Minä kirjoitan tänne…

Minä kirjoitan tänne...

Käyttäjä jaana6 aloittanut aikaan 21.10.2016 klo 17:02 kohteessa Moniääniset
Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 21.10.2016 klo 17:02

Hei nyt minä sain tarpeekseni siitä että minä kirjoitan liian näkyvästi enkä anna tilaa muille kirjoittaa tänne, niinpä päätin vallata oman tilan täältä. Minä liityin vähän aikaa sitten moniäänisiin, koska psykiatrini suositteli sitä minulle. Minulla on ollut ääniä ihan pikkuisesta tytöstä asti. Olen tullut niiden kanssa välillä huonosti ja välillä paremmin toimeen.
Psykiatrini oli sitä mieltä että voisin oppia jotain muiden kokemuksista, mutta en ole aivan
samaa mieltä, jokaisella on omat kokemuksensa, ja harvoilla samanlaiset minun kanssani.
Edes äitini ei ymmärtänyt minua, vaikka hänelläkin oli omat äänensä.
Äänet ovat mielestäni hyvin henkilökohtainen asia, niinkuin ajatuksenvapaus, mutta usein
äänet toimivat ihmisen kokemusten kuvaajana, millainen psyyke sellaiset äänet.😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 24.11.2016 klo 15:48

Jaana, minäkään en osaa uida. Enkä ole koskaan viehättynytkään uimisesta. Kouluajoilla oli hirviö liikunnanopettajana, joka uima-altaalla pakotti hyppäämään veteen syvässä päässä ja sitten onki ylös sellaisella pitkällä kepillä, jossa oli silmukka toisessa päässä. Traumat jäi niistäkin ajoista.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 25.11.2016 klo 16:44

Minunkin uimaopettajani oli kauhea, ja käytti silmukkaa, mutta luokkakaverini meinasivat
hukuttaa minut uimaaltaaseen kuin opettelin uimaan. Ja se oli uimaopettajastani pelkkää
leikkiä, koska olin elossa.☺️❤️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 25.11.2016 klo 17:24

Melkein olin unohtanut, kun kolme kiusaajaani heittivät minut tekolampeen. Onneksi oli hyvin matala, mutta vedin vettä henkeeni ja tuntui, että taju lähtee. Mitähän niistäkin kiusaajista on aikuisina tullut? Mahtavatko muistaa, kuinka nauttivat vallastaan kiusata? Minua alkoi joulu stressaamaan. Onneksi vain muutama ihminen, jolle pitää lahja keksiä. Vihaan lahjojen ostoa, koska koen olevani virittynyt efilailla kuin lahjansaajat. Ja joka minusta superjuttu, saattaa saajasta olla mitätön. Päätä särkee ja tuntuu, kuin olisi tulossa joku näky. Tietoisuus jostakin. On sellainen epätodellinen olo, etten hämmästyisi vaikka lattiaan aukeisi taas se musta aukko, joka koittaa imeä sisäänsä.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 26.11.2016 klo 14:00

Noin se menee, näkyjä tulee jos ei pyörry, mistä sitä tietää tuleeko näkyjä vaikka pyörtyisi.

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.11.2016 klo 15:11

Onneksi meni ohitse tällä kertaa, mutta mistä tietää minkä nurkan takaa hyppää eteen ja kiekaisee näky tulossa! Oudon rauhallinen olo. Olisiko tyyntä myrskyn edellä minulla.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 29.11.2016 klo 10:20

Näetkö myös silloin näkyjä jos kävelet kaikessa rauhassa omissa ajatuksissasi?
Minä en näe, mutta saatan tulla väärää kautta kadulle takaisin.☺️❤️☺️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 29.11.2016 klo 12:52

kerran auton kyydissä tuli näky. Onneksi olin matkustajana, en kuskina. Joskus tulee sellaisia tunteita, kun joku pakottaisi minut menemään jonnekin paikkaan. Mitään vaarallista ei onneksi ole tapahtunut.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 29.11.2016 klo 20:40

Joskus kauan sitten minulle tuli tunteita että oli päästävä johonkin paikkaan, mutta ei siellä
koskaan mitään sattunut joka olisi selvittänyt että miksi..."lakkasin käymästä sellaisissa paikoissa"...Enkä ole katunut.😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 30.11.2016 klo 13:07

Minä olen alkanut kuuntelemaan kaikkia tuntemuksiani, jospa ne sillä tavalla jotenkin selittyisi. Nyt vaan pitää miettiä, kukkuuko päässä vai miksi tulee sellaisia? Ja pelkään sitä, että jos en kuuntelisikaan ja olisin kuuntelemalla voinut estää jotakin, kenties pahaa tapahtumasta?

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 01.12.2016 klo 15:25

Kuuntelemalla se yleensä selviää, jos niissä on mitään perää, se tulee kyllä esiin tavalla tai toisella. Minulla on nyt niin tyhjää ajatuksissani, ettei yhtään kuulu mitään.🌻🙂🌻

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 07.12.2016 klo 14:11

Tänään taas kummittelee poisnukkuneen partavesi. Ulkoterassilla ja autossa. Käsissäni. Kysyin jo ääneen, mikä hätänä, en ymmärrä?

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 08.12.2016 klo 18:28

Siunattu hiljaisuus! Koko päivän olen ollut liikkeellä, olin porvoossa retkellä.☺️❤️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 09.12.2016 klo 13:48

Oliko mukavaa Porvoossa? Muistan itse vuosia sitten kesäaikaan siellä käyneeni ohikulkuliftaus reissulla ja olisin ajatellut, tänne haluan joskus uudelleenkin. Mutta nyt olen niin kaukana Pohjanmaalla.

Käyttäjä jaana6 kirjoittanut 09.12.2016 klo 16:20

Olipa mukava porvoon retki. dalhiakukka.😍

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 10.12.2016 klo 13:50

Ihanaa kuulla Jaana. Muistelnko ihan väärää, kun puhun Porvoon lakritsista? Brumbergin tehtaanmyymälästä? Taitaa mennä väärään suuntaan, olen sellainen herkkupeppu. Maha ei yhtään lakritsia kestä, mutta kauhea himo nousi, kun kaupassa myyntiin suukkoja..siis entiseltä nimeltään neekerinsuukkoja..tyhmä ostin vain yhden pakkauksen, mahtoiko olla 6 kpl, olkohan talvisuukot nimeltä?No, minähän ahmin ne heti ja kun menin kauppaan ostamaan lisää ei siellä ollutkaan. Ostin Vihreitä Kuulia irtokarkkipuolelta ja ne on niin herkkua minulle. En saisi karkkia syödä diabeteksen takia, mutta vähän lipsun.. Aloitan joulun jälkeen terveellisenmän elämän☺️