Kiitos!
Kun pystyisikin luottamaan tulevaisuuteen. Välillä tuntuu siltä että kaikki vaan muuttuu pahemmaksi, kun tulee ikää lisää. Siis kun tulee vaivoja yms.
Joskus aikaisemmin, soitin usein terkkuun, kun oli itsetuhoisia ajatuksia. Nyt en ole enää pitkään aikaan soittanut. Välillä annan vain niiden ajatusten pyöriä mielessä. Sittenpähän pyörii.
Elämäni menee samoja raiteita koko ajan. Herään, käyn kaupassa ja sitten istun kotona loppupäivän. No sitä tää elämä nyt sitten on. Eipä elämältä voi vaatia hirveesti, luulen. Kunhan nyt siellä kaupassa jaksaa käydä...
Itse olin noin kymmenen vuotta sitten osastolla... En sinne halua enää... Joskus silloin nuorempana oli kyllä vielä enemmän ongelmia mitä nyt. Pikkuhiljaa on muotoutunut sellainen mentaliteetti, ettei elämältä kannata odottaa liikoja. Kuntoutustuella olen. Voi olla että koko loppuelämä menee kuntoutustuella. En ainakaan näe tällä hetkellä realistisena että pääsisin lähivuosina töihin. Minun olisi pitänyt jo nuorempana yrittää päästä opiskelemaan yms. Olisi pitänyt tehdä vaikka mitä silloin nuorempana. Mutta niitä vuosia ei saa takaisin... Keskityin silloin ihan vääriin asioihin ja nyt joutuu maksamaan siitä kovaa hintaa...
Ajattelen välillä, etten halua mitään apua. Että menköön elämä miten menee, mutta en jaksa hakea apua... Tulkoon vaikeudet. En vaan jaksa enää soittaa mihinkään. Terkkuun, kriisipuhelimeen yms. Monet varmasti hyötyvät kriisipuhelimesta, mutta itse en enää jaksa sinne soittaa ja selittää omaa tilannetta, koska tilanne on nyt mikä on. Eikä tästä mihinkään pääse. Alkaa vaan jokainen asia kyllästyttämään tässä elämässä. No, ei auta muu tänäänkään kuin mennä sinne kauppaan ja tehdä ruokaa yms. Elämä nyt sitten on vain tällaista ja sittenpähän on...
Välillä mietin että jos en kerran pysty töitä tekemään, niin mitä mun tässä elämässä oikein pitäisi sitten tehdä? Muutenkin on tämä hirveä yksinäisyyden tunne. Ja se tunne, että oikeastaan on yhdentekevää mitä teen. Kuitenkin elämä tuntuu painolastilta. Yhdentekevää vaikka alkaisin juomaan tai jotain vastaavaa. Toisaalta sitten elämä olisi varmaan vielä hirveämpää... Ei vaan tavallaan tunnu olevan mitään konstia elää hyvää elämää... Aina kuitenkin jonkin verran kärsii...
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 7 kuukautta sitten. Syy: Lisää tekstiä
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 7 kuukautta sitten. Syy: korjailu