Huomenta,
"Hauska" kun heti aamusta menee vähän liian lujaa.
Heräsin aamuyöllä unien maailmasta ja totesin että olen kuiva kuin kanjoni ja täällä on kuuma. Kuka musta möykky, ai, tytsykoira tullut jostain syystä ihan iholle asti, sen pää melkeinmun päässäkiinni. Poitsu nukku jalkopäässä. Makkarinovi oli menny melkein kiinni vai olinko tahallani laittanut sen kiinni ja huonessa tukala ja tungosta. No, sain sen mitä tilasin, jos olin laittanut itse makkarin ovea kiinnemmäs. Onneksi oli vesilasi vieressä, siitä hörpyt ja saatoin vielä mennä peiton alle. Vaikka uneni olivat turhan, äh, en välittäisi nähdä niitä lisää.
Mä mietin että onkohan sen vaikutusta että tein eilen illalla yhtäkkiä terveellisyyspläjäyksen niistä munista ja salaatista ja hapankaalista ja appelsiinista ym. Että siis aamulla oli päästävä aika äkkiä ylös sängystä ja veskii äkkii. Se ei ole minusta ollenkaan suotavaa että ruokavalion muutoksen johdosta muuttuu lähes veteläksi. Saattaahan se olla että olen allerginen kananmunille, jotkut ovat, mistä senkin taas tietää. Mutta joka tapauksessa tämä oli vasta ensimmäinen erilainen ateria. Tässä on koko päivä edessä ja monta pv tästä eteenpäin.
Olipa mukava löytää tämmönen ketju missä mielenterveyden kanssa yrittää laihduttaa. Yrittää siis laihduttaa ja pitää samalla pään kasassa. Ja tuo sana, tuo syömishäiriö. Että joku kirjoitti sen ylös helpotti omaa oloa ja ymmärtämystä omiin ruokaonkelmiin kamalasti. Ja se, että vieras mies sekottaa melko hyvin tai ainaki jotenkuten alkanutta diettiä. Hiilihydraattipläjäyksillään tai ainakin ajatuksillaan. En saanut oman ukkelini päähän, ei hän minunole mutta pyörinyt kuvioissa vuoden, iskostettua että en ottaisi mitään hiilihydraattia. Vaan hän keksi että vaihtis on gluteeniton. No, eihän se ole sama asia. Sitten meni omat pasmat sekaisin kun rupesin miettimään että onko se niin kamalaa jos alkaa syödäkin sitä.hiilihydraattia? Vaikka gluteenitonta? Erään kommentoijan sanoin, miksei sitäkin voisi ottaa osana elämään kuuluvaa asiaa? Yhdessä syömistä harrastetaan ja siitä yleensä ainakin nautitaankin jopa. Ja on mukava keksiä yhdessä ruokia joita voi syödä.
Toivottavasti tekstini ei ole sekavaa. Otan toisen kupin kahvia vaikken maistakaan yhtään mitään ja tee olisi muutenkin varmaankin järkempi vaihtoehto, mutta ehdin minä sitä teetäkinkeittää. Alan miettimään mitä.sanon lääkärille kun hän soittaa klo 9. Yskänlääkettä en ainakaan näillä näkymin tarvitse, mutta oireita on vielä. Toivottavasti tästä koronasta ei jää minulle mitään pitkiä jälkitauteja.... en todellakaan olisi halunnut tätä koronaa. Mutta luulen että rokotukseni lieventivät oireita jo heti, kuumetta ei mm.noussut. Noh
Pomon sanat: et saa mennä MINNEKÄÄN, ET MINNEKÄÄN. Noh, en ole menossa minnekään. Mutta miksi hän antoi minulle niin pitkän karanteeniajan että sanoi että "nähdään huhtikuussa jos olet työkuntoinen"? On minulle arvoitus koska puhelin pistettiin kiinni ennenkuin ehdin päästä "kartalle". Piti soittaa toiseen paikkaan saman asian tiimoilta ja kysyä myös karanteeniajasta, koska jostain syystä pelottaa soittaa pomolle uudestaan.
Pitkät sepustukset, mutta nehän voi skipata myös.
Aamulla vetelin äsken samanlaisen munakkaan kuin eilen illalla. Olen käynyt yhden kurssin joten tiedän mm. määrät. Eri asia kuinka sen saa käytäntöön toteutettua ja päässä.prosessoitua. Alkaa olemaan jääkaapissa vaihtoehdot aika vähissä. Ellei halua syödä vaihtoehtosesti hilloa. Minä en yleensä tykkää. Muumilaaksossa syödään joskus pelkkää hilloa? Mutta eilen halusin nakertaa jotain joten otin muutaman kuivan makaronin ja nakersin niitä. 😂 tyydytys lähti, tuttu tapa lapsuudesta. Silloin oli kuivia makaroneja tai näkkäriä mitä rouskutettiin jos piti saada jotain nakertaa. Tänään klo 11 tulee ruokalähetys, jolloin pääsen taas inspiroitumaan uusista ruuista tai ahdistumaan että mitä sitä oikein tekisi.