Minä kirjoitan tänne…

Minä kirjoitan tänne...

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 21.10.2016 klo 17:02 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 21.10.2016 klo 17:02

Hei nyt minä sain tarpeekseni siitä että minä kirjoitan liian näkyvästi enkä anna tilaa muille kirjoittaa tänne, niinpä päätin vallata oman tilan täältä. Minä liityin vähän aikaa sitten moniäänisiin, koska psykiatrini suositteli sitä minulle. Minulla on ollut ääniä ihan pikkuisesta tytöstä asti. Olen tullut niiden kanssa välillä huonosti ja välillä paremmin toimeen.
Psykiatrini oli sitä mieltä että voisin oppia jotain muiden kokemuksista, mutta en ole aivan
samaa mieltä, jokaisella on omat kokemuksensa, ja harvoilla samanlaiset minun kanssani.
Edes äitini ei ymmärtänyt minua, vaikka hänelläkin oli omat äänensä.
Äänet ovat mielestäni hyvin henkilökohtainen asia, niinkuin ajatuksenvapaus, mutta usein
äänet toimivat ihmisen kokemusten kuvaajana, millainen psyyke sellaiset äänet.😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.11.2016 klo 13:43

Yksi outo juttu on ollut jo syksystä saakka, kun läheinen kuoli. Aina, kun menen hänen haudalleen parkkipaikalta..ei ole pitkä matka, eikä nousua, suht tasamaata..mutta mitä lähenmäksi hautaa tulen sitä enenpi ottaa henkeen. Ja tänään muuttui sormet villahanskojen sisällä jääpuikoiksi. Nyt oikein pysähdyin miettimään ja kyllä se on ollut hautaansiunauspäivästä saakka nuo oireet. Mutta ei missään muualla. Ja en yleensä rivakassa kävelyssäkään hengästy. Enkä kuntosalilla. Tuon täytyy olla jokin henkisen puolen oire minulla?!

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 12.11.2016 klo 17:59

Outoja sattuu ja tapahtuu.
Oliko sillä henkilöllä jonka haudalla käyt, sinulle paljon merkitystä?🙂🌻

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 12.11.2016 klo 20:10

Suuri merkitys. Sama ihminen, jonka kuolintodistusta odotan, ymmärtääkseni poismenonsa.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 13.11.2016 klo 16:53

Sinulla on suruaika. Mitä silloin tehdään kuin onsuruaika?🤨

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.11.2016 klo 13:52

Suruaika..jokaisella varmaan omanlaisensa. Ehkä se on tapahtuneen hiljaista hyväksymistä ja opettelua siihen, että suru on muuttanut perheenjäseneksi. Varmaan joku muu osaisi fiksummin vastata tähän, kuin minä.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 14.11.2016 klo 19:03

Jaana, en osannut sinulle vastata surutyöstä, mutta minulle annettiin luettavaksi kirja, joka löytyy kirjastosta. Mari Pulkkinen:salattu, suoritettu ja sanaton suru. Se on mielenkiintoista luettavaa, suosittelen kaikille.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 15.11.2016 klo 13:58

Taas tuli niin selvä enneuni. Minä soitin poisnukkuneelle. Puhelin hälytti, hälytti pitkään ja lopulta hän vastasi oikein hyväntuulisena. Siihen minä heräsin. Koen sen jälleen yhteydenkaipuuna, vaikka soittaja olin minä niin silti..

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 15.11.2016 klo 16:34

Kiitos dahliakukka.
Monet kerrat olen ollut tuntevinani jonkun läheisyyden, vaikka ei ole ollutkaan ketään
paikalla, usein niihin liittyy hiljaisia kuiskauksia, kuin halu olla häiritsemättä enempää.
" Mene nyt."😍

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 16.11.2016 klo 20:42

Onpa hiljaista. Ulkona laulaa lintu, sisällä tikittävät kellot. Onpa hiljaista.😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 17.11.2016 klo 15:17

Hiljaisuus on joskus ihanaa. meren läheisyydessä aistin hiljaisuuden voiman voimakkainmin. Olen joskus haaveillut meneväni Hiljaisuuden retriittiin, mutta minua arveluttaa niiden uskonnollisuus, mikä minusta puuttuu.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 18.11.2016 klo 19:31

En minäkään ole kovin uskonnollinen, mutta uskon silti jumalaan joka ei pidä siitä,
että turvaan häneen. En kuulu kirkkoon.☺️❤️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 19.11.2016 klo 12:17

Minä en koskaan ole löytänyt Jumala suhdetta. Katithan minut kuolemastakin haki. Opiskelin buddhismia vuosia, mutta opettajani sairastui ja kuoli. En ole saanut uutta haettua tilalle. Rakennan omaa uskoani palasilla sieltä ja täältä. Ehkä wiccasta haluaisin oppia lisää.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 20.11.2016 klo 15:02

Jos sinä uskot ennustamiseen miksi et rupea ennustamaan tulevaa? Minäkin olen hankkinut
Tarot-kortit, joita enää harvoin otan esille, koska ne lupaavat kärpäsestä härkäsiä.☺️❤️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 20.11.2016 klo 17:08

Jaana, minä en oikeasti uskalla. Uskon, että kuolema merkitsi minut niin vahvasti ja jos kortit näyttäisi jotain vakavaa niin alkaisi suotta päässä tikittämään. Sahaisin omaa nilkkaani manaamalla mustia voimia korteista. Haluaisin niin eroon kaikesta rauhottavasta lääkityksestä ja kokea millainen olen aivan paljaana. Muuttuisiko maailmani valoisanmaksi, ettei aina Jokeri astuisi hyisenä nurkista ja pyytäisi viimeiseen valssiin. Minun Jokerini on se Heath Ledgerin jokeri, joka vei häneltäkin hengen mustuudessaan. Koitin manata Jokeria pois elämästäni hankkimalla tatuoinnin hänestä, hieman se hulluuttani rauhoitteli. Ei kokonaan.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 23.11.2016 klo 10:55

Ihmisillä on kaikenmaailman pelkoja, minulla kaikki pelotkin on yhtä tasapaksua kuin
muukin elämä, ei mitään millä eroittaisin mitä olen pelännyt tai pelkään vieläkin.
Minä pelkään syvää vettä, koska en osaa uida, näen usein valve painajaisia siitä että
joudun menemään uimaan.☺️❤️