Niin, kyllä ihmisellä on oikeus uskoa Jumalaan vaikka todisteet on mitä on. Jos se tekee ihmisen elämästä paremman ja arjesta helpompaa, niin mikäs siinä. Kunhan se ei aiheuta turhia hankaluuksia elämässä. Itse en osaa sanoa että uskonko Jumalaan vai en. Oikein mitään päteviä todisteita ei Jumalan olemassaolosta ole. Pahimmassa tapauksessa usko Jumalaan voi tuhota elämän. Parhaassa se voi pelastaa elämän. Kaikki on niin pirun monimutkaista maailmassa. Mikään ei ole musta valkoista. Sen takia elämä onkin niin vaikeaa.
Olen itse lukenut niin paljon tiede artikkeleita että on alkanut usko horjua. Kun näyttää siltä ettei sielua ole olemassa, niin putoaako pohja koko kristinuskolta? Että jos ihmisen aivot vain ovat sellaiset että ne hamuavat dataa maailmasta ja että kaikki on vain dataa. Nollia ja ykkösiä. Ja ihmisen aivoissa on sellaisia osia jotka reagoivat uskonnollisiin asioihin. Tämä nyt on tietenkin spekulaatiota. Se näkemyshän on dataismia, että kaikki on dataa.
Ajattelin noista lääkkeistä, että joku opamox voisi toimia tai ketipinor. Ketipinor kai kuitenkin väsyttää aika paljon. Ei toisaalta viitsisi aloittaa mitään uutta lääkettä, kun niistä voi tulla sitten ties mitä haittavaikutuksia.
Päivän laatu tuntuu riippuvan unen määrästä ja ulkoilusta, mun kohdallani ainakin. Itse usein nukun liikaa tai liian vähän, harvoin sopivasti. Liikunta on auttanut viime aikoina, että elämä on sentään vähän siedettävämpää. Ja sitten se ettei syö enää herkkuja juuri yhtään. Noita perus juttuja. Mun mielestä kaikkein tärkein asia on että elämä on edes joskus laadukasta jollain tavalla. Ei sen tarvitse olla sitä koko ajan, mutta että niitä hetkiä tulee edes välillä, kun on edes vähän tyytyväinen. Vaikka tuntuukin siltä että se on lähes mahdotonta. Mutta aina voi yrittää...