuoksuu/tolu.

Tauno ja pojat kaakattaa pihalla. Mustarastaita siis. Ei ole Taunon pojat vielä lähteneet talvea pakoon. Yksi suht nuori katti eilen jahtasi Taunoa, ei reppana tajunnut, että saattaisi tulla turpaan. Seurasin ikkunasta. Tauno on niin kokenut, ettei anna kattien liian liki tulla.

Eeppo prinssi ootti kuistilla Heavenia. Aijai taisi prinssin sydän taas kummasti tykytellä kauneuden edessä. Masteri ei halua ulos, koska siellä kastuu tassut.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 16.10.2019 klo 13:51

Vakavilla asioilla ei varmaan saisi naureskella, mutta pakko ihmetellä joidenkin kekseliäisyyttä pitää lintujen ruokintapaikkaa kätkönä huumeille?! Minullakin monta ruokintapaikkaa, mutta kyllä niissä aivan pähkinöitä ja siemeniä on ja pötkökin haisee kuvottavan talille. Tänään vaihdettiin uusi pötkö tarjolle. Meillä käy paljon sapuskalla niin kuluu paljon pötköjäkin. 3 eri tikkaa, pikkulinnut päälle. Kaikille löytyy tilaa ja ruokaa. Niin tuo huumekätkö on uutisoitu iltapäivälehdessä, siitä vaan oma oivalluksenikin.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.10.2019 klo 13:00

Kyllä osaa tuntua kylmältä ulkona. +1 mittarissa ja hyytävä tuuli. Sormetkin meinasi paleltua. Pitänee ruveta pukeutumaan lämpimämmin. Lunta on luvattu iltapäivällä ja taivas on kyllä sen näköinen, että kohta tulee. Kauheasti ollaan puhkuttu ja puhallettu kattien kanssa, ettei iskisi meidän pikkukylään. Ei se lumi varmaan jää, minusta pitäisi lämmetä loppuviikosta. Vaan kerrankos säätyypeillä ennuste menee vikaan.

Masteri on taas alkanut nukkua vatsani päällä, kun hetken makoilen ja katson telkkaa ennen päiväkahvia. Sitten menee sohvan karmille nukkumaan. Koko kesän nukkui saunassa, mukavaa, että keksi tulla seuraani. Heaven tosin hiukka mustis, kun iskä hakee huomiotani. Vaan eiköhän minusta piisaa.

Ostin joulukalenterit jo kateille ja Eeppo sulholle, kun oli myynnissä. Ne taas lähempänä joulua katoavat myynnistä. Tulisi reilusti lyhteitä myyntiin tänä vuona. Olen jo kahtena vuonna jäänyt ilman.

Aivan ihme painajaisia taas aivan aamulla näin. Kai se alitajunta poimii sen, kun stressaan, että milloin olisi aika talvirenkaat vaihdattaa. Ihan jo senkin takia, että välttäisi ryysiksen, kun kaikki muutkin heräävät vaihtamaan/vaihdattamaan.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 18.10.2019 klo 13:04

Valmistautukaa helteeseen, heh..varasin meinaan autolle renkaanvaihdon. Silloin minun tuurillani palaavat todella mahtavat kesäkelit. Ei se haittaa. Eipähän tarvitse jännätä, jos aamulla onkin lunta maassa. Tänä aamuna oli ihan hiukkasen, nyt jo kaikki sulanut pois. Jossakin nurmikon laidoilla vielä sulamatonta.

Meillä on herkkupäivä kateilla. Keitin heille seitiä. Kuumana napsivat lautaselta, kun en tarpeeksi nopeaan ehtinyt vuorotellen suihinsa puhaltaa suupalaa. Varmaan pitäisi jo suosiolla matolääkekin ottaa. Se meinaa tasan aina päätyy minun suuhuni ja seinät saa uuden rappauksen. Ompahan sitten pahuksen matovapaa olo minulla.

Eilen tuli Kelalta postia, että lääkekorvauskatto täynnä. En vaan aivan tajua, kun minulla monia eri hintaisia lääkkeitä, että maksanko kaikista sen 4.50e omavastuun vai onkohan niissäkin eroa. Pitää poiketa apteekkiin kyselemään. Hermot ei piisaa jonotella Kelan puhelinpalveluun.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.10.2019 klo 13:13

Sataa kaatamalla. Onneksi vettä. Sain aamulla onneksi pestyä ikkunat ulkopuolelta, kun vasta hiukan ripsutti vettä. Niin kauan näyttävät puhtailta, kun ei aurinko paista ja näytä kaikkia juovia. Sellaisella lastalla pesen, kun en uskalla tikkailla seistä. Keväällä varmaan otan käyttöön vanhan kunnon sanomalehdellä hankaamisen. Sillä tavoin ei jää raitoja.

Meillä on tblottopäiviä ja sitten näitä TBLOTTOPÄIVIÄ..joka oli tänään. Itketti jo kummasti, kun sormet purtu reikiä täyteen. Se on se yksi tbl, jos yhtään sulaa suuhun niin alkaa kuolaaminen. Silloin ei onnistu mikään. Luulen edes murusen saaneeni sisälle. Pitää huomiseksi kehitellä joku uusi jippo? Ehdotuksia?

National Geographic kanavalta tuli mielenkiintoinen doccari faarao Tutankhamonista. Hän lienee yksi tunnetuinmista faaraoista. Mutta kuinka paljon salaisuuksia hauta kätkeekään yhä. Salaliittoja, vallananastamista hänen kuolemansa jälkeen. Jopa väärään hautakammioon hautaamista..seuraava faarao valloitti itselleen Tutankhamonin itseään varten tarkoitetun haudan. Kukaan ei odottanut Tutankhamonin kuolevan vain 19v. Aijai, ei kiinnosta varmaan ketään tämä, mutta minulle aina ollut suuri rakkaus. Ja uskon edellisessä elämässäni palvelleeni häntä pyykkärinä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.10.2019 klo 13:07

Argh, kuinka aina stressaa, kun verkkokauppa, jossa juuri oppinut tilaamaan ja löytämään helposti haluamansa tuotteet muuttuukin yhtäkkiä aivan uuden laiseksi. En ole mikään verkkonero ja tuollainen muutos hankaloittaa kattien kotimaassa tilattujen muonien ja hiekkojen tilaamista. Rupeaa etukäteen jännittämään osaanko varmasti tilata..

Oltiin juuri Heavenin kanssa päiväulkoilulla, kun meidän kurjet lähti muuttomatkalle. Toistakunta oli aurassa ja kovasti ne huutelivat meille jäähyväisiä. Olen ihan kauhea itkupilli ja tietty piti itkut tirauttaa. Rakastan kurkia. Joka vuosi ne palaa tutulle suoalueelle ja se reitti kulkee juuri tästä meidän ylitse. Oli suurta rikkautta nähdä heidät.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 21.10.2019 klo 13:51

Oih, sain juuri suloista mailia. Kattieni kasvattajalla on samaa naamiota kuin Masteri tyttökissa ja hän oli eilen saanut 3 pentua. Niin suloisia ja pikkiriikkisiä. Muistan Heavenleyn samanlaisena pikku tilliäisenä, ainoana henkiinjääneenä epäonnistuneessa synntyksestä. Voi, kuinka suloisia pentuja.. Aijai, pitääköhän tehdä ryöstöretki..hehe vitsi! Tietäisivät varmasti mistä etsiä pennut. Menen katsomaan pentuja, kunhan hiukkasen kasvavat ja tietty mukavaa nähdä kasvokkain tyttöMasteri.

Pikkuisen haravoin, mutta ei siitä tullut mitään. Ottaa niin henkeen.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 22.10.2019 klo 13:18

Nyt on ollut nopeaa muonapakettien ja hiekkojen toimitus. Tänään tuli osa ja loput huomenna. Hienoa. Koitinkin ennakoida postin lakot, ettei jäädä hätään. Nyt on uutisoitu ennakoivasti, että ensi kuussa posti olisi lakossa 2 viikkoa. Se tuntuu kohtuuttomalta yhtmittaiseksi. Kuinkas laskut ym tärkeä? Noh, illalla varmaan uutisoidaan lisää asiasta ja neuvottelut varmaan heillä kesken. Siinä suhteessa ei tipu sympatiaa, kun posti jaetaan vain 4jänä päivänä ja entinen päiväposti tulee n 19.30. Ennen, kun vielä jaettiin polkupyörillä niin jos oli posti myöhässä niin tuli klo 14. En tajua mitä nyt tekevät kaikki päivät? Ja autolla jakavat.